Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Adventure cats on bokt?

 
Profiel   

Mijn kat krijgt een error als ik hem aan een tuigje doe, haha! Heb het hem als kitten wel aangeleerd maar toen vond hij het al vervelend dat hij niet kon gaan en staan waar hij wilde. Tegenwoordig begint hij al te blazen en te grommen als hij het tuigje alleen al ziet. En hij kan dus prima los, dus dat vind ik ook fijner voor hem.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 12:27 



 
Profiel   

Muiz schreef
Ik zet even een stipje hier, ik heb ook een ragdoll die altijd mee gaat en zal zo eens uitgebreider reageren. :D


Alle katten hier met een error voor tuigjes, ik zie het voor me :')
Maar hier dus een Ragdoll dame die graag mee naar buiten gaat. We zijn nu al een tijd niet geweest maar met het lekkere weer maken we graag een ommetje.
Het idee is dat ze uiteindelijk mee loopt met hikes van scouting maar of dat me ooit gaat lukken is nog maar de vraag

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 13:18 



 
Profiel   

Mijn Noren gaan graag mee wandelen, maar die gaan los mee. Ik woon hier midden in de bossen dus dat is heerlijk voor ze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:40 



 
Profiel   

Wat leuk!! Wij gaan binnenkort een kat adopteren uit het asiel en wil dit eigenlijk ook gaan doen, ben alleen bang dat het tuigje heel stressvol is

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 14:43 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 07-04-22 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 15:01 



 
Profiel   

nathalie_v schreef
[ [url=m/GaKVrh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat leuk dat meer mensen dit doen!
Geen ‘actie foto’ maar wij gaan regelmatig een rondje naar buiten. Daarnaast gaat hij vaak mee naar werk (middelbare school) en zo af en toe mee naar stal.
Mijn monstertje is nu 5 maanden oud.


<3 <3 Leuk dat hij ook mee gaat naar school, vinden de scholieren zeker fantastisch? Of komt hij niet mee in de klas?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 15:06 



 
Profiel   

Kennissen van ons uit de middeleeuwen deden dit... Tot ze in het bos twee loslopende honden tegenkwamen. Eigenaresse hield hem nog boven haar hoofd maar het diertje is gegrepen en overleden.
Pas dus op in het bos.
https://www.facebook.com/plugins/post.p ... 8117085493


Laatst bijgewerkt door Hoppit op 23-03-19 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 15:14 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk zeg, ik heb ook wel met mijn kat gewandeld (los en meestal ongewenst) maar ze raakt zo snel in paniek. Heb haar herhaaldelijk uit bomen moeten trekken en toen ze bijna onder een racewagen (die ook echt aan het races was binnen de bebouwde kom) rende in paniek was ik er klaar mee. Had haar een paar weken eerder al uitgeput van de straat geplukt omdat ze in doodsangst een kroeg in probeerde te komen waar ik was, toen ik er uit kwam om haar thuis te brengen stortte ze helemaal hyperventilerend in elkaar en heb ik haar naar huis moeten dragen en moeten koelen :/ Dus die gaat niet meer mee.

Maar het brengt me wel tot meer vragen:
- Hoe lang/ver kan je met een kat wandelen?
- Is het geen risico met honden?
- Wat leer je als er ineens gevaar dreigt (hond komt uit bosjes en gaat kat achterna bvb)
- Stel je bent je kat kwijt, komt die dan wel als je roept of mag je eindeloos zoeken of evt een brandweer erbij halen :=

Mijn kat is mij heilig, maar ik wandel graag dus in de toekomst wil ik een jong dier leren mee te wandelen, maar ik merk dat ik teveel vragen heb :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 15:15 



 
Profiel   

Dat zou ik heel leuk vinden en ooit wel eens gekeken of ik een Savannah in huis wilde nemen omdat dat echt leuke katten zijn voor advanture. Maar dat komt later nog eens. Momenteel heb ik een advanture Fret. :D ook heel leuk om met hem op stap te gaan. Hij vind het herlijk om door het gras te rollen en lekker in de berm te graven. Ook op het strand vind hij het geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 15:22 



 
Profiel   

Honden kunnen wel een gevaar zijn maar daar probeer ik me niet op kapot te staren, gewoon lekker gaan lopen maar wel opletten of ze niet te dichtbij komen. Als ik een rondje om het huis doe komen we ook veel honden tegen maar die reageren bijna niet als ze zien dat ze aan een tuigje zit (alsof ze denken dat het een aangelijnde hond is).

De afstand lijkt me gewoon een kwestie van trainen.

Luna is wel eens weggelopen maar die komt wel weer terug als ze het eng vind (Ragdolls :roll:) dus daar maak ik me geen zorgen over. Ook heb ik een tuigje waarbij het vrijwel onmogelijk is om uit te ontsnappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-03-19 15:47 



 
Profiel   

Wat super gaaf! Dit lijkt mij ook zo leuk om te doen met mijn twee katten. Onze katten mogen de tuin alleen niet uit, zijn jullie dan niet bang dat ze de smaak te pakken hebben en proberen uit de tuin te ontsnappen?

En mocht er iemand zijn die het leuk vind om foto's van haar kat te hebben. Ik ben nog opzoek naar een kat die mee het bos/de natuur in kan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 08:36 



 
Profiel   

Ik lees het topic al een paar dagen bij.

Vind het heel leuk, de katten die dit willen en kunnen.

En tegelijkertijd,

Ik vind het eng.
De mogelijkheid dat de kat op vreemd terrein, buitenland ofzo, uit zijn tuig ontsnapt.

Maar nog veel enger, er zijn zó ontzettend veel mensen met honden die hun dier niet onder appel hebben. Er soms niet eens moeite voor doen.
Die 0 verantwoordelijkheid nemen.
Ik vind het al steeds vaker eng om met mijn mediummaat hond op pad te gaan.

Laat staan zoiets kwetsbaarder als een kat, waarbij een kat dus voor nog veel meer honden als trigger werkt dan een andere hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 09:59 



 
Profiel   

Ja, ook gedaan toen ik 1 kitten had, later een wat oudere kitten er bij genomen en die vind het te spannend, even gestopt met de eerste en nu vind ze het niet zo fijn meer om een tuigje om te krijgen. Gelukkig een grote afgezette tuin maar beetje jammer op zich wel dat we gestopt zijn.

Had wel een petbuggy, voor het geval ik vreemde honden tegen zou komen.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 11:00 



 
Profiel   

Xyris schreef
Wat ontzettend leuk zeg, ik heb ook wel met mijn kat gewandeld (los en meestal ongewenst) maar ze raakt zo snel in paniek. Heb haar herhaaldelijk uit bomen moeten trekken en toen ze bijna onder een racewagen (die ook echt aan het races was binnen de bebouwde kom) rende in paniek was ik er klaar mee. Had haar een paar weken eerder al uitgeput van de straat geplukt omdat ze in doodsangst een kroeg in probeerde te komen waar ik was, toen ik er uit kwam om haar thuis te brengen stortte ze helemaal hyperventilerend in elkaar en heb ik haar naar huis moeten dragen en moeten koelen :/ Dus die gaat niet meer mee.

Maar het brengt me wel tot meer vragen:
- Hoe lang/ver kan je met een kat wandelen?
- Is het geen risico met honden?
- Wat leer je als er ineens gevaar dreigt (hond komt uit bosjes en gaat kat achterna bvb)
- Stel je bent je kat kwijt, komt die dan wel als je roept of mag je eindeloos zoeken of evt een brandweer erbij halen :=

Mijn kat is mij heilig, maar ik wandel graag dus in de toekomst wil ik een jong dier leren mee te wandelen, maar ik merk dat ik teveel vragen heb :roll:


Ja honden zijn zeker een risico. Ik wandelde alleen op overzichtelijke plekken, wel een keer mee geweest naar de Veluwe maar ook daar ging ze op sommige plekken de buggy in. Zonder buggy als veilige plek had ik het niet gedaan. Goed naar je kat kijken wordt ze onrustig dan buggy in maar ik heb dat nog nooit meegemaakt.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 11:08 



 
Profiel   

Wat een leuk topic! Wij hebben een andere soort van “adventure cat’s“... Onze katten gaan namelijk (samen met eenden, gans, geiten, huisvarkentje, kaketoe, konijnen, cavia’s en ga nog maar een door) met ons mee op bezoek bij ouderen in verzorgingshuizen en zorginstellingen. Ze hebben wel altijd een tuigje met riempje voor de zekerheid om, maar inmiddels zijn ze eigenlijk wel zo “opgevoed” dat dat eigenlijk niet meer nodig is. Ze stappen zelfs al uit zichzelf in hun reismandje. Laatst gingen we een keer zonder de katten en toen zat Stickie, de zwart witte dame, al in de auto... En die kregen we er mooi niet uit _O-

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

(Foto’s geplaatst met toestemming!)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 11:26 



 
Profiel   

Esirene schreef
nathalie_v schreef
[ [url=m/GaKVrh.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wat leuk dat meer mensen dit doen!
Geen ‘actie foto’ maar wij gaan regelmatig een rondje naar buiten. Daarnaast gaat hij vaak mee naar werk (middelbare school) en zo af en toe mee naar stal.
Mijn monstertje is nu 5 maanden oud.


<3 <3 Leuk dat hij ook mee gaat naar school, vinden de scholieren zeker fantastisch? Of komt hij niet mee in de klas?


Hij heeft inmiddels heel wat fans

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 08:40 



 
Profiel   

Muiz schreef
Honden kunnen wel een gevaar zijn maar daar probeer ik me niet op kapot te staren, gewoon lekker gaan lopen maar wel opletten of ze niet te dichtbij komen. Als ik een rondje om het huis doe komen we ook veel honden tegen maar die reageren bijna niet als ze zien dat ze aan een tuigje zit (alsof ze denken dat het een aangelijnde hond is).

De afstand lijkt me gewoon een kwestie van trainen.

Luna is wel eens weggelopen maar die komt wel weer terug als ze het eng vind (Ragdolls :roll:) dus daar maak ik me geen zorgen over. Ook heb ik een tuigje waarbij het vrijwel onmogelijk is om uit te ontsnappen.



Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.

Momenteel ben ik met Gimli nog niet veel honden tegengekomen die dichterbij komen, meestal pak ik hem dan even op, qua weglopen, hij is net als Luna een ragdoll dus als hij iets eng vind kruipt ie steeds dichtbij mij. Overlaatst de eerste keer mee naar de dierenwinkel om een tuigje te gaan zoeken en hij vond het een erg spannend dus hij kroop ver mijn jas in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 13:29 



 
Profiel   

Evelien_vp schreef
Muiz schreef
Honden kunnen wel een gevaar zijn maar daar probeer ik me niet op kapot te staren, gewoon lekker gaan lopen maar wel opletten of ze niet te dichtbij komen. Als ik een rondje om het huis doe komen we ook veel honden tegen maar die reageren bijna niet als ze zien dat ze aan een tuigje zit (alsof ze denken dat het een aangelijnde hond is).

De afstand lijkt me gewoon een kwestie van trainen.

Luna is wel eens weggelopen maar die komt wel weer terug als ze het eng vind (Ragdolls :roll:) dus daar maak ik me geen zorgen over. Ook heb ik een tuigje waarbij het vrijwel onmogelijk is om uit te ontsnappen.



Wat voor tuigje heb je voor Luna? Ik ben nog steeds opzoek naar iets veilig maar meer een soort harnasje, nu heeft Gimli een lederen tuigje dat ook heel goed zit maar zijn lang haar (ragjes..:p ) kruipt er soms tussen en dat vind ik voor hem dan weer wat minder comfortabel.

Momenteel ben ik met Gimli nog niet veel honden tegengekomen die dichterbij komen, meestal pak ik hem dan even op, qua weglopen, hij is net als Luna een ragdoll dus als hij iets eng vind kruipt ie steeds dichtbij mij. Overlaatst de eerste keer mee naar de dierenwinkel om een tuigje te gaan zoeken en hij vond het een erg spannend dus hij kroop ver mijn jas in.


Ik heb een heel relaxte Maine Coon, die zijn over het algemeen ook niet snel onder de indruk maar vergis je niet, kat in paniek haalt jou open als een hond echt vervelend gaat doen.

Wil je niet ontmoedigen maar zorg voor een goed plan als het wel een keer mis dreigt te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 13:44 



 
Profiel   

Wat betreft honden. Ga aub niet in een losloopgebied met je kat wandelen zoals ik laatst ergens zag. Dat is gewoon niet slim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 13:50 



 
Profiel   

Schuur_ schreef
Wat betreft honden. Ga aub niet in een losloopgebied met je kat wandelen zoals ik laatst ergens zag. Dat is gewoon niet slim.


Mee eens, helaas laten veel hondeneigenaren hun honden vrijwel overal los lopen. Aangezien aardig wat mensen niet graag rekening houden met andermans dieren is dat voor katteneigenaar met adventure katten echt wel een punt van aandacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 14:01 



 
Profiel   

Oh wat ziet dit er leuk uit! Ik heb geprobeerd om mijn katten aan de wandel te krijgen maar ze willen het gewoon echt niet :n Veel te eng. Heel jammer, misschien als ik het anders aan had gepakt dat ze zelfverzekerder waren maar daar doe ik nu ook weinig aan.
Ik heb de tuigjes nog wel dus als iemand een mooie tip heeft kan ik daar misschien mee aan de slag :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 14:05 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Oh wat ziet dit er leuk uit! Ik heb geprobeerd om mijn katten aan de wandel te krijgen maar ze willen het gewoon echt niet :n Veel te eng. Heel jammer, misschien als ik het anders aan had gepakt dat ze zelfverzekerder waren maar daar doe ik nu ook weinig aan.
Ik heb de tuigjes nog wel dus als iemand een mooie tip heeft kan ik daar misschien mee aan de slag :+


Krijg je het tuigje wel aan? Dan een stukje touw of kort riempje er aan laten bungelen, reageert ze daar niet meer op dan heel ontspannen vast gaan houden, dan in de tuin oefenen met lekkers, beetje druk op de lijn reageert je kat daar goed op door jouw kant op te komen dan wat lekkers geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 14:16 



 
Profiel   

Is er iemand die eventueel al ervaringen heeft met een rugzak voor hun kat tijdens het wandelen? Een buggy vind ik een beetje vervelend om mee te wandelen en dat zie ik niet zitten (gaat ook niet in mijn autotje denk ik) Er zijn verschillende modellen maar ik ben aan het kijken naar een met mesh 'raampjes' en een goede stevige onderkant voor mijn kat. Als iemand ideeën heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 18:20 



 
Profiel   

Geen ervaring mee :)
4 reviews op zooplus, vind deze er goed uitzien.
https://www.zooplus.nl/customerpictured ... ere/682601

Deze ook, https://www.witjesverzendhuis.com/reist ... ood-3-in-1

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 21:20 



 
Profiel   

Schuur_ schreef
Wat betreft honden. Ga aub niet in een losloopgebied met je kat wandelen zoals ik laatst ergens zag. Dat is gewoon niet slim.


Ja, dat is het lastige, ik moet een stukje door een losloopgebied voor ik op de hei kan komen hier..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 12:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen