Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Blaffende hond van de buren...

 
Profiel   

Sastaic schreef
Ik zou ook de buren aanspreken. En misschien en blafband voorstellen. Dan zal de hond het snelst en op de meest consequent manier het vlaggen afleren. Ik denk dat het afleren dmv trainen zet moeilijk gaat worden.

Want jij kent de hond? Je weet dat die hardleers is? Of je kent de baasjes en weet dat die te lui zijn om een fatsoenlijke training te geven?
En dus is meteen en direct de blafband de gouden oplossing?
Walgelijk en waardeloos advies.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 14:06 



 
Profiel   

sneeuwpop schreef
Het is geen rijtjeshuis, maar vrijstaand.
Een hond die om het huis loopt als waakhond, is anders dan een hond in de tuin van een rijtjeshuis.

Ik weet niet hoe de buurt daar is...
Weet wel dat een waakhond zijn werk doet met blaffen, hij hoeft niet gemeen te zijn. Ik denk niet dat je een (uitsluitend) gezelschapshond enkel buiten laat leven.

Maar goed, een gesprek lijkt me belangrijk en bedenken van een oplossing wat voor beide partijen werkt. Nu is er ook voor de ts nog veel onduidelijk en is er ook geen begrip.


ohja, sorry, heb ik niet opgelet. :) wij hadden toen een rijtjeswoning en een soortgelijk probleem :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 14:12 



 
Profiel   

Ik denk dat de ts in Belgie woont.Bij ons zijn de regels op buitengebied dat honden mogen blaffen ,zeker omdat de meeste honden daar waakhonden zijn.Doordat de meeste mensen overdag werken word dit ook meestal niet als hinderlijk ondervonden.Alleen heeft de eigenaar en de Ts pech dat de TS overdag wil slapen. Ik denk dat het probleem oplossen heel lastig word.
Je zou kunnen voorstellen dat ze de hond binnen houden en jij de hond buiten laat als je wakker bent of zo?Ik zou in ieder geval het gesprek aan gaan.Misschien zijn ze zich niet eens bewust vd overlast?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 14:24 



 
Profiel   

Veriye schreef
sneeuwpop schreef
Het is geen rijtjeshuis, maar vrijstaand.
Een hond die om het huis loopt als waakhond, is anders dan een hond in de tuin van een rijtjeshuis.

Ik weet niet hoe de buurt daar is...
Weet wel dat een waakhond zijn werk doet met blaffen, hij hoeft niet gemeen te zijn. Ik denk niet dat je een (uitsluitend) gezelschapshond enkel buiten laat leven.

Maar goed, een gesprek lijkt me belangrijk en bedenken van een oplossing wat voor beide partijen werkt. Nu is er ook voor de ts nog veel onduidelijk en is er ook geen begrip.


ohja, sorry, heb ik niet opgelet. :) wij hadden toen een rijtjeswoning en een soortgelijk probleem :+


Vrijstaande huizen vind je ook in dorpen, rand van dorpen en kunnen ook dicht op elkaar staan. Daarbij wordt deze hond nu veel meer in de tuin gezet dan eerder het geval was zegt de TS.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 15:09 



 
Profiel   

gekoppaard schreef
Een hond slaapt regulier het merendeel van de dag, als ze de hele tijd blaffen is daar over het algemeen een reden voor.

Ben ik het niet helemaal mee eens, kan ook een gebrek aan opvoeding zijn.


sneeuwpop schreef
Een hond die om het huis loopt als waakhond, is anders dan een hond in de tuin van een rijtjeshuis.
Weet wel dat een waakhond zijn werk doet met blaffen, hij hoeft niet gemeen te zijn. Ik denk niet dat je een (uitsluitend) gezelschapshond enkel buiten laat leven.

Een goede waakhond slaat pas aan als je op zijn terrein komt en niet te pas en te onpas.
Toen wij buitenaf gingen wonen sloeg onze oudste hond ook aan toen hij wat bij de buren hoorde, heb hem dat afgeleerd, dat is onnodig blaffen nu slaat hij aan als er wat bij ons op het terrein komt. Zo als het hoort.

Het lijkt me in de situatie van TS meer dat de hond blaft uit protest, eerst mocht hij binnen zijn in het gezelschap van de baas en vervolgens hup naar buiten, alleen en als het blaffen dan niet werkt dan gaat hij piepen/zeuren...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 15:20 



 
Profiel   

Bedenk me net dat ik onze honden heb aangeleerd om te mopperen ipv te blaffen als ze iets denken te zien/horen en toch waaks willen doen, je kunt ze tenslotte niet alles afleren/ontnemen. Net ook weer dan ziet onze oudste hond een kat van de buren lopen en dan wil hij erg graag blaffen om deze weg te jagen, maar omdat ik thuis werk kan dat geblaf nu niet altijd vanwege de vele telefoontjes die ik heb voor het werk. Doordat hij nu een soort van binnensmonds blaft lijkt het op mopperen en ik ben blij en de hond dat hij het heeft aangegeven. Niemand die daar verder last van heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 15:48 



 
Profiel   

Palmera schreef
Sastaic schreef
Ik zou ook de buren aanspreken. En misschien en blafband voorstellen. Dan zal de hond het snelst en op de meest consequent manier het vlaggen afleren. Ik denk dat het afleren dmv trainen zet moeilijk gaat worden.

Want jij kent de hond? Je weet dat die hardleers is? Of je kent de baasjes en weet dat die te lui zijn om een fatsoenlijke training te geven?
En dus is meteen en direct de blafband de gouden oplossing?
Walgelijk en waardeloos advies.


Dit dus inderdaad :j
Misschien een oplossing verzinnen waar niet degene die er het minst verantwoordelijk voor is de dupe van wordt.

Het is mij niet duidelijk of ts echt in buitengebied woont. Als dat zo is, hoef je niet te gaan klagen, want in het buitengebied is het vrij normaal dat je honden hoort blaffen (ook al vind ik dat soms een gebrek aan opvoeding)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 16:32 



 
Profiel   

Oh wat vreselijk, ik had hetzelfde probleem met de (nieuw aangeschafte, uit het asiel) JackRussel van de buren (rijtjeshuis) blafte aan één stuk door zodra hij alleen gelaten werd.
Het was verschrikkelijk en dan hoefde ik niet eens te slapen. Inderdaad melding gedaan bij de buurvrouw, ik was gelukkig niet de enige die er last van had.

Sindsdien neemt ze de hond mee of past de buurvrouw op de hond. En zo heel af en toe is hij bij mij.
Het is een schat van een dier. Zolang hij maar niet alleen is.
Met de buurvrouw gaan praten dus ... en zelf wat ideeën opwerpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 16:35 



 
Profiel   

wat een bijzondere mensen lopen er toch rond...

afgezien van het feit dat het wel k is dat hond de hele dag blaft...

zij spreken jullie dus aan op het feit dat HUN hond blaft????
omdat jullie dan met de auto thuiskomen???

echt..soms snap ik mensen echt niet...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 16:39 



 
Profiel   

Sastaic schreef
Ik zou ook de buren aanspreken. En misschien en blafband voorstellen. Dan zal de hond het snelst en op de meest consequent manier het vlaggen afleren. Ik denk dat het afleren dmv trainen zet moeilijk gaat worden.


Bij de formule 1 of voetbal ofzo? Kun je nog een aardige cent op verdienen als je hond dat kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 16:46 



 
Profiel   

Ook in het buitengebied is het niet normaal dat een hond nonstop blaft vind ik. Alsof het dan opeens veel minder overlast is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 16:51 



 
Profiel   

Ik vind het zelf ook niet normaal, maar hier in het buitengebied is het wel normaal, als je begrijpt wat ik bedoel.
Mensen nemen één of meerdere honden, zetten die in de omheinde tuin en kijken er niet meer naar om.
Honden blaffen de hele dag tegen alles wat voorbij komt. Hebben aan het einde van de dag geen stem meer over. Ze beginnen sochtends om 6 uur.
Ik heb zelf honden op het erf lopen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze de hele dag voor het hek te laten staan blaffen.
(maar ik heb dan ook de enige opgevoede honden in de buurt - dat is niet om bijdehand te doen, maar zo is de mentaliteit hier)
Heeft wat moeite gekost om mijn zeer reactieve herder te leren dat hij niet op die honden hoeft te reageren. Maar als puber kon hij dat al, zonder blafband, zonder straf.
En ik heb een ras dat heeeel graag blaft :D
Hij ligt nu ontspannen naar ze te kijken vanaf mijn erf.
De hele dag blaffende honden is niet alleen voor de buren een ergernis, maar ook voor de blaffende honden helemaal niet leuk. En voor andermans honden kan het erg bedreigend zijn.

*Palmera: mijn hond heeft dat geleerd dmv de methode die wij bespraken. Ben zeer trots op zijn mate van zelfbeheersing nu! Mijn erf is niet "waterdicht", als hij wil kan hij naar die honden toe. Dit wilde hij natuurlijk in eerste instantie wel, maar hij heeft geleerd dat hij ook een andere keuze kan maken. En doordat het zijn eigen keuze is, doet hij het ook niet als ik even niet oplet. En corrigeren is niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 17:01 



 
Profiel   

Nikass schreef
. Dit wilde hij natuurlijk in eerste instantie wel, maar hij heeft geleerd dat hij ook een andere keuze kan maken. En doordat het zijn eigen keuze is, doet hij het ook niet als ik even niet oplet. En corrigeren is niet nodig.


Denk je dat een hond bewust die keuze maakt dan? Dat hij het vermogen heeft om erover na te denken? Of is het conditionering?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 17:31 



 
Profiel   

Het blaffen waar het hier over gaat is waarschijnlijk voornamelijk een reflex vanuit emotie en anders conditionering. Maar je kunt een hond wel degelijk leren dat er ook alternatief gedrag is en hem vervolgens zelf laten kiezen welk gedrag hij wil vertonen.
Hoe de gedachtengang van een hond dan precies gaat, weet ik niet, maar als je het initiatief bij de hond laat (ik geef geen commando), maakt hij op een gegeven moment zelf de keuze.
Het is, vind ik, een hele prettige trainingsmethode, omdat het geen enkele dwang -en zeker geen correctie- kent, en omdat het de hond autonomie geeft.
Mijn hond kiest voor alternatief gedrag. Ik heb hem eerst geleerd dat er keuzemogelijkheden zijn. Zijn eerste optie was de confrontatie vol aan te gaan. Maar het alternatief bevalt hem nu beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 20:25 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik vind het zelf ook niet normaal, maar hier in het buitengebied is het wel normaal, als je begrijpt wat ik bedoel.
Mensen nemen één of meerdere honden, zetten die in de omheinde tuin en kijken er niet meer naar om.
Honden blaffen de hele dag tegen alles wat voorbij komt. Hebben aan het einde van de dag geen stem meer over. Ze beginnen sochtends om 6 uur.
Ik heb zelf honden op het erf lopen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze de hele dag voor het hek te laten staan blaffen.
(maar ik heb dan ook de enige opgevoede honden in de buurt - dat is niet om bijdehand te doen, maar zo is de mentaliteit hier)
Heeft wat moeite gekost om mijn zeer reactieve herder te leren dat hij niet op die honden hoeft te reageren. Maar als puber kon hij dat al, zonder blafband, zonder straf.
En ik heb een ras dat heeeel graag blaft :D
Hij ligt nu ontspannen naar ze te kijken vanaf mijn erf.
De hele dag blaffende honden is niet alleen voor de buren een ergernis, maar ook voor de blaffende honden helemaal niet leuk. En voor andermans honden kan het erg bedreigend zijn.

*Palmera: mijn hond heeft dat geleerd dmv de methode die wij bespraken. Ben zeer trots op zijn mate van zelfbeheersing nu! Mijn erf is niet "waterdicht", als hij wil kan hij naar die honden toe. Dit wilde hij natuurlijk in eerste instantie wel, maar hij heeft geleerd dat hij ook een andere keuze kan maken. En doordat het zijn eigen keuze is, doet hij het ook niet als ik even niet oplet. En corrigeren is niet nodig.

Kijk, dit is super! Ze kunnen het namelijk gewoon, het kost hooguit wat tijd.

Hier komt sinds een week een vreemde hond de gezamelijke oprit af en toe opgewandeld. Alle honden gaan tekeer, geen gekke reactie.

De grote roedelleider (ik, sommige momenten uitgezonderd :+ ) gaat op haar dooie gemakje eens over de muur kijken. Zegt tsssk tsssk tegen het hondje en wandelt weer naar binnen. Dit is een paar keer herhaalt.
Slotconclusie: die van mij hebben vandaag het hondje genegeerd en bleven waar ze waren terwijl buurvrouw al brullend die van haar tot orde probeerde te krijgen.

Daarom geloof ik niet in een blafband. En niet alles is en gaat makkelijk. En soms is het doorbijten.
Maar zo makkelijk blafbanden aanbevelen als iemand in dit topic is nóóit een optie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 20:36 



 
Profiel   

Beetje late reactie, maar ik wil alvast iedereen bedanken voor de reacties. Door de vele reacties wordt het wat moeilijk om iedereen 'persoonlijk' te gaan antwoorden, maar ik zal een algemeen antwoord geven op de gestelde vragen en suggesties.

Wij wonen niet in een woonwijk, maar gewoon in een straat met allemaal verschillende huizen, waarvan de meeste open bebouwingen zijn (zoals ons huis, wij wonen in een kleine, oude, vrijstaande woning), maar dit wel in de bebouwde kom, dus geen buitengebied. Echt veel open ruimte tussen de woningen is er dus niet (halve meter tussen onze woning en die van de buurman met de blaffende hond). En tuurlijk moet je wat van je buren kunnen verdragen, dat is niet meer dan normaal. Maar ooit al eens naast iemand gewoond waarvan de hond constant blaft? (sommige onder jullie wel lees ik) Echt niet aangenaam hoor. Voor de rest geen problemen met de buren hoor, alleen de hond is echt wel irritant met momenten.

@sneeuwpop, de hond buiten houden op een klein stukje tussen 4 muren vind je dan wel diervriendelijk? Want zo zit hij dus buiten hè, heeft geen tuin om in te lopen ofzo. Daar mag ie niet in omdat er schapen lopen van de andere buurman... Beest ziet dus niks, maar hoort wel alles. En dan blaft ie natuurlijk ook op alles wat hij hoort. Vooral stoppende auto's, autoportieren die open en dicht gaan en deuren/poorten die open en dicht gaan, reageert hij het meest sterk op. Dan lijkt het mij voor iedereen aangenamer als ze hem binnen houden, mits hij voldoende beweging krijgt natuurlijk. Tuurlijk vind ik het normaal dat hij ook buiten zit. Die van ons zitten ook regelmatig buiten (met als enig verschil dat zij wel gewoon de tuin in mogen :o ). Maar zodra zij te vaak blaffen, zeggen we er wat van of halen we ze binnen.


Maar goed, even een update van de situatie: vorige week was het beduidend rustig met de hond, heb hem maar 1 of 2x gehoord. Wij hebben dus veel beter kunnen slapen, waren we echt blij om. Nu kwamen we gisteren de buurman tegen in de tuin. Ze gaan de omheining vervangen door houten panelen en vroegen of onze huisbaas dit al had gemeld. Waren ze al gaan vragen aan de huisbaas om mee te betalen ervoor enzo. Bon dat geheel terzijde. We wisten er al van en hebben dan nog even over wat andere dingen gepraat. Hebben we op een heel rustige manier de buurman verteld dat we soms wel erg veel last hebben van de hond die blaft en er dus niet van kunnen slapen. Vertelt hij doodleuk dat hij er van de week geen last van had hoor, stond zelf met de nacht (lees: de hond zat dus meer binnen!). En ja, zo zei hij, wij wonen nu eenmaal in een oud, niet geïsoleerd huis met enkele ramen, dan hoor je dat meer hè. Erm WTF? Wij hebben voor de rest nergens last van hoor... En de buren langs de andere kant maken ook wel geluid en doen het gras ook wel af enzo. Daar hebben we echt geen last van, maar die hebben ook geen hond die soms onophoudend blaft...

Een maand of 3 geleden is zijn vrouw bevallen, en is er dus een kleine baby in huis. Er is dus eigenlijk wel bijna altijd iemand thuis... Vertelde hij erbij dat de hond daardoor ook meer buiten zit, met al dat bezoek enzo. Want ja de meeste mensen vinden het niet fijn dat er zo een grote hond rond loopt. Begrijp ik ook wel, maar zijn er niet meer ruimtes in huis? En de hond heeft precies schrik van de baby, dus laten ze hem liever, helemaal in zijn eentje, buiten zitten. Ze hebben de hond nochtans genomen omdat het zo een goede familiehond zou zijn. Erm... Een familiehond steek je toch geen hele dag buiten in zijn eentje? Toch zeker niet als je thuis bent? Echt waar, ze spreken zichzelf zo hard tegen op sommige vlakken. En het dan nog op ons huis durven steken :')

Vroeg ik of ze soms last hadden van onze hondjes. Ze horen ze soms wel eens blaffen als ze buiten zitten, maar binnen hebben ze nergens last van. Ja, dat wij de hond van de buren horen blaffen als die binnen zit en wij buiten, lijkt me ergens wel normaal ook. Maar ik was al blij dat ze dus niet te veel kabaal maken als wij weg zijn, ik zou het anders wel heel erg vervelend vinden.

Even nog voor alle duidelijkheid, ik ben géén voorstander van een blafband. Vandaar ook dat ik gedragstraining voorstelde of de hond meer binnen houden i.p.v. een godganse dag alleen buiten te steken.

Soms slapen we uit pure frustratie beneden op de slaapbank. Maar zelfs daar horen we de hond blaffen. In een andere ruimte slapen heeft dus weinig zin. En de raam staat normaal altijd open, maar doen we nu gewoon dicht. Maar helaas ook dat helpt weinig. En ik slaap zelf al met oordopjes, ik weet dus echt niet wat we nog meer kunnen doen...

Ik ben benieuwd hoe het de komende week gaat zijn. Maar vrees er een beetje voor dat het gesprek met de buurman iets heeft opgeleverd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 12:50 



 
Profiel   

Oh wat jammer dat de buurman niet een beetje begrip heeft voor jullie.
Noteer even wanneer je hem gesproken hebt, voor het geval dit een langdurige en vervelende kwestie is. Dan kan je altijd terugzien wanneer je hem er voor het eerst op aangesproken hebt.
Nu even afwachten, ondanks zijn reactie kan het zijn dat hij toch iets meer zijn best gaat doen om jullie minder last van de hond te doen ondervinden.

Mocht er niets veranderen dan spreek je hem over twee weken nog eens aan.
En ook dat opschrijven. Dossier opbouwen voor het geval je na een aantal pogingen contact op gaat nemen met de Gemeente of politie. Hopelijk is het niet nodig, maar soms is het helaas niet anders.
Mocht je de andere buren van hem spreken informeer dan eens terloops of zij last hebben van de hond.

NB: gedragstraining of blafband is niet aan de orde, want het is niet jullie hond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 14:56 



 
Profiel   

Nikass schreef
Ik vind het zelf ook niet normaal, maar hier in het buitengebied is het wel normaal, als je begrijpt wat ik bedoel.
Mensen nemen één of meerdere honden, zetten die in de omheinde tuin en kijken er niet meer naar om.
Honden blaffen de hele dag tegen alles wat voorbij komt. Hebben aan het einde van de dag geen stem meer over. Ze beginnen sochtends om 6 uur.
Ik heb zelf honden op het erf lopen maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt ze de hele dag voor het hek te laten staan blaffen.
(maar ik heb dan ook de enige opgevoede honden in de buurt - dat is niet om bijdehand te doen, maar zo is de mentaliteit hier)
Heeft wat moeite gekost om mijn zeer reactieve herder te leren dat hij niet op die honden hoeft te reageren. Maar als puber kon hij dat al, zonder blafband, zonder straf.
En ik heb een ras dat heeeel graag blaft :D
Hij ligt nu ontspannen naar ze te kijken vanaf mijn erf.
De hele dag blaffende honden is niet alleen voor de buren een ergernis, maar ook voor de blaffende honden helemaal niet leuk. En voor andermans honden kan het erg bedreigend zijn.

*Palmera: mijn hond heeft dat geleerd dmv de methode die wij bespraken. Ben zeer trots op zijn mate van zelfbeheersing nu! Mijn erf is niet "waterdicht", als hij wil kan hij naar die honden toe. Dit wilde hij natuurlijk in eerste instantie wel, maar hij heeft geleerd dat hij ook een andere keuze kan maken. En doordat het zijn eigen keuze is, doet hij het ook niet als ik even niet oplet. En corrigeren is niet nodig.



Hier bijna hetzelfde. Bij het vorige huis blafte ze naar alles dat langs kwam (gelukkig geen enkele buren daar) en hebben we daar kunnen oefenen om het af te leren. Hier blaft ze nu alleen een paar keer als er iemand de gezamelijke oprit oprijdt of als er mensen met blaffende honden langslopen. Maar ook hier in de buurt zitten honden die naar alles, maar dan ook alles wat langskomt blaffen. En dan niet twee tellen, nee ze gaan gerust minuten lang door terwijl de mensen die er liepen of fietsten al lang weg zijn. Ik moet er niet aan denken dat mijn hond zo zou doen, ik zou me kapot schamen...

TS: Wat vervelend dat de buren zo reageren, ik was er al een beetje bang voor na hun geklaag bij jou over hún hond die gaat blaffen als jullie thuis komen. Ik hoop dat jullie toch nog een oplossing kunnen vinden zodat je weer kan slapen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 15:53 



 
Profiel   

Bedankt nog voor de reacties! Die worden enorm geapprecieerd.

Helaas... Het gesprek heeft niks uitgehaald. De hond heeft deze week alle dagen al buiten gezeten van 6u30 tot zeker 21u. Hij zit al buiten wanneer wij thuis komen van het werk 's ochtends en hij zit nog steeds buiten als wij weer vertrekken in de avond. Arm beest. Met momenten is het rustig, maar op andere momenten blaft hij dan weer erg veel. Heel lastig om er regelmaat in te vinden. Denk dat ik toch maar eens naar de wijkagent stap voor om er een melding van te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 19:05 



 
Profiel   

Je kunt nog buurtbemiddeling proberen. In dat traject zit ik nu voor het geblaf van mijn buurhond...

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 19:26 



 
Profiel   

Bij veel geluidsoverlast en niet meewerkende buren kan je ook altijd een keer de wijkagent/politie bellen voor geluidsoverlast. Hoop uiteraard dat het niet zover hoeft te komen maar misschien dat ze dan wakker worden?

Ik weet helaas hoe vervelend het is. Hier standaard de nieuwe hond van een paar deuren verderop die ook meerdere malen op de dag zit te blaffen. Hun zijn er vervolgens mee naar puppycursus gegaan dit heeft wel iets geholpen gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 19:28 



 
Profiel   

Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 06:13 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?


Als je nou iets wil wat voor de hond niet helpt en de verstandhouding met de buren verder verslechterd, moet je dat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 06:22 



 
Profiel   

tweety_be schreef
Owh nog vergeten vermelden, ik slaap dus al met oordopjes en van goeie kwaliteit. Ik word evengoed wakker van het geblaf. Van de vuilniskar bvb word ik helemaal niet wakker. Maar dat aanhoudende geblaf is echt niet normaal, zelfs een grasmachine vind ik minder erg want dat houdt uiteindelijk wel eens op :')

Goh ik denk dat hij eerder als gezelschapsdier is aangeschaft dan als waakhond. Hij blaft dan wel heel vaak, maar het is nogal een doetje eigenlijk. Lieve hond wel hoor, maar dat aanhoudende geblaf maakt me hoorndol.

Er zit ongeveer een halve à 1 meter tussen de huizen in. Evengoed redelijk dicht op elkaar dus. Hun hebben het huis gekocht overigens. Zijn allemaal verschillende huizen ook, is niet echt een wijk ofzo, gewoon een rustige straat.

Wat ik zelf als mogelijke oplossingen zie:
- hond binnen houden
- gedragstherapie (afleren van het blaffen zonder reden)

Dan zijn er nog wel andere mogelijkheden maar die zijn minder diervriendelijk en vind ik zelf minder geschikt.


Vergeet niet dan een hond niet blaft zonder reden. Voor hem is er wel degelijk een reden, al is die voor jullie niet zo duidelijk.

Arm dier. :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 06:23 



 
Profiel   

meggiemeg schreef
Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?


Als onze buren dat zouden doen zou ik ze serieus te lijf gaan... 8)7 Dat lost helemaal niks op!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-19 06:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen