Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hond eet poep

 
Profiel   

Mijn teefje doet het echt als ze gespannen is. Duurde even voordat we dat doorhadden. Vaak als ze gespannen is/stress heeft dan gaat ze ook gal spugen.
Hier werkt het door de stress aan te pakken. Vaak komt het bij haar door lichamelijk ongemak dus dat aanpakken. En haar goed in de gaten houden zodat je het eten voor bent. Dat is alles behalve relax wandelen omdat je haar als een havik in de gaten houd. Maar het werkt hier wel.

Mijn teefje gaat o.a. daarvoor 2/3x per jaar naar de fysio en op de momenten dat we haar gedrag weer zien veranderen krijgt ze een massage deken op.

Maar het is wel een lastig ding. Ze vinden het lekker en het vult hun buikje dus ze belonen zichzelf steeds. Want het effect is leuk
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 09:15 



 
Profiel   

Die van ons wil nog weleens ganzenpoep eten als we niet voldoende opletten. Mijn vriend heeft haar tijdens de cursus het commando 'leave it' aangeleerd en dat werkt eigenlijk met alles (beloningen van vreemde mensen, poep, katten, andere honden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 09:26 



 
Profiel   

Ben ook benieuwd welke muilkorf jullie gebruiken. Ik herken mijn hond in die van ts. Met het verschil dat ze nog maar 8 mnd is en een perfecte start heeft gehad. Wij hebben een anti lokaas snuitje geprobeerd. Geen succes. Hond duwt neus in de poep dan komt het als spaghetti naar binnen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 09:29 



 
Profiel   

Snuitje zou ik niet aanraden. Dan kan de hond niks meer. Niet hijgen , niet drinken en bijv overgeven

Ik heb deze van de jumper. Merk is Karlie. Ben er met de hond heen gegaan en hebben een aantal omgedaan. Ze kan er mee drinken hijgen en overgeven ( := )
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 12:02 



 
Profiel   

Dank voor de foto's. Wat voor reactie lokt het uit bij andere mensen als ze jouw hond met muilkorf zien?
Waar ik een beetje bang voor ben is (zoals hierboven ook al staat) dat hij de muilkorf gewoon flink in de stront drukt en het alsnog binnen weet te krijgen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 12:13 



 
Profiel   

Goof schreef
Dank voor de foto's. Wat voor reactie lokt het uit bij andere mensen als ze jouw hond met muilkorf zien?
Waar ik een beetje bang voor ben is (zoals hierboven ook al staat) dat hij de muilkorf gewoon flink in de stront drukt en het alsnog binnen weet te krijgen :')

Ik ken er helaas ook een paar die dat deden :\ brr

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 13:13 



 
Profiel   

Dit is een oude foto maar voor het trainen ben ik begonnen met de Julius K9 leren korf. Nu heeft zij gewoon het idee ok korf is niet eten dus heb ik de baskerville en daar zou ze makkelijk mee kunnen eten maar gelukkig heeft ze dat niet door :+

[ img ]
ik heb hem al ff niet gebruikt dus hij is keihard := maar zo heb je een idee

[ img ]

Dan nu met de baskerville als ze losloopt, ja mensen denken wel dat ze aanvalt etc maar weet je ik vind het niet erg :Y) het houd die ongeleide projectielen van ons weg :')

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 13:21 



 
Profiel   

Ik heb in de uitlaatservice ook wat poepeters, en die mankeren medisch echt niets.
Zijn wel vaak de labradors die dat doen, het is idd zelfbelonend dus zooo lastig om af te leren.
Bij mij heeft een enkeling idd een muilkorf om, maar soms duwen ze die ook in de stront, maar door de dubbele bodem krijgen ze niet veel binnen en ben ik er dan wel vaak snel genoeg bij om te corrigeren met stem.
Ik gebruik hier de baskerville muilkorven.
Deze gebruik ik ook bij mijn Rottweiler als dat nodig is.
En wat een ander er over denkt zal me werkelijk een rotzorg zijn, snap ook niet dat mensen zich daar druk om maken, gaat toch om wat goed voor je hond is en niet wat een ander denkt.
Sommige honden worden echt ziek vd poep, die braken dan echt poep.
En neem geen snuifje, dat is geen muilkorf maar alleen handig voor even bij de dierenarts ofzo, maar met deze dingen kunnen ze de bek niet meer openen om te hijgen en te drinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-19 05:10 



 
Profiel   

Hier was 2 weken geleden ook al een topic over, staat het een en ander aan tips en oorzaken in, [BB] Hond eet poep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 12:48 



 
Profiel   

Neonlight schreef
Hier was 2 weken geleden ook al een topic over, staat het een en ander aan tips en oorzaken in, [BB] Hond eet poep.


Ja.... dat is dit topic :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 13:29 



 
Profiel   

Goof schreef
Neonlight schreef
Hier was 2 weken geleden ook al een topic over, staat het een en ander aan tips en oorzaken in, [BB] Hond eet poep.


Ja.... dat is dit topic :+

Woow _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 13:33 



 
Profiel   

Goof schreef
Mmm, biogarde, banaan, pens, nogal wat verschillende tips dus....


Labradoodle, alle bovenstaande geprobeerd. Niks helpt. Ja, aanlijnen of muilkorven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 13:39 



 
Profiel   

Goof schreef
Neonlight schreef
Hier was 2 weken geleden ook al een topic over, staat het een en ander aan tips en oorzaken in, [BB] Hond eet poep.


Ja.... dat is dit topic :+


:') :') :')

Hier twee honden die het als puppy ook deden, een labrador en een beagle die allebei alles willen eten wat los en vast zit. Laten testen op tekorten maar kwam niks uit, dus toen anders aangepakt.. Zodra een van de twee poep wilde eten konden ze een graai in hun nekvel krijgen. Lang niet iedereen zal dat een goede aanpak vinden maar ik wil gewoon niet dat ze het eten, vooral vanwege ziektes en wormen van de honden van wie de poep is. Je moet heel goed opletten en heel consequent zijn maar ze doen het inmiddels nooit meer (allebei 1 jaar oud nu). Heeft een paar weken geduurd voor ze er mee stopte en ik vond het heel sneu maar het is wel helemaal opgelost nu.. Vriendelijk corrigeren werkte hier gewoon niet genoeg, iedereen zei dat ik gewoon 'foei' moest zeggen en het dan wel zou stoppen. Nou dan was ik nu nog bezig geweest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 13:42 



 
Profiel   

Momo94 schreef
Tip geef hem veendrenkstof van sanofor. Dan kunnen ze hun mineralen aanvullen.


Toch wil ik je deze tip nogmaals mee geven om uit te proberen in plaats van een muilkorf. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 08:17 



 
Profiel   

Oeps, had die link in een ander topic willen plaatsen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 08:32 



 
Profiel   

Mijn labrador eet het maar van 1 andere hond. Mijn vriend zei al “die krijgt zeker Bonzo” :')
Gelukkig weet ik waar dat beest woont en poept dus daar gaan wr met een boog omheen.

Oja, en kattenpoep als hij de kans krijgt!
Ik denk dus dat ze het gewoon lekker vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 08:52 



 
Profiel   

Ons teefje doet het ook de reu niet. Het is wel een pitbull en draagt nu voor het eten op straat een muilkorf. Helaas drukt ze vaak die muilkorf in de poep met als eind resultaat een kokhalzend baasje ernaast. Blugh hoe kom je er vanaf he zo smerig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 10:03 



 
Profiel   

Momo94 schreef
Momo94 schreef
Tip geef hem veendrenkstof van sanofor. Dan kunnen ze hun mineralen aanvullen.


Toch wil ik je deze tip nogmaals mee geven om uit te proberen in plaats van een muilkorf. :)


Ik ben nu aan het bijvoeren met sperziebonen om te kijken of het vanuit een hongergevoel komt.
Volgens mij is dat niet zo want hij doet het nog steeds. Als volgende stap wil ik inderdaad jouw tip oppakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-19 10:06 



 
Profiel   

Ik wil dit topic toch nog een keer lmhoog halen, ik ben echt radeloos inmiddels. De hond eet nog steeds poep en het is echt niet leuk wandelen meer. Hij loopt weg, omdat hij 100 meter verderop poep ruikt en luistert dan gewoon niet meer. Ik moet hem constant in de gaten houden en ik lijn hem vaker wel aan dan niet tegenwoordig. Superjammer, want hij luistert (in een poepvrije wereld dus) perfect en is heerlijk om mee te wandelen. Hij is er gelukkig nog nooit ziek van geworden.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd; eierkoek, banaan,pens, veendrenkstof, meer voeren tegen hongergevoel, specile koekjes van biofood etc, niks werkt.
Ik heb een muilkorf, maar die duwt hij zo hard in de poep dat het door de richels de muilkorf in komt en hij alsnog kan eten, of hij schept het er gewoon mee op.

Iemand nog iets waar ik niet aan heb gedacht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:13 



 
Profiel   

Waarschijnlijk vindt hij het gewoon lekker Goof. Mijn labrador teefje doet het ook als we niet goed opletten. Ze vindt het wss gewoon lekker. Hebben alles geprobeerd: DA-check, vitaminen&mineralen bijvoeren, schokhalsband etc etc etc. Het is gewoon niet af te leren want ze weet dondersgoed dat het niet mag maar doet het toch. Dat gezegd hebbende komt ze wel gewoon terug als ik roep.

Ik probeer nu gewoon op te letten en 'uh!' te roepen als ze erbij aan het snuffelen is, meestal is dat genoeg dat ze doorheeft dat ik oplet en dat ze het dus niet snel ff naar binnen kan werken. Als ik tijdens het wandelen teveel op mn mobiel zit dan doet ze het wel meer, dus ik probeer zo min mogelijk op mobiel te zitten tijdens het wandelen.

Gezien je hond zo lastig luistert zou ik misschien kijken of je een hondentrainer kan inzetten, zodat het niet luisteren aangepakt kan worden in die momenten? Misschien heeft zo'n trainer ook nog interessante inzichten. Vrees dat die wel poep blijft eten zo lang die de kans krijgt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:22 



 
Profiel   

Ja ik heb met wandelen ook echt aandacht bij mijn hond.
Ik doe al een training met hem, hij luistert serieus perfect. Maar wat je al zegt; hij heeft door dat het kan en het is uitermate zelfbelonend.
Ik moet erbij zeggen dat hij wel altijd weet waar ik loop en altijd weer terug komt en mee loopt, maar het is gewoon strontvervelend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:44 



 
Profiel   

Goof schreef
Ja ik heb met wandelen ook echt aandacht bij mijn hond.
Ik doe al een training met hem, hij luistert serieus perfect. Maar wat je al zegt; hij heeft door dat het kan en het is uitermate zelfbelonend.
Ik moet erbij zeggen dat hij wel altijd weet waar ik loop en altijd weer terug komt en mee loopt, maar het is gewoon strontvervelend.


:)) Mooie woordkeuze

Wat bij mij hielp is de hond aan zn verstand brengen dat die niet op mij lette tijdens het poep eten. In periodes dat ze echt niet luisterde en door bleef eten, verstopte ik me gewoon achter een auto of een boom. Dan hield ze er snel mee op en ging ze me zoeken :'). Ze is namelijk banger om mij kwijt te raken dan dat ze poep wil eten. Dat een paar keer doen en sindsdien luistert ze wel beter (dus hoef ik alleen de 'uh!' te roepen indien ze met dr neus boven een hoop stront hangt :+ ). Wil er wel even bijzeggen dat ik absoluut niks afweet van honden trainen en het echt volledig eigen ervaring is :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:47 



 
Profiel   

IMANDRA schreef
Goof schreef
Ja ik heb met wandelen ook echt aandacht bij mijn hond.
Ik doe al een training met hem, hij luistert serieus perfect. Maar wat je al zegt; hij heeft door dat het kan en het is uitermate zelfbelonend.
Ik moet erbij zeggen dat hij wel altijd weet waar ik loop en altijd weer terug komt en mee loopt, maar het is gewoon strontvervelend.


:)) Mooie woordkeuze

Wat bij mij hielp is de hond aan zn verstand brengen dat die niet op mij lette tijdens het poep eten. In periodes dat ze echt niet luisterde en door bleef eten, verstopte ik me gewoon achter een auto of een boom. Dan hield ze er snel mee op en ging ze me zoeken :'). Ze is namelijk banger om mij kwijt te raken dan dat ze poep wil eten. Dat een paar keer doen en sindsdien luistert ze wel beter (dus hoef ik alleen de 'uh!' te roepen indien ze met dr neus boven een hoop stront hangt :+ ). Wil er wel even bijzeggen dat ik absoluut niks afweet van honden trainen en het echt volledig eigen ervaring is :j


Ook geprobeerd. Mijn hond eet liever poep dan dat hij bang is mij kwijt te raken.
Ik roep zelden, ik wil namelijk inderdaad dat hij op mij blijft letten en het liefst dat hij een keer goed schrikt en me kwijt is. Maar hij gaat om zich heen staan kijken en dan zoekt hij nieuwe poep...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:51 



 
Profiel   

Oef lastig. Ja weet verder ook niks meer :n. Zou dan toch een hondentrainer contacten, kijken wat die zegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:57 



 
Profiel   

Oh die van ons is DOL op poep ..
Kattenpoep, geitenpoep, zijn eigen poep. Het is zo goor :D

Gelukkig hebben wij een oude hond die enkel smorgens een autistenblokje om t blok gaat en verder op zijn 1500m2 erf erft. Op het erf ruim ik nu dus 2x per dag alles op & op het rondje loopt hij niet los. Maar echt, elk keuteltje van wie dan ook is feest.

Ik zorg dat alles ontwormd is & noem hem een viespeuk en prijs me gelukkig dat ik geen ganzen heb :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 13:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen