Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Blaffende hond van de buren...

 
Profiel   

Wat vervelend TS.

Ik heb geen oplossing voor het probleem. Jammer genoeg zijn wij er bekend mee. Laatste jaar zijn de mensen en de honden minder thuis of in de tuin en hebben we geen last meer maar daarvoor hadden we enorm veel last van het geblaf.
Met onze buren viel jammer genoeg niet te praten. Hun klaagden over van alles tegen ons (vooral het geluid van onze 3 spelende kids was een drama in hun ogen) en toen ik na jaren klagen een keer terug klaagde hebben ze me bedreigd en daarna 2 jaar niet aangekeken en tegen me gepraat. Ik heb zelf ook een hond die slaat soms ook aan maar ik corrigeer altijd meteen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:04 



 
Profiel   

En zo heeft iedereen ergens anders last van.
Ik vind het geschreeuw en gegil van mijn buurkinderen ook best een drama (ik hoor liever een hond ;) ) maar ik probeer te bedenken dat je nou eenmaal af en toe last van elkaar hebt en dus klaag ik niet.

Als het de spuigaten uitloopt, zoals bij ts, zou ik de wijkagent inschakelen en een dossier aanleggen (maak filmpjes/geluidsopnamen als dat lukt)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:14 



 
Profiel   

Overlast van geluid is altijd vervelend. Of het nu om kinderen of huisdieren gaat. Gillende kinderen in de tuin word ik ook gek van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:17 



 
Profiel   

KimD schreef
meggiemeg schreef
Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?


Als onze buren dat zouden doen zou ik ze serieus te lijf gaan... 8)7 Dat lost helemaal niks op!


Als je buren al bij je zijn geweest om aan te geven dat je wakker ligt, je weet dat je hond blaft en je gooit je hond bewust naar buiten zonder er zelf wat aan te doen als eigenaar moet je wat.
Wellicht dat de boodschap dan wel eens duidelijk is.
Er is niets vervelender als je probeert te slapen en dit lukt al tijden lang niet door toedoen van een ander, dan moet je op een gegeven moment wat als die ander niet luisteren wil.
Van een beetje water is een hond nog niet dood gegaan hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:47 



 
Profiel   

Nikass schreef
meggiemeg schreef
Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?


Als je nou iets wil wat voor de hond niet helpt en de verstandhouding met de buren verder verslechterd, moet je dat doen.


Alsof de buren bij TS zo leuk zijn? Die houden ook echt rekening met hun buren, ze weten dat ze overdag moeten slapen omdat er op andere tijden wordt gewerkt, toch gooien ze de hond naar buiten en corrigeren ze het geblaf niet.. Dan is rekening houden al niet echt meer van toepassing denk ik, iets wat de verstandhouding op den duur toch niet ten goede gaat komen, wat je ook gaat doen bij dit soort mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:50 



 
Profiel   

KimD schreef
Vergeet niet dan een hond niet blaft zonder reden. Voor hem is er wel degelijk een reden, al is die voor jullie niet zo duidelijk.
Arm dier. :n

Bij onze overburen (wonen er sinds ruim een jaar) lopen ook 2 honden. Die honden blaffen de hele dag door, 's nachts is nu voorbij omdat meerdere buren hebben geklaagd.
Overdag blaffen ze ook als er niets voorbij komt of bij de buren of waar dan ook wat is. Deze honden blaffen gewoon door en door. Is de een klaar dan begint de ander wel weer.
Ik denk dat deze honden dus wel blaffen zonder een duidelijke reden.
In het geval van TS is het denk ik om de aandacht omdat de hond wordt afgezonderd van de rest waar die juist zo graag bij wilt zijn, maar zolang de buren van TS dat niet snappen en er niets aan doen is het slecht slapen en dat lijkt me nu niet de bedoeling. Je moet op een gegeven moment iets.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:55 



 
Profiel   

Ik snap volkomen dat als je geen kleine kinderen meer hebt het soms best vervelend kan zijn. Maar als je zelf 2 honden hebben die continu blaffen ga dan niet klagen over de buurkinderen die buiten spelen als je honden bijna 12 uur per dag staan te blaffen. Dat was mijn punt. Ik zei je klaagt over mijn kinderen terwijl jou honden continu staan te blaffen. Je man eeuwig aan het verbouwen is en je dochter knetter harde muziek draait (wat duidelijk verstaanbaar en voelbaar was in mijn huis terwijl onze huizen dus niet gehorig zijn we horen normaal geen leefgeluiden van elkaar).

Zij vond het al vreselijk als ik om 8 uur s morgens op ons zachts de fietsen gingen pakken uit de schuur en direct naar school gingen om de oudste weg te brengen. (ik hou echt heel bewust rekening met de omgeving vooral s morgens maar kleine kinderen kun je niet muisstil houden altijd)

Maar dit slaat niet op TS beetje offtopic.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 07:56 



 
Profiel   

Het is geven en nemen, zeker in buurten met tussenwoningen. Je zit er midden in. Ik zorg ervoor dat mijn hond minimaal blaft, scheelt dat die van ons NOOIT blaft :'), en de buurvrouw zorgt ervoor dat haar kinderen niet lopen te gillen als ze buiten spelen. Succes ts!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 08:27 



 
Profiel   

tweety_be schreef
Bedankt nog voor de reacties! Die worden enorm geapprecieerd.

Helaas... Het gesprek heeft niks uitgehaald. De hond heeft deze week alle dagen al buiten gezeten van 6u30 tot zeker 21u. Hij zit al buiten wanneer wij thuis komen van het werk 's ochtends en hij zit nog steeds buiten als wij weer vertrekken in de avond. Arm beest. Met momenten is het rustig, maar op andere momenten blaft hij dan weer erg veel. Heel lastig om er regelmaat in te vinden. Denk dat ik toch maar eens naar de wijkagent stap voor om er een melding van te maken.



Wij hebben in eenzelfde situatie gezeten. Hond die de hele buurt wakker hield door 's nachts urenlang te blaffen. Hij zit met een andere hond in een buitenkennel en de eigenaar woont een paar straten verderop boven zijn winkel (waar hij geen honden mag hebben). Wat we hebben gedaan is de eigenaar elke keer bij overlast bellen (of aanbellen als je geen telnr hebt). Ook 's nachts. Dan maak je het ook zijn probleem. Hij heeft een paar nachten bij de honden gezeten om te kijken wat er aan de hand is en uiteindelijk een blafband gekocht. De honden slaan namelijk aan als er iemand langsloopt en stoppen dan niet meer.

Dus ik raad je aan om nog niet de wijkagent in te schakelen, je hebt pas 1 keer contact gehad met de buren hierover. Probeer het eerst zelf op te lossen. Ga gewoon elke keer langs bij overlast en na een week zijn ze dat hopelijk zo zat dat ze er iets aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 08:44 



 
Profiel   

KimD schreef
meggiemeg schreef
Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?


Als onze buren dat zouden doen zou ik ze serieus te lijf gaan... 8)7 Dat lost helemaal niks op!


Ik heb het meegemaakt met mijn Grote Zwitser, begon te blaffen, ik ga naar de tuin om te kijken wat er was en zie dat de buurvrouw water over hem heen gooit, en haar hond blaft zeker niet minder dan mijn reus deed, dat maakte haar actie eigenlijk nog belachelijker. Gelukkig was het de meest stabiele hond die je je kan voorstellen maar had ze het nu bij mijn andere onzekere herplaatser gedaan dan was ik echt link geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 09:17 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
KimD schreef
Vergeet niet dan een hond niet blaft zonder reden. Voor hem is er wel degelijk een reden, al is die voor jullie niet zo duidelijk.
Arm dier. :n

Bij onze overburen (wonen er sinds ruim een jaar) lopen ook 2 honden. Die honden blaffen de hele dag door, 's nachts is nu voorbij omdat meerdere buren hebben geklaagd.
Overdag blaffen ze ook als er niets voorbij komt of bij de buren of waar dan ook wat is. Deze honden blaffen gewoon door en door. Is de een klaar dan begint de ander wel weer.
Ik denk dat deze honden dus wel blaffen zonder een duidelijke reden.
In het geval van TS is het denk ik om de aandacht omdat de hond wordt afgezonderd van de rest waar die juist zo graag bij wilt zijn, maar zolang de buren van TS dat niet snappen en er niets aan doen is het slecht slapen en dat lijkt me nu niet de bedoeling. Je moet op een gegeven moment iets.


Een hond blaft niet zonder reden, een hond doet niet zomaar iets.

Een van onze vijf honden blafte ook als een waanzinnige als wij niet thuis waren, dit wisten wij overigens niet aangezien hij dit van tevoren nooit gedaan had. Ze blaffen overigens nooit als wij thuis zijn, omdat wij dat ook niet waarderen.

Onze buurvrouw is aan de deur gekomen en heeft het aangegeven, wij hebben er actie op ondernomen. De hond(en) zijn ruim een jaar niet meer alleen geweest, toevallig zijn we sinds afgelopen maand weer begonnen met trainen van het alleen blijven.

De reden is voor ons nooit duidelijk geworden, we hebben een hele hoop factoren uitgesloten of veranderd. Maar de daadwerkelijke reden hebben we niet kunnen achterhalen.

Onze honden blaffen ook tijdens het buiten spelen, of als er in hun ogen 'gevaar' is waarvoor gewaarschuwd moet worden. Als de buren toen hadden zelf het heft in handen hadden genomen en ook maar iets richting honden hadden gedaan dan hadden ze een behoorlijk probleem gehad!

Zulke acties maken het gedrag alleen maar erger, niet beter.

Daarnaast vind ik overdag blaffen nog een hele andere kwestie dan 's nachts. Ja, het is irritant, maar nee, het is niet verboden.

Het blijft altijd een kwestie van ja, maar... Ik vind de spelende kinderen van verderop stront irritant op de dagen dat ik eens langer kan slapen. Maar we wonen in een buurt waar kinderen zijn, dan hadden we een hutje op de hei moeten kopen. En dat is met honden net zo, je kunt er netjes over praten en het proberen. Eventueel een wijkagent inschakelen om te bemiddelen, maar het heft in eigen handen nemen en het dier mishandelen / zelf straffen, dat is in welke situatie dan ook géén optie. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:09 



 
Profiel   

In ons vorige huis bleek een van onze honden ook te blaffen zonder dat wij het wisten. (Later bleek: hij rook hun konijn, hok verzet en klaar).

De buurvrouw kwam met een joekel van een hondenbot en ging zo het gesprek aan. Dus: neem iets lekkers voor de buurhonden mee, dan is de kou vaak direct uit de lucht en kun je beter praten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:31 



 
Profiel   

Wederom dank voor de reacties en de tips.

Ik ga het heft niet in eigen handen nemen en een emmer water over de hond gooien vind ik not done. Daar is niemand mee gediend uiteindelijk. Kan er trouwens ook niet aan, de schutting is te hoog :') .

Hij slaat vooral aan als hij iets onverwachts hoort, brievenbus die open gaat, poort die opent of sluit, auto die stopt of start vlakbij, autoportier dat open en dicht gaat, etc. Als ik buiten kom om het afval weg te gooien of op mijn hondjes roep, dan is hij stil. Hij waakt dus gewoon. Maar dat vind ik nog ok. Als hij net is buiten gezet en ze zijn dus thuis, dan blaft hij dus ook en dit dan meestal zonder enige aanleiding. Vooral dan blaft hij onophoudelijk en blijft het duren, dan houdt het niet op. Op zo een moment kunnen ze er toch wat van zeggen lijkt me? Of ben ik nu zo onredelijk :\

Moet wel zeggen, hij lijkt wat gekalmeerd de laatste dagen. Alsof hij het wat meer gewoon wordt om vaker en vooral veel langer buiten te zitten. Nu ja, voorlopig toch. Moet nu ook niet slapen gezien ik dagje verlof had, dus mss valt het dan zo niet op :')

Nu komt er echter meer overlast bij, nu de hond zo vaak buiten zit, stinkt het als de pest naar urine en uitwerpselen in onze tuin. Echt zonde hoor. Dat ze daar zelf geen last van hebben :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:40 



 
Profiel   

Ik ben het eens met Kim. Een hond blaft niet zonder reden, maar zelfs dat is niet relevant. Het is niet aan jou als buur om de hond op te voeden. Los van dat een belachelijke actie als een emmer water niet gaat helpen.
Praat met je buren, en als dat niet werkt, schakel de wijkagent in. Probeer het probleem op te lossen via een legale en constructieve manier. Als jij al emmertjes water hebt gekieperd kun je een bemiddelingsgesprek later ook wel vergeten. Olie op het vuur is meestal niet de beste manier.

Oh die stank maakt het niet leuker ts :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:44 



 
Profiel   

Hoewel ik snap dat je er last van hebt en hoop dat jullie er uit gaan komen...
Lees ik wel erg veel wat zij fout doen met hun hond ;)
Heb t over wat je vervelend vind of anders zou willen om wat jou overlast geeft.
De rest is niet aan jou tenzij de hond slecht behandeld wordt. Bel dan 144.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:47 



 
Profiel   

Ts doe een telefoontje naar de gemeente, dit valt onder geluidsoverlast . En anders naar 144, bij de gemeente kun je ook de stankoverlast aangeven, in beide gevallen moet de gemeente actie ondernemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:53 



 
Profiel   

Een vriend van me had een vrijstaande woning. Tussen zijn tuin en die van de buren was een hek,en de hond van de buren ging steeds bij dat hek staan en bleef daar blaffen.Toen heeft mijn vriend een tuinsproeier gekocht,en toen de hond weer kwam staan blaffen heeft hij de tuinsproeier aangezet. Het was toen meteen afgelopen,de hond heeft daar nooit meer staan blaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:54 



 

Oke misschien niet de beste oplossing maar ik heb je berichten allemaal gelezen TS, en neig er haast naar om te zeggen bel de dierenbescherming, hartstikke leuk dat deze mensen een baby hebben en dat hun bezoek de hond niet leuk vind maar je kan niet zomaar je hond hele dagen buiten zetten omdat je visite er niet over kan. Als ik het zo lees ook kwa hoe hij blaft, hoe lang etc. denk ik dat die hond gewoon dolgraag naar binnen wil, als het een familie hond is wil ie dus bij z'n familie zijn.
Misschien is ie ook beschermend over de baby en blaft ie daarom zo constant buiten uit frustratie dat iedereen bij de baby zit en hij niet kan beschermen.
Genoeg dingen die ik kan bedenken maar ik vind het geen normale manier van met je dier omgaan zoals jou buren doen.
Helemaal als je zegt het stinkt nu ook heel erg naar urine en poep is dat in mijn ogen genoeg reden om de dierenpolitie/bescherming in te schakelen dat betekent dus ook dat het arme beest buiten zelf ook in z'n eigen pis en poep lucht zit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:54 



 
Profiel   

Annet_Dottie schreef
Oke misschien niet de beste oplossing maar ik heb je berichten allemaal gelezen TS, en neig er haast naar om te zeggen bel de dierenbescherming, hartstikke leuk dat deze mensen een baby hebben en dat hun bezoek de hond niet leuk vind maar je kan niet zomaar je hond hele dagen buiten zetten omdat je visite er niet over kan. Als ik het zo lees ook kwa hoe hij blaft, hoe lang etc. denk ik dat die hond gewoon dolgraag naar binnen wil, als het een familie hond is wil ie dus bij z'n familie zijn.
Misschien is ie ook beschermend over de baby en blaft ie daarom zo constant buiten uit frustratie dat iedereen bij de baby zit en hij niet kan beschermen.
Genoeg dingen die ik kan bedenken maar ik vind het geen normale manier van met je dier omgaan zoals jou buren doen.
Helemaal als je zegt het stinkt nu ook heel erg naar urine en poep is dat in mijn ogen genoeg reden om de dierenpolitie/bescherming in te schakelen dat betekent dus ook dat het arme beest buiten zelf ook in z'n eigen pis en poep lucht zit..


Het is denk ik niet aan ts om het gedrag van de hond van de buren te analyseren. Als ze echt de indruk heeft dat er sprake is van mishandeling of verwaarlozing kan ze 144 bellen, maar ook dan is het netjes om je buren er eerst zelf op aan te spreken.
Gaat het alleen om de overlast, dan wijkagent of Gemeente bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 10:59 



 

Nikass schreef
Annet_Dottie schreef
Oke misschien niet de beste oplossing maar ik heb je berichten allemaal gelezen TS, en neig er haast naar om te zeggen bel de dierenbescherming, hartstikke leuk dat deze mensen een baby hebben en dat hun bezoek de hond niet leuk vind maar je kan niet zomaar je hond hele dagen buiten zetten omdat je visite er niet over kan. Als ik het zo lees ook kwa hoe hij blaft, hoe lang etc. denk ik dat die hond gewoon dolgraag naar binnen wil, als het een familie hond is wil ie dus bij z'n familie zijn.
Misschien is ie ook beschermend over de baby en blaft ie daarom zo constant buiten uit frustratie dat iedereen bij de baby zit en hij niet kan beschermen.
Genoeg dingen die ik kan bedenken maar ik vind het geen normale manier van met je dier omgaan zoals jou buren doen.
Helemaal als je zegt het stinkt nu ook heel erg naar urine en poep is dat in mijn ogen genoeg reden om de dierenpolitie/bescherming in te schakelen dat betekent dus ook dat het arme beest buiten zelf ook in z'n eigen pis en poep lucht zit..


Het is denk ik niet aan ts om het gedrag van de hond van de buren te analyseren. Als ze echt de indruk heeft dat er sprake is van mishandeling of verwaarlozing kan ze 144 bellen, maar ook dan is het netjes om je buren er eerst zelf op aan te spreken.
Gaat het alleen om de overlast, dan wijkagent of Gemeente bellen.


Nouja volgens mij las ik net dat ze er met de buurman over gepraat heeft. Daar baseer ik grotendeels mijn reactie op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 11:03 



 
Profiel   

Kan je dan er niets van zeggen op de momenten zelf? Voor je gevoel kom je dan over als een zeurkous maar zolang zij er niet voor zorgen dat jij geen overlast hebt van hun hond moet je wat?
Dat is ook wat ik gezegd heb tegen onze overbuurman, heel leuk dat je honden hebt, allemaal prima maar daar hoef ik geen overlast aan te ondervinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 11:04 



 
Profiel   

AnnetDottie Ik snap dat je die inschatting maakt, maar ik bedoel dat je geen idee hebt van de reden van het gedrag van de hond, en het ook niet zoveel zin heeft om allerlei opties te noemen. Het kan net zo goed iets totaal anders zijn.
Daarbij kun je niet zeggen dat de hond niet de hele dag in de tuin kan. Veel honden vinden dat wellicht prima, je kunt dat niet beoordelen.
De insteek is de overlast die ts ervaart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 11:08 



 
Profiel   

@ Mondy, wat zeg ik dan dat ze zo verkeerd doen met hun hond? Ik zeg toch enkel dat ik het erg vind dat hij niet alleen buiten zit als ze weg zijn, maar dat hij ook heel vaak buiten zit als ze er wel zijn en dat hij dan onophoudelijk blaft. Het andere is een feit, beest zit tussen 4 hoge muren en ziet niks en hij mag zeker niet in de tuin. En dat het stinkt naar urine en uitwerpselen is een waarneming. Al geef ik toe dat dit mss wel een momentopname kan zijn. Het viel me gewoon erg op vandaag. Daarmee heb ik toch niet gezegd wat ze fout doen met hun hond? Of zie ik dit verkeerd. Corrigeer me gerust als ik het mis heb hoor.

Wel ik zal ook wat positiefs zeggen, heb ze er al mee zien wandelen, net ook weer (luistert wel niet zo goed en trekt je zo omver maar wederom dit is slechts een observatie, hiermee wil ik de buren zeker niet afkraken), hij ziet er gezond en goed verzorgd uit. Het is allemaal zo slecht nog niet. Het is gewoon jammer dat de hond zo vaak alleen buiten zit en dan blaft en ze er niks van zeggen. In hun ogen kan de hond niks verkeerd doen en ligt het aan ons huis, of de buren zijn tangen van mensen (buurman zijn eigen woorden) omdat ze een bericht stuurden dat de hond nogal veel blaft... Owh en heb ik er al bij verteld dat hij een kip van de buren (wss per ongeluk) heeft doodgebeten en de buurman met de hond er nog mee lachte ook? De andere buurman vond het erg jammer want was juist de kip die elke dag een ei legde. Stelde de hondenbuurman doodleuk voor dat hij wel elke dag een ei over de omheining wou gooien 8)7 Erm sorry dat ik dit toch een beetje vreemde reactie vind :?

Ik ga eens kijken of ik de buurvrouw eens zie en haar er rustig over aan spreken. Misschien levert dat meer op dan een gesprek met de buurman. De tip die ik eerder las om een groot hondenbeen mee te nemen ofzo vind ik wel een goede. Dat breekt het ijs ook wat. Zal mss gelijk een cadeautje voor de baby meenemen ook :o Tonen dat we van goeie wil zijn.

Verder ben ik niet van plan zelf iets te ondernemen wat betreft het gedrag van de hond te veranderen. Dat is aan hun. Ik ga ook niet speculeren waarom de hond zo blaft. Ik kan alleen maar zeggen wat ik waarneem en ervaar. De hond wordt niet mishandeld, dus dierenbescherming bellen lijkt me zinloos. Alleen wordt hij dus niet echt behandeld als een familiehond vind ik. Dat mag ik toch wel denken en zeggen?

Soms moet je gewoon eens kunnen klagen en zagen. Mijn excuses dan dat ik dit hier doe :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 15:49 



 
Profiel   

Wij hadden achterburen die hun 2 grote honden van 630 uur tot 00.30 uur in de tuin lieten zitten.
Beesten bleven blaffen naar alles en iedereen.
Op een gegeven moment is de politie er geweest en de honden blaffen niet meer in de tuin.
Geen idee of de honden herplaatst zijn, zie die mensen ook nooit lopen.

Dat geblaf de hele dag en/of nacht door word je knettergek van.

Ik had trouwens niet gebeld met de politie. Ik denk een andere buurtbewoner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 16:34 



 
Profiel   

Je moet hier gewoon ff lekker kunnen klagen hoor :)
Goed idee om ook iets voor de baby mee te nemen! Je zou kunnen noemen dat een baby veel tijd vergt, dat ze er ff niet aan toekomen de urine/uitwerpselen op te ruimen, maar dat je dat wel ruikt...? Veel succes met het gesprek, idd gaat het misschien beter met de buurvrouw dan de man, dat kun jij het beste inschatten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 10:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen