Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Adventure cats on bokt?

 
Profiel   

Wat een leuke foto's!

Femke_Tweety schreef
Hoe doen jullie zoiets bij de dierenarts?


Veel honden soms in de wachtkamer. Hoewel 1 al 'genoeg' kan zijn natuurlijk.
Beetje mede naar aanleiding van het doodgebeten hondje bij een dierenartsenpraktijk.
In een ideale situatie heeft iedereen zijn hond in de gaten én onder controle.
Maar zo ideaal is het vaak niet.
Was het maar zo...


Mijn eigen hond is 0 probleem, die vindt katten prima.

Maar toch héél veel honden niet, zeg maar.


Mijn rode kat was erg makkelijk, kon ook zo mee in de auto en aan een tuig.

Maar bij de dierenarts zat hij toch echt, met tuig en al, in een reismand.
Veilig voor alles en iedereen.


Ik schrik nogal van de flexlijnen in één van bovenstaande posts, maar wellicht zie ik het totaal verkeerd?


Hier alleen in een reismand of afgesloten buggy bij de DA.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 14:26 



 
Profiel   

Mijn hoogbejaarde Turkse Van (20) gaat met Pinksteren voor het eerst mee. De kattenoppas is dan zelf met vakantie. We gaan niet zo ver weg. Vroeger heeft hij veel in de auto gezeten, in een reismand blijft ie krijsen, dus we gaan het los in een tuigje proberen. Ben benieuwd hoe hij het vindt (en wij).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 14:36 



 
Profiel   

Seni schreef
Blijft hij daar nu gewoon zo braaf zitten of heeft iemand ‘m nog vast aan een lijn? Voor mij is het echt een enorme uitdaging om met ‘m te wandelen en foto’s te maken zonder dat hij alweer aan de wandel is gegaan :P

Wat een prachtkat heb je nu al Evelien! Ben heel benieuwd hoe hij uitgroeit!

Ik zou ook graag nog eens een kitten willen. Na’vi is voor mij mijn eerste kat, maar ondanks zijn gekke looks/koppie is hij voor mij de beste leerkat ever geweest maar ik zou wel nog graag eens een kitten willen om zelf alles aan te leren enzo. :D


Hihi, neen, ik heb een flexilijn van 3m (die eigenlijk nog iets te kort is) en dan laat ik hem gewoon lekker rondlopen, soms gaat ie zoals hier eens zitten. En de lijn werk ik soms weg in photoshop (maar die zie je op foto toch niet erg want het blijft zo een kleine waas dan)

Binnen kan hij zitten op commando maar buiten zijn er nog te veel nieuwe indrukken.


Gimli gaat ook mee in de auto maar alleen in zijn box, los ben ik te ang dat hij onder mijn pedalen zou geraken. Daarom dat ik graag een rugzak wil kopen die ik aan de stoel kan bevestigen dat hij daarin aan een bandje vastzit en wel kan kijken.

In het begin als ik aan het rijden ben is het nog steeds concert maar eens opweg legt ie zich wel neer en gaat hij rusten. vooral autostrade is echt rustgevend blijkbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 14:43 



 
Profiel   

ik deed de kat net z'n tuigje om en hij liet zich zo op z'n zij vallen..... terug op de pootjes gezet en naar de keuken gestuurd, daar kreeg hij wat lekkers en toen kon ie ineens prima lopen met het tuigje..... komediant :D :')
Mijn man zei nog: handig dat tuigje: loopt ie in ieder geval niet weg :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-19 19:13 



 
Profiel   

Hoe hebben jullie je kat geleerd om een adventure cat te worden?

Ik heb sinds gister een Maine Coon, en volgens mij is het ook wel wat voor hem.

Maar hoe begin je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-19 16:30 



 
Profiel   

Avalanche, ik ben eerst begonnen met die van mij te laten wennen aan het tuigje, eerst gewoon enkele dagen bij zijn speelgoed gelegd en wat met gespeeld en dan eens aan doen en wat spelen tussendoor, en zodra hij het echt niet meer eng vind en het niet meer door heeft dat hij het aan had ben ik met hem eerst eens buiten op ons terras gegaan en daarna de weken erna elke keer een stapje verder op zijn eigen tempo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 08:55 



 
Profiel   

Leuk! Doe je nog steeds veel met je kat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 09:22 



 
Profiel   

Normaal gaan we elke week wel eens wandelen, vorige week waren het enkele wandelingen naar het kleine bos achter ons appartement, en deze week komt zijn rugzak toe dus dan kan hij al wat sneller mee naar het bos ook want hij kijkt heel graag rond maar als ik hem dan laat wandelen blijft hij een half uur op dezelfde plaats snuffelen :p

Nu ben ik hem aan het leren springen door mijn armen, zitten, rechtopstaan, pootje geven en op zijn target gaan zitten kan hij al.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:41 



 
Profiel   

Oh leuk!!! Plaats foto's en filmpjes als je die hebt?

Dan kunnen Mr. Grey en ik ideeën opdoen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 13:52 



 
Profiel   

Ja hoor, doe ik zeker ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 14:12 



 
Profiel   

[ img ]
WIj zijn nu lekker aan het wandelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 09:52 



 
Profiel   

Oooh leuk Seni!! Geniet ervan!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:40 



 
Profiel   

Aaawww leuk!!!

Ik denk dat Mr. Grey zulke dingen ook erg leuk zal vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:41 



 
Profiel   

Seni, hoe ver loop jij met je kat en hoe lang doe je daarover?
Ik kom écht niet verder als de 2 bosjes na mijn tuin in 3 kwartier omdat hij aan elk blaadje 5 minuten snuffelt _O-

Kunnen jullie met jullie kat direct van huis naar bos lopen of gaan jullie eerst met de auto oid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 14:11 



 
Profiel   

Wat leuk dat daar een naam voor is! Onze eerste 2 katten liepen ook aan een tuigje, eerst noodgedwongen, zodat ze ook buiten konden zijn. Later na onze verhuizing kwamen de buurkinderen de katten uitlaten aan het tuigje :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 14:32 



 
Profiel   



Geïnspireerd door dit topic ben ik een van onze kinders aan het 'omscholen' tot een heuze adventure cat! Dit is een beetje een 'kneusje', moeilijke start gehad.. en sinds hij iedere dag op deze manier buiten mag spelen knapt hij zooo op! Echt geweldig!! Dit filmpje is de tweede keer buiten met dit tuigje om. Zeg nou zelf... Dit is toch ultiem geluk?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 08:08 



 
Profiel   

Wat een snoetje <3 <3 <3
Heerlijk als ze zo opknappen buiten.

Jones -de kat- onderneemt wel vaker ontsnappingspogingen om naar buiten te kunnen sinds ik hem meeneem naar buiten :+
Hij wilt heel graag buiten zijn maar ik vind de buurt echt niet veilig genoeg voor hem :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 08:30 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 08:33 



 
Profiel   

Oh wat een leukerd is Boris!!! Zo leuk als ze zich amuseren buiten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 09:03 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties! We genieten gewoon zo van zijn blijdschap, dat is zoooo fijn! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 10:25 



 
Profiel   

Mijn kat loopt trouwens na al tig keren aan het tuigje naar buiten zijn geweest, nog steeds af en toe dronken door het tuigje :+
Hij vind dat riempje over z'n schouderbladen irritant, helemaal als deze naar de zijkant zakt. Hebben die van jullie dit niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 10:33 



 
Profiel   

die van mij wordt een soort Swiffer als ik z'n tuigje om doe met een riempje eraan, hij laat zich op z'n zij vallen en doet of ie dood is....... je kan hem dan zoo voorttrekken....

Haal ik dan het lijntje eraf en maakt iemand in de keuken geluid in de trant van "blikje openmaken"dan kan de komediant ineens als een speer naar de keuken rennen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 10:37 



 
Profiel   

Het viel mij juist heel erg mee dat Boris dat niet heeft.. Hij heeft juist nog liever dat hij aan de zijkant zit, in plaats van tussen zijn schouderbladen. Dan gaat hij een beetje laag lopen. Maar hij is zo schonkig dat hij meteen op zij schuift. *D


Dit filmpje was de tweede keer dat hij hem om had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 10:57 



 
Profiel   

Ik heb een puppie tuig voor Mr. Grey. Hij past gewoon Sam zijn puppie tuig hahahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 11:06 



 
Profiel   

Morrie schreef
die van mij wordt een soort Swiffer als ik z'n tuigje om doe met een riempje eraan, hij laat zich op z'n zij vallen en doet of ie dood is....... je kan hem dan zoo voorttrekken....

Haal ik dan het lijntje eraf en maakt iemand in de keuken geluid in de trant van "blikje openmaken"dan kan de komediant ineens als een speer naar de keuken rennen :')


Al eens een vest-type tuigje geprobeerd van Puppia? Misschien vind hij dat minder erg? Of een tijdje aanlaten als je erbij bent en met hem spelen zodat hij gewend word van het tuigje alleen aan te hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 11:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen