Oma / Opa kat voor de toekomst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 16:44

Super dat je een oude kat een kans hebt gegeven. Ik ging oorspronkelijk ook voor een oudere kat naar het asiel, maar kwam thuis met een puber.
Ik heb laatst bij zooplus wat proefpakketten natvoer besteld. Die van mij zijn dol op zakjes Felix, maar ik wil liever dat ze iets eten met een betere inhoud. O.a. Applaws, almo nature en Schesir vinden ze lekker en het ziet er ook echt lekker uit. Hier krijgen ze twee keer per dag natvoer, ze delen 1 zakje of klein blikje per eetmoment. Allebei geholpen en geen van beide te dik. Hebben de hele dag toegang tot brokjes. Om het water drinken te stimuleren is het ook belangrijk verschillende waterputten aan te bieden, zo staan er bij mij op de overloop een kommetje en glas water.

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 17:07

Ik geef ook af en toe almo nature inderdaad, vinden ze erg lekker, behalve de ragdoll, die heeft dat nooit gehad en eet het alleen met cheap ass felix snoepjes erover }:0

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:20

Hier ook Almo Nature natvoer, zelfs onze kieskeurige kruising eet het. Alleen de variant met jelly vinden ze niet geweldig, dus die koop ik niet meer, maar alle andere varianten vinden ze allebei heel lekker.

StellaMay

Berichten: 520
Geregistreerd: 06-02-12
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 20:51

Wat een heerlijk topic <3 met een enorm leuke poezelmevrouw met al die bekkies die ze trekt.

Qua eten zou ik het jezelf niet te moeilijk maken.
Almo Nature klinkt/en is enorm goed voor ze, maar die vreselijkerds van mij eten alleen Sheba en Felix.
En in het begin was ik er enorm op tegen, want hallo, kan het nog slechter jongens?
Maar dan vreten ze gewoon niet. Totdat ik weer supermarkt voedsel neerzet. :')

Mijn moeder verzorgd nu al bijna 2 jaar een zwerfkat bij haar in de tuin, die is een keer komen aanlopen.
Zo angstig als hij toen was, slaapt hij nu soms gezellig binnen op de bank. <3

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 13:46

Even fotospam van mijn knappe spekkie <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vanochtend heeft ze gemauwd toen ik wat lekkers ging pakken. Dat is het eerste geluid wat er uit komt op wat geblaas na de eerste dagen. *D

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 14:17

Ah, ze is echt schattig. En fijn dat ze zich al laat horen.
(Misschien weet je het al, maar een hangbuikje heeft bij katten heeft niet meteen met overgewicht te maken. Soms denken mensen dat het flapbuikje eraf gelijnd kan worden. Het is een primordial pouch en hoort erbij.)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-21 15:12

Emj_23 schreef:
Ah, ze is echt schattig. En fijn dat ze zich al laat horen.
(Misschien weet je het al, maar een hangbuikje heeft bij katten heeft niet meteen met overgewicht te maken. Soms denken mensen dat het flapbuikje eraf gelijnd kan worden. Het is een primordial pouch en hoort erbij.)


Klopt inderdaad. Ze heeft ook kittens gehad dus dat hangbuikje hoort er zeker bij. Ze is vooral als je haar recht van voren ziet echt heel rond := Maar ze is al best wat afgevallen. Ze hoeft ook echt niet mager te zijn van mij, gewoon een gezond gewicht.

Anoniem

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:16

Wbt natvoer: die van mij krijgt ivm voedselallergie alleen Trovit horse, daar zit ook echt alleen paardenvlees in dus kan weinig kwaad. Hij eet het graag :j

En mooi fonteintje! Die van mij vond hem eerst ook doodeng, nu drinkt hij eruit als een speer. Komt vast vanzelf goed.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:19

Femia schreef:
Mijn katten komen van Stichting Zuiderzee Zwerfdieren Lelystad. Een gedreven dierenarts die katten opvangt en herplaatst. Van jong tot oud en alle gradaties van handelbaarheid. Ze hebbenvaak heel lieve, oudere katten. Het adoptiegeld is beslist niet hoog.
Fijne mensen met hart hun katten.



Brigitta of Brigitte toch? Die heeft onze stalpoes Bertje destijds gratis gesteriliseerd. Ik heb toen wel een mooi bedrag op stal opgehaald voor de Stichting en heb overigens daarna de poes mee naar huis genomen :knuffel:

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 15:19

Wat een knappe dame Cubone! <3

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:11

Vraagteken staart is een heel goed teken, heerlijk om te zien zo:)

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-21 10:21

F_Orumster schreef:
Vraagteken staart is een heel goed teken, heerlijk om te zien zo:)


We zijn ook al wel dikke vriendjes. Alles is eng, maar ze komt meermaals per dag naar me toe gerend om een knuffel te halen en komt dan aan stappen met een "ratelslang staartje" *D Ze wiebelt haar staart zo hard dat ze staat te trappelen op haar achterpootjes.

Ze schrikt vooral heel snel en is gewoon een watje eerste klas. Het zachtjes bijten doet ze wel nog steeds, maar met name als ze tegen me aan staat te schuren en ik niet aai. Een klacht bij gebrek aan kroelen? Ook likt ze me zo af en toe als we zitten te kroelen en gaat ze op haar rug voor me liggen (wel zonder aanraak). Maar volgens mij heeft ze me wel aardig geaccepteerd en in de gaten dat ik enkel het beste voor haar wil. Ze komt ook steeds op de stoel naast me liggen slapen. Op schoot nog altijd niet, maar ze is er pas een maand natuurlijk. En misschien komt dat ook wel nooit, maar tot nu toe ben ik heel trots op de progressie die we al hebben gemaakt. Ze hoort er gewoon bij en is echt een aanvulling op mijn leven <3

Mazikeen

Berichten: 739
Geregistreerd: 20-10-12
Woonplaats: Haarlem

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:31

Wat super dat het zo goed gaat en goed klikt! Ze ziet er echt schattig uit <3

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 20:23

Sommige katten zijn ook gewoon geen schoot katten natuurlijk. Die komen gewoon gezellig bij je of tegen je aan liggen en dat is ook prima :)


Afbeelding

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-21 21:34

Prairy schreef:
Sommige katten zijn ook gewoon geen schoot katten natuurlijk. Die komen gewoon gezellig bij je of tegen je aan liggen en dat is ook prima :)


[ [url=m/vU0SbQ.jpg]Afbeelding[/url] ]



Wat een leukerd <3

BMO heeft zich de afgelopen 48 uur wel weer bevestigd als ultiem watje :knuffel: Van de zomer mag ze de tuin in (katvriendelijk omheind) en nu ze hier al ruim een maand is, mag ze wel eens verder kijken dan enkel de woonkamer. Nu hadden we van de week al een keer buiten gezeten toen het ineens zo warm werd met alles open, maar dat vond ze eng dus ze had zich verstopt in haar verstophoekje.. Gister is ze voor het eerst in de hal wezen kijken die naar de achtertuin gaat. Even met haar neus om het hoekje met ogen als schoteltjes en zoef, weg in een rechte streep haar hokje in :') Arm ding. Ze komt nu langzaam aan wel om het hoekje kijken als ik op m'n billen in het halletje ga zitten en haar aanmoedig, maar het is wel heeeeeel spannend.

Vraag me toch af of haar niet iets is overkomen. Ze zou van oorsprong boerderijpoes zijn, maar vind dit wel wat extreem angstig voor een boerderijpoes. Ze is niet alleen bang van mensen, maar echt alles. Aan de andere kant is 3 jaar asiel natuurlijk ook niet niks en zal dat ook wel heel wat met het beessie doen. Achja. Gelukkig voor haar heeft hier in huis niets haast als het haar wat aan gaat :) Heb gister gespot dat ze dronk uit haar nieuwe waterbak, maar mocht ze het toch nog spannend vinden staan er nog 2 bakjes water in de kamer dus zonder zit ze nooit. Ben ook begonnen met extra water geven bij het natvoer en dat gaat allemaal naar binnen.

Ook begint het te kriebelen om misschien toch een vriend(innetje) erbij te zoeken voor haar :o Ze kan goed met andere katten, dus wie weet kan ze zich daar ook wel wat aan op trekken. Maar dat word dan wel echt een 15+er. Waarschijnlijk tegen de tijd dat we weer een beetje mogen reizen, gezien de asielen dan weer zullen overlopen als een malle.

Cubone

Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-21 00:21

Afbeelding

Ondertussen ligt madam overigens te snurken naast me op de stoel en snurken kan ze :wow: Ik kan haar soms boven horen, zo hard gaat ze. We weten precies wanneer ze slaapt *D Ik dacht in eerste instantie dat dit was vanwege haar overgewicht, maar het blijft tot nu toe nog goed aanwezig :=

Prairy
Berichten: 9070
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Oma / Opa kat voor de toekomst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:00

Mijn main coon kan ook snurken, en onze helaas overleden kater nog erger en die had echt geen overgewicht. Vond dat altijd heel grappig :')