Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

 
Profiel   

Evel_Knievel schreef
Is 900 gram veel voor een hond van 35 kilo? Ik heb altijd begrepen bij vers 20-30 gram per kilo lichaamsgewicht. Dan kom ik op 700-1050 gram vlees per dag.


In principe is 900 gram voor volwassen hond veel ja. Mijn langhaar herder en mijn lab x rottie van beiden 40 kg aten 600 gram. Maar er is soms weinig zinnigs over te zeggen. Mijn 2 huidige herder reuen van rond de 40 kg zouden 1 kg per dag moeten eten en de ene zelfs 1200 gram denk ik.

Scheelt ook wel dat de smuldier compleet heel andere kwaliteit is dan kivo compleet bijv. Lotgering is kwalitatief ook niet super maar weer wel erg vet. Daar zou je al weer minder van moeten voeren.

In principe 900 gram vers is 450 gram brok per dag nodig. Dat is best redelijke hoeveelheid.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:14 



 
Profiel   

Ik vind het ook een behoorlijke hoeveelheid ja, nu is Smuldier kwalitatief niet zo best, dus dan voer je automatisch meer.

Maar 900 is veel, maar als jouw hond wel goed op gewicht is, is dat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 18:52 



 
Profiel   

Ik ben van vers vlees overgestapt op Wolf of Wildernes. Heel tevreden over. 1 van mijn honden is een moeilijke eter maar lust dit heel graag.

Verder ook goed voer en graanvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:01 



 
Profiel   

Ik geef of Bosch Soft, of Wolf of Wilderness soft ( brokken) of Rocco, of Kennerfleish (blikken). Mijn honden lusten geen gewone brokken maar de soft versie wel. Die blikken zijn graanvrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:03 



 
Profiel   

Hier bevalt Wolfsblut heel goed! Mijn hond staat op Wolfsblut (wild duck variant, maar er zijn er veel meer) en kvv van carnibest en smuldier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:12 



 
Profiel   

Nah,dat is niet eoveel.
Ik ga uit van 200 gr per 10 kilo hond. Voor eentje van 35 kilo zit je dan idd op 700 fram.
De mijne weegt nu 32 kilo en krijgt idd 3 kwart tot een hele rol per dag.
Toêze jonger was kreeg ze 1 tot 1.5 kilo bij 26 kilo,en dan kon je ribben tellen...
Standaard dus 200 gr per 10 kilo,meer als ze meer nodig hebben. Je kan bv wdl wat opvangen door vetter vlees zoals geit en rund te geven ipv kip of kalkoen bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:55 



 
Profiel   

Ik neem op vakantie altijd de pakjes Renske gestoomd vlees mee, hoeft niet in de koelkast voor openen, en na openen wel maar die is de volgende voerbeurt alweer leeg.
Wel prijzig maar hond lief word ook beetje extra verwend op vakantie haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 19:55 



 
Profiel   

Nee hoor TS, ik blijf deze topics interessant