Hond eet poep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Majabeestje
Berichten: 3809
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:37

Onze vorige hond deed het ook. Elke wandeling was voor hem volledige focus op drollen zoeken.. Zo goor. Soms kotste hij het thuis weer uit. Janken. We hebben echt alles geprobeerd, niks lukte.

Onze huidige hond doet het heel soms, met een kattendrol ofzo. Maar zij rolt weer heel graag in viezigheid. Laatst door een grote flets zwanenstront, ze zat er he-le-maal onder..
Dat zijn momenten dat ik me afvraag waarom ik eigenlijk een hond wilde.. :')

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:57

Majabeestje schreef:
Onze vorige hond deed het ook. Elke wandeling was voor hem volledige focus op drollen zoeken.. Zo goor. Soms kotste hij het thuis weer uit. Janken. We hebben echt alles geprobeerd, niks lukte.

Onze huidige hond doet het heel soms, met een kattendrol ofzo. Maar zij rolt weer heel graag in viezigheid. Laatst door een grote flets zwanenstront, ze zat er he-le-maal onder..
Dat zijn momenten dat ik me afvraag waarom ik eigenlijk een hond wilde.. :')


Zo herkenbaar :')

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 17:07

Ik moest wel een klein beetje gniffelen toen ik las dat hij de muilkorf gewoon in de poep drukt en het dan zo naar binnen werkt. Maar BAH %) :r

Onze hond (Kooiker) doet het ook als ze de kans krijgt. Gelukkig (!!!) geen poep van andere honden, maar kattepoep is een smakelijk hapje en ganzenpoep is het ultieme toetje. Paardenpoep soms ook maar dat zie je zelf beter liggen dus kunnen we er beter op sturen. Gitta wéét dat ze geen poep mag eten, en als je op tijd bent en je zegt 'LOS!' dan spuugt ze het weer uit. Geen idee hoe mijn ouders haar dat geleerd hebben, volgens mij op de cursus. Ze kan het -in theorie- ook met eten en snoepjes, dat ze die op commando weer uitspuugt.

Het is wel echt een heel vervelend probleem. Zo zelfbelonend en vooral ook zo víes. En mogelijk gevaarlijk, lees hier meerdere honden die paardenpoep eten. Gewone paardenpoep kan inderdaad niet zoveel kwaad, maar ze moeten niet een drol treffen van een paard dat net ontwormd is -O-

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 17:57

Berdien schreef:
Ik moest wel een klein beetje gniffelen toen ik las dat hij de muilkorf gewoon in de poep drukt en het dan zo naar binnen werkt. Maar BAH %) :r

Gitta wéét dat ze geen poep mag eten, en als je op tijd bent en je zegt 'LOS!' dan spuugt ze het weer uit. Geen idee hoe mijn ouders haar dat geleerd hebben, volgens mij op de cursus. Ze kan het -in theorie- ook met eten en snoepjes, dat ze die op commando weer uitspuugt.


Dat is inderdaad het toppunt van goor ja -O-

Als ik hem aan de riem heb, luistert hij ook naar 'los'. Hij negeert het dan of laat het los. Maar ja, als hij losloopt is het veel toffer om het gewoon op te eten. Ik kan hem dan toch niet corrigeren en het is inderdaad nogal zelfbelonend.
Het is gewoon een eikel.

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 17:58

Ik heb overigens zojuist weer eens gewandeld met de muilkorf om. Dat is ook ellende, want hij probeert het ding af te doen, schuurt overal langs en toen dat niet werkte ging hij uit protest maar gewoon op de grond liggen om te balen van zijn rotleven.

Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 18:56

Ik herken het mijn hond loopt daarom ook met muilkorf wel met een korf ook voor der mond. Die drukt ze ook de poep in mega ranzig.

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 19:09

Dit is ook een korf voor de bek,maar hij schuift de klep weg.
Ik zou eigenlijk een andere moeten hebben.

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:53

'Ik heb een heel zwaar leven... nee maar echt waar' -O-

Hij is wel prachtig hoor!

Deze korf lijkt inderdaad niet heel effectief tegen het poep slurpen :))

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 20:57

Ik heb hele dichte ruif. En nog zit er poep aan en loopt er poep kanon naast je met een vieze geur. Bah

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-20 21:05

LinsxDot schreef:
Ik heb hele dichte ruif. En nog zit er poep aan en loopt er poep kanon naast je met een vieze geur. Bah


Kan je laten zien wat voor muilkorf jij hebt?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 21:39

Afbeeldingik heb er zo 1

Goof schreef:
LinsxDot schreef:
Ik heb hele dichte ruif. En nog zit er poep aan en loopt er poep kanon naast je met een vieze geur. Bah


Kan je laten zien wat voor muilkorf jij hebt?

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:18

En een stroomband? Ik zal wel gelyncht worden nu, maar als echt alles al geprobeerd is...
Uiteraard onder goede begeleiding etc.

Het lijkt me een heel vervelend probleem!

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 22:32

Simbaa schreef:
En een stroomband? Ik zal wel gelyncht worden nu, maar als echt alles al geprobeerd is...
Uiteraard onder goede begeleiding etc.

Het lijkt me een heel vervelend probleem!


Ik spreek uit ervaring: ze worden er alleen sneaky-er van _O-

missfalki
Berichten: 2272
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:04

Weet niet of het al langs gekomen is …
alleen eigenlijk titel gelezen … maar wilde het wel even delen ….

Gisteren bij de Welkoop van Biofood de 3 in 1 cookies gekocht
daar staat op STOP dunne ontlasting, gras en poep eten.
Op de site van Biofood kan ik het product niet vinden wel andere 3 in 1 cookies

Mogelijk dat het geschikt is …
Mijn hondje vindt de cookies smakelijk zien er niet zo uit!
(heeft met regelmaat dat hij dunne ontlasting heeft en gras eet)

Groet Karin.

WeCo

Berichten: 480
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Twente

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 23:49

Fisher Discs ook al geprobeerd?

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 07:50

Dank je wel linsxdot!

Die biofood koekjes heb ik ook al geprobeerd.

Een stroomband is serieus ook door me heen gegaan, maar is volgens mij inmiddels verboden.

Die discs gaan hem niet worden. Ten eerste omdat de hond grote afstand van mij neemt, dus ik kan rinkele wat ik wil maar dat gaat niet meer werken. En ten tweede omdat ik moet rinkelen om gedrag te voorkomen. Als hij hoog gras of bosjes induikt kan ik niet zien of hij daar enkel loopt, snuffelt, zit te kakken of kak staat te vreten. Ik zal dus nooit correct kunnen corrigeren.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:59

Vind dat bijvoeden leuk advies hoor maar je word er arm van kost zoveel geld en je schiet er geen hol mee op. Heb dat nu al zoveel geprobeerd. Mijne is nu gewoon gemuilkorfd en aan een korte lijn niet los of iets. En hou haar kort bij me zodat ze niet meer kan of mag eten wat er op de grond ligt. Dit gaat nu al aantal maanden heel erg goed en zo zou je dat weer kunnen opbouwen naar steeds wat langer enz.

Steppe

Berichten: 2799
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:06

Weet niet of het al genoemd maar Bokhashi van Bioron.
Vriendin haar hond at ook poep en volgens bloedonderzoek was er geen tekort aan iets toch de Bokhashi geprobeerd en het is niet 100% weg maar wel zeer goed verbeterd.
Misschien het proberen waard

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 10:07

Ik heb die extra kosten er wel voor over als het zou werken, maar helaas.
Permanent kort aan de lijn vind ik geen optie, maar ik ga even kijken naar een muilkorf zoals jij die hebt.

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-20 10:10

rumay schreef:
Weet niet of het al genoemd maar Bokhashi van Bioron.
Vriendin haar hond at ook poep en volgens bloedonderzoek was er geen tekort aan iets toch de Bokhashi geprobeerd en het is niet 100% weg maar wel zeer goed verbeterd.
Misschien het proberen waard


Ik heb het even opgezocht, maar het lijkt me redelijk hetzelfde als veendrenkstof, of zie ik dat verkeerd?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:22

Mijn ervaring is dat als een hond niks te kort heeft en dat helemaal onderzocht is dat al die homeopathische dingen gewoon weg gegooid geld is. Zijn de meningen over verdeeld. En dat is prima ik los het nu zo op en moet zeggen ze heeft nu al aantal maanden geen poep gegeten. Het is gewoon even niet anders en ze krijgt nu meer ruimte. Sowieso heb ik geen type hond wat los kan daar niet van heb een risico hond dus muilkorf word ook niet raar naar op gekeken. Blijven ze lekker uit de buurt.

Tevens mijn hond at niet alleen poep maar plastic, bananen schillen, alles wat er te vinden is

Sastaic

Berichten: 1201
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 10:28

Ik zou ook een stroomband overwegen! Volgens mij is de regel er nog niet helemaal door, maar dat zou je even na moeten zoeken. Uiteindelijk zal dat enige oplossing zijn om hem op afstand te corrigeren, levenslang aan de lijn is ook niet fijn.

Steppe

Berichten: 2799
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:35

Goof schreef:
rumay schreef:
Weet niet of het al genoemd maar Bokhashi van Bioron.
Vriendin haar hond at ook poep en volgens bloedonderzoek was er geen tekort aan iets toch de Bokhashi geprobeerd en het is niet 100% weg maar wel zeer goed verbeterd.
Misschien het proberen waard


Ik heb het even opgezocht, maar het lijkt me redelijk hetzelfde als veendrenkstof, of zie ik dat verkeerd?



Het heeft wat overeenkomsten als ik het zo lees maar 100% durf ik dat niet te zeggen, anders even contact opnemen met Bioron die kunnen je dat vast wel vertellen
Zij geeft de Bokhashi voor vleeseters.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:46

Maar met stroom band heb je toch zelfde probleem als disc, je weet niet zeker of er gegeten gesnuffeld of gepoept word in hoog gras oid, zet je er per ongeluk stroom op als hond niets verkeerds doet

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hond eet poep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 11:53

Volgens mij word de band vanaf juli 2020 verboden.
Als je een band wil gaan gebruiken zou ik wel onder goede begeleiding doen, het is niet even een schok geven maar dat moet echt getimed worden.
Ik ben niet geheel tegen, vind het een hulpmiddel die echt als laatste redmiddel gebruikt moet worden, als je net een verkeerd moment stroom geeft, bv als er een ik noem maar wat, paard langs komt zal een hond het daar heel snel mee associëren, paard is pijn.....er zijn echt honden voor hun leven verpest zijn door verkeerd gebruik.
Het word ook niet voor niets verboden.