Konijntjes naar buiten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Konijntjes naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 11:53

Hoi!

Ik heb nu sinds een jaartje 2 konijnen.
Simba heb ik gevonden op straat, het zou die nacht gaan vriezen dus heb hem in huis gehaald & tijdens het wachten op reactie van amivedi en Facebook en dergelijke dat mensen hem kwijt waren, die natuurlijk nooit kwam, ben ik echt wel aan hem gehecht geraakt. Met m naar de da & toen bleek het inderdaad een mannetje te zijn, geënt & gelijk een afspraak voor castratie gemaakt!
Toen zijn we naar het knaagspoor gegaan om daar een vriendin voor hem te zoeken! Deze hebben we gevonden

Nu is het feit dat ze bij mijn moeder thuis op m'n slaapkamer stonden(hok+ren) & nu woon ik niet meer thuis en zou ze graag hierheen halen, alleen nu is het feit dat mijn vriend allergisch is..
De konijnen komen dus op het balkon.

Dan nu de vragen:
-is het te vroeg om ze nu al naar buiten te doen?
- weten jullie nog extra tips qua aankleding van hun ren/balkon zodat ze zich niet gaan vervelen?

Groetjes :)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 11:57

Zijn de konijnen altijd al binnen geweest? De nachten zijn nu nog te koud om ze buiten te zetten maar ik vind het ook afhankelijk van waar ze precies staan en of ze lekker veel stro hebben in hun nachthok en vooral een tochtvrij hok (dat er geen wind in staat). Als ze op een balkon staan met weinig wind/beschutting kan het meevallen. Als je het nog 1 maandje volhoud binnen kun je wel wat geruster zijn .

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Konijntjes naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 12:49

pas in de nacht naar buiten als de temperatuur boven de 15 graden zit, dan zit je safe.

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-19 14:21

StillAngel schreef:
Zijn de konijnen altijd al binnen geweest? De nachten zijn nu nog te koud om ze buiten te zetten maar ik vind het ook afhankelijk van waar ze precies staan en of ze lekker veel stro hebben in hun nachthok en vooral een tochtvrij hok (dat er geen wind in staat). Als ze op een balkon staan met weinig wind/beschutting kan het meevallen. Als je het nog 1 maandje volhoud binnen kun je wel wat geruster zijn .



Ja, alleen wel op de slaapkamer, waar de verwarming niet aanstaat & met het raam open.
Balkon is sowieso beschut want ligt inpandig, door middel van zo'n groot blauw zeil kan ik een stuk creëeren waar ook helemaal geen wind komt.