Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Adventure cats on bokt?

 
Profiel   

ahh leuk! hij vind t ook altijd zo gezellig om mee te gaan. We nemen hem ook vaak mee naar mijn oma, dan doe ik boodschappen voor haar en mag hij gezellig daar even blijven. allemaal prima, heerlijk beest.

Frummel is een ragdoll x siamees
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 10:52 



 
Profiel   

ik kwam vandaag dit filmpje tegen op youtube...echt geweldig.

ik heb nog steeds geen tuigje...vergeet het gewoon en als ik dan dit zie... <3

https://www.youtube.com/watch?v=RvRLuwH3SNU

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 22:54 



 
Profiel   

Evelien_vp schreef
@Xoranlover, hoe doen jullie dat met de tuin?
Ik ben eens aan het kijken om in onze toekomstige nieuwe thuis de tuin ook af te zetten, er staat nu al een draad rond en houten panelen maar die bovenkant dan nog? Zonder dat het op een gevangenis gaat lijken liefst :p


Wij willen een dubbele zwarte stroomdraad met zwarte geleiders. Als we de tuin klaar hebben vallen die weg vanwege de manier van beplanten en een muurschildering waar ik die in wil verweken. We gaan een soort ibiza tuin maken met zwembad. Dus er komen in t midden wat hogere beplanting zodat daar de aandacht naar gaat. Maar hoe en wat weet ik ook nog niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-08-19 23:13 



 
Profiel   

Evelien_vp schreef
@95Ellen, hij wil nog steeds niet door mijn armen springen (omdat ik de snoepjes in 1 van mijn handen houd en dan stopt ie omdat hij ruikt dat ze in mijn hand zitten :')

We hebben ondertussen ook opvang gevonden bij vrienden die met 8 katten zitten en hem graag willen opvangen, vorig weekend is hij eens gaan kennismaken en dat liep vlotjes, ze lieten hem met rust die eerste paar uren en dan kwamen ze rustig een voor eens eens snuffelen. Nog wel wat geblaas maar ik kan met een gerust hart vertrekken want die mensen zijn heel de dag thuis, dus hij moet niet alleen zitten dan :o wat een opluchting.

@Xoranlover, hoe doen jullie dat met de tuin?
Ik ben eens aan het kijken om in onze toekomstige nieuwe thuis de tuin ook af te zetten, er staat nu al een draad rond en houten panelen maar die bovenkant dan nog? Zonder dat het op een gevangenis gaat lijken liefst :p


Hahaha ja dat maakt het springen wel lastig :p

Fijn dat je goede opvang hebt gevonden!

Wij willen binnenkort ook het balkon afzetten voor ze, maar vind dat ook best lastig. Het wordt inderdaad snel echt zo’n gevangenis/kooi, en ik weet ook niet of boren in de (buiten)muren mag in ons huurflatje... jammer dat die bedrijven die een custom kattenren kunnen maken voor op het balkon toch vrij prijzig zijn :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 08:50 



 
Profiel   

Hoe hebben jullie ze geleerd om in de auto rustig op de passagiers stoel gaan liggen?
Boetje krijst alles bij elkaar in de reisbox, dus zou haar graag los meenemen, maar ben bang dat ze dan lastig wordt tijdens het rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:23 



 
Profiel   

nelske164 schreef
Hoe hebben jullie ze geleerd om in de auto rustig op de passagiers stoel gaan liggen?
Boetje krijst alles bij elkaar in de reisbox, dus zou haar graag los meenemen, maar ben bang dat ze dan lastig wordt tijdens het rijden.



Frum doet het een stuk beter los (wel aan een tuigje) dan in een reismandje. Wij hebben het wel heel rustig opgebouwd. Zelfs een aantal keer zon 15 a 20 min in de stilstaande auto gezeten. Frum laten rondlopen en een beetje relaxen. Zelf een boekje mee :') en toen hij de auto zelf niet meer eng vond zijn we gewoon kleine stukjes gaan rijden, steeds uitbouwen, onderweg een snoepje geven. Eigenlijk gewoon leuk maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 09:34 



 
Profiel   

nelske164 schreef
Hoe hebben jullie ze geleerd om in de auto rustig op de passagiers stoel gaan liggen?
Boetje krijst alles bij elkaar in de reisbox, dus zou haar graag los meenemen, maar ben bang dat ze dan lastig wordt tijdens het rijden.


Ik zou wel oppassen met dieren los in de auto, Gimli gaat steevast in zijn rugzak met het vakje boven aan open zodat hij zelf naar buiten kan kijken als hij wil of kan gaan neerliggen, hij zit steeds vast aan een clip in de rugzak (denk dat die lijn zo een 10/15 cm is) wat lang genoeg is als hij zich rechtzet om over de rand te kijken maar kort genoeg zodat ie er niet uit kan.

Overlaatst was ik met hem onderweg naar huis terug en op een rotonde ineens een auto die naast me de afrit moest hebben en ik moest alles dichtslaan om er niet op te rijden (die had niets aangegeven dat hij er ook af moest) en gelukkig dat Gimli in zijn rugzak zat want anders had ie tegen de voorruit geplakt.

Ik doe daarom ook altijd de passagiersriem rond de rugzak en zo vast zodat hij toch enigzins vast zit mocht ik bruusk moeten remmen.

[ img ]

Gisteren mocht hij ook nog een keertje mee naar de petsplace in NL, daar zien ze hem altijd wel graag komen :D
[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-19 11:56 



 
Profiel   

Als frummel mee gaat met de auto zit hij bij de passagier. nooit los op de stoel in elk geval. Vind ik zelf geen fijn gevoel inderdaad.

p.s. Wat een gave tas heb jij voor gimli! Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 20:41 



 
Profiel   

Frum mocht weer mee op pad vandaag <3 [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-19 21:11 



 
Profiel   

Ik heb een tuigje besteld bij Alie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 08:43 



 
Profiel   

[ img ]
Hoi! Kom ook even binnen vallen :D lees al wel een hele lange tijd mee, maar zie nu weer een rollijn voorbij komen.. wij hebben hier thuis een miniflexi voor honden, die is net zo groot als de kattenflexi, maar vind de druk van de lijn op het tuig toch nog wat te zwaar.. Iemand enig idee of er een verschil zit tussen de katten en honden versie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 11:32 



 
Profiel   

@nikkii026 eigenlijk geen idee.

Wij hebben wat nieuws. Nishi gaat tegenwoordig mee op de fiets! Lekker in een open mand met haar riempje vast. Ze vind t fantastisch en mensen kijken me echt na :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 11:50 



 
Profiel   

Aan de kattenrollijn die ik heb via Zooplus zit er echt amper druk op. Ik vind het vooral fijn dat de kat niet zo snel in de knoop komt dan, doordat de lijn op de grond sleept. Daar is ie nog al goed in namelijk :=
Ik doe wel voor de zekerheid een elastiek aan het handvat en die dan om mn pols zodat ik hem niet per ongeluk kan laten vallen oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 17:13 



 
Profiel   

Moest toch brokken bestellen dus heb de rollijn maar besteld :D heb inderdaad een lange looplijn, maar die komt ook altijd in de knoop en als ik ook de hond mee heb is dat helemaal onhandig.. dus hoop inderdaad dat er minder druk op zit :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 21:26 



 
Profiel   

Nu lees ik meerdere keren een kattenrollijn.
Zelf heb ik er over nagedacht om een rollijn te kopen van flexi, maar dan de allerkleinste/lichtste van 3 meter lang. Heeft deze alsnog te veel terug-rol-kracht voor een kat?
Want de kattenrollijn van flexi lijkt precies op de rollijn die ik hier boven beschrijf eigenlijk haha.

En even een persoonlijk dingetje, zijn er meer mensen die als de dood zijn dat hun kat er vandoor gaat? Omdat het tuigje losschiet of weet ik het? Ik ben dus namelijk echt in staat me kat twee tuigjes aan te doen en met twee lijnen te lopen, stel dat er iets gebeurt heb je in ieder geval twee tuigjes... helaas heb ik namelijk geen tuin (enkel balkon) en daar komt ze ook enkel op als ze een tuigje en lijn vast heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 09:24 



 
Profiel   

Onze kitten van nu 10 weken wil ik straks ook aan een lijntje naar buiten laten gaan, maar ik heb ook nu al stress wanneer ik weet of haar tuigje goed past en of ze zich er niet alsnog uit kan wurmen. Ik lees dus graag mee met jullie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 11:50 



 
Profiel   

Montgri schreef
Nu lees ik meerdere keren een kattenrollijn.
Zelf heb ik er over nagedacht om een rollijn te kopen van flexi, maar dan de allerkleinste/lichtste van 3 meter lang. Heeft deze alsnog te veel terug-rol-kracht voor een kat?
Want de kattenrollijn van flexi lijkt precies op de rollijn die ik hier boven beschrijf eigenlijk haha.

En even een persoonlijk dingetje, zijn er meer mensen die als de dood zijn dat hun kat er vandoor gaat? Omdat het tuigje losschiet of weet ik het? Ik ben dus namelijk echt in staat me kat twee tuigjes aan te doen en met twee lijnen te lopen, stel dat er iets gebeurt heb je in ieder geval twee tuigjes... helaas heb ik namelijk geen tuin (enkel balkon) en daar komt ze ook enkel op als ze een tuigje en lijn vast heeft.



[ img ]

Ik heb dus de kattenrollijn (onder) besteld in de hoop dat hij anders was als de mini rollijn (boven) die we al hadden, maar heeft dezelfde druk, enige is dat de rollijn die we al hadden het oude model flexi is, maar ga er niet van uit dat de druk anders is als die van de nieuwere modellen flexi.. ik zou hem voor kittens niet gebruiken.. Mijn jongste kat is nu 5 maanden en 2,5 kilo en dan vind ik de verhouding van de druk van de lijn en trekkracht van de kat prima, maar gebruik dan liever toch de losse 5 meter lijn, omdat die gewoon echt los is, maar dat zal persoonlijke voorkeur zijn.. als ik de hond ook mee heb, dan gebruik ik sowieso wel de flexi, anders raak ik in de knoop en kan ik de lijn niet snel genoeg terug halen :-) had wel het idee dat de kattenversie iets goedkoper is, maar de XS versie heb je in meerdere kleurtjes..

Je hebt ook anti-ontsnaptuigjes, ben daar verder niet bekend mee, zijn volgens mij meer echt harnassen.. maar daar kan ik dus niet mee helpen.. gebruik zelf gewoon H-tuigjes en zijn tot nu toe altijd goed blijven zitten.. misschien een extra halsbandje met iets eraan dat mensen kunnen zien dat hij/zij niet buiten hoort mocht 'ie losschieten?

Had bij de oudste kat ook wel angst, omdat ze buiten de tuin alles erg eng vond, maar de jongste zal het buiten wel redden mocht ze ooit ontsnappen, dus dan stelt me dan al wel iets gerust, het blijft gewoon het risico als je het doet en denk er eigenlijk verder niet teveel over na, maar ben zelf niet verder als hier in de buurt geweest, dus mocht ik ze ooit ergens mee naartoe nemen weet ik niet hoe ik erover denk :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 13:01 



 
Profiel   

Ah dankjewel voor je reactie en bijgevoegde foto.

Ik twijfel te veel of ik het wel durf met Mocka, Baloe durf ik sowieso niet aan. Angsthaas haha. Maar Mocka verdenk ik er wel van het leuk te vinden, maar ben dus heel erg bang dat het fout gaat. Ben nogal te veel in me omgeving kwijt geraakt en ben er echt angstig rondom. Mocka zou het wel leuk vinden, maar ze kent het niet, dus zal ze het missen als ik der niet mee neem naar buiten, vraag ik me af? (Is een eeuwige discussie, maar goed).
Als ik der meeneem sowieso twee tuigjes en eentje met penning :P En anders moet ze het door mijn angst maar lekker met het balkon doen af en toe

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 18:45 



 
Profiel   

Ik merk aan Saar dat het wel echt een wereld opende voor haar, ze is dan ook erg nieuwschierig buiten en stuitert alle kanten op. Voordat ze meeging naar de voorkant wilde ze wel eens mee het halletje inlopen als we de hond gingen uitlaten en had wel wat interesse in de voordeur, maar mocht ze nooit mee aan het tuig zijn gegaan, heb ik niet het idee dat ze wat gemist zou hebben, aangezien ze wel in de achtertuin komt en de katten bij jouw dus wel gewoon op het balkon, dus ook een soort van buiten..

Je kan ook altijd kijken hoe ze reageren als je ze meeneemt op de arm en alleen al buiten gaat staan, hoe ze reageren op de nieuwe geluiden.. Nox reageerde daar veel heftiger op dan Saar, dus wist al wel dat Nox meer tijd nodig had en Saar was gelijk in van alles geïnteresseerd.

Weet niet of je dat bericht van TS had gelezen waar ze de Catexplorer community noemt? Daar staat ook echt veel informatie op. Ze hebben ook een Instagram. Op Instagram heb je ook cat.school is grotendeels kattentrukjes, maar ze delen ook filmpjes terwijl ze met de kat aan het wandelen is met informatie. Vind ze beide erg interessant :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 21:21 



 
Profiel   

Ah daar ga ik zeker eens kijken.
Ja Baloe is echt een angsthaas en bang voor harde geluiden. Op het balkon vind hij al afschuwelijk als het iets te hard waait of er kinderen buitenspelen, dus voor hem enkel naar buiten als het rustig is.
Mocka maakt het verder niet zo heel erg veel uit allemaal, vindt alleen sneeuw echt niet oke haha.

Het is wel zo als ik het tuigje pak uit de kast, hoe diep Mocka ook slaapt, die rent meteen om me af. Ze is ook geboren op een boerderij, maar volgens de vrouw waar ik haar vandaan heb nooit buiten geweest. Kittens bleven binnenshuis, enkel moederpoes ging naar buiten. Maar ja in hoeverre kun je dat vertrouwen? Want ze zou ook niet onder de vlooien zitten en ze zat onder. Ook is ze helemaal verliefd op alles wat naar paard ruikt haha, gekke Mocka. Maar ik ga zeker eens naar die filmpjes kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-19 23:47 



 
Profiel   

Jaaa dat herken ik wel, ze gaan hier de achtertuin in met halsbandje met belletje, dus als ze maar het belletje horen staan ze al naast je :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-19 00:20 



 
Profiel   

Mijn kat (en ik) wonen weer bij mijn moeder op de boerderij. Dus mag Lola weer vrij buiten. Toen ik van de zomer een lange reis aan het maken was, is ze wel aangereden. Hoop gedoe, maar ze was enkel stijf en had een wondje tot op t bot bij dr achterpoot. Een leven gebruikt dus... DA heeft haar helemaal goed verklaard. Sindsdien steekt ze de straat niet meer over.

En nu is een van mn moeders katten patiënt. Oogbolontsteking. Hij komt graag buiten, maar met 12x per dag oogdruppels kan dat even niet. Hij wil zo graag naar buiten dat ik hem vandaag Lolas tuigje aangedaan heb. Het lopen varieerde tussen gewoon lopen een grote sprint met sprongen tot stil zitten. Het was niet zijn idee van buiten lopen, maar hij heeft iig even gras kunnen eten en door mn paard besnuffeld kunnen worden. Voor een kat die nog nooit een tuigje aan gehad heeft heeft deed hij het fantastisch!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 10:48 



 
Profiel   

Fijn dat 'ie toch even naar buiten kan zo! Is het maar tijdelijk of moet hij de oogdruppels blijven gebruiken? Saar heeft ook maar 2 standen, rustig meelopen inderdaad en standje stuiterbal. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-19 20:26 



 
Profiel   

Oogdruppels zijn tijdelijk. Maar we moeten er nog even mee door. Vanochtend in het tuigje naar de DA geweest. Daarbinnen loopt en springt ie alsof hij geen tuigje om heeft!

[ img ]
Gefascineerd door de ruitenwissers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-19 11:30 



 
Profiel   

Inmiddels loopt meneer Siem weer los buiten, maar heeft een ander pracht dier intrede gedaan in mijn leven...
Meet Lotje!
[ img ]

Ze moet tot 22 januari sowieso binnen blijven, maar rond die tijd of daarna wil ik haar aan een tuigje leren wennen aan het buiten zijn. Tot nu toe is ze best wat bangig, dus of ze echt geschikt gaat zijn als adventure-cat weet ik niet. Maar nu mijn vraag. Ze is op dit moment echt iniemini. Het tuigje van Lola is dus veeeel te groot voor Lotje. Wie heeft er suggesties voor tuigjes voor katten in de groei?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 20:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen