[VOLG] Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

[VOLG] Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 15:57

En nu dus je echte poes drachtig is :+

Jep.. dit gebeurde mij. In augustus een “poesje” op marktplaats gekocht. Die ineens wel heel raar ging doen. En het blijkt dus een kater te zijn.. en nu is mijn poes drachtig..

Opzich is het allemaal geen probleem, buiten dat dit natuurlijk niet gepland was. Mijn poes was nog niet gesteriliseerd omdat ze nog niet buiten kwam. Voor de kater heb ik al wel een afspraak voor castratie want dit willen we niet nog een keer :D

Maar nu.. ik heb altijd poezen gehad, maar nog nooit een die drachtig is. Mijn dierenarts zegt dat poezen eigenlijk alles zelf doen en het niet spannend is. Maar toch zou ik graag nog tips krijgen hoe dit het beste aan te pakken. Ze is gescant en er zitten er waarschijnlijk 2 of 3 in.

Ze zou ongeveer nog 2 weken moeten..

Bibber is zelf maar een klein poesje. Dus voor haar alleen maar fijn als het er maar 2 of 3 zijn!

Dit is paps Muis :)
Afbeelding

En dit is mams Bibber :)
Afbeelding

Bibber is op dit moment nog niet heel dik. Maar ze heeft wel een klein bol buikje en haar tepels zijn flink groter geworden.

Wie heeft tips, en wie volgt er mee? :) ik zal hier ook updates plaatsen!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-05-19 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Muronia

Berichten: 19541
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:01

Hoe kun je eigenlijk gemist hebben dat het een kater betreft? Katers krijgen al jong balletjes, ik heb tenminste nog nooit van een klop-kater gehoord _O-

Desondanks, vind ik het twee knappe exemplaren dus ik ben wel benieuwd wat ze er samen van bakken.

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 16:04

Tja als je er vanuit gaat dat het een poesje is let je er niet echt op :P. Hij is van Augustus..
Hij heeft daarnaast ook nog eens heel lang haar waardoor ik het ook echt niet gezien heb haha.
Beetje blond, maar uiteindelijk kunnen we er wel om lachen :P

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:04

Ik ga ervan uit dat je ze sowieso laat komen?

Katten doen het normaal erg goed zelf. Wat ik vooral belangrijk vind is dat ze ingeent, gechipt, ontwormd EN geholpen weggaan. Want anders herhaalt deze situatie zich gegarandeerd. Ze kunnen weg tussen 12-15 weken en vroegcastratie kan dan al.

Muis heeft ook best wel een katerkop haha had je dit al die tijd nooit gemerkt? :D

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 16:07

Ja het was al te laat om weg te laten halen, en daarnaast hebben we in principe de plek en tijd :)

Nu we weten dat het een kater is is het ook heel duidelijk. Maar we dachten altijd dat we gewoon een hele gekke poes hadden die erg dominant was haha.

Een kitten gaat in ieder geval naar een vriendinnetje. Als het er 2 zijn gok ik dat de andere wel blijft. We wonen op een boerderij dus plek zat en uiteraard gaan we ze dan ook laten helpen :+

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:09

Ik vind het eigenlijk wel een grappig verhaal _O-

Wij hebben 2 nestjes gehad en eigenlijk is alles vlekkeloos verlopen. 1 kitten had wat slijm in haar bekje dus dit er met een spuitje uitgehaald. Alle kittens (2 en de andere keer 3) hebben het overleefd en zijn prachtige beestjes geworden O:)

Gewoon genieten van de kleintjes, is echt een lust om te zien!!

Muronia

Berichten: 19541
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:11

Gelukkig heet hij geen Minoes ofzo, dat was wel heel slecht voor zijn ego geweest :D

Ik heb het trouwens een keer gehad met een konijn, ook als vrouwtje gekocht en het tegendeel ontdekt toen er opeens kale wurmpjes in het hok lagen.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:12

Haha oeps :')

Achja, het is dat kittens zo schattig zijn <3

Wel een knappe papa! Wat voor ras is het?

Jorex

Berichten: 9934
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:19

Murosch schreef:
Gelukkig heet hij geen Minoes ofzo, dat was wel heel slecht voor zijn ego geweest :D

Ik heb het trouwens een keer gehad met een konijn, ook als vrouwtje gekocht en het tegendeel ontdekt toen er opeens kale wurmpjes in het hok lagen.

Zo eentje hebben wij thuis lopen _O-
Waren amper thuis na het brengen voor de sterilisatie, werden we gebeld. Het was een kater ipv een poes, moest ie nu gecastreerd worden? Antwoord: Ja. Moest hij een andere naam? Antwoord: Nee, hij luistert nu al naar deze :') Dus nu heet onze zwarte kater nog steeds Minoes.

Wel een mooie kater en een mooie poes TS!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:27

ach kan gebeuren, ik had ooit 2 stalkatertjes en 1 stalpoesje bij de buren gehaald, nog jong en toen ik ze naar de dierenarts bracht om "geholpen" te worden, viel de rekening erg mee: Poes Pien, bleek toch Pino te zijn :+
Had de dierenarts ook ff gemist toen ik ze afleverde.

Later op stal nog een keer een nestje gehad van een aanlooppoes, is ook allemaal goed gegaan, 1 van de kleintjes is, toen ik mijn stal verkocht, naar de buren verhuisd (was toen al wel een jaar of 5 oud hoor)

7ofhearts

Berichten: 2751
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 16:28

Murosch schreef:
Hoe kun je eigenlijk gemist hebben dat het een kater betreft? Katers krijgen al jong balletjes, ik heb tenminste nog nooit van een klop-kater gehoord _O-

Desondanks, vind ik het twee knappe exemplaren dus ik ben wel benieuwd wat ze er samen van bakken.



Gebeurt toch vaker!!
Een vriendin van mij heeft een kater gekocht bij een erkende fokker, zelf hebben ze al 13 katten en hebben in het verleden Russisch Blauw gefokt......
Ze is een echt kater mens maar had opeens wat "moeite "met de laatste aankoop ......
Het kwartje viel toen "katerlief "opeens krols werd en een poes bleek.

Het dier had dus niet alleen de fokker, maar ook twee dierenartsen op het verkeerde been gezet.
Nu moeten zelfs de entingen en papieren worden aangepast.
Omdat mijn vriendin écht geen poes wilden, is de dame in kwestie gelukkig terug kunnen gaan naar de fokker, waar ze een for ever home heeft gekregen.
En mijn vriendin??
Die staat weer op de wachtlijst voor een kater!!!
Bij de zelfde fokker overigens ;-)

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-19 16:40

Hahah ik ben toch niet de enige! Leuk om jullie verhalen te lezen :D ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar de kittens hoor!

De kater hebben wij gekocht als zijnde halve ragdoll. Maar zonder papier oid dus wat het precies is weten we helaas niet. Maar hij is zeker heel knap!! :D

Wij hebben het zelf trouwens ook al een keer gehad. Ik kreeg 2 kittens, een poesje en een kater. Ik noemde ze Doortje en pietertje. Maar pietertje bleek indd toen we bij de dierenarts kwamen ook een poesje te zijn.. dus nu hebben we pietertje de poes :P

Autumnn

Berichten: 8036
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:04

Ik heb zelf ook een niet-gepland nestje gehad. Bij ons merkte we aan de poes dat het ging beginnen (de weeen zag je duidelijk aangezien de hele buik opeens ging bewegen :D ) en ze begon opeens op hele rare plekjes te gaan liggen. Wij hadden van te voren eigenlijk alleen een doos neergezet maar ze is uiteindelijk (uit pure angst) op de laminatenvloer bevallen. Poesjes hebben wij toen in de doos gelegd met een lekker dik kleed.
We hebben er verder niks aan gedaan, is allemaal prima gegaan. Misschien een weegschaal klaarleggen om te zien wat gewicht is? Verder niet te veel doen, beestje kan het prima zelf.
Enige tip, ga niet opeens je huis verbouwen, schilderen of iets, dat kan stress opleveren bij de moederpoes.
En vooral, geniet van die kleine hummeltjes! <3 <3

CalipsoLover

Berichten: 5558
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:08

Lol :')

Misschien wel handig om een soort beval-plekje te maken. Wij hebben ooit een zwerfkat onder onze hoede genomen die in een bamboebos een nestje had geworpen in iemand anders zijn tuin. Geen pretje -O-

purny

Berichten: 27484
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:16

Wij hadden het omgekeerde. Wilden graag een kater maar bij thuiskomst kroop de kater van m'n ouders er boven op. Nu woont Jackie lekker bij mij. Ben benieuwd naar de kleine kroost

Anoniem

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:28

Hadden wij hier ook voor. Door 4 mensen bekeken en iedereen zei: Poes. Hij was 5 maand toen hij alles daaronder een stevig wasje gaf en er iets uitstak :+ Heb de dierenarts maar gebeld om de sterilisatie om te zetten naar een castratie.

Lindsey_99
Berichten: 2485
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:46

Hihi...ken ook zo'n verhaal van Kittie. Kittie moet ook gecastreerd en werd keurig klaargemaakt voor de ok. Bleek ook een katertje, achteraf... Wie noemt z'n kater nou Kit ty. Eigenaar was wel pissed natuurlijk... die was een beetje vergeten te zeggen aan de DA assistente dat de poes de balletjes ipv de stokjes eruit moest hebben.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:55

Oeps... ik volg mee. Hoe oud is Bibber eigenlijk? Ik zou ervoor zorgen dat er een fijn rustig plekje voor haar is voor de bevalling en de eerste periode met de kittens. Kan best zijn dat ze de aanwezigheid van papa dan niet fijn vindt.

xoranlover

Berichten: 6588
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 17:58

Over het algemeen gaat het meestal vanzelf. Let wel op dat als ze persweeën heeft de eerste kitten er binnen een uur max 1,5 uur moet zijn. Ik zou als ik jou was een weegschaal, flosdraadje en handdoeken klaar leggen. Mocht de moeder de nageboorte niet opeten en dus de navelstreng niet doorbreken dan kun je dat met het flosdraadje doen. Niet te dicht bij de buik. Weeg het kitten direct snel en leg het terug. Maakt moeders het niet droog dan behoorlijk stevig met de handdoek de kitten droog wrijven. Komen er geen kittens binnen 1 tot 1,5 uur na de eerste perswee dan de dierenarts bellen.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:14

Ja en om dezelfde reden heb ik een poes die Dexter heet :')
Kwam er wel vrij snel achter, maar ga haar naam niet meer veranderen.

Ben benieuwd naar de kittens!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33789
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:18

Ehm zo had ik 2 voedsters ooit. En toen had ik opeens 13 konijnen i.p.v. 3. Overkomt de beste. _O-

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 18:53

Ik ook 2 rammen, vreemd dat ze zo goed gingen samen. Tot nestje 1 van 5 er was :') en 4 weken later weer 6 (ondertussen uiteraard gescheiden)
Dus ook 13 konijnen _O-

Ben benieuwd naar je baby’s :D

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:02

Hoe kun je nou missen dat je poes een kater blijkt te zijn? Ze lopen heel veel met staart omhoog en drukken ook vaak hun achterkant richting je gezicht. Dat is toch niet te missen? :D

Anoniem

Re: Wanneer je poes een kater blijkt te zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:03

Ts heeft een langhaar. Ik ook en daar zie ik niets aan door het lange haar ;)

Clau1981

Berichten: 309
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 19:06

Mijn dochter kreeg een cavia voor haar verjaardag. Ik vond eentje zo zielig, dus gevraagd wat het was zodat ik er nog 1 bij kon halen. "Een vrouwtje!!" Werdt er stellig gezegd. Dus netjes een vrouwtje erbij gekocht. Een tijdje later werd het 2e vrouwtje wel erg dik... 2 kleintjes. Maar manlief had ze niet meteen uit elkaar gehaald... een tijdje later kwamen er nog eens 4 bij... Dus ipv 1 hadden we er ineens 8 :)