Poezenbeest ziek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Poezenbeest ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-19 20:49

hallo,
Ik heb een jaar of 10 geleden een straatkat (poes) in huis gehaald. Beest liep al langer alleen en overal te schooien, en na een zoektocht via amivedi, dierenarts en plaatselijke super, die ons niets opleverde heb ik ze binnen in ons huis gelaten. Voor ik ons huis openstelde ook even een bezoekje naar dierenarts natuurlijk, want ik had nul verstand van de behoeftes van een kat. Daar is ze op jaar of drie geschat, heeft ze benodigde inentingen, kuren en check op sterilisatie gehad. Sinds ze bij ons is, heeft ze zeker in het begin kots neigingen gehad. Ik had een beetje bedacht dat ze honger heeft gekent en daardoor veel te snel haar eten opschrokte ..in de loop van de jaren is dat ook stukken minder geworden. Tot vorig jaar ongeveer, toen kwam er een periode dat ze wel at en het vervolgens weer uitbraakte, wat haar algehele gezondheid niet echt ten goed kwam...dierenarts bezoek bracht de diagnose “ we denken aan ontsteking aan pancreas of alvleesklier “ met een kuur metacam kwam ze daar prima uit. November had ze wederom een drie dagen niet eten periode, nadat ze van mij een ml metacam had gekregen, ging het weer prima. Tot dan vorige week..mijn man kwam thuis, liet ze buiten en terwijl hij nog in de deur opening staat, hoorde hij hoop gejank, klagelijk miauwen, ziet ze aankomen zwalken, ziet dat ze scheel kijkt en op de mat omvalt. Per direct naar dierenarts gereden, daar liep ze wel weer voorzichtig rond. Wel voelde de dierenarts
met onderzoek verdikking in haar buik, waarvoor ik de dag erna een echo heb laten maken. Op de echo was zeer onrustig beeld te zien..dachten aan tumoren, maar biopt wees gelukkig uit dat het niet om tumoren gaat, maar ontsteking. Nou is dat nog niet lekker voor het beest hoor, maar nu hopen we wel wat te kunnen behandelen. Bestaat uit een kuur om ontstekingen tot rust te brengen en hypo allogene voeding. Nu zijn we drie dagen over op de nieuwe voeding, maar madamme moet het niet....de brokjes wel...het vlees niet. Nu kreeg ze van mij altijd een bakje vlees, daar is ze echt dol op! En ze wordt er ook zeker niet dik van, ze weegt netjes 3.8kg. Nu staat ze na 9 jr gewend te zijn ‘s morgens vleesje te krijgen dus ook echt verontwaardigd naar die troep van een hypoallergene “ rotzooi” te kijken..en ik krijg DE BLIK..
Nou ben ik niet heel snel onder de indruk, want prioriteit is gewoon, haar pijnvrij en gezond mogelijk houden.....maar lastig vind ik het wel...
Verder wacht ik gewoon netjes af, of de kuur aanslaat, tot zover lijkt het prima te gaan, ze eet, ze is lief als altijd, ik zie verder geen tekenen van pijn...
Ik volg braaf maar advies van dierenarts, maar hoelang..vind kwaliteit toch ook wel belangrijk..zou ik ze ooit nog blij kunnen maken met een lekker vleesje? ...of maak ik mij dan blij?
Soms zou ik zo graag dat ze konden praten...dat ze echt kon melden: “ vrouwtje, ik heb nergens meer last van, kom maar weer met mijn sheba vleesje” ...
Zo..is een lang verhaal geworden..maar blij dat ik het ff kon delen. Ben me tussen onderzoek en resultaten ervan toch wel heel erg gaan beseffen hoeveel ze echt deel uitmaakt van mijn gezin ( zijn maar man en ik)

Anoniem

Re: Poezenbeest ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-19 21:03

Omdat BB-HK meer bedoeld is voor gezellige kletspraat, verplaats ik je topic naar BB

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-19 23:56

Goh, na deze text...heeft ze haar kuurtje afgemaakt, en leek ze enorm op te knappen. Ze at goed, vacht glanzend, speels, weer haar vrolijke zelf.
Tot vanavond. Wederom kwam ze miauwend aan, toen ik ze hoorde, en de voordeur opendeed kwam ze weer wachelend binnen. Ze liet zich weer vallen in de hal en weer bleef ze klagelijk miauwen. Met een duidelijk verlamde achterkant heeft ze zich toch de trap op getrokken, om onder ons bed te gaan liggen en te miauwen.
Hart verscheurend!
Per direct dierenarts gebeld, afspraak gemaakt, en naartoe gereden met een kat die ik in haar mandje moest tillen. Achterkant deed al niet meer mee, en de pijn was gruwelijk, aan het miauwen te horen.
Dieren arts dacht aan een bloedprop..
Voorpoten werdt ook minder in beweging, en we hebben ze laten gaan. ( alternatieven werden geboden..maar met minimaal kans op herstel...en pijn was te hoog)
Ik heb altijd gezegd dat mijn beest geen pijn hoeft te lijden omdat ik ze zo ga missen..daar heb ik me aan kunnen houden.
En we hebben echt veel liefde gekregen van ons lieve meisje. We hebben ook heel veel liefde mogen geven. Ik zal ze enorm missen!
Laatst bijgewerkt door Buuk op 17-03-19 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:58

Dat is verdrietig, maar je hebt gedaan wat je kon.
Sterkte

kiki1976

Berichten: 16847
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:59

Jeetje wat een verhaal. Sterkte met het verlies

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 23:59

Vreselijk verdrietig, gecondoleerd!

smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Re: Poezenbeest ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:03

Heel verdrietig maar een goede beslissing. Sterkte!

Ir111

Berichten: 11943
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Poezenbeest ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:10

Ah gos, wat een naar einde. Wat heeft ze geboft met jou in haar leven. Sterkte hoor.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:13

Oh wat verschikkelijk!

Ik ben op dit moment ook aan het docteren met mijn katje. Ook gevonden op straat. Vergelijkbaar in de zin dat na bloedonderzoeken, biopt en een echo we nog steeds niet 100% weten wat het is... Ik hoop dat ik, net als jou, dezelfde moedige beslissing kan maken als dat moet.

Je heb zo veel gedaan voor je poezel, en ze heeft geluk gehad dat ze jou heeft ontmoet!

Lukasje
Berichten: 11221
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Poezenbeest ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:18

Wat triest! Veel sterkte!

Je kat heeft dan wel een slechte start in haar leventje gehad maar wel een gouden mandje bij jou gevonden.

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 00:30

Dank jullie wel!
Je doet alles voor je beest fat cat..ik heb idd bloed onderzoek, echo’s, biopten..laten bekijken. En ze had geen tumoren ( waar ze eerste instantie aan dachten) dus we warenen al blij. Wel heb ik na die testen waar ze toch goed ziek van was, al gesprekken gehad..tot waar gaan we? Zij wordt er niet blij van. Ontstekingen en speciaal voer ..oké ..medicijnen geven was een week hel..voor haar en voor mij, maar wat moet dat moet. Eten bleef een ding. De speciale hypoalergene brokjes gingen wel, maar vlees kreeg ze van mij weer haar Sheba..dat vond ze lekker! ( en nee was niet helemaal wat de dierenarts voorschreef, maar kwaliteit moet wel daar blijven. En vleesje was wat ze gewend was, Kwam ze je voor wakker maken ( leuk ook in het weekend) we wisten al dat het geen 10 jr meer ging duren..maar vandaag hadden we ook niet aan zien komen zeg! We zijn altijd goed voor haar geweest ( zij meer dan goed voor ons ook hoor) en ik kon gelukkig heel snel besluiten dat zij geen pijn hoefde te hebben. Dierwaardig. Haar waardig.