Adventure cats on bokt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-19 16:43

Ah wat gezellig! Loopt hij nooit rond ik de auto? Ik heb te veel schrik dat mijne onder mijn pedalen zou kruipen bij het rijden daarom dat ie steeds in zijn rugzak zit onderweg.

Wij gaan vanavond eens proberen om zijn nieuwe tuigje van Supakit te testen op ons terras achteraan, tot nu toe zit het echt super, minder geklungel met riempjes en Gimli heeft er ook geen last van, die viel er gisteren mee in slaap op de doos :p

Afbeelding

Afbeelding

nelske164

Berichten: 195
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Boxtel

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:05

Oh wat een prachtige kat Evelien!

Ik heb vandaag Abu weer eventjes meegenomen naar buiten in ons tuintje om te wennen aan het tuigje. Van het weekend gaat ze mee naar mijn vader. Hij heeft een veel grotere tuin en mag ze daar lekker ravotten, kijken hoe ze dat doet!
Afbeelding

Elias93
Berichten: 378
Geregistreerd: 04-04-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 19:32

Wat een leuk topic! Wist niet dat er een naam is voor deze ondernemende katten. Wij nemen onze Djinn ook regelmatig mee naar mijn schoonouders of mee wandelen.

Afbeelding
Eendjes kijken :D

Afbeelding

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 22:32

Evelien_vp schreef:
Ah wat gezellig! Loopt hij nooit rond ik de auto? Ik heb te veel schrik dat mijne onder mijn pedalen zou kruipen bij het rijden daarom dat ie steeds in zijn rugzak zit onderweg.


Hij zit aan zijn tuigje vastgemaakt aan de bestuurdersstoel. Hij kan ook precies niet bij mij op schoot zitten maar wel naar buiten kijken of liggen

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-19 14:30

Ooh wat mooi is Djinn! Een bengaal, Elias93?

Wij zijn gisteren toch nog eens eropuit getrokken, met rugzak en nieuw tuigje en het si echt een super oplossing! Nu moet ik niets meer rond zijn nek doen of over zijn hoofd.
Wel helaas een loslopende hond tegengekomen in het bos waar ze aangeleind moeten zijn dus dat was wat minder, ik kan me er soms zo kwaad op maken! T was dan ook nog eens een die niet luisterde naar zijn baas, zeiden de mensen kei droog 'ja dat verwacht je nu wel niet he, dat iemand met zijn kat hier gaat wandelen'.... _-:(





Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:32

Evelien_vp schreef:
Horsesandme, Super leuk!!! ik zou je aanraden van zo vroeg mogelijk te beginnen met spelenderwijs je kitten aan het tuigje te doen wennen, hoe vroeger je ze overal mee naartoe neemt hoe minder ze het eng vinden later ;)



Ja der tuigje heeft ze al regelmatig om. Ze krijgt volgende week der enting pas. Dus die wacht ik nog even af voor we naar buiten gaan. Ook is der tuigje nog iets te groot haha

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:35

Evelien_vp schreef:
Ooh wat mooi is Djinn! Een bengaal, Elias93?

Wij zijn gisteren toch nog eens eropuit getrokken, met rugzak en nieuw tuigje en het si echt een super oplossing! Nu moet ik niets meer rond zijn nek doen of over zijn hoofd.
Wel helaas een loslopende hond tegengekomen in het bos waar ze aangeleind moeten zijn dus dat was wat minder, ik kan me er soms zo kwaad op maken! T was dan ook nog eens een die niet luisterde naar zijn baas, zeiden de mensen kei droog 'ja dat verwacht je nu wel niet he, dat iemand met zijn kat hier gaat wandelen'.... _-:(

[ Video ]

[ Video ]

[ [url=m/QpD9qA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oqrJhM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jTUG8i.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf!!

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:59

Onze katten gaan altijd mee op vakantie, telt dat ook? :P

Toen we nog maar 1 kat hadden, ging ie ook regelmatig overal mee naartoe, maar sinds we er 3 hebben, was dat niet meer zo praktisch. Nu gaan ze dus alleen nog maar mee naar de camping en dat vinden ze helemaal geweldig.

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 15:18

Welke tas heb jij ?

Ik heb nu een lazy4legs draagzak (geleend). Maar nu de mijne wat groter (en zwaarder) wordt is het voor beide niet meer zo comfortabel.
Hij is graag dicht bij mij, ‘houdt zich als het ff kan daadwerkelijk vast’.

Evelien_vp schreef:
Ooh wat mooi is Djinn! Een bengaal, Elias93?

Wij zijn gisteren toch nog eens eropuit getrokken, met rugzak en nieuw tuigje en het si echt een super oplossing! Nu moet ik niets meer rond zijn nek doen of over zijn hoofd.
Wel helaas een loslopende hond tegengekomen in het bos waar ze aangeleind moeten zijn dus dat was wat minder, ik kan me er soms zo kwaad op maken! T was dan ook nog eens een die niet luisterde naar zijn baas, zeiden de mensen kei droog 'ja dat verwacht je nu wel niet he, dat iemand met zijn kat hier gaat wandelen'.... _-:(

[ Video ]

[ Video ]

[ [url=m/QpD9qA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oqrJhM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/jTUG8i.jpg]Afbeelding[/url] ]

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-19 15:31

@Nathalie, een van Petsfit van op amazon duitsland besteld.
Ik vind hem echt fantastisch, hij is stevig genoeg en wat ik vooral zocht was een die bovenaan open kon en aan de voorkant. Plus nog eens gespen die ik zelf kan dichtdoen zodat de rugzak stevig blijft zitten op mijn rug. Binnenin zit ook een touwtje met gesp waar je je kat aan kan hangen zodat ze er niet uit kunnen springen.

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:42

Echt supergaaf die boswandelingen zo! Hoop dat ik Milo ook zo ver krijg ooit!

Hij wordt hier wel steeds vrijer in zn tuigje. Hij onderneemt geen pogingen meer om eruit te komen, ligt een beetje op het balkon te chillen en spiekt over het randje wanneer er iets langs komt op straat :)

Van de zomer wordt het altijd erg warm in mijn appartement. Dan ga ik vaak overdag naar mijn ouders toe als ik vrij ben van werk. Hoop dat ik Milo dan ook die kant op mee kan nemen zonder teveel stress (is nu met het reismandje namelijk wel het geval).

Afbeelding

Afbeelding

Horsesandme

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Op de rug van mijn Pony

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:49

Afbeelding
Afbeelding

Vandaag was mijn stoere Kitten Rajah dan voor het eerst mee aan haar tuigje. Hier in de groepstuin van het appartementen complex. Eerst nog een klein beetje spannend. Maar daarna vond ze het super leuk!!

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 15:52

DideH schreef:
Echt supergaaf die boswandelingen zo! Hoop dat ik Milo ook zo ver krijg ooit!

Hij wordt hier wel steeds vrijer in zn tuigje. Hij onderneemt geen pogingen meer om eruit te komen, ligt een beetje op het balkon te chillen en spiekt over het randje wanneer er iets langs komt op straat :)

Van de zomer wordt het altijd erg warm in mijn appartement. Dan ga ik vaak overdag naar mijn ouders toe als ik vrij ben van werk. Hoop dat ik Milo dan ook die kant op mee kan nemen zonder teveel stress (is nu met het reismandje namelijk wel het geval).

[ [url=m/54tRGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TuYy6p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie ogen dat Milo heeft! Maar leuk om te horen dat hij beginnen wennen is aan het tuigje. :)


Horsesandme schreef:
[ [url=m/qGGq1N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TQTUvE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag was mijn stoere Kitten Rajah dan voor het eerst mee aan haar tuigje. Hier in de groepstuin van het appartementen complex. Eerst nog een klein beetje spannend. Maar daarna vond ze het super leuk!!

Oh wat leuk!! Maar wegen die vleugels niet wat op haar tuigje?

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 19:07

Evelien_vp schreef:
DideH schreef:
Echt supergaaf die boswandelingen zo! Hoop dat ik Milo ook zo ver krijg ooit!

Hij wordt hier wel steeds vrijer in zn tuigje. Hij onderneemt geen pogingen meer om eruit te komen, ligt een beetje op het balkon te chillen en spiekt over het randje wanneer er iets langs komt op straat :)

Van de zomer wordt het altijd erg warm in mijn appartement. Dan ga ik vaak overdag naar mijn ouders toe als ik vrij ben van werk. Hoop dat ik Milo dan ook die kant op mee kan nemen zonder teveel stress (is nu met het reismandje namelijk wel het geval).

[ [url=m/54tRGM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TuYy6p.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie ogen dat Milo heeft! Maar leuk om te horen dat hij beginnen wennen is aan het tuigje. :)




Ja zijn ogen knallen echt uit zn hoofd! Zal het tegen hem zeggen :p Hij is een beetje een kleine charmeur ;)

DideH
Berichten: 6995
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:24

Milo is vandaag zonder zijn reismandje meegeweest naar mijn ouders. Het autorijden en op straat vindt hij toch nog wel erg spannend, maar toen we er eenmaal waren was het helemaal prima!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb wel het idee dat hij rustiger was met reizen dan in zijn reismandje, dus denk wel dat het een goed idee is :j

Ben wel blij dat hij zich bij mijn ouders zo vrij gedroeg. Als het warm is dan ga ik in de zomer vaak die kant op, maar nu ik weet dat die korte bezoekjes zo goed gaan, dan kan hij gewoon mee :)

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 15:41

Wat een leuk topic! Wij hebben 2 binnen katten, maar nu met de zomer voor de deur zou het misschien toch wel fijn zijn als ze met ons naar buiten kunnen. Welk tuigje raden jullie aan? Wij hebben een langhaar die alles best vind en een korthaar die een tikje neurotisch kan zijn :’)

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 14:38

JorisDy, ik zou zeggen begin met een H-tuigje, eentje rond dat rond hun nek en buik gaat. Die zijn redelijk goedkoop in aanschaf mochten ze het toch niet leuk vinden.

Verder zou ik meegeven, traag alles opbouwen en zien hoe je katten er op reageren ;) Veel succes alvast!

Wij zijn gisteren nog eens gaan wandelen in de kalmthoutse heide, het was lekker warm weer met een flinke bries als verfrissing, we zijn weer enkele paarden tegengekomen en honden wat altijd wat spannend blijft maar hij word er beter aan gewend.
En als ik niet wil dat hij op de grond zit bij grote honden die nogal dichtbij komen zet ik hem even bovenop de rugzak, vind ie prima.

Ook heb ik gemerkt dat hij het nu wel laat weten als hij in de rugzak terug wil na wat stappen,


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:47

Heerlijk!!

De rugzak staat op mijn verlanglijstje!

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:22

Ik heb inmiddels zo’n rugzak, maar.... hoe krijg ik de kat erin? Vanaf de voorkant past ie niet door het gat en van bovenaf doet ie gewoon z’n poten wijd en ik kan het verder bekijken -O-

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:17

Morrie schreef:
Ik heb inmiddels zo’n rugzak, maar.... hoe krijg ik de kat erin? Vanaf de voorkant past ie niet door het gat en van bovenaf doet ie gewoon z’n poten wijd en ik kan het verder bekijken -O-


:') :')

Van boven af kont eerst.


Nu ik al jullie foto's zie zou ik zo graag met mijn kat ook weer willen wandelen maar ik ben zo huiverig voor de honden.
Laatste keer zat hij bijna tussen de kaken omdat die hond gewoon achter hem aan ging. Dan is er geen houden aan natuurlijk.

Het bos hier is geen optie dat is zowat eigendom van de hondenbezitters. -O-

nathalie_v

Berichten: 3479
Geregistreerd: 09-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 17:23

.
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 22:24

Morrie schreef:
Ik heb inmiddels zo’n rugzak, maar.... hoe krijg ik de kat erin? Vanaf de voorkant past ie niet door het gat en van bovenaf doet ie gewoon z’n poten wijd en ik kan het verder bekijken -O-



Ik heb mijne gewend gemaakt dat ik soms snoepjes verstop in de rugzak en in de dag door staat die ook gewoon open als slaapplek voor hem.
Voor ik dan vertrek gooi ik er enkele snoepjes in en dan gaat ie ze zoeken en doe ik de bovenkant dicht.
En anders steek ik hem er gewoon in, poep eerst en als hij echt niet wil, hoofd eerst en dan de poep erna via de bovenkant.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Adventure cats on bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:36

Misschien voor de NL'ers wel handig om te weten dat ze in Vlaanderen met de poep van de kat de kont van de kat bedoelen. Niet dat je 'm eerst in die rugzak moet laten kakken :))

AbleToDream

Berichten: 778
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-19 23:04

Hahaha, ja sorry, belgje hierzo :=

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 23:37

Oscar schreef:
Misschien voor de NL'ers wel handig om te weten dat ze in Vlaanderen met de poep van de kat de kont van de kat bedoelen. Niet dat je 'm eerst in die rugzak moet laten kakken :))

Ik ga echt helemaal stuk hierom, hahahaha