Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Oma / Opa kat voor de toekomst

 
Profiel   

De jongste doet hier nog wel eens tijdens aaien ineens vastpakken met tanden zachtjes om dan met de achterpoten mijn hand weg te duwen. Beetje half om half zo vind je lief, maar rot op met die hand. Om daarna gewoon weer te willen kroelen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:51 



 
Profiel   



Knuffelen met BMO <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:18 



 
Profiel   

Ik heb mijn weddenschap nog niet opgegeven hoor, ik heb nog een dag te gaan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:36 



 
Profiel   

Onze kat bijt ook wel eens in mn vingers, maar slaat niet haha. Geen idee waarom ie het doet eigenlijk, ook nooit over nagedacht omdat ie normaal wel heel knuffelig is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 10:23 



 
Profiel   

Het klinkt alsof je kat haar eigen wensen en grenzen nog aan het ontdekken is en overprikkeld raakt. En dat punt waarop het haar teveel wordt nog niet voelt aankomen en sprong gedrag toont.
Ze wenst je affectie maar het is ook nog teveel. Heeft vast ook met vertrouwen te maken, dat duurt op zich best lang bij een kat. Korte aai sessies en stoppen voor ze het aangeeft zou ik doen denk ik.

Mijn kat haalt nooit uit maar ik zie al heel vroeg wanneer ze gewoon naast me wil zijn maar niet geaaid wil worden. Dan wiebelt haar staart op een andere plek dan bij de vredige staartpunt
Die grens moet je bij haar gaan leren waarnemen en zij jou vertrouwen.

Een boze kat, door stofzuigen of ander super asociaal luidruchtig en duidelijk pest gedrag, vind ik het makkelijkst te resetten door even weg te gaan, al is het maar 10min. Als ik terugkom en mn gebruikelijke ritueel bij binnenkomst doe dan lijkt ze gereset :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 10:35 



 
Profiel   

Hier vandaag weer een stapje verder geraakt...bijna een jaar bij ons en vandaag voor het eerst op de schoot gaan liggen beneden terwijl er nog mensen rondliepen!

Ik zou zeggen...geduld. In ons geval was het heeeeel veeeeel geduld. Ik heb nog nooit zo'n bange poes gehad, maar ook die smelt blijkbaar voor mijn charmes op een dag. *\o/*

Veel plezier nog en geef je oudje de tijd...het komt echt wel. *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-21 15:59 



 
Profiel   

Prairy schreef
Ik heb mijn weddenschap nog niet opgegeven hoor, ik heb nog een dag te gaan :D


Helaas :') Het zal nog wat meer tijd nodig hebben. Maar we blijven lekker knuffelen :)


Nickietje schreef
Hier vandaag weer een stapje verder geraakt...bijna een jaar bij ons en vandaag voor het eerst op de schoot gaan liggen beneden terwijl er nog mensen rondliepen!

Ik zou zeggen...geduld. In ons geval was het heeeeel veeeeel geduld. Ik heb nog nooit zo'n bange poes gehad, maar ook die smelt blijkbaar voor mijn charmes op een dag. *\o/*

Veel plezier nog en geef je oudje de tijd...het komt echt wel. *D

Wat fijn dat je kat inmiddels op schoot durft! Dat is wel een feestje waard :D

Hier was ik vandaag ook blij. Het viel me ineens op dat madam afgevallen is *\o/* Ze heeft nog een lange weg te gaan naar een gezond gewicht, maar haar buik sleurt niet meer over de grond als ze loopt. Ook kan ze nu gewoon op de vensterbank springen in plaats van dat ze zich zo ongeveer op moet heisen en meerdere malen moet proberen omdat ze het eigenlijk niet red (en nee, de vensterbank zou met 1 meter 10 echt niet extreem hoog voor haar moeten zijn lijkt mij :o )

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 01:28 



 
Profiel   

Ik word echt zo vrolijk van dit topic! Wat ontzettend leuk om te zien hoe ze zo opleeft. Iedereen wil dan toch een kat uit het asiel zou je denken? Hier ook een asielkat, maar totaal ander karakter, dat is net een sticker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 08:49 



 
Profiel   

Druif_01 schreef
Ik word echt zo vrolijk van dit topic! Wat ontzettend leuk om te zien hoe ze zo opleeft. Iedereen wil dan toch een kat uit het asiel zou je denken? Hier ook een asielkat, maar totaal ander karakter, dat is net een sticker.


