Zorgen om hond met worminfectie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Zorgen om hond met worminfectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 09:21

Even om van me af te schrijven. Diesel, mijn huskykruising van 12 is toen ik uit huis ging bij m'n ouders gebleven, omdat ik en mijn man teveel werken voor een hond. In hun vakanties passen wij wel op,zoals 1.5 week geleden. Hij had die week een enkele keer diarree. Toen m'n ouders weer thuis waren ook een enkele keer diarree tot vrijdag: mijn moeder kwam na een ochtendje werken thuis en overal in huis diarree en braaksel. Direct naar de DA, die een worminfectie vaststelde en een tablet mee gaf. 't leek mij nogal weinig, maar ik vertrouw er op dat de DA het beter weet dan ik. Leek de afgelopen dagen wat beter te gaan, ontlasting werd weer vaster. Al die tijd was ie gewoon vrolijk, wilde eten, drinken, spelen. Tot vanochtend. Ontlasting weer redelijk normaal, maar m'n moeder belde net dat hij alleen maar in de tuin wilde liggen (in de kou) en overduidelijk pijn heeft. Wil ook niet meer eten. Gelijk weer DA gebeld en ze mogen om 915 komen. Maar ik zit me op te vreten. Ik heb vandaag opleiding voor m'n werk en ben gecarpoold naar Amersfoort met mijn man. We beginnen pas half 10 dus ook alle gelegenheid om me hier druk te gaan zitten maken. Heb er geen goed gevoel bij. Iemand nog tips om de tijd door te komen?

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:00

Voor een daadwerkelijke worminfectie moet je tweemaal een ontwormingssupplement geven, 1 onmiddelijk en 1 na 2 weken. Is dit ook gebeurd (of gaat dit gebeuren?)

Uiteraard is pijn nooit oke, maar er kan ook iets anders spelen. Een worminfectie geeft maar zelden pijn (nog nooit gehoord eigenlijk).

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Zorgen om hond met worminfectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 10:03

M'n moeder heeft 1 pil meegekregen, geen 2. Vond ik idd ook al apart. Kan een worminfectie ook geen pijn geven als organen bv al zijn aangetast of zo? Heb gegoogled, misschien niet het meest verstandige om te doen, maar ja...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Zorgen om hond met worminfectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:06

Is er verder nog onderzoek gedaan? Bloedafname bijvoorbeeld?
Een hond van 12 gaat natuurlijk op een gegeven moment mankementen vertonen. Als je het niet vertrouwt zou ik zeker terug gaan en hem nog eens goed door laten lichten.

speurneusc

Berichten: 5376
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 10:12

als het er veel waren kan het zijn dat ze nu een verstopping veroorzaken

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Zorgen om hond met worminfectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 10:21

Ik was er zelf niet bij, maar heb niet het idee dat er heel grondig is onderzocht. Hopelijk nu wel. M'n moeder is nu met 'm bij de Da dus ik wacht op nieuws..

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Re: Zorgen om hond met worminfectie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 10:29

Hij heeft waarschijnlijk een darmontsteking. Nu 2 spuiten gehad. Moet zich in 12u beter gaan voelen. Overduidelijk wel pijn,maar de da wil hem gelukkig nog niet opgeven!
Morgenochtend moet hij terugkomen bij de Da.

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Zorgen om hond met worminfectie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 18:30

Regelmatig diaree... Als het niet hierbij opgelost is dan zou ik 3 dagen poep opvangen en laten onderzoeken op giardia

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Berichten: 5656
Geregistreerd: 10-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 18:39

dierenfan schreef:
Regelmatig diaree... Als het niet hierbij opgelost is dan zou ik 3 dagen poep opvangen en laten onderzoeken op giardia

Bedankt voor de tip!!
Voor nu lijkt hij door de injectie goed op te knappen gelukkig.