Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:27

Hier zijn heel weinig mensen die hun honden los laten. Nishi gaat meestal gewoon de boom in. En daar zitten uitdagen. Als we een losloper tegen komen en er is geen boom dan pak ik Nishi op. Ze loopt nooit heel ver bij ons vandaan. Maar dat is maar 1 gebeurd en die hond ging braaf voor me zitten kwispelen. Ken die eigenaar en die hond ook. Die hond is katten gewend dus dat scheelt. Baas kwam er al aan en dan nog lopen wij altijd met zijn 2en als ze aan de riem loopt. Als ik alleen ga zit ze in de buggy. Als vriendlief alleen gaat zit ze in haar draagzak.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:31

Wat leuk zeg! Ik wandel ook met mijn poes (niet aangelijnd, dat accepteert ze niet). Wel met commando's, ik kan haar laten wachten/zitten voor het oversteken en laten poepen (en ruim het op). En laten verstoppen voor een hond. (Commando verstop)

Ik ga alle toffe foto's hier eens bekijken voor inspiratie!

Lukasje
Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:06

F_Orumster schreef:
Wat leuk zeg! Ik wandel ook met mijn poes (niet aangelijnd, dat accepteert ze niet). Wel met commando's, ik kan haar laten wachten/zitten voor het oversteken en laten poepen (en ruim het op). En laten verstoppen voor een hond. (Commando verstop)

Ik ga alle toffe foto's hier eens bekijken voor inspiratie!


Wauw, dat is chique!

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:43

F_Orumster schreef:
Wat leuk zeg! Ik wandel ook met mijn poes (niet aangelijnd, dat accepteert ze niet). Wel met commando's, ik kan haar laten wachten/zitten voor het oversteken en laten poepen (en ruim het op). En laten verstoppen voor een hond. (Commando verstop)

Ik ga alle toffe foto's hier eens bekijken voor inspiratie!


Wow en je kat volgt echt altijd je commando’s op?
Die van mij alleen voor eten. Hij zit op de prednison dus nu is hij echt verslaafd aan eten :p
van de week vond ik het opvangbakje van de gootsteen in het midden van de woonkamer :p

Na’vi heeft tijdje terug nog een fotoshoot gedaan, volgens mij had ik die foto’s hier nog niet geplaatst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij gaat natuurlijk ook nog steeds elke 6 weken mee naar de dierenarts. En loopt dan zelf naar de auto en weer naar huis. Laatst is hij tijdens de nachtdienst ook mee gegaan en hij was er niet van gediend om in een hokje te zitten dus uiteindelijk heeft hij de hele nachtdienst met me meegelopen :p

Maar het wandelen hier buiten staat even op een laag pitje, Na’vi vind het wat te koud buiten :p

JewEmm

Berichten: 3140
Geregistreerd: 10-01-08
Woonplaats: Erm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:37

Vandaag met Loesje (siamese poes, 9(?) jaar) naar de dierenarts. Aan t tuigje, voor de 2e keer ooit. Ze liep bijna helemaal alleen van de auto naar de ingang. Ze vind het duidelijk spannender dan onze directeur Siem, maar is net zo nieuwsgierig en misschien nog wel knuffeliger. Stond ook gewoon na het wegen met de DA mee te kijken op het computerscherm.

En de jongste telg, Lotte is nu voor de 3e keer aan t tuigje buiten geweest. Ze is wel een beetje een schijterd. Tot ze de mussen zag! En dat was weer direct over toen ze siamees nr. 3 (Sam) naast haar had. Die 2 zijn geen vriendjes...
Dit is nog een foto van de laatste keer. Duidelijk niet echt op haar gemak, maar ze leert het wel.
Afbeelding

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:14

Hoi!

Omdat het weer lekker weer wordt en we de katten weer meer mee naar buiten willen nemen zijn we op zoek naar nieuwe tuigjes.
Ik lees veel goeds over de Tre Ponti tuigjes, dus we hebben er daar nu een van gehaald om te passen.
We mogen 'm van de winkel gratis ruilen als we een andere maat willen.
Nu vind ik 't best lastig beoordelen of 'ie past.
We hebben Nero z'n borstomvang op 50 cm gemeten dus een maat 3 gehaald, die is voor >48cm.
Maar ik denk toch dat deze net wat te groot is, wat denken jullie?



Druif_01

Berichten: 8836
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:52

Ik vind hem aan de ruime kant, bij onze kat zit hij beduidend strakker.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 00:08

Ik vind het lastig. Maar ik zou denk ik ook voor 1 maatje kleiner gaan. Hij is er wel al lekker relaxed mee!

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 04:21

Thanks voor het meedenken Druif en Seni!
Mijn vriend heeft ´m omgeruild en een 2.5 meegenomen, die zat hem goed :)
Ja haha Nero vind het allemaal wel best zo :p En het aantrekken is zó veel makkelijker dan de goedkope tuigjes die we eerst hadden :)
Voor Lyra hadden we een 2 om te passen, maar die was ook nog wat ruim, dus zij krijgt een 1.5.
Zij is het er nog niet helemaal mee eens, gaat er steeds bij liggen. Maar ze went er vast wel aan.

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 07:35

Afbeelding
Voorjaar! Nieuwe adventures, in deze tijd gelukkig in eigen tuin!

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:09

95Ellen schreef:
Thanks voor het meedenken Druif en Seni!
Mijn vriend heeft ´m omgeruild en een 2.5 meegenomen, die zat hem goed :)
Ja haha Nero vind het allemaal wel best zo :p En het aantrekken is zó veel makkelijker dan de goedkope tuigjes die we eerst hadden :)
Voor Lyra hadden we een 2 om te passen, maar die was ook nog wat ruim, dus zij krijgt een 1.5.
Zij is het er nog niet helemaal mee eens, gaat er steeds bij liggen. Maar ze went er vast wel aan.


Haha dat is herkenbaar. Komt indd vanzelf goed. Wat soms wel helpt is het “touwtje” zeg maar, met de ring eraan, even in elkaar te knopen. Als ik die los laat hangen valt 1 van onze katten ook om omdat ze uit balans is denk ik. Aan de lijn gaat het goed omdat ik m dan optil natuurlijk.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 09:57

Dat knijpbolletje/ringetje is inderdaad wat zwaar. Dat vind ik als enige minpuntje aan het tuigje. Maar verder ben ik (en Na’vi) er erg blij mee!

Sodeletuut: sodeju die linker heeft nog flinke ballen hangen of? XD hahaha

Druif_01

Berichten: 8836
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:15

Ik ben alleen nog steeds zoekende hoe strak ik hem moet aantrekken. Hoe doen jullie dat?

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:16

SimoneeM schreef:
Haha dat is herkenbaar. Komt indd vanzelf goed. Wat soms wel helpt is het “touwtje” zeg maar, met de ring eraan, even in elkaar te knopen. Als ik die los laat hangen valt 1 van onze katten ook om omdat ze uit balans is denk ik. Aan de lijn gaat het goed omdat ik m dan optil natuurlijk.


Ja wij hadden het tuigje vroeger ook voor onze teckel, daar knoopten we het touwtje ook op als 'ie niet aan de riem vast zat. Goeie inderdaad om voor Lyra sowieso te doen.


Goed om te horen dat jullie er verder blij mee zijn, ik lees soms ook nog wel eens dat er toch ook katten uit ontsnappen, maar het leek mij toch wel een van de betere.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:21

95Ellen schreef:
SimoneeM schreef:
Haha dat is herkenbaar. Komt indd vanzelf goed. Wat soms wel helpt is het “touwtje” zeg maar, met de ring eraan, even in elkaar te knopen. Als ik die los laat hangen valt 1 van onze katten ook om omdat ze uit balans is denk ik. Aan de lijn gaat het goed omdat ik m dan optil natuurlijk.


Ja wij hadden het tuigje vroeger ook voor onze teckel, daar knoopten we het touwtje ook op als 'ie niet aan de riem vast zat. Goeie inderdaad om voor Lyra sowieso te doen.


Goed om te horen dat jullie er verder blij mee zijn, ik lees soms ook nog wel eens dat er toch ook katten uit ontsnappen, maar het leek mij toch wel een van de betere.


Als ze ontsnappen is dat vaak omdat ie te ruim was. Dan trekken mensen m helemaal strak al, maar dat is juist niet de bedoeling. De uiteindes moeten nog best een stukje uit elkaar juist omdat ie nog strakker moet kunnen trekken als kat zich klein maakt.

Maar dat heb je vast ook gelezen haha. Is echt een fijn tuigje idd

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 12:29

Ja precies, vandaar ook zo bewust met de maat bezig :)
Ik vind het in ieder geval al heel fijn dat 'ie zo ontzettend makkelijk aan te trekken is vergeleken met andere tuigjes :D ben benieuwd hoe de katten 't weer buiten vinden.

De laatste keer wilde Lyra de reismand niet uit, het tuigje aantrekken was vrij stressvol want dat lukte niet erg, en het was een paar maanden geleden dat we voor 't laatst geweest waren. En d'r broer was er niet bij.
Hopelijk kunnen we het nu weer op gaan bouwen :)

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:01

Haha mijn kat vond tuigje maar niks tot ie eindelijk doorhad wat t betekende: naar buiten!!!
Nu is ie dus helemaal blij als ik m aan mag :’)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 13:34

SimoneeM schreef:
Haha mijn kat vond tuigje maar niks tot ie eindelijk doorhad wat t betekende: naar buiten!!!
Nu is ie dus helemaal blij als ik m aan mag :’)

dat was bij die van mij ook zo, al is "buiten" maar op het balkon.
Ze kon zelfs al zonder tuigje op het balkon de laatste dagen.
Helaas vond mijn nieuwe buurvrouw het gisteren nodig haar bejaarde kat voor mijn kat's neus te zetten "om kennis te maken" en ging de mijne helemaal uit d'r plaat: brommen, tegen het gaas tussen de balkon op staan, ze werd 2 x zo groot, enorme staart.
Snel binnen gehaald waar ze nog zeker een uur heeft lopen schreeuwen.
De buren hebben er nu een plaat karton voor gezet, zo dat ze de buurkat niet meer kan zien, maar wel ruiken natuurlijk.
Via de app besproken dat we het helemaal dicht gaan maken, zodra we weer veilig naar de bouwmarkt kunnen. (Buren zijn net verhuisd en gaan nog gewoon overal heen, wij zijn ouder en risicogroep en komen nergens meer)
Mijn kat ligt al de hele ochtend voor de balkondeur te mokken..... ze heeft het echt verpest voor zichzelf (en voor mij, ik kan na mijn werktijd niet meer op het balkon zitten)
Straks maar weer een tuigje om en een heel kort lijntje eraan....... moet toch de kamer ook even luchten

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-20 10:27

Hier hetzelfde, Gimli weet nu waar de deur is en staat elke avond klaar om buiten te gaan, tuigje aandoen is nog niet zijn favoriete bezigheid maar hij weet dat we dan naar buiten gaan. Als je hem dan roept en zegt we gaan wandelen komt hij in volle vaart af gelopen nu.

Sinds kort is hij ook gepromoveerd tot dressuur kat, gestrekte draf heeft ie al goe donder de knie.

Afbeelding

Gisteren stond hij weer klaar maar ik was te moe dus meneer heeft een uur aan de deur zitten wachten, vandaag gaan we wel weer fietsen naar het bos als ik straks gedaan heb met werken, kan ie zich daar nog even uitleven met takjes vangen :p

Afbeelding


Afbeelding


Vorig weekend zijn we ook gaan fietsen naar de tulpenvelden, voordeel van op de boerenbuiten te wonen :D

Afbeelding

Afbeelding

Fietsen vind ie ook top, alleen trekt hij nogal smoelen als de wind in zijn gezicht zit :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AbleToDream op 10-04-20 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Benoite

Berichten: 691
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:45

Hahah heerlijke foto die laatste! Wat ik met mijn oude dame doe is alleen naar buiten als k net thuis kom van werk. Zo staat ze niet de hele dag te mauwen en kan ze zelf beslissen of ze naar buiten wilt als k thuis kom.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:19

Wat een schitterende foto van Gimli tussen de tulpen <3
En dat hoofd op de fiets xD
Ik hoop echt dat we onze katten ook zo enthousiast kunnen krijgen als Gimli :)

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-20 20:59

Blijven proberen Ellen ;) Gimli heeft soms ook dagen die hij het niet leuk vind om ver te gaan, dan hangen we gewoon wat in de buurt naast ons huis dus niet elke dag zijn verre fietsritten of wandelingen.

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 23:29

Ah hele gave foto’s die in de tulpenvelden!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 09:29

Als fotograaf zonder shoots moet de kat er weer aan geloven, gelukkig dat ie het niet erg vind als we gaan wandelen :p Nemen jullie de viervoeters nog vaak mee naar buiten nu dat katten de corona kunnen overdragen?

Afbeelding

Seni

Berichten: 2729
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:04

Ho. Katten dragen geen Corona over. Katten en honden hebben hun eigen versie van Corona maar is niet overdraagbaar van mens op dier of dier op mens!