Een sticker, als in plakt aan je been? *D

Sinds vandaag hebben we een speeltje ontdekt wat NIET eng is. Een klein lapje stof. Nou naai ik regelmatig, dus die hebben we genoeg. Madam gaat al springend en slingerend met de lapjes de kamer door :') Ze gaat nog steeds iedere dag vooruit, echt een genot om te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 22:40 



 
Profiel   

ik word zo blij van dit topic! Mijn speciaaltje zal binnenkort gaan komen. Een van de katten van mijn BFF komt bij mij wonen. Heel schuchter jongetje van 7 maar een schat van een kat en hij vind mij leuk :+ (blijft leuk dat als er mensen komen hij weg loopt maar zodra hij doorheeft dat ik het ben hij terug gelopen komt en ik hem mag aaien terwijl de rest dat niet mag O:) :Y) )

blijf je topic lekker volgen! kom maar op met nog meer leuke verhalen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-21 23:07 



 
Profiel   

savieralover schreef
ik word zo blij van dit topic! Mijn speciaaltje zal binnenkort gaan komen. Een van de katten van mijn BFF komt bij mij wonen. Heel schuchter jongetje van 7 maar een schat van een kat en hij vind mij leuk :+ (blijft leuk dat als er mensen komen hij weg loopt maar zodra hij doorheeft dat ik het ben hij terug gelopen komt en ik hem mag aaien terwijl de rest dat niet mag O:) :Y) )

blijf je topic lekker volgen! kom maar op met nog meer leuke verhalen!


Is de kat er al? En hoe gaat het? :D

Ik heb het idee dat mijn oma toch wel wat weinig drinkt. Ze plast maar 1 keer in de 24 uur en dat is wel een grote plas, maar het zou meer mogen zijn denk ik. Ze lijkt verder gewoon helemaal goed, speelt steeds meer en loopt lekker rond. Madam kroelkont komt ook eens in het uur op me af gestormd omdat ze wil knuffelen. Maar goed, ik heb dus van de week een super deluxe fontein gekocht om haar water inname te promoten. Meer water kan sowieso geen kwaad. Het was wel een flinke zoektocht naar een fontein zonder filters (iedere maand een filter tikt snel aan, beter 1 keer een dure bak zonder) en ik heb er een gevonden. Met sensor erbij zodat hij niet onnodig stroom gaat trekken. Ben heel benieuwd wat ze er van gaat vinden.

https://miaustore.com/nl/?ref=701&gclid=EAIaIQobChMI6eLGo4fp7gIVELTVCh2CCAMNEAQYASABEgJeOvD_BwE.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:36 



 
Profiel   

Toch wel de 24-karaats gouden versie? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:41 



 
Profiel   

Ik neem aan dat je wel de versie met goud hebt gekocht voor haar :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:42 



 
Profiel   

Haha zo rijk ben ik niet en ik vind goud echt afschuwelijk :') Dus helaas. Het is een grijze geworden.. Past bij de kleur van de kat.

Arme dier moet het maar weer doen met minder. Ze heeft het zo slecht bij mij *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:44 



 
Profiel   

Lol een waterbak van bijna 500 dollar. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 11:50 



 
Profiel   

Geef je trouwens ook natvoer? Voor mijn katten geef ik 1x per dag natvoer met extra water. Helpt bij die van mij ook erg goed voor extra vocht O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 13:08 



 
Profiel   

maliejane schreef
Geef je trouwens ook natvoer? Voor mijn katten geef ik 1x per dag natvoer met extra water. Helpt bij die van mij ook erg goed voor extra vocht O:)


Ja, maar ik wil van het natvoer af. Vind natvoer meer iets voor de lekker, maar ze kreeg in het asiel 2 keer per dag een zakje. We zitten nu op 1/4e zakje op wisselende tijdstippen van de dag zodat ze er niet op gaat zitten wachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 17:27 



 
Profiel   

Cubone schreef
savieralover schreef
ik word zo blij van dit topic! Mijn speciaaltje zal binnenkort gaan komen. Een van de katten van mijn BFF komt bij mij wonen. Heel schuchter jongetje van 7 maar een schat van een kat en hij vind mij leuk :+ (blijft leuk dat als er mensen komen hij weg loopt maar zodra hij doorheeft dat ik het ben hij terug gelopen komt en ik hem mag aaien terwijl de rest dat niet mag O:) :Y) )

blijf je topic lekker volgen! kom maar op met nog meer leuke verhalen!


Is de kat er al? En hoe gaat het? :D

Ik heb het idee dat mijn oma toch wel wat weinig drinkt. Ze plast maar 1 keer in de 24 uur en dat is wel een grote plas, maar het zou meer mogen zijn denk ik. Ze lijkt verder gewoon helemaal goed, speelt steeds meer en loopt lekker rond. Madam kroelkont komt ook eens in het uur op me af gestormd omdat ze wil knuffelen. Maar goed, ik heb dus van de week een super deluxe fontein gekocht om haar water inname te promoten. Meer water kan sowieso geen kwaad. Het was wel een flinke zoektocht naar een fontein zonder filters (iedere maand een filter tikt snel aan, beter 1 keer een dure bak zonder) en ik heb er een gevonden. Met sensor erbij zodat hij niet onnodig stroom gaat trekken. Ben heel benieuwd wat ze er van gaat vinden.

https://miaustore.com/nl/?ref=701&gclid=EAIaIQobChMI6eLGo4fp7gIVELTVCh2CCAMNEAQYASABEgJeOvD_BwE.


Kat is er nog niet. Woning heeft nog geen internet en er moeten nog wat andere dingen gedaan worden voor ik er in kan trekken dus zal nog een paar weken duren :D Ik wil ter zijne tijd ook zo'n fontein heb ik besloten en net als bij jou zal die van mij het zonder goude moeten gaan doen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-21 18:53 



 
Profiel   

Cubone schreef
maliejane schreef
Geef je trouwens ook natvoer? Voor mijn katten geef ik 1x per dag natvoer met extra water. Helpt bij die van mij ook erg goed voor extra vocht O:)


Ja, maar ik wil van het natvoer af. Vind natvoer meer iets voor de lekker, maar ze kreeg in het asiel 2 keer per dag een zakje. We zitten nu op 1/4e zakje op wisselende tijdstippen van de dag zodat ze er niet op gaat zitten wachten.


Dit ben ik met je eens als het om felix of ander supermarkt natvoer met veel suiker of iets gaat. Maar als je kwalitatief natvoer geeft met minstens 60% vlees en graanvrij (bijv. van Animonda Carny (ca. 60% vlees) of wild freedom (meer dan 80% vlees/vis)) is een kwart blikje per dag met extra water wel heel goed voor het vochtgehalte van de kat. Mijn katten krijgen dan ook elke ochtend 1/4 blikje en s'avonds nog 2x brokjes (met avondeten en naar bed gaan).

Katten halen van nature het grootste deel van hun vocht uit hun voeding en drinken daarom vrijwel altijd te weinig. Katten die alleen brokjes eten drinken wel meer, maar meestal nog steeds te weinig. Daarnaast is de fabel dat natvoer slecht voor hun gebit zou zijn ook achterhaalt.

Je moet natuurlijk niks :o maar misschien wel nog het overwegen waard om je er eens in te verdiepen ;) je hebt in elk geval een leuke kat een mooi huis geboden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 13:57 



 
Profiel   

Ik was vroeger ook van dat idee...maar ik moest mijn kat op natvoer laten overschakelen omdat droogvoer te energetisch (te geconcentreerd) was volgens de dierenarts.

Ik kon de porties natuurlijk zo hard beperken dat hij de hele dag scheel van de honger liep...of natvoer gaan geven om toch een volle maag te krijgen zonder dat hij veel calorieën binnen had. Natvoer bestaat namelijk vooral uit water/vocht. Dus voor een kat die weinig wilt drinken is het ook een goede oplossing.

Zo heb ik em toch nog 19 jaar en 10 maand oud gekregen zonder klachten (sinds zijn 4 jaar stond em permanent op dieet). Eerst afgewogen brokken, maar met ouder worden bewoog hij steeds minder en toen naar natvoer om bovenstaande reden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 15:06 



 
Profiel   

Hmm, goed punt met betreft dat natvoer. Nooit echt nagedacht over de waterinname via natvoer als een dagelijks tafereel, enkel als nood eigenlijk. Dus bedankt voor de tip!

Op het moment moet madam nog flink afvallen (ze kon zichzelf bijna niet wassen zo dik als ze was) en dat gaat op dit moment heel goed met het onbeperkte droogvoer wat ze krijgt. Ik vind het zelf prettig als ze altijd onbeperkt voer aangeboden krijgt. Mocht je dan ergens een keer opgehouden worden om wat voor reden dan ook, dan zit ze niet te verhongeren.

Momenteel krijgt ze natvoer van Purina Gourmet en Boni Castrate (45% dierlijk). Ik ga eens proberen dit een beetje aan te lengen met water en zal van de week eens op jacht gaan in de dierenwinkel voor poeslief naar iets wat graanvrij is met een hoger percentage vlees *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 17:11 



 
Profiel   

Natvoer is met katten eigenlijk wel een must ook hoor :j zijn van nature slechte drinkers immers.
Op catmoneo.nl kan je goed uitzoeken wat goed natvoer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-21 17:18 



 
Profiel   

[ img ]

En madam vind het..

Eng :') Ze gaat wel steeds nieuwsgierig kijken dus hopelijk komt ze er over heen.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 14:47 



 
Profiel   

Misschien eerst even gewoon neerzetten zonder dat het water stroomt? Minder eng wellicht..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 15:29 



 
Profiel   

Onze katten vonden het in het begin ook eng :+ Kan even duren voordat het kwartje valt hoor!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-21 16:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 7 [ 167 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen