Wanneer laat je een hond inslapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10528
Geregistreerd: 14-04-06

Wanneer laat je een hond inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-19 10:38

Hoi,

Dat is een vraag die in mijn hoofd omgaat sinds onze hond toch achteruit gaat op 16 jarige leeftijd.

Ze wordt nu echt heel oud, ze is helemaal doof kan niet altijd meer even goed lopen. Ook wordt ze echt heel dun en kan haar plasjes niet meer ophouden, ze doet het elke dag wel 4 a 5 keer in huis. Ook heeft ze overal (kanker?) bultjes.

Maar ze is nog zo goed te pas, ze is echt nog heel blij en eet nog heel erg goed. Dus dan vraag ik mij af wanneer is het genoeg geweest?

Yipee

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Wanneer laar je een hond inslapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:46

Ik ben zelf dierenarts en krijg deze lastige vraag regelmatig. Er is een boekje wat wij altijd gratis meegeben bij twijfel en het heet: zijn we niet te vroeg?

Veel eigenaren helpt dit om wat zakelijker en zonder emotie een afweging te maken. Ik heb de tekst ook op deze webpagina gevonden: https://crematiehuisdier.nl/euthanasie.html

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:47

Voor mij zou het zijn: als leven lijden wordt.

Sterkte met je besluit, en wat heeft ze in ieder geval nu al een mooie leeftijd gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:48

Dat is een vraag waar enkel jij antwoord op kunt geven. Iedereen gaat hier een ander antwoord op geven.