Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 17 [ 407 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Kat met jongen in huis gehaald

 
Profiel   

Dat recovery voer of astronauten voer(dat is meer poederachtig) moet inderdaad haast iedere dierenartsenpraktijk die honden/katten behandeld hebben(of je moet bij een veearts die vnl alleen grootvee behandeld zijn geweest, die hebben dat misschien dan niet). Het doet echt wonderen, met spuitje achterin de bek, kopje omhoog en over keel wrijven, kan haast niet anders dan dat hij het dan wel opeet. Het wordt meest via dierenartsen verkocht. Anders misschien ff belletje naar dierenarts in omgeving of ze het hebben liggen en of je mag afhalen, dan hoef je niet hele einden voor niks te rijden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:13 



 
Profiel   

Ja kan mij ook niet anders voorstellen dan dat een dierenarts dit moet hebben :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:18 



 
Profiel   

Mijn DA hier heeft ook een contract met RC maar heeft ook niet alle voer direct bij de hand dus ergens snap ik wel dat het kan als TS haar DA een contract heeft RC. Als dat niet het geval is dan is het vrij logisch

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:29 



 
Profiel   

Onze da doet alleen met specific. Ik weet niet of die ook a/D blikvoer daarvan hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:16 



 
Profiel   

Sastaic schreef
Onze da doet alleen met specific. Ik weet niet of die ook a/D blikvoer daarvan hebben

Even gegoogled...


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:27 



 
Profiel   

Ik heb net weer gekeken en hij is niet meer. Ik ben verdrietig en opgelucht tegelijk. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:29 



 
Profiel   

Gewicht liep ook wel heel erg achter.
Dubbel is het inderdaad.
Hopen dat de andere katten goed blijven gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:31 



 
Profiel   

Wat ontzettend jammer... succes...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:31 



 
Profiel   

Sastaic schreef
Ik heb net weer gekeken en hij is niet meer. Ik ben verdrietig en opgelucht tegelijk. Y;(

Dubbel maar ook een eerlijk gevoel :(:)

Ik heb enkele jaren terug een blinde kip laten opgroeien en die heeft lang een goed leven gehad tot zei ook voorbij de normale leeftijd dat kippen eitjes ging leggen dat ook ging doen.
Bij haar ging dat eerst eigenlijk best ok maar dat werd steeds moeizamer
Vermoedelijk is een intern toch een foutje geweest en na veel zorgen voelde ik opluchting toen zei op een ochtend rustig in haar nacht hokje slapend was gebleven.

Geniet van de andere kleintjes en geef de moeder maar goed extra aansterk voer :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:35 



 
Profiel   

Meis, je hebt het super gedaan. En ik snap je dubbele gevoel heel goed.......

Probeer te genieten van de andere baby's.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:39 



 
Profiel   

Deze was meteen al veel minder dan de rest, ik verwacht daarom ook geen problemen met de rest. Die eten ook allemaal zelfstandig en goed. Moeder mag zoveel eten als ze wil, die geeft zichzelf altijd helemaal weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:40 



 
Profiel   

Sterkte. Je hebt er alles aan gedaan hoor! Soms is het gewoon niet zoals je hoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:41 



 
Profiel   

Het arme kneusje. Y;( Zonder jou TS had hij sws geen kans. Je hebt je best gedaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:44 



 
Profiel   

Sterkte TS! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:52 



 
Profiel   

Wat vreselijk. ;( Je hebt alles gedaan wat je kon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:56 



 
Profiel   

Sterkte TS! Volgens mij heb je prima gehandeld hoor, je hebt je in ieder geval super ingezet! :* :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 20:02 



 
Profiel   

Ach jammer maar je hebt het in ieder geval geprobeerd en het kitten de kans gegeven :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 21:06 



 
Profiel   

Ts, zonder jou was hij vast veel eerder doodgegaan. Je hebt alles gedaan wat je kon... Geniet van de rest van je katjes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 06:30 



 
Profiel   

Sterkte. :(:)
Je hebt gedaan wat je kon.
Geniet van de rest van de bende !

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 07:37 



 
Profiel   

Sterkte! Je hebt echt je best gedaan voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 11:16 



 
Profiel   

Sastaic, je hebt het echt super gedaan! Niet jezelf iets kwalijk nemen hoor, soms is het gewoon ontzetten kl*te met kittens die net iets lijken te missen. Ik heb er heel wat doorheen gesleept, maar ik heb ook een enkele keer de keuze moeten maken om bij een kitten niet meer te proberen om het te redden. Die hakken er het meeste in, omdat jij je er met hart en ziel voor hebt ingezet, maar het lucht ook op als het voorbij is en die spanning van je af valt.

Ik heb het gemist dat de kleine zo hard achteruit ging (ik had mijn eigen kitten zorgen), anders had ik je hier ook nog wat kunnen steunen tegen diegenen die het zo goed weten te vertellen, maar er zelf op dat moment niet voor staan om het ook te doen. Want het is niet niks, de zorgen, de gebroken nachten, de hoop, het verdriet en ook uiteindelijk de opluchting dat het voorbij is. Het hoort er helaas allemaal bij.

Deze week heeft een poes van mij een spoedkeizersnede moeten ondergaan en die kittens waren er heel beroerd aan toe, ik geef ze dan max. 3 dagen en dan houdt het gewoon op. Gelukkig waren ze na 24 uur zover dat ze zelfstandig wat konden, dat betekend wel die 24 uur niet slapen, om het uur voeden en continu zorgen. Spanning, buikpijn, oververmoeid (had er voor de keizersnede ook al een slapeloze nacht op zitten).

Ik heb ook wel even gezegd dat het beter was geweest als ze er niet levend uitgekomen waren, dan had ik heel even verdriet gehad, nu was het continu spanning, ik denk dan ook vaak “ik stop er mee”. De opluchting als ze er dan, na de eerste 24 uur intensief zorgen, doorkomen is enorm. Maar dan ben je er nog niet, ik voed nog steeds elke 3-4 uur bij, dus echt goed slapen stel ik nog even uit. :z

En ik heb nu 27 eigen nesten aan ervaring, toch is er weer die spanning en weer de ontlading. Ik ga nu door op pure adrenaline, wat het slapen lastig maakt, maar hey, de ukkies en moeders doen het goed en dat is voor nu het belangrijkste.

In jouw geval, een goede opvang zijn betekent doen wat je kunt en dat heb je gedaan. Het heeft niet geholpen, maar je hebt er veel van geleerd. Misschien helpt deze ervaring je om in de toekomst een ander kitten wel te redden. Het eerste kitten dat ik sondevoeding moest geven is ook overleden, ik was er veel te laat er mee begonnen en veel te onhandig. Maar doordat ik het geleerd heb, heb ik in de 11 jaar daarna ontzettend veel kittens en fokkers kunnen helpen/redden. Dat brengt het kitten niet terug, misschien was ze zelfs niet te redden geweest als ik het allemaal wel geweten had, maar dankzij haar zijn er nu heel veel kittens in leven, die het anders waarschijnlijk niet gered hadden. Zonder sondevoeding had het zwakste kitten van de keizersnede het niet gered bij mij, want de eerste 20 uur had hij geen enkel slik reflex, laat staan een zuigreflex. Hij zou zo erg verzwakt zijn in die 24 uur, dat ik hem er daarna nooit doorheen had kunnen slepen.

Jouw kleine is in het nest tussen zijn broertjes en zusjes, met mamma in de buurt overleden, dat is toch ook mooi? Het is niet altijd beter om ze in te laten slapen, tenzij ze echt pijn hebben of lijden, zou ik er ook voor kiezen om het zo rustig te laten gaan op het veiligste plekje dat ze kennen.
Dus nogmaals, neem jezelf niets kwalijk en laat de betweters maar kletsen! Je hebt het zo goed gedaan als dat je kon, dat is een compliment waardig! Gelukkig ben ik ook niet de enige die dat vindt, dus je hebt hier wat virtuele steun hoor!

Nu lekker gaan uitrusten, een goede nacht slaap pakken en vanaf morgen weer gaan genieten van de kittens die je nog wel hebt. Dat verzacht het verdriet en dan weet je weer even waarvoor je het allemaal doet, want van spelende kittens wordt een mens heel gelukkig... tot ze jouw huis van binnen letterlijk gaan afbreken, maar zover is het nog niet. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 19:31 



 
Profiel   

Wat een lief berichtje daphara! Ik lig nu inderdaad al in bed :+

Heel veel sterkte gewenst met jouw kittens en ook met de poes natuurlijk! Ik hoop dat jouw kleintjes het Halen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 19:56 



 
Profiel   

Sterkte TS en je hebt gedaan wat je kon!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 20:32 



 
Profiel   

Kittens <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

En als ze zo lief gaan slapen maar weer alles vegen en de bak voor de 3e keer vandaag uitmesten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 10:10 



 
Profiel   

Wat een schatten! <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 10:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 17 [ 407 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen