Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Adventure cats on bokt?

 
Profiel   

z'n vest-tuigje had ik eerst, dan staat ie zelfs niet meer op als we echt met eten in zijn buurt komen :+

Hij gaat met Pinksteren mee kamperen, dus we hebben nog even de tijd.....
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 13:11 



 
Profiel   

Ja ik heb het idee dat mijn kat van alles laag gaat lopen wat er maar op z'n rug/schouderbladen zit. En als het touwtje aan de zijkant zit dan loopt ie alleen maar zijwaarts :+

Hij loopt wel gewoon, maar het lijkt met zo vervelend zitten voor hem _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 13:44 



 
Profiel   

cool: een kat die zijgangen loopt! Kan je zo mee de dressuurring in :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 13:51 



 
Profiel   

SayaJones schreef
Ja ik heb het idee dat mijn kat van alles laag gaat lopen wat er maar op z'n rug/schouderbladen zit. En als het touwtje aan de zijkant zit dan loopt ie alleen maar zijwaarts :+

Hij loopt wel gewoon, maar het lijkt met zo vervelend zitten voor hem _O-


Dat noemen ze wijken voor druk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 14:49 



 
Profiel   

Morrie schreef
cool: een kat die zijgangen loopt! Kan je zo mee de dressuurring in :+ :')

Hahaha, geniaal deze! _O- :')



Ik ben vandaag Gimli zijn nieuwe vervoersmiddel gaan halen, vanaf nu word ik persoonlijke lakei van meneer en mag ie lekker meeliften op mijn rug als we op wat ruiger terrein of langer gaan wandelen *\o/* Hij is vandaag alvast grondig geinspecteerd :p
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 22:57 



 
Profiel   

Ohhh waar heb je die vandaan? Ideaal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 09:25 



 
Profiel   

Evelien_vp schreef
Morrie schreef
cool: een kat die zijgangen loopt! Kan je zo mee de dressuurring in :+ :')

Hahaha, geniaal deze! _O- :')



Ik ben vandaag Gimli zijn nieuwe vervoersmiddel gaan halen, vanaf nu word ik persoonlijke lakei van meneer en mag ie lekker meeliften op mijn rug als we op wat ruiger terrein of langer gaan wandelen *\o/* Hij is vandaag alvast grondig geinspecteerd :p
[ [url=m/dfAB9X.jpg]Afbeelding[/url] ]



Cool!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 10:27 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Ohhh waar heb je die vandaan? Ideaal!


Via Amazon gekocht, na veel zoekwerk tussen alle revieuws naar een stevige rugzak die groot genoeg is en niet in elkaar zou zakken als een kat op de rand zou staan met hun pootjes zoals sommige andere modellen.

Natuurlijk zijn er ook die met zo een plastieken bol erin maar die vind ik persoonlijk niet zo mooi, en deze kan ik als carrier gebruiken in de auto ook, dan kan hij buiten kijken maar toch veilig vast zitten aan het beveiligingskoordje in de rugzak zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 11:06 



 
Profiel   

Ik zal eens gaan zoeken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 11:11 



 
Profiel   

Ik zal je anders even de link in pb sturen Avalanche.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 11:33 



 
Profiel   

Thanks heb hem gehad :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 14:30 



 
Profiel   

Ik las hier stilletjes mee, zou iemand mij ook een link van de rugzak willen sturen? :)

Ik las dus mee, omdat ik als ik binnenkort verhuisd ben ook graag wandelingetjes wil maken met mijn 2 Siberen. Ze zijn al gewend aan hun tuigje dus dat scheelt, straks verder uitbouwen! Volgens mij zouden ze het super vinden.

Vind het in ieder geval leuk verhalen en foto's van anderen te lezen en zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 14:35 



 
Profiel   

Ik heb je een pb gestuurd SimoneeM ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-19 15:36 



 
Profiel   



Deel 2 *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 09:13 



 
Profiel   

Wat een heerlijk actief dier <3 <3 <3
Daar kan ik echt van genieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 09:44 



 
Profiel   

SayaJones schreef
Wat een heerlijk actief dier <3 <3 <3
Daar kan ik echt van genieten :D

Ahh ja hij is zo lief! Daarom dacht ik ook ik deel het! Kunnen vast wel mensen van genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 09:45 



 
Profiel   

Wat een leukerd! Hij geniet er echt van <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 15:24 



 
Profiel   

Awww Sodeletuut!!! Wat een schatje is hij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-19 15:31 



 
Profiel   

Ik werd net vanuit het kattentopic deze kant op verwezen, hoop dat jullie als ervaringsdeskundigen mij misschien kunnen helpen :)

Ik heb sinds september een 8 jarige kater uit het asiel gehaald. Meneer wil echt altijd zijn waar ik ben en straks als het echt langer lekker weer is en ik wat vaker beneden op het gras bij het appartementencomplex ga zitten wordt dat natuurlijk wat lastig. Los buiten laten hebben ze negatief over geadviseerd in het asiel, omdat het een beetje een kneusje is en sterk vermagerd en gewond op straat is gevonden door het asiel. Nu zat ik te denken of hij meegaan naar beneden d.m.v. zo'n tuigje niet leuk zou vinden. Dat hij dan op die manier toch bij mij kan blijven en hij niet weg kan lopen (mocht ie dat al doen). Hebben jullie ervaring met op latere leeftijd daarmee beginnen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-19 12:17 



 
Profiel   

@Dideh: zie onderstaand bericht :)

Seni schreef
Kesje schreef
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar heeft iemand een oudere kat hier aan laten wennen? Ik heb een kater van (geschat op) 10 jaar. Voorheen zwerfkat, nu binnenkat vanwege FIV (hij mag dus ook écht niet loslopen buiten). Maar het lijkt me wel leuk om de optie te hebben om hem mee naar buiten te nemen. Hij lijkt het buiten zijn niet te missen op zich, maar het lijkt me wel grappig om met hem op pad te kunnen. Hij hangt in huis heel erg aan mij, maar ik weet niet of hij buiten ook zo zou blijven plakken of juist zou gaan zwerven.

Maar goed, ervaringsdeskundigen?


Mijn kat heb ik sinds zijn (geschatte) 8 jaar. Hij is nu 11 en sinds een jaar gaat ie wel eens mee wandelen. Hij gaat met regelmaat mee in de auto (elke 6 weken naar de dierenarts) en sinds hij een tuigje heeft ligt hij compleet ontspannen in de auto ipv gestresst in z’n reismandje. Hij vind het ook meeer dan prima om over mijn schouder te hangen dus op die manier neem ik hem met regelmaat wel eens mee om nog even een rondje met de hond te lopen. Zou ik hem zonder tuig meenemen loopt hij wel flotter en wat trotser dan met tuig. Maar ik ben toch stiekem te bang dat hij een sprint trekt en lekker bij andere mensen gaat wonen.
Het tuigje aanleren was geen probleem, hij is sowieso niet moeilijk. Enige wat ik er niet uitkrijg is dat hij een klein beetje doorgezakt gaat lopen.

Ik zal even wat foto’s zoeken!

[ [url=m/cG3Xps.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LL5nW2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mihB1A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yEc2YI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uSuXpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bUvcp8.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u3SeKX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Brx2Xx.png]Afbeelding[/url] ]
Samen lopen :D

[ [url=m/tCHlfL.png]Afbeelding[/url] ]
Z’n nieuwe tuigje!

[ [url=m/7WMk4p.png]Afbeelding[/url] ]
Aan de wandel met nieuw tuigje, hier zie je dat hij een beetje hol loopt met z’n rug. Met dit tuigje is het wel al een heeel stuk beter dan zo’n simpeler tuigje

[ [url=m/4SLkCC.png]Afbeelding[/url] ]
En mee in de auto :p meestal ligt ie gewoon op z’n zij te dutten :p

[ [url=m/oukqKM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ohja, en ik moest na het dierenartsenbezoek nog wat halen bij de bouwmarkt :p dus dan gaat ie maar mee

Oke nu stop ik. Ik heb veeel te veel foto’s! Bij de fotoshoot foto’s loopt hij los en heb ik z’n voerbakje om mee te rammelen en hem bij mij te houden. Maar als ik lekker wandel zit ie altijd in z’n tuigje. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 06:36 



 
Profiel   

Jeetje, wat gaaf he! Ik wou dat mijn kat zo stoer was.
Hij heeft een keer na een worsteling een tuigje aangehad. Was echt drama. Hij wilde van schrik wegvluchten en is zo met tuigje en al van het balkon gesprongen.....daar hing ie dan :o

Het is echt zo’n watje!!! Hij is 2x buiten geweest en durfde vervolgens niet meer naar binnen, is toen een keer 4 weken en een keer 3 maanden kwijt geweest :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 07:25 



 
Profiel   

Hey, dit topic had ik jaren eerder moeten vinden (of zelf moeten maken :+ )

Onze kat ging altijd mee in de camper. Zowel kleine ritjes als weken weg.
In het begin met een tuigje in de wagen omdat we "bang" waren dat ze onder de rem, gas of koppeling zou komen tijdens het rijden. Maar ze kreeg het voor elkaar overal zich aan vast te knopen. En ze wilde ook graag op de schoot van de bijrijder zitten om naar buiten te kijken.

Daarom los gedaan. En zelfs als wij buiten zaten bleef ze in de buurt van de camper. Al was ze 1keertje hem gepeerd;

We waren bij een grote camperbeurs in Duitsland maar het was echt bloed en bloed heet dus we hadden de grote achterklep (de 12 meter camper destijds) open gedaan zodat ik kan slapen. Wel een laken ervoor. Mijn ouders maakte hun avond wandeling. Bij terugkomt ziet mijn moeder ogen op lichten onder een camper in de begin van de rij waar onze wagen stond. Bleek het onze kat te zijn >;) Die was nog nooit zo ver weg gelopen en ook nog nooit over mijn bed gelopen..... Raar beest....

Onze kat is in de volgende landen geweest: Nederland, België, Luxemburg, Spanje, Portugal, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Slovenië, Joegaslavie, Noorwegen, Zweden, Finland, Denemarken, Ierland, Engeland, Turkije, Griekenland, Polen, Servië, Kosovo (vlak na de oorlog) Tsjechië, Italië, Slowakije, Moldavië

En dan zal ik vast nog wel wat landen hebben gemist...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 07:52 



 
Profiel   

Seni schreef
@Dideh: zie onderstaand bericht :)

Seni schreef

Mijn kat heb ik sinds zijn (geschatte) 8 jaar. Hij is nu 11 en sinds een jaar gaat ie wel eens mee wandelen. Hij gaat met regelmaat mee in de auto (elke 6 weken naar de dierenarts) en sinds hij een tuigje heeft ligt hij compleet ontspannen in de auto ipv gestresst in z’n reismandje. Hij vind het ook meeer dan prima om over mijn schouder te hangen dus op die manier neem ik hem met regelmaat wel eens mee om nog even een rondje met de hond te lopen. Zou ik hem zonder tuig meenemen loopt hij wel flotter en wat trotser dan met tuig. Maar ik ben toch stiekem te bang dat hij een sprint trekt en lekker bij andere mensen gaat wonen.
Het tuigje aanleren was geen probleem, hij is sowieso niet moeilijk. Enige wat ik er niet uitkrijg is dat hij een klein beetje doorgezakt gaat lopen.

Ik zal even wat foto’s zoeken!

[ [url=m/cG3Xps.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LL5nW2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mihB1A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yEc2YI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uSuXpZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bUvcp8.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u3SeKX.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Brx2Xx.png]Afbeelding[/url] ]
Samen lopen :D

[ [url=m/tCHlfL.png]Afbeelding[/url] ]
Z’n nieuwe tuigje!

[ [url=m/7WMk4p.png]Afbeelding[/url] ]
Aan de wandel met nieuw tuigje, hier zie je dat hij een beetje hol loopt met z’n rug. Met dit tuigje is het wel al een heeel stuk beter dan zo’n simpeler tuigje

[ [url=m/4SLkCC.png]Afbeelding[/url] ]
En mee in de auto :p meestal ligt ie gewoon op z’n zij te dutten :p

[ [url=m/oukqKM.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ohja, en ik moest na het dierenartsenbezoek nog wat halen bij de bouwmarkt :p dus dan gaat ie maar mee

Oke nu stop ik. Ik heb veeel te veel foto’s! Bij de fotoshoot foto’s loopt hij los en heb ik z’n voerbakje om mee te rammelen en hem bij mij te houden. Maar als ik lekker wandel zit ie altijd in z’n tuigje. :D


Oooh dit is echt precies Milo! Zijn reismandje in de auto is hij ook echt supergestressed, dus hoop dat dit dan ook een uitkomst is! Milo houdt er ook van om piratenkat te spelen op mijn schouder. Hij vindt het prachtig om op mn schouder te chillen terwijl ik bijv. het huishouden doe :+

Thanks voor het quoten, denk dat ik dit inderdaad maar eens moet proberen! En mocht het niets zijn, nouja, dan hebben we het in ieder geval geprobeerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 08:23 



 
Profiel   

Idd! Na’vi was niet zo’n fan van het tuigje dat je in de meeste dierenwinkels kan vinden maar om te proberen is het een prima (en goedkoop) tuigje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 12:19 



 
Profiel   

Ik moet zeggen, Gimli staat ook niet te springen om zijn tuigje aan te doen maar eens hij dan buiten is wil ie niet meer naar binnen vaak, dus we zijn nog steeds opzoek naar het perfecte tuigje, eentje dat ontsnappingsproof is en waar zijn lang haar niet in blijft hangen als ik het dicht doe.

[ img ]


Vandaag zijn wij wel lekker op onderzoek geweest bij mijn oma aan de serviceflat huizen, ze hebben daar een klein tuintje en meteen kwamen alle oudere mensen buiten om naar hem te komen kijken en hemte aaien :p Hij vond het wel een beetje druk op een gegeven moment dus dan zijn we even op een rustig plekje gaan zitten zodat hij wat kom bekomen van al die aandacht.

video gimli op wandel bij oma

Verder bevalt de rugzak ons verassend goed, alleen het koordje om het vast te hangen binnenin is nog een beetje lang dus dat ga ik eens moeten inkorten.

[ img ]


[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-19 16:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 21 [ 504 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen