Mijn kat heeft lymfklierkanker

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 08:49

Mooi nieuws hoor!
Jammer he dat velen gelijk menen dat iets niet werkt. Als je het niet probeert dan weet je het niet. Tijden zijn gelukkig veranderd voor dieren.
Ik zou Sjakie ook lekker een compleet vitamine b supplement bijgeven met de actieve vorm van alle b-tjes. Zeker nu je gaat bijspuiten voor het b-12 tekort heeft hij de andere ook meer nodig.

Haloooww123
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-19 19:37

Het zou inderdaad wel fijner zijn als je dit in supplementen kon voeren. Gelukkig ging het prikken erg goed, hij ging zelfs bedelen omdat hij dacht dat het kraken van het plastic van de naald het geluid van snoepjes was :(:) .

Sjaakie is zeker een vechter, ik ben echt zo blij met hem! Zodra hij weet dat ik thuis ben is hij 90% van de tijd bij mij in de buurt <3 .

Bedankt Hananas voor de tip, zal het over twee weken even met onze eigen dierenarts overleggen!

Haloooww123
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-19 17:35

Afbeelding
<3

Als er Sjaakie uitgebreid willen knuffelen doen we dat (in de chemo periode) met de handschoen aan. Het mag ook gewoon zonder, maar dan moet je elke keer je handen wassen. Aangezien Sjaakie heel erg van aaien houdt is het toch wel fijn dat dat dan niet elke keer moet :j.

Voor de rest gaat het prima met hem, zijn gewicht stijgt niet meer, maar blijft stabiel rond de 4.35/4.45 en hij voelt zich prima :D.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:58

<3 Lieve snoet !

Lukasje
Berichten: 11303
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:29

Volhouden Sjaakie :(:)

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:09

Knappe kerel :+: Kom op Sjaakie, je kan het. Laat je maar lekker verwennen :D

Haloooww123
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-19 13:47

Even dacht ik dat z'n laatste dagen aangebroken waren. Hij begon vorige week weer af te vallen en hij kreeg opeens diarree. We hebben overlegd met de internist van het MCD en hij zei dat we konden ontwormen(hadden we gevraagd) en eventueel de prednison weer naar 1 pil ipv 3/4. Gelukkig hadden we toevallig afgelopen woensdag een afspraak met onze eigen dierenarts met onze andere kat Snoopy. De dierenarts zei dat het ook wel eens zo zou kunnen zijn dat de giardia terug is gekomen. Giardia is namelijk heel moeilijk te bestrijden dus er was best een grote kans dat dit nog ergens in huis zat.

Vrijdagmiddag hebben we gelijk ontlasting ingeleverd en laten testen, we werden later op de dag terug gebeld dat het inderdaad giardia is... Dit betekent dat onze andere drie katten ook weer helemaal behandeld moeten worden en dat er heel veel schoongemaakt moet worden in huis. Het plan is nu voor alle katten: 5 dagen panacur, 10 dagen rust en dat 3x herhalen.

Ik ben echt zo "blij" dat het giardia is. Ik dacht echt dat het nu afgelopen was. De enige reden waarom ik nog twijfelde is omdat Sjaakie gewoon heel vrolijk bleef. Toen we de kanker ontdekten was hij behoorlijk depressief. We hebben ook besloten dat mocht hij laten zien dat hij niet meer vrolijk is, dat we hem gaan laten inslapen. We hebben al overlegd met de dierenarts en zij kan gelukkig aan huis komen. Hopelijk duurt het nog een hele tijd, maar het is fijn om dat afgesproken te hebben!

Zo dit is een heel verhaal geworden, maar ik moest het gewoon even kwijt. De afgelopen week is erg stressvol voor me geweest :\

Nog even een foto van Sjaakje <3 :

Afbeelding

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 18:50

Arme Sjaakie. Hij wordt ook niet gespaard hè :(:)

"Fijn" dat het "maar" giardia is.

Ik blijf duimen voor knappe Sjaakie, dat hij nog maar lang van zijn leven mag genieten :+:

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:22

Wat moet dat schrikken geweest zijn ! :(:) Word je met de klap 5 jaar ouder :7

Een geluk dat het maar giardia is, al is dat natuurlijk ook een vervelend iets.

Hij ziet er echt heel fris en monter uit hoor ! <3

Lukasje
Berichten: 11303
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 19:46

Ma zeg, arme jullie!
Zou het kunnen dat zijn weerstand zodanig verminderd is dat daarom de giardia weer doorbreekt?
Snel beterschap hoor!

Haloooww123
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-06-12

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 13:16

Bedankt voor jullie reacties <3

@Lukasje, ja dat zou inderdaad kunnen, maar de dierenarts vindt dat niet de meest logische optie. Herbesmetting zou logischer zijn, aangezien giardia heel moeilijk helemaal weg te krijgen is (uit de omgeving, maar bijvoorbeeld ook uit onze tuin). Aangezien Sjaakie zich ook nog heel goed voelt denk ik ook dat het herbesmetting is.

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:19

Haloooww123 schreef:
Even dacht ik dat z'n laatste dagen aangebroken waren. Hij begon vorige week weer af te vallen en hij kreeg opeens diarree. We hebben overlegd met de internist van het MCD en hij zei dat we konden ontwormen(hadden we gevraagd) en eventueel de prednison weer naar 1 pil ipv 3/4. Gelukkig hadden we toevallig afgelopen woensdag een afspraak met onze eigen dierenarts met onze andere kat Snoopy. De dierenarts zei dat het ook wel eens zo zou kunnen zijn dat de giardia terug is gekomen. Giardia is namelijk heel moeilijk te bestrijden dus er was best een grote kans dat dit nog ergens in huis zat.

Vrijdagmiddag hebben we gelijk ontlasting ingeleverd en laten testen, we werden later op de dag terug gebeld dat het inderdaad giardia is... Dit betekent dat onze andere drie katten ook weer helemaal behandeld moeten worden en dat er heel veel schoongemaakt moet worden in huis. Het plan is nu voor alle katten: 5 dagen panacur, 10 dagen rust en dat 3x herhalen.

Ik ben echt zo "blij" dat het giardia is. Ik dacht echt dat het nu afgelopen was. De enige reden waarom ik nog twijfelde is omdat Sjaakie gewoon heel vrolijk bleef. Toen we de kanker ontdekten was hij behoorlijk depressief. We hebben ook besloten dat mocht hij laten zien dat hij niet meer vrolijk is, dat we hem gaan laten inslapen. We hebben al overlegd met de dierenarts en zij kan gelukkig aan huis komen. Hopelijk duurt het nog een hele tijd, maar het is fijn om dat afgesproken te hebben!

Zo dit is een heel verhaal geworden, maar ik moest het gewoon even kwijt. De afgelopen week is erg stressvol voor me geweest :

Nog even een foto van Sjaakje <3 :

[ [url=m/giDegV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Het kan zijn dat de weerstand verminderd is, waardoor de giardia de kans kreeg op te spelen...
Vervelend dat dat gebeurt, hopelijk knapt hij snel op!

Haloooww123
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 15:16

Mijn allerliefste baby is er niet meer ;(

*20-05-2007 † 30-09-2019

7 september woog hij nog 4,40 kg, op 29 september was dit 4,00 kg.

Hij had afgelopen zondag een hele slechte dag, hij is natuurlijk onder behandeling tegen de giardia, maar dit leek niet aan te slaan. Zijn diarree bleef en hij bleef afvallen. Het allerbelangrijkste is dat hij zich ook minder goed begon te voelen. Dit met zondag als dieptepunt. Hij heeft bijna de hele dag apathisch op de badkamermat gelegen. We hebben op het punt gestaan naar het MCD te gaan, maar dit uiteindelijk toch niet gedaan. Dit was zondag:

Afbeelding

Daar zijn we heel blij mee, want maandag (de 30e) voelde hij zich duidelijk een stukje beter. We hadden afgesproken dat het voor ons klaar was als hij óf onder de 4,00 kg was, óf als hij zich slecht ging voelen. Dit is allebei op dezelfde dag gebeurd, dus het was voor ons heel duidelijk. Mijn moeder heeft om 9.30 gelijk onze eigen dierenarts gebeld om een afspraak te maken. Ze kon gelukkig dezelfde avond nog bij ons thuis komen. Dit was maandag:

Afbeelding

Ik heb de hele dag met Sjaakje kunnen knuffelen en hem veel lekkers kunnen voeren. Hij is ook maar twee keer naar boven gegaan en dat was alleen om te plassen. Hij heeft nog even lekker vers regenwater in de tuin kunnen drinken en lekker veel bij me op schoot gelegen.
Om 18.30 was de dierenarts er, ze leek niet helemaal overtuigd van het feit dat Sjaakie zich echt niet goed voelde. Hij was namelijk heel erg enthousiast toen ik hem snoepjes ging voeren. Uiteindelijk zag ze gelukkig wel in dat het niet meer beter ging worden en dat het risico op slechte dagen zoals zondag erg groot was.

Het inslapen is heel fijn gegaan, ik heb hem met een snoepje op schoot gelokt. Hij heeft zijn verdovingsprik gekregen (daar voelde hij niks van, want hij was snoepjes aan het eten) en toen is hij al snoepjes etend heel rustig in slaap gevallen. Hij bleef nog ruim 15minuten bij bewustzijn, dus ze moest hem zelfs nog extra verdoven. Daarna de laatste prik, maar daar heeft hij natuurlijk niks van meegekregen.

Mijn allerliefste kattenvriendje is er niet meer, jeetje wat doet het zeer om dit zo op te schrijven. Het lijkt wel alsof het daar nog definitiever van wordt. Ik weet dat het goed is zo, maar toch blijft een heel klein stemmetje zeggen dat hij nu nog had kunnen leven. Wat is dit definitief zeg, nooit meer z’n lekkere fluffie vacht aan kunnen raken, nooit meer kusjes op z’n lieve hoofdje kunnen geven, nooit meer gewoon lekker samen knuffelen, nooit meer zijn lieve miauwtje horen, maar ook nooit meer pijn en dat is toch ook echt het allerbelangrijkste <3!

Doei lieve baby van me, ik zal je missen, je was mijn once in a lifetime kat.

Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7356
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:37

Veel sterkte!
Gelukkig heeft hij toch nog enkele mooie maanden gehad!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:51

Wat een verdrietige update, heel veel sterkte!

ikkedus
Berichten: 3291
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:56

Herkenbaar! Ik leef met je mee.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:59

Sterkte, is altijd zo moeilijk om ze te laten gaan maar op de foto op de mat zie je een heel zieke kat die zich echt niet goed voelt dus snap jullie volledig.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:22

Wat een verdrietig nieuws dit ;(
Heel veel sterkte met het verlies van je mooie maatje Y;(

poetser

Berichten: 4309
Geregistreerd: 29-03-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 17:10

Heel veel sterkte Y;( Wat is het toch nog snel gegaan.

Rust zacht lieve Sjaakie. je hebt jezelf, je baasjes en vriendjes nog fijne maanden bezorgd. :(:)

kimmie1

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 18:05

Ach wat jammer dat jullie toch niet wat langer van elkaar nog konden genieten :-( wel veel respect dat je de knoop ook meteen doorgehakt hebt..Heel veel sterkte met het verlies van je lieve Sjakie.

Haloooww123
Berichten: 148
Geregistreerd: 27-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 22:09

Bedankt allemaal! Ik ben blij dat we zo goed afscheid hebben kunnen nemen de afgelopen maanden. Veel mensen moeten heel plotseling afscheid nemen. Dan is dit toch wel erg fijn. We zijn ook heel blij dat hij nu geen pijn meer kan hebben, ook al was de keus voor ons natuurlijk heel erg moeilijk. Vooral zondag heeft de doorslag gegeven, je kat zo zien lijden doet echt heel veel pijn.

We hebben hem gister naar het crematorium gebracht, daar kan ik hem morgen ophalen. Mijn vriend en ik hebben een huis gekocht, daar gaat Sjaakje een mooie plek krijgen <3. We hebben gister ook de sleutel van ons huis gekregen, dus het was een erg dubbele dag... Een afsluiting, maar ook een nieuw begin.

Zoolgangster

Berichten: 9673
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 22:46

Heel veel sterkte!

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 23:04

Och... hij was wel echt op. Wat mooi dat je hem zo hebt kunnen helpen, en dat het rustig is gegaan.
Sterkte :(:)

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Mijn kat heeft lymfklierkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:12

Aagh heel veel sterkte TS ;( :(:)

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 14:26

;( Veel sterkte.