Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Adventure cats on bokt?

 
Profiel   

Dan zou ik eerder ergens anders heen gaan Maanlicht, ik ben niet zo'n pieperd met honden en katten maar als ze los (mogen) lopen is het toch wel een risico :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 12:35 



 
Profiel   

Jis_ schreef
Geen ervaring mee :)
4 reviews op zooplus, vind deze er goed uitzien.
https://www.zooplus.nl/customerpictured ... ere/682601

Deze ook, https://www.witjesverzendhuis.com/reist ... ood-3-in-1



Bedankt voor de tip Jis, die van zooplus ziet er inderdaad wel een goede uit.

Ik las er vandaag nog een post over op facebook, een hondenbegeleidster die ook aandacht vroeg om mensen met honden hun hon aangelijnd te houden, want vaak lopen ze los waar ze niet los mogen lopen ook... :/

Wij gaan vanavond nog eens een wandeling doen, een stukje het bos in in de buurt hier waar honden steeds aangelijn moeten zijn gelukkig. Sinds kort ben iik nu ook een instagrampagina begonnen voor de kleine pluizenbol, kan ik al zijn avonturen makkelijk bijhouden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 14:55 



 
Profiel   

Evelien_vp schreef
Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.


Oh oeps, totaal gemist :=
Wij hebben deze voor Luna, speciaal met de snoer sluiting boven op en ben er best blij mee!
Ze kunnen eigenlijk niet ontsnappen wat met andere tuigjes die je kan afstellen makkelijker gebeurd door al dat fluff haar. En ik vind ze ook niet super lelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 15:53 



 
Profiel   

Hebben de mensen met binnenkatten het idee dat ze 'buiten' meer missen als ze eenmaal vaker mee zijn geweest naar buiten?
Ik heb twee katten (Noorse Boskat x Maine Coon) van nu 5 maanden oud en die vinden het op het balkon echt te gek, maar ik heb geen tuin o.i.d. dus ze wonen binnenshuis. Maar ik heb een beetje het gevoel dat als ze eenmaal weten wat er buiten is, binnen niet meer genoeg voor ze is, als jullie begrijpen wat ik bedoel :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:05 



 
Profiel   

Muiz schreef
Evelien_vp schreef
Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.


Oh oeps, totaal gemist :=
Wij hebben deze voor Luna, speciaal met de snoer sluiting boven op en ben er best blij mee!
Ze kunnen eigenlijk niet ontsnappen wat met andere tuigjes die je kan afstellen makkelijker gebeurd door al dat fluff haar. En ik vind ze ook niet super lelijk.


Dat klinkt interessant, heb je er een foto van? Ik kan me niet echt voorstellen hoe een snoersluiting eruit ziet eigenlijk. Ik heb er overlaatst een gekocht van puppia voor gimli omdat ik die met bandjes wat te scherp vind voor hem, maar die van puppia moet ik dus wel over zijn hoofje schuiven dus daar zou hij misschien iets makkelijker uit kunnen...?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:42 



 
Profiel   

Ik heb ook een rugzak. Het tuig heb ik opmaat laten maken. Was alleen toch iets te klein dus zelf een stuk tussen gezet. Heb ook een hondenlijn (5m uitschuif) en ben haar nu aan het trainen mee te wandelen in huis.
Wil haar van de zomer af en toe mee kunnen nemen naar buiten. Ze is alleen echt bang aangelegd dus verwacht er niet te veel van. Denk meer aan even meenemen naar de tuin van mijn ouders of oma. Heb zelf namelijk nu ook geen buiten.

Trainen met mee lopen doe ik met een stok, ik heb aangeleerd dat ze wanneer ze hem aantikt een beloning krijgt in combinatie met de klicker. Werkt goed!

Tuig is van: https://www.mynwoodcatjackets.co.uk

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 16:47 



 
Profiel   

Evelien_vp schreef
Muiz schreef
Evelien_vp schreef
Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.


Oh oeps, totaal gemist :=
Wij hebben deze voor Luna, speciaal met de snoer sluiting boven op en ben er best blij mee!
Ze kunnen eigenlijk niet ontsnappen wat met andere tuigjes die je kan afstellen makkelijker gebeurd door al dat fluff haar. En ik vind ze ook niet super lelijk.


Dat klinkt interessant, heb je er een foto van? Ik kan me niet echt voorstellen hoe een snoersluiting eruit ziet eigenlijk. Ik heb er overlaatst een gekocht van puppia voor gimli omdat ik die met bandjes wat te scherp vind voor hem, maar die van puppia moet ik dus wel over zijn hoofje schuiven dus daar zou hij misschien iets makkelijker uit kunnen...?


Vergeten de link er bij te zetten :z
https://www.treponti.nl/Treponti-kattentuig
er zit dus een soort vetersluiting op de rug waar je lijn aan vast zit. Als daar druk op komt dan snoert het aan waardoor de kat er niet uit kan. Het treponti tuig gaat ook om het lichaam door de poten er in te steken dus hoeft niet over het hoofd.

@Kaaaren heb je toevallig een link naar die tas? Dat ziet er wel hanig uit voor korte stukken vervoer of onbekende honden die in de buurt lopen.

@AnneJ1995, dat idee heb ik zelf niet maar Luna is ook wel een heel makkelijke kat daar in. We kunnen rustig de achterdeur open laten in de zomer en ze komt het huis niet uit, liever lui dan moe zeg maar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 17:26 



 
Profiel   

Ah ja van mij springen ze nog net het balkon niet af achter een vliegje of vogel aan.. Hou ze dan ook altijd binnen armlengte als ze op ‘t balkon mogen 8)7
Als we op een gegeven moment een huis met tuin hebben, mogen ze zeker gewoon lekker naar buiten, maar nu hebben ze geen weg naar boven terug..

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 18:12 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Vind jullie allemaal erg stoer dat jullie zo durven om met de katten op pad te gaan. Ik heb 2 katten en 1 daarvan heb ik vaak al in het tuig gehad en op de balustrade gelopen. Ik ben 1 keer met hem naar de parkeerplek gegaan en ik vond het reeeeete spannend. Hetgeen wat ik zo spannend vond was dat ik enorm bang ben dat hij op de een of andere manier uit het tuig ontsnapt en ik hem dan kwijt ben. Omdat ik in een flat woon, zal hij ook niet snel de weg weer naar huis vinden stel hij raced weg in paniek... Zijn jullie daar niet bang voor, dat ze uit het tuig ontsnappen? Ze zijn zo vreselijk lenig

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 18:40 



 
Profiel   

Evelien_vp schreef
Dat klinkt interessant, heb je er een foto van? Ik kan me niet echt voorstellen hoe een snoersluiting eruit ziet eigenlijk. Ik heb er overlaatst een gekocht van puppia voor gimli omdat ik die met bandjes wat te scherp vind voor hem, maar die van puppia moet ik dus wel over zijn hoofje schuiven dus daar zou hij misschien iets makkelijker uit kunnen...?


Ik lees over puppia inderdaad ook goede dingen maar wat me daarbij wel weer lastig lijkt is dat het nekdeel niet verstelbaar is, dus dan heb je denk ik na vrij korte tijd alweer een nieuwe nodig ivm grotere maat? Als je ze als kitten al wilt laten wennen in ieder geval?
Wij hebben voor de hond ook een tre ponti tuig, hij is er nooit uit ontsnapt maar hij heeft het ook nooit echt geprobeerd :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 19:37 



 
Profiel   

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heeft iemand een oudere kat hier aan laten wennen? Ik heb een kater van (geschat op) 10 jaar. Voorheen zwerfkat, nu binnenkat vanwege FIV (hij mag dus ook écht niet loslopen buiten). Maar het lijkt me wel leuk om de optie te hebben om hem mee naar buiten te nemen. Hij lijkt het buiten zijn niet te missen op zich, maar het lijkt me wel grappig om met hem op pad te kunnen. Hij hangt in huis heel erg aan mij, maar ik weet niet of hij buiten ook zo zou blijven plakken of juist zou gaan zwerven.

Maar goed, ervaringsdeskundigen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 19:47 



 
Profiel   

Ik ging ook veel wandelen met mijn kat, straatje om. Totdat er dus een niet onder apel staande hond ineens achter mijn kat aan ging en hij van angst tussen het riet in de sloot sprong. Gelukkig bleef hij ongedeerd.

Ik ben nog nooit zo bang geweest. Eigenaren van de hond deden en zeiden niks. -:(- -:(-
Later hoorde ik dat het een losloop gebied was...nooit geweten er staan ook geen bordjes en het is gewoon een grasveldje met een paar boompjes.

Dus nu ga ik niet meer. Zo jammer want het was echt geweldig om hem te zien rennen over het gras veld.

Op youtubue staan ook heel veel adventure cats.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 20:10 



 
Profiel   

Citaat
@Kaaaren heb je toevallig een link naar die tas? Dat ziet er wel hanig uit voor korte stukken vervoer of onbekende honden die in de buurt lopen.


Hij is echt heel handig, gebruik hem ook om naar de dierenarts te gaan, heb er ook een keer mee gefietst met de kat op mijn rug. Die regenhoes stelt niks voor.

https://www.zooplus.nl/shop/katten/tran ... xie/471569

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 20:22 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Mijn twee huidige katten vinden zichzelf niet geschikt voor het buitenleven, maar ik had wel een bejaarde adventurecat.

[ img ]

Dit was Keizer Napoleon Bonaparte. Mijn inmiddels overleden ex-zwerver die op hoge leeftijd nog aan een tuigje leerde lopen. Vanwege zijn leeftijd en vele kwalen kon hij niet meer alleen naar buiten, maar met tuigje wel. We woonden dichtbij de binnenstad en hij genoot echt van zijn blokje om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-19 20:26 



 
Profiel   

Kesje schreef
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heeft iemand een oudere kat hier aan laten wennen? Ik heb een kater van (geschat op) 10 jaar. Voorheen zwerfkat, nu binnenkat vanwege FIV (hij mag dus ook écht niet loslopen buiten). Maar het lijkt me wel leuk om de optie te hebben om hem mee naar buiten te nemen. Hij lijkt het buiten zijn niet te missen op zich, maar het lijkt me wel grappig om met hem op pad te kunnen. Hij hangt in huis heel erg aan mij, maar ik weet niet of hij buiten ook zo zou blijven plakken of juist zou gaan zwerven.

Maar goed, ervaringsdeskundigen?


Mijn kat heb ik sinds zijn (geschatte) 8 jaar. Hij is nu 11 en sinds een jaar gaat ie wel eens mee wandelen. Hij gaat met regelmaat mee in de auto (elke 6 weken naar de dierenarts) en sinds hij een tuigje heeft ligt hij compleet ontspannen in de auto ipv gestresst in z’n reismandje. Hij vind het ook meeer dan prima om over mijn schouder te hangen dus op die manier neem ik hem met regelmaat wel eens mee om nog even een rondje met de hond te lopen. Zou ik hem zonder tuig meenemen loopt hij wel flotter en wat trotser dan met tuig. Maar ik ben toch stiekem te bang dat hij een sprint trekt en lekker bij andere mensen gaat wonen.
Het tuigje aanleren was geen probleem, hij is sowieso niet moeilijk. Enige wat ik er niet uitkrijg is dat hij een klein beetje doorgezakt gaat lopen.

Ik zal even wat foto’s zoeken!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Samen lopen :D

[ img ]
Z’n nieuwe tuigje!

[ img ]
Aan de wandel met nieuw tuigje, hier zie je dat hij een beetje hol loopt met z’n rug. Met dit tuigje is het wel al een heeel stuk beter dan zo’n simpeler tuigje

[ img ]
En mee in de auto :p meestal ligt ie gewoon op z’n zij te dutten :p

[ img ]
Ohja, en ik moest na het dierenartsenbezoek nog wat halen bij de bouwmarkt :p dus dan gaat ie maar mee

Oke nu stop ik. Ik heb veeel te veel foto’s! Bij de fotoshoot foto’s loopt hij los en heb ik z’n voerbakje om mee te rammelen en hem bij mij te houden. Maar als ik lekker wandel zit ie altijd in z’n tuigje. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 08:51 



 
Profiel   

@Seni, wat een leuke foto's! Van mij mag je er altijd meer posten hoor :p
Is dat ook zo een treponti tuigje dat jou avonturier heeft?

Wij zijn gisteren even naar de molen gereden om daar de boel eens te gaan verkennen en het puppia tuigje eens te testen, ik geef wel nog de voorkeur aan zijn lederentuigje om te wandelen, daar kan hij echt niet uit geraken, momenteel is het pupia tuigje nog wel oke, maar binnen een maand zal dat ook al wat klein zijn aangezien hij groeit als kool:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 11:49 



 
Profiel   

Blijft hij daar nu gewoon zo braaf zitten of heeft iemand ‘m nog vast aan een lijn? Voor mij is het echt een enorme uitdaging om met ‘m te wandelen en foto’s te maken zonder dat hij alweer aan de wandel is gegaan :P

Wat een prachtkat heb je nu al Evelien! Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit!

Ik zou ook graag nog eens een kitten willen. Na’vi is voor mij mijn eerste kat, maar ondanks zijn gekke looks/koppie is hij voor mij de beste leerkat ever geweest maar ik zou wel nog graag eens een kitten willen om zelf alles aan te leren enzo. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 12:25 



 
Profiel   

Wat een leuk topic, ik volg ook!!

Ons lieve ragdoll meisje is doodgereden op de weg vlakbij ons huis en sindsdien hebben wij onze tuin katdicht gemaakt met stroomdraad zodat onse poezen veilig buiten kunnen spelen.

Maar ik vind het zelf wel leuk om af en toe met ze te wandelen/fietsen!

Zo gaat onze Blizzard graag mee met de auto, hij zit dan of op schoot aan een tuigje, of in een autogordel voor honden op de achterbank. Hij heeft het heerlijk om naar buiten te kijken of met zijn neus in de airco.. Hij denkt dat hij een hond is :')

[ img ]

[ img ]

Dan maken we vaak even een tussenstop zodat hij even een stukje kan wandelen. Laatst zijn we bij de dijk uitgestapt, even een frisse neus halen!

[ img ]

[ img ]

Onze Lieve racoon een kruizing ragdoll x mainecoon vind mee gaan minder leuk, hij is niet zo fan van het onbekende. Hij kan uren in de tuin spelen met de planten, insecten en vlinders of lekker in het zand rollen.
Maar aan een lijntje mee vind hij vrij spannend.

Wel gaat hij soms mee een stukje fietsen. Dan mag hij in het mandje voorop met zijn neusje in de wind, en dan fietsen we bijvoorbeeld even naar het tuincentrum en lopen we daar een rondje, mag meneer in het karretje zitten, hoog en veilig en dan is het al snel goed met alle aandacht :j

[ img ]

Samen naar de dierenarts voor de controle;
[ img ]

Met onze lieve mimi; R.I.P. Y;(

[ img ]
Samen varen, we hebben 2 jaar aan het water gewoond met een eigen bootje, de katten vonden het heerlijk!!

[ img ]
Lekker samen wandelen!

[ img ]
En druk Op onderzoek

En nog 1 van blizzard in de fietsmand;

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 12:44 



 
Profiel   

Hoe doen jullie zoiets bij de dierenarts?


Veel honden soms in de wachtkamer. Hoewel 1 al 'genoeg' kan zijn natuurlijk.
Beetje mede naar aanleiding van het doodgebeten hondje bij een dierenartsenpraktijk.
In een ideale situatie heeft iedereen zijn hond in de gaten én onder controle.
Maar zo ideaal is het vaak niet.
Was het maar zo...


Mijn eigen hond is 0 probleem, die vindt katten prima.

Maar toch héél veel honden niet, zeg maar.


Mijn rode kat was erg makkelijk, kon ook zo mee in de auto en aan een tuig.

Maar bij de dierenarts zat hij toch echt, met tuig en al, in een reismand.
Veilig voor alles en iedereen.


Ik schrik nogal van de flexlijnen in één van bovenstaande posts, maar wellicht zie ik het totaal verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 12:50 



 
Profiel   

Onze dierenarts wachtruimte is volledig van ramen, ik zit altijd met. Mijn katten bij de deur, wanneer er dan een hond niet tegen/met katten kan volgt er vaak even overleg of wacht 1 van de 2 even buiten.

Overdag is het vaak rustig bij ons, daar is deze foto ook gemaakt, als we savonds een afspraak hebben zit de wachtruimte vaak vol en gaan ze in een bench mee. Maar ons oudje liever niet, want hij bijt zijn tanden stuk aan het deurtje..

Flexilijnen bij wie? En waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 12:58 



 
Profiel   

Ik loop ook regelmatig met één van mijn katten, maar ik kan nooit de weg zelf uitkiezen hoor, hij kiest z'n eigen weg anders loopt ie niet :+
Snap niet hoe jullie hele wandelingen kunnen maken met jullie katten want Jones moet echt aan elk plantje en grassprietje 5 minuten snuffelen _O-

Ik heb ook een flexilijn, speciaal voor katten. Deze is heel licht en voelt ie totaal niet. Veel handiger dan een lang los touwtje want die blijft overal aan vast zitten.
Nog een probleem, hij gaat altijd overal op of onder en ik loop er steeds maar achteraan om dat touwtje overal vandaan te halen. Hoe doen jullie dat in hemelsnaam? _O-

Ik heb ook een TrePonti tuig, alleen bij een los lijntje, vind hij dat touwtje die er naast hangt met ringetje heel vervelend. Dan is ie ineens heel dronken en heeft ie geen balans meer :=
Een gewoon tuigje vind ie veel fijner. Bij de TrePonti om doen blijft ie trouwens ook totaal niet meer zitten omdat ie die niet fijn vind, bij het normale tuigje blijft ie wel goed zitten.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 13:11 



 
Profiel   

Bij ons is er een kattenwachtruimte en een hondenwachtruimte dus ze zitten dan sowieso gescheiden van elkaar. Mijn kat gaat dan alsnog aan een tuigje mee maar ik werk zelf bij de kliniek dus ik zit eigenlijk nooit in de wachtruimte met hem. Maar ik zie het bij klanten ook niet misgaan omdat ze gescheiden zitten en honden inderdaad aangelijnd moeten zijn

Edit; het ringetje bij de tre ponti ben ik ook ngo niet aan uit. Dat maakt ‘m heel “zwaar”
Verder vind ik het wel een supertuig.
De route die ik kan lopen met de hond is in 10 minuten max kwartier gedaan. Met de kat ben ik halfuur tot 3kwartier onderweg hahah
Hij snuffelt ook aan van alles, maar hij is geen klimmer (nooit geweest, thuis ook niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 13:13 



 
Profiel   

Misschien ligt het aan mij hoor. Maar die TrePonti, belemmert die niet heel veel rond de schouders? Dat is iets wat ik aan die standaard tuigjes wel ideaal vind, volledige vrijheid rond de schouders. Al vind ik die van Evelien_vp er ook wel echt ideaal uit zien!

Als mijn moeder mee is naar de dierenarts, dan gaat Lola aan het tuigje mee. In de auto wil ik haar niet "los". Zonder 2e persoon zit ze in een reismand. Als iemand anders rijdt kan ze wel in dr tuigje. In de wachtkamer til ik haar, en houd ik haar op schoot. Dan is er ook geen mogelijkheid dat er een hond zomaar bij haar kan. Ze is in principe ook niet bang van honden, dus ik hoef ook niet te vrezen dat ze weg zal rennen. (Ze loopt gewoon onder de hond van mijn moeder door).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 14:24 



 
Profiel   

Tja, het treponti tuigje wat ik heb zit niet super ideaal bij de schouders maar het zit vooral niet in de buurt van de nek. Zeker als ze ergens van schrikken en vol in het tuig gaan hangen wil ik geen druk op de nek hebben.
Je moet vooral ook een goede maat hebben, dan zitten de schouders best prima hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 14:30 



 
Profiel   

De TrePonti moet je vooral niet te hard aantrekken want dan zitten ze niet meer zoals ze moeten zitten. Ze horen best los te zitten en er moet nog ruimte tussen het brede gedeelte van het tuigje zitten bij de schouderbladen zeg maar.
Ze zijn vooral anti-ontsnap. Ze zouden al veel fijner zitten als je het tuigje gewoon vast kon klikken in plaats van dat touwtje aan te trekken en dat het touwtje met ringetje dan op de grond sleept.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 15:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen