Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-19 10:29

xoranlover schreef:
Ik ben ook langzaam aan op zoek naar een stevig goed zittend tuigje voor Nishi. Vind het kitten tuigje wat ze nu heeft prima voor te oefenen nu. Maar wil een stevig goed zittend tuig dat niet draait en waar ze niet uit kan. Een abessijn is natuurlijk nog een slag leniger dan een hoop katten. Dus ik weet nog niet wat ik ga doen. Misschien wel iets op maat laten maken.


Mocht je ooit eens in de buurt zijn mag je altijd wel het supakit tuigje eens passen dat ik voor gimli heb, dat is een maatje small en kan heel klein gezet worden, gimli weegt nu 3.4 kg en is ook niet zo groot met zijn 6 maanden.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 20:36

Nero mocht vandaag voor het eerst aan zijn tuigje naar buiten *\o/* hij vond het heeeel interessant.
Voor Lyra is het tuigje nog net even te groot dus die moet nog even geduld hebben :p

Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 11:59

Wat een leuk snoetje heeft Nero!!! En fijn dat het al zo goed ging, hopelijk kan Lyra ook snel mee buiten op avontuur.

Iemand misschien zin om mee te doen met de 30jumpsjuly challenge? Er loopt eentje op instagram om in de maand July je kat te leren springen over je armen, benen, dubbele sprongen, ect..


Escada

Berichten: 3844
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 12:18

Ooh leuk topic! Ik stel mijzelf ook even voor. Amy, 27 jaar en gek op katten! Inmiddels onze eigen bengalen cattery en sinds vorige week ons eerste nestje :+:

Onze sneeuwbengaal Katy gaat ook regelmatig mee op avontuur. Mee naar mijn schoonouders vind ze het leukste want dan kan ze de koikarpers plagen :')


Afbeelding

Afbeelding

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:02

Katy is mooi! <3 <3
Wat voor tuigje heeft ze daar om?

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:03

Mag ik me ook melden?
Sinds kort een opvang katje die over 3 weken uitgeteld is. Ondertussen mag ze wennen aan het huis leven. Als extra hoop ik haar te leren met een tuigje te lopen. Alleen mevrouw heeft bedacht dat wanneer ze het zat is gewoon te gaan liggen :+

Afbeelding
Ik hoop met het tuigje leren lopen dat ze wat makkelijker geadopteerd word zodra haar babies groot genoeg zijn om hun eigen weg te gaan.

Esther_

Berichten: 3996
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 20:26

Wat een leuk topic!
De main coon van mijn ouders gaat altijd mee op vakantie met de caravan. Op de camping komt er wel een net rondom de caravan, zodat ze los kan.

Ook de vorige katten gingen altijd mee en daar werd ook op de camping mee gewandeld. Onze Co zou het denk ik ook leuk vind, maar is ontzettend bang voor verkeer. Geeft toch wat problemen met wandelen :+

Dit riempje gebruiken wij, fijn voor in de auto, https://www.zooplus.nl/shop/katten/tran ... xie/504381

LexLester

Berichten: 315
Geregistreerd: 27-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:49

Hoi ook ik kom mij graag melden in dit topic. Heb alle pagina's doorgelezen en raakte geïnspireerd door jullie. Vanaf de dag dat wij onze katten hebben, had ik wel altijd al het idee om dit te doen met ze. Alleen nooit de stap daadwerkelijk gezet. Binnen konden ze al aan het tuigje lopen, dit maakte het een stuk makkelijker om ze gewoon een keer mee te nemen naar het park en te kijken wat ze zouden doen!

Samen met een vriendin heb ik Xaja en Boef in hun reismand gedaan, snoepjes mee en gaan! Boef vond het super leuk en liep al meteen rond en ging op onderzoek. Xaja was wat terughoudend (ze is een wat onzeker typje), maar ook zij ging uiteindelijk op avontuur.

Klein paspoortje:
Xaja en Boef komen uit het zelfde nest. De moeder die kende ik al van stal, enkel wie de vader is weten wij niet. Het zijn dan ook heerlijke vuilnisbakken. Ze zijn erg aanhankelijk en normaal gewoon binnenkatten. Ondertussen zijn zij alweer 3 jaartjes jong.

Xaja nog even op mijn schouder, dat was toch een stukje veiliger.
Afbeelding

Even een screenshot uit een filmpje. Had niet echt een goede foto van Boef. Hij loopt hie samen met een vriendin van mij.
Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-19 13:45

Hoe fink beiden voor de eerste keer buiten te gaan! super om te zien LexLester!

Wij zijn afgelopen weekend ook nog eens buiten geweest nu de temperatuur wat gezakt was en de kleine pluizenbol heeft flink zelf gewandeld en is mee een ijsje gaan eten om daarna als een blok in slaap te vallen op de zetel. :D





AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 10:55

Hoe zit het hier nog met de avonturiers?

Wij zijn efgelopen week nog een keer gaan wandelen maar helaas weer loslopende honden tegengekomen in het bos waar honden aangelijnd moeten blijven buiten in de losloopzones die aangeduid staan vanwege het wild dat in de bossen leeft en de veiligheid.

We waren naar het speelbos gewandeld dat ook op kinderen gericht is en tussendoor enkele foto's nemen terwijl Gimli de sprinkhanen achterna zat, zit hij op een boomstam een meter boven de grond, komt er ineens een soort van dobberman achtige hond aanrennen en begint ie errond te draaien, ik heb maar snel Gimli vastgenomen en in de verte geropen 'Wil je je hond eens aanlijnen!' en dan kwamen ze ineens aanlopen al roepend op haar hond maar je moet niet denken dat ie luisterde hoor 'Tja, wie gaat er nu ook met een kat wandelen' kreeg ik als uitleg teruggekaatst.

Nou ik was wel effe pist, zeker omdat ze met drie honden waren die losliepen, en als ze wegwandelden ze nog 1 van die mannen 'nou maar die van mij luistert wel hoor', en hij liet hem weer loslopen en ja, daar kwam die loslopende hond dan weer naar ons toegelopen... Wat begrijpen mensen nu niet met je hond aangelijnd te houden in het bos... het staat duidelijk op de icoontjes aan alle ingangen en op het informatie bord ook nog eens _-:(

Maar goed, Gimli vond snel zijn draai terug en dan konden we nog even spelen met stokjes achterna hollen en sprinkhanen proberen vangen.


Afbeelding


EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:24

Ooh wat een leuk topic!

Wij hebben ook een "adventure cat". Hij is nu 4, heet Joep en sinds hij een maand of 6 oud is gaat hij al met ons mee op al onze uitjes en vakanties met de camper. Voor hem is dit echt zijn tweede huis. We laten hem op de plekken waar we het veilig vinden gewoon los lopen en dat gaat eigenlijk altijd gewoon goed. De eerste keer dat hij los ging was meer een ongelukje, meneer had zich uit z'n tuigje weten te worstelen om zelf op pad te gaan. Op dit moment heb ik even geen foto's bij de hand, maar op instagram plaats ik er regelmatig foto's van. Ik zal later wel even wat foto's in het topic plaatsen.

Joep heeft deze landen bezocht:
Engeland, Schotland, Isle of Skye, Italië, Oostenrijk, Duitsland, België, Frankrijk (o.a. de Alpen en Disney), Kroatië, Bosnië, Slovenië, Zweden & Denemarken.

Op dit moment loopt hij te spanjolen op een camping 10 minuten van huis. Daar staan we een weekje met de camper, overdag gaan we werken en 's avonds hebben we vakantie.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 11:31

Zo gezellig EvaC, Lijkt me super leuk om je kat mee te nemen op vakantie! Voor naar schotland en Skye moeten ze dan niet in Quarentaine om te grens over te mogen in Engeland? Ik ben alvast benieuwd naar je foto's :D

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 11:52

Dat hoefde vorig jaar nog niet. We zoeken van te voren altijd wel even uit wat de regels voor huisdieren zijn omdat we niet willen dat hij in beslag genomen wordt aan de grens. Voor Engeland en Schotland hoefde je alleen het dierenpaspoort mee te hebben en te zorgen dat hij minstens 6 maanden voor de reis ingeënt was tegen hondsdolheid. Zodra je je aanmeld bij de boot moet je dan het paspoort laten zien en zijn chip scannen. Daarna krijg je een grote sticker en een tekening dat je een huisdier in je vervoermiddel hebt en mag je gewoon aan boord.


Afbeelding
De sticker op de ruit


Afbeelding
In de Highlands bij Applecross. Zoekplaatje


Afbeelding
In Kroatië aan de kust


Afbeelding
En afgelopen kerst in Oostenrijk.

Als we buiten zitten blijft hij vaak in de buurt, zoals je kan zien op de laatste foto.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 12:02

Dat lijk me echt zalig! Ik moet me al licht schuldig omdat ik binnenkort in september twee weken op roadtrip ga met mijn vader naar Ierland maar de kat thuis blijft dus... zit er een beetje mee in want naar een kattenhotel ben ik niet echt fan van, dus iemand komt thuis bij ons hem eten geven, maar normaal ging het meisje dat hem komt verzorgen blijven slapen, helaas doordat ze een puppy krijgt binnenkort zal dat er dus niet in zitten en komt ze gewoon twee maal daags langs, maar t is zo een knuffelkat die echt aandacht nodig heeft.

DideH
Berichten: 6996
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:08

Supergaaf Evac! Hoe gaat dat op zo'n boot dan? Moet hij in de auto blijven en een eigen ticket hebben?


Evelien_vp schreef:
Dat lijk me echt zalig! Ik moet me al licht schuldig omdat ik binnenkort in september twee weken op roadtrip ga met mijn vader naar Ierland maar de kat thuis blijft dus... zit er een beetje mee in want naar een kattenhotel ben ik niet echt fan van, dus iemand komt thuis bij ons hem eten geven, maar normaal ging het meisje dat hem komt verzorgen blijven slapen, helaas doordat ze een puppy krijgt binnenkort zal dat er dus niet in zitten en komt ze gewoon twee maal daags langs, maar t is zo een knuffelkat die echt aandacht nodig heeft.


Milo is afgelopen twee weken uit logeren geweest bij mijn ouders. Zag zo'n kattenhotel ook niet zitten en omdat het zo'n aandachtsgeil beest is vond ik thuis eten laten geven door iemand ook zo sneu. Is er niemand in de familie die dat wel zou willen doen/leuk zou vinden?

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 13:45

Evelien_vp schreef:
Dat lijk me echt zalig! Ik moet me al licht schuldig omdat ik binnenkort in september twee weken op roadtrip ga met mijn vader naar Ierland maar de kat thuis blijft dus... zit er een beetje mee in want naar een kattenhotel ben ik niet echt fan van, dus iemand komt thuis bij ons hem eten geven, maar normaal ging het meisje dat hem komt verzorgen blijven slapen, helaas doordat ze een puppy krijgt binnenkort zal dat er dus niet in zitten en komt ze gewoon twee maal daags langs, maar t is zo een knuffelkat die echt aandacht nodig heeft.


Ik kan me je schuldgevoel wel voorstellen. Is logeren bij vrienden/familie geen optie? Dan krijgt hij ook veel aandacht en weet je zeker dat er goed voor hem gezorgd wordt.

DideH schreef:
Supergaaf Evac! Hoe gaat dat op zo'n boot dan? Moet hij in de auto blijven en een eigen ticket hebben?


Ja, inderdaad. toen we de tickets boekten voor Schotland moest je ook een ticket kopen voor je huisdier. Dat is voor een retourtje maar €30,- dus dat valt reuze mee. Zodra je de auto/camper op de boot hebt gezet moet je dier inderdaad binnen blijven. Zelf ga je gewoon, net als de andere passagiers, naar boven. Je mag wel tijdens het varen naar beneden om te checken hoe het met je dier gaat, dan gaat er een steward met je mee. Aangezien deze tocht maar een uurtje was hebben we dat niet gedaan. Van Denemarken naar Zweden was het 3 uur varen en ben ik tussendoor 2 keer naar beneden gegaan. De eerste keer om even te zien hoe het ging, want het was zijn eerste boottocht, en de tweede keer om hem te voeren.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-19 14:41

DideH schreef:
Supergaaf Evac! Hoe gaat dat op zo'n boot dan? Moet hij in de auto blijven en een eigen ticket hebben?


Evelien_vp schreef:
Dat lijk me echt zalig! Ik moet me al licht schuldig omdat ik binnenkort in september twee weken op roadtrip ga met mijn vader naar Ierland maar de kat thuis blijft dus... zit er een beetje mee in want naar een kattenhotel ben ik niet echt fan van, dus iemand komt thuis bij ons hem eten geven, maar normaal ging het meisje dat hem komt verzorgen blijven slapen, helaas doordat ze een puppy krijgt binnenkort zal dat er dus niet in zitten en komt ze gewoon twee maal daags langs, maar t is zo een knuffelkat die echt aandacht nodig heeft.


Milo is afgelopen twee weken uit logeren geweest bij mijn ouders. Zag zo'n kattenhotel ook niet zitten en omdat het zo'n aandachtsgeil beest is vond ik thuis eten laten geven door iemand ook zo sneu. Is er niemand in de familie die dat wel zou willen doen/leuk zou vinden?


Helaas niet, mijn ene neef heeft te veel kinderen thuis die hem zouden doodknuffelen en hij heeft het liever ietsje rustiger, en verder ook niet echt katgerichten mensen in de familie dus de opties zijn nogal weinig... Vrienden wonen te veraf dus die kent hij ook niet echt zo goed en ik wil hem nu niet bij een wildvreemde voor hem binnensteken voor twee weken.

En hij is zo aanhangkelijk als ze maar kunnen zijn dus t zal voor ons beiden even wennen zijn, liefst van al zou ik hem meenemen maar de meeste b&b's en hotels laten geen huisdieren toe ook.

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 17:23

Vandaag voor het eerst op onbekend terrein geweest! Hij vond het suuuper spannend en hebben dus ook niet echt kunnen lopen maar was wel meeega braaf. Afbeelding

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:22

Hoe is het met de adventurecats?

Heb je met Gimli die spring challenge nog gedaan Evelien?

Die twee hier zijn nog wel een beetje schijters :=
Afbeelding

xoranlover

Berichten: 6587
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 20:29

Onze Nishi was een beetje uit haar kitte tuigje gegroeid. Het stukje tussen de nek en de riem die om de buik ging was te kort geworden. Normaal gesproken loopt ze los in de tuin. Maar omdat ze krols is mag ze alleen aan de riem buiten. We zijn nog niet klaar in de tuin dus we kunnen nog geen stroomdraadje spannen.
Afbeelding

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 22:44

Onze Joep liep 3 dagen geleden in Duitsland, we zijn nu in Oostenrijk en morgen gaan we naar Italië.
Afbeelding

En onderweg toen we even gestopt waren voor de lunch.

Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11235
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 23:53

Leuk topic dit! Hoe sommige katten zich zo op hun gemak voelen.

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 09:37

Afbeelding
Nog een foto van enkele weken terug op wandeling in het bos :D

@95Ellen, hij wil nog steeds niet door mijn armen springen (omdat ik de snoepjes in 1 van mijn handen houd en dan stopt ie omdat hij ruikt dat ze in mijn hand zitten :')

We hebben ondertussen ook opvang gevonden bij vrienden die met 8 katten zitten en hem graag willen opvangen, vorig weekend is hij eens gaan kennismaken en dat liep vlotjes, ze lieten hem met rust die eerste paar uren en dan kwamen ze rustig een voor eens eens snuffelen. Nog wel wat geblaas maar ik kan met een gerust hart vertrekken want die mensen zijn heel de dag thuis, dus hij moet niet alleen zitten dan :o wat een opluchting.

@Xoranlover, hoe doen jullie dat met de tuin?
Ik ben eens aan het kijken om in onze toekomstige nieuwe thuis de tuin ook af te zetten, er staat nu al een draad rond en houten panelen maar die bovenkant dan nog? Zonder dat het op een gevangenis gaat lijken liefst :p

limilou

Berichten: 801
Geregistreerd: 09-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:23

Oeehh leuj topic dit *\o/*

Wij hebben ook zon hond/kat gevalletje lopen die ook mee mag

Ons monsterkatertje van nu 9 maanden <3 Afbeelding
Hij "moet" mee naar de dierenwinkel hier _O- ze vinden hem super gezellig
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
En verder gaan we gewoon gezellig overal heen Afbeelding

Afbeelding

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 10:31

Super gezellig @limilou, is hij ook een Ragje of een Birmaan?
In de karwei kan je ook gezellig met je kat rondlopen, doen wij nu ook steeds als hij meegaat naar de verbouwingen en we moeten nog iets halen uit de karwei, gaat ie gezellig mee en loopt ie ook rond in de winkel, daar zien ze hem ook al graag komen :)