(ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: (ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 15:56

Heb een berichtje gestuurd dat we haar niet meer gaan nemen en dat we 600 euro voor een poesje waar al iets mee gebeurd is gewoon te veel vinden. Verder houdt het avontuur voor ons dan ook op, ik heb het er niet meer voor over om 200 euro op te leggen voor een andere kitten. Heel jammer, maar dan is het ook gewoon zo.

Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:03

Ik begrijp je "deze niet dan ook geen andere" houding niet zo. Verstandige keuze hoor, daar niet van, maar wat is er mis met op je dooie gemakje verder kijken of je iets leuks ziet, of misschien een herplaatser?

Elke dag worden er katten te koop aangeboden. Elke dag staan er herplaatsers op. Wat is een dag, een week of een maand nou?

Ik volg verder je gedachtengang niet helemaal omtrent het ras. Eerst wilde je "een raskat". Toen moest het per se een Brit zijn. Snap ik, leuke beestjes. Maar toen moest het juist dit kitten zijn en als er wat mis mee is is het verstandig om te laten passeren. Maar dat deze het niet is betekent toch niet dat een ander niet tot de mogelijkheden behoort?

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 16:12

Roosch schreef:
Ik begrijp je "deze niet dan ook geen andere" houding niet zo. Verstandige keuze hoor, daar niet van, maar wat is er mis met op je dooie gemakje verder kijken of je iets leuks ziet, of misschien een herplaatser?

Elke dag worden er katten te koop aangeboden. Elke dag staan er herplaatsers op. Wat is een dag, een week of een maand nou?

Ik volg verder je gedachtengang niet helemaal omtrent het ras. Eerst wilde je "een raskat". Toen moest het per se een Brit zijn. Snap ik, leuke beestjes. Maar toen moest het juist dit kitten zijn en als er wat mis mee is is het verstandig om te laten passeren. Maar dat deze het niet is betekent toch niet dat een ander niet tot de mogelijkheden behoort?

Omdat zoals bovenstaand ik zeg dat mijn paard nu hoog in de medische kosten zit en vervroegd op pensioen gaat. Dan spaar ik de centjes momenteel liever. Dit heeft niets te maken met een houding of iets anders, dus ik snap je uithaal niet. Ik heb me in dit topic verdiept in verschillende rassen en we zijn uit de beschrijvingen eruit gekomen dat een ragdoll of brit het beste bij ons gezin en andere huisdieren past, dus dat argument slaagt nergens op.

Roosch

Berichten: 36647
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 16:25

Jammer dat je dit als uithaal ziet. Ik probeer te volgen hoe je denkt, niet uit te halen.

Is het dan zo dat je paard pas sinds heel recentelijk dit heeft?
Het topic is pak em beet 3 weken oud.
Natuurlijk kan er in 3 weken een hoop gebeuren maar dan had ik een boodschap verwacht van "helaas was het katje niet gezond. Daarnaast is er medisch iets aan de hand met mijn paard en heb ik ervoor gekozen helemaal niet voor een kitten te gaan."

Je geeft heel recentelijk aan
Citaat:
Ja, aangezien ik dus nu zulke hoge kosten aan mijn paard heb blijf ik liever rond de 600 hangen en wil ik niet uitbreiden naar 800.


Dit kan ik begrijpen. Maar mijn punt is dat dit niet het enige nest is wat een kitten biedt van 600 euro. Voor 600 euro kun je een aardige portie gezonde kat krijgen. Mijn punt hierin is dat als je ze nu niet kan vinden, je ze morgen of later wellicht wel vindt.

Ik respecteer je keuze hoor maar ik probeer je gedachtengang te volgen en dat lukt me op dit moment niet. Mij is namelijk nu niet helder of je wel voor een kitten tot 600 euro zou willen gaan of dat het plan helemaal van de baan is. Is best praktisch met meedenken en zo :D

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: (ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 16:42

Nee, misschien ben ik daar inderdaad niet duidelijk in geweest. Voor mij is het ook gewoon nog een groot vraagteken en heb ik de laatste dag enorm getwijfeld. Er is al wat emotie mee gebonden ook omdat ik deze gekregen had van mijn moeder voor mijn verjaardag. Zulke dingen zijn uiteraard nooit leuk. We zullen wel gewoon zien wat de toekomst teweeg brengt, als er iets op mijn pad komt dan gaat het best, maar ik ga dus niet meer “actief” zoeken om het zo te zeggen.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: (ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:06

Ach, wie weet zie je per toeval over een aantal weken of maanden hét katje voorbij komen voor een goede prijs. Wie weet.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 18:12

sanso schreef:
Ach, wie weet zie je per toeval over een aantal weken of maanden hét katje voorbij komen voor een goede prijs. Wie weet.

Dat is het hem... Ik zal misschien nog wel een advertentie ergens plaatsen, maar we zien dus gewoon wel wat of wie er op ons pad komt. Ik ga mezelf niet meer gek maken met advertenties en ik zal jullie wel op de hoogte houden moest dat ene poesje nog op mijn pad komen...

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:15

De teleurstelling over je paard en dan nu het kitten begrijp ik wel hoor. Je had je er mss ook een beetje aan “vast geklampt”. Laat het even bezinken en mss over een paar weken dat je een htk kitten uit een asiel even leuk vindt. Of een ietsie oudere BK herplaatser.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-19 18:25

Lukasje schreef:
De teleurstelling over je paard en dan nu het kitten begrijp ik wel hoor. Je had je er mss ook een beetje aan “vast geklampt”. Laat het even bezinken en mss over een paar weken dat je een htk kitten uit een asiel even leuk vindt. Of een ietsie oudere BK herplaatser.

Ik keek er inderdaad enorm naar uit en zag haar ook als 'lichtpuntje' in een donkere periode. Gewoon allemaal in 1 keer is niet leuk...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: (ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 18:30

Verstandige keus TS. Het komt ooit vast wel en je paard is zo te lezen een pittige kostenpost.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: (ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:10

Ga het toch eventjes delen. Heel toevallig, terwijl ik eigenlijk dus niet meer aan het zoeken was had er via via iemand gehoord dat ik op zoek was naar een raskatje. Ze had me een berichtje gestuurd dat ze nog een ragdoll poesje ter beschikking had. De beide ouders hebben een stamboek, echter heeft het poesje dat niet omdat deze mensen geen cattery hebben en dus enkel hobbymatig een nestje wouden kweken. Dus ben dan toch kennis gaan maken, en dat zat eigenlijk meteen goed. Katjes waren ook super sociaal tegenover de vorige. Kwam echt al op mijn voeten staan en komen flemen. Ze is nu uiteraard nog veel te klein, dus rond midden/begin mei mogen we haar ophalen. Ze is ook iets goedkoper dan de andere. Een naam zoeken we nog.


Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: (ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 17:19

Wat een schatje! Gefeliciteerd!
Worden ze ook overal op getest? Ook met dit ras zou ik dat zeker doen.

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 17:20

Cayenne schreef:
Wat een schatje! Gefeliciteerd!
Worden ze ook overal op getest? Ook met dit ras zou ik dat zeker doen.

Ja :) Heb alvast een kopie van de testen en de stamboeken mee gekregen.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: (ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 18:03

Ah wat een dropje!!! Blij dat je eentje gevonden hebt.

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 20:31

Wauw, wat een knap dropje <3 .
Zie je wel TS dat er nog een leuk kitten je pad ging kruisen +:)+. Ik wil nu wel erg graag het vervolg mee volgen :j .

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 21:32

Lukasje schreef:
Wauw, wat een knap dropje <3 .
Zie je wel TS dat er nog een leuk kitten je pad ging kruisen +:)+. Ik wil nu wel erg graag het vervolg mee volgen :j .

Ik zal jullie op de hoogte houden :+

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-19 21:41

Ze is er dan eindelijk sinds gisteren <3 Een lieve meid genaamd Rosie.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is toch nog even wennen. Ze heeft een afwachtend karakter en ze is nog wat schuw, maar ze is echt heel lief! Ze geniet van de aandacht en ligt graag op schoot. We hebben nogal een groot huis met veel verdiepen, en dat is voor haar wat overweldigend aangezien ze bij haar 'fokker' enkel een grote veranda had, en niet het hele huis. Onze andere kat blaast naar haar, maar doet verder niets. De hond heeft ze gisteren gezien, maar is sinds vandaag op logement bij een vriendin van mijn moeder (we doen een soort co-ouderschap zoals in het eerste bericht uitgelegd staat). Van de hond was ze heel bang, de hond gromde even naar haar maar bleef op afstand en was later wel nieuwsgierig en dus zeker niet gemeen. Denk dat het zeker voor haar nog even wennen is. Maar ze eet en drinkt al goed, en is vandaag ook voor het eerst op de kattenbak gegaan bij ons, ze is wel al zindelijk natuurlijk. Heb haar vannacht ook laten logeren in mijn slaapkamer en ze heeft de hele nacht bij mij gelegen <3

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: (ras)Kitten er bij nemen? Tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 22:21

Wat een mooie! Veel plezier ermee. :)

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-19 07:39

Kobus17 schreef:
Wat een mooie! Veel plezier ermee. :)

Dankjewel!