Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oude hond sukkelt: blijven sleutelen of ......?

 
Profiel   

Sterkte, wie weet is er nog iets aan te doen en zo niet, heeft hij nog een paar prachtige jaren gehad.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-18 22:56 



 
Profiel   

Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 11:41 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?


Goed eigenlijk. Gisteravond was hij minder onrustig dan normaal, hij kwam minder zijn mand uit en wilde dus ook minder vaak naar buiten. Vanochtend om half 5 was hij nog droog, wat best bijzonder is omdat ik hem gisteren juist lekker heb laten drinken, vind het zo zielig dat hij dorst heeft.
Gisteravond viel mij wel op dat hij ineens hele plukken haar verliest! Heel apart. Misschien bijwerking van de pijnstiller?
Vanochtend om half 5 helaas ook eigenlijk geen verschil met opstaan en lopen. Dus of hij heeft geen pijn aan zijn achterhand, of de pijnstilling werkt daar gewoon niet.
We hebben wel besloten om hem vandaag te laten gaan (eerst overleg met dierenarts of dit vandaag ook mogelijk is).
Hij moet en mag niet nog slechter worden voordat hij mag gaan.
Vandaag is naar alle waarschijnlijkheid zijn laatste dag en ik ben hem gruwelijk aan het verwennen.

Bedankt voor jullie steun, begrip en heads-up.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 13:31 



 
Profiel   

Sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 13:35 



 
Profiel   

Heel veel sterkte, geniet nog van hem en laat hem genieten, meer kan je niet doen dan je al hebt gedaan dan een goede vriend zijn de afgelopen 2 jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 13:35 



 
Profiel   

Nicky1963 schreef
meggiemeg schreef
Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?


Goed eigenlijk. Gisteravond was hij minder onrustig dan normaal, hij kwam minder zijn mand uit en wilde dus ook minder vaak naar buiten. Vanochtend om half 5 was hij nog droog, wat best bijzonder is omdat ik hem gisteren juist lekker heb laten drinken, vind het zo zielig dat hij dorst heeft.
Gisteravond viel mij wel op dat hij ineens hele plukken haar verliest! Heel apart. Misschien bijwerking van de pijnstiller?
Vanochtend om half 5 helaas ook eigenlijk geen verschil met opstaan en lopen. Dus of hij heeft geen pijn aan zijn achterhand, of de pijnstilling werkt daar gewoon niet.
We hebben wel besloten om hem vandaag te laten gaan (eerst overleg met dierenarts of dit vandaag ook mogelijk is).
Hij moet en mag niet nog slechter worden voordat hij mag gaan.
Vandaag is naar alle waarschijnlijkheid zijn laatste dag en ik ben hem gruwelijk aan het verwennen.

Bedankt voor jullie steun, begrip en heads-up.

Haar verliezen is vaak een teken van nieren die niet of slecht werken en het lichaam aan het vergiftigen zijn, heel veel sterkte vandaag en top dat je het dier een waardig einde geeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 13:46 



 
Profiel   

Ik heb je topic gelezen en zie dat je vandaag over gaat tot inslapen.
Misschien is het al aangehaald maar wij hebben een dierenarts thuis laten komen omdat onze hond ook niet meer mobiel genoeg was in de auto.
Het was gewoon via een site die erom bekend staat het bij mensen thuis te doen(weet alleen zo even niet uit mijn hoofd de naam)
Wellicht is dat voor jullie fijner zonder auto rit.
Wil je heel veel sterkte wensen!

Edit:dierrust.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 14:00 



 
Profiel   

Vanmiddag om kwart voor 5 moeten we bij de dierenarts zijn. Ze wilde ook morgen wel aan huis komen, maar dan ben ik alleen thuis met een dode hond en dat kan ik echt niet aan! Vandaar de keus om toch naar de praktijk te gaan en het daar te laten doen.

Ik kan het nog niet bevatten eigenlijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 14:46 



 
Profiel   

Hier honden thuis in laten slapen en nadien direct meegenomen door de dierenarts om gecremeerd te laten worden, als je dat wil. Crematorium haalt ze dan op bij dierenarts, of bij jou thuis. Dat kan tegenwoordig ook.

Kan dat niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 14:48 



 
Profiel   

Maiske schreef
Hier honden thuis in laten slapen en nadien direct meegenomen door de dierenarts om gecremeerd te worden, als je dat wil.

Kan dat niet?


Ach, daar heb ik niet eens aan gedacht. Maar hoe dan ook, zij kan morgen pas aan huis komen en ik moet niet wachten tot morgen.. Voor hem niet, maar voor ons ook niet. Anders wordt het alleen maar moeilijker .....

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 14:51 



 
Profiel   

Veel sterkte!

Knip wat haren af, of als je dat vergeet, bel dan even naar het crematorium, ze hebben het bij mij vorige hond met liefde voor me gedaan en in een mooi doosje gedaan.

Heel lang heb ik regelmatig nog even aan zijn haren geroken om hem bij me te hebben.

Je kunt ook besluiten het in een sieraad te laten verwerken.
( Goed gaan kijken waar, sommigen zijn peperduur )

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 14:58 



 
Profiel   

Heel veel sterkte vanmiddag. Je hebt de hond nog een paar fijne jaren met een warm mandje gegeven. Dat is toch ook fijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 15:12 



 
Profiel   

Je bent een lief baasje ts. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 15:52 



 
Profiel   

Je hebt meer dan je best gedaan voor hem, sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 15:56 



 
Profiel   

Heel veel sterkte TS.

2 jaar terug heb ik ook een hond in moeten laten slapen. Hij was echt mijn maatje en ik kon lezen en schrijven met hem. Hij had DCM (een soort hartziekte wat progressief is). Uiteindelijk na 16mnd aan de medicatie zag je aan hem dat hij slechter werd. Op maandag 29 augustus 2016 zijn wij naar de DA gegaan in de avond, om te bespreken wat wij nog voor hem konden doen.

Maar toen mijn moeder en ik in de wachtkamer zaten wisten wij het al eigenlijk. Hij kon niet meer. We merkten toen ook na ieder moment van extreme warmte dat hij steeds benauwder werd en daarvan niet meer kon herstellen. In dat spreekuur hebben wij dus besproken dat het meteen de volgende dag zou gebeuren, thuis omringt met de andere honden en de poes.

Toen hij ingeslapen was konden wij pas echt goed zien hoe vervormd zijn ribbenkast was, door elke keer dat snakken naar adem omdat hij aan het vollopen was van vocht en zijn hart het steeds slechter deed.

Emotioneel vond/ en vind ik het nog steeds vreselijk. Maar ik weet zeker dat het voor hem de beste keus is geweest. Juist omdat hij het niet verdiende (geen enkel dier) om langer te lijden en ik hem juist gunde om rust te hebben.

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 16:20 



 
Profiel   

Heel veel sterkte. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 16:27 



 
Profiel   

Heel veel sterkt!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 17:21 



 
Profiel   

He bah dus toch. Wat naar TS.

Je hebt hem wel een tof leven gegeven na een rot start.

Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 17:22 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 17:24 



 
Profiel   

Heel veel sterkte, fijn dat het bezoek aan de dierenarts wel duidelijkheid heeft gegeven (al hoop je natuurlijk altijd dat ze hem weer helemaal beter voor je kunnen maken).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 17:32 



 
Profiel   

Sterkte, je hebt zeker weten hem een paar goede laatste jaren gegeven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 17:38 



 
Profiel   

Sterkte.
Afscheid nemen van een huisdier is rot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 18:02 



 
Profiel   

Ach wat verdrietig :(:)
Heel veel sterkte, je hebt gedaan wat je kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 18:45 



 
Profiel   

Sterkte! Blijft een moeilijke beslissing. Mijn ervaring is dat de beslissing nemen en de afspraak maken met DA het aller lastigste is. Daarna op een een wat vreemde manier vrijwel direct een geruststelling. Je doet het omdat je maatje niet verder wil laten lijden. Het was goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 19:02 



 
Profiel   

Heel verdrietig, ik hoop dat het allemaal rustig is gegaan! :(:) Hij heeft geluk dat je een oudere hond hebt geadopteerd en dat hij nog een mooi, liefdevol leven hebt gehad bij je. Je kunt ze beter een maand te vroeg laten inslapen, dan 1 dag te laat, dat hou ik altijd in mijn ahterhoofd bij het inlaten slapen van mijn dieren.

Heel veel sterkte, <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-18 19:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 139 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen