Aquarium/Garnalen vraagje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 18:20

Hoi!

Sinds kort heb ik een heel erg leuk garnalen bakje staan! Een genot om naar te kijken. Nu lees ik meerdere dingen op internet kwa voeren.. elke dag.. 1 x per week noem het maar op.
Dus mijn vraag hier aan de mede garnalen bezitters, hoe vaak voeren jullie ?

En dan nog iets :') , ik lees ook veel over groentes, bladeren etc. Ik zou het leuk vinden om wat ervaring met jullie te delen hierover. Waar haal je dit vandaan? Wat is een goed merk? Of misschien goede adresjes voor goed voer. Ik wil mijn best doen zo goed mogelijk voor ze te zorgen dus brand los :D

Anoniem

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:35

Omdat BB-HK meer voor gezellige kletstopics is, verplaats ik je vraag naar BB :)

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 20:44

[***] schreef:
Omdat BB-HK meer voor gezellige kletstopics is, verplaats ik je vraag naar BB :)


Ik twijfelde al, dankjewel ! :D

jolmer20

Berichten: 3976
Geregistreerd: 13-01-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:00

Wat leuk! Ik heb ook garnaaltjes! Ik doe meestal ongeveer om de dag voeren, maar ligt een beetje an de hoeveelheid garnalen die je hebt. Heb je er alleen garnalen in?

Heb je je hier al gemeld trouwens?
Ook een leuk topic!
[BB-HK] [HK] Show je aquarium II!

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:03

Afbeelding


Jee, ik heb ze ook! *\o/*
Ik voer elke dag,maar ze zitten ook bij vissen in.
En ze eten mee van het visvoer.
Omdat ik ook vissen heb die komkommer en courgette eten zie ik dat ze daar ook van mee eten

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:06

Ik heb japonica garnalen. Die geef ik af en toe iets extra’s voor garnalen. Maar in principe eten die het alg uit mijn bak.

En ze eten ook met de vissen mee inderdaad.

Vooral de tabletten voor de kuhli’s pikken ze nog wel eens in.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-03-19 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:10

Ik voer ze 2x per week. Ik voerde ze eerst vaker, maar dan groeien ze te hard en kunnen ze niet op tijd vervellen. 2x per week gaat hier goed. Ik ververs 1x per 2 weken, ze hebben een goede pomp en zijn zelf niet zulke vervuilers, en er zit niets anders in.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:13

Ik heb ze samen met rasbora Galaxy en blauwoogjes. Ik voer 3 keer per week.en.de garnalen eten gewoon met de vissen mee.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:20

Bedankt voor alle reacties !

Deze heb ik erin lopen <3
Afbeelding
Alleen garnalen, vissen zitten apart.

Jolmer, daar heb ik me gemeld inderdaad maar daar word niet echt op mij gereageerd :')

Ok, ja dagelijks voeren leek me ook wel erg veel! Maar vroeg me af, omdat er op internet stond dat ook het voer moet afgewisseld worden.. sticks, bladeren etc
Vooral daar was ik benieuwd naar, wie dat voerde en hoeveel :D


Ze hebben een mooie bak, veel planten en schuilplaatsen. Ze lijken me wel vrij gelukkig ook haha, maar ik wil het graag goed doen! Zit een speciale filter in met baby protectie.

Afbeelding

Bak was hier nog aan het opstarten, planten zitten inmiddels tot boven aan toe en er zitten er ongeveer 60/70 in :)

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:25

Ik heb op het moment Crustagran voor ze. Ik heb allerlei merken gehad. Daarnaast heb ik een zakje brandnetelsticks op het moment. Verder krijgen ze ook af en toe een algentablet ipv hun korrels, vinden ze ook erg lekker. Zo blijf je afwisselen.

Ik heb vuurtjes btw.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:29

Ik heb nu speciale korrels voor garnalen die voornamelijk uit algen bestaan.
Ik zal eens gaan snuffelen voor sticks, en je hebt ook van die speciale bladeren ervoor dacht ik?
Ook las ik dat brandnetel bladeren goed voor ze zijn? Wel afgespoeld maar gewoon uit de tuin geplukt :)

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:31

Ik heb nog nooit bladeren voor ze gekocht of geplukt. Wel eens geblancheerde komkommer, courgette en doperwten aan ze gegeven, dat lusten ze ook!
Ik heb nog een bak met vissen waar ik verschillende soorten algentabletten voor heb, die krijgen ze dus af en toe ook. Hun hoofdvoer zijn de garnalenkorrels (op dit moment dus van Dennerle).

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:35

Geblancheerd? :o?

Ik denk dat ik opzoek ga nog wat andere types voer, zodat ik wat kan afwisselen.

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:37

Ik voer ze 1x per week en zit een beetje met dezelfde vraag. Het zijn mijn eerste garnaaltjes. Dezelfde als blauwe als jij hebt, blue pearl ofzo? Ze zijn echt heul klein. Ik durf de pomp eigenlijk niet aan te zetten dus ik zet ze nu eerst even in een babybakje voor ik de pomp aan zet. Of overdrijf ik?

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:41

Flowerbomb schreef:
Ik voer ze 1x per week en zit een beetje met dezelfde vraag. Het zijn mijn eerste garnaaltjes. Dezelfde als blauwe als jij hebt, blue pearl ofzo? Ze zijn echt heul klein. Ik durf de pomp eigenlijk niet aan te zetten dus ik zet ze nu eerst even in een babybakje voor ik de pomp aan zet. Of overdrijf ik?

Je kan een pantykousje om de pomp doen. Ik zelf heb baby's en de pomp gewoon aanstaan zonder wat erom.


Ik heb sinds een aantal maanden ook een garnalen aquarium. Helaas nu door een verhuizing een aantal dode, maar wel nog zwangeren en ik hoop dat ze het nu weer goed gaan doen.
Ik heb rode, rood witte en blauwe. (Namen geen idee. :o )

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:45

De lichtblauwe zijn blue fairy en de donkere blue velvet :)
Ik heb dus een speciale pomp.. maar vroeger vuur garnalen gehad en indd en panty erom gedaan :)

Pomp helemaal uitzetten is natuurlijk geen goed idee :)

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:48

Ah das een handige tip! Nee uit is niet goed daarom heb ik ze als hij aan staat in een apart bakje.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:50

Flowerbomb schreef:
Ah das een handige tip! Nee uit is niet goed daarom heb ik ze als hij aan staat in een apart bakje.


Mijn pomp at ze ook op :(
Dus snel naar de winkel en een goede gehaald :')

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:06

Ik heb een sponsfilter, daar kunnen ze niet in verdwijnen en kunnen ze ook lekker opzitten en restjes vanaf plukken.
Geblancheerd: heel kort even kokend water over de groente, voor je het ze geeft. Dat zou beter voor ze moeten zijn.
Komkommer en courgette drijft wel trouwens, dus daar moet je iets aan vast maken of het ergens onder vast zetten.

laauraax
Berichten: 181
Geregistreerd: 01-09-13

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:12

Ik voer ze ongeveer 2 keer in de week!

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:16

Century schreef:
Ik heb een sponsfilter, daar kunnen ze niet in verdwijnen en kunnen ze ook lekker opzitten en restjes vanaf plukken.
Geblancheerd: heel kort even kokend water over de groente, voor je het ze geeft. Dat zou beter voor ze moeten zijn.
Komkommer en courgette drijft wel trouwens, dus daar moet je iets aan vast maken of het ergens onder vast zetten.



Aha :)*
Thanks voor de tips !

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:23

En het is vaak beter om het na een tijdje uit de bak te halen. Vaak krijgen ze het niet echt op, en om het langer dan een dag of twee te laten liggen zou belastend voor je pomp zijn, heb ik begrepen.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:32

Komkommer kun je een theelepeltje door heen prikken. Kunnen ze zich niet aan beschadigen. Wij hebben een standaard pompje erin en nog nooit een garnaal er in gehad. Wij geven gewoon vlokvoer en af en toe eens een stukje komkommer of spaghettie, of appel banaan. Zijn alleseters en ruimen de troep goed op.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Aquarium/Garnalen vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 22:37

Dat het er niet te lang in mag liggen snap ik inderdaad :)

Ze eten hier dus niet met de vissen mee, want die zijn er niet :D
Maar bedankt voor alle tips!
Ook zeer benieuwd naar jullie bakjes :o

Sannert

Berichten: 6088
Geregistreerd: 05-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 11:01

Afbeelding
Afbeelding
Dit zijn al oude foto's van toen ik de bak net had. Ondertussen al wat andere plantjes erin enz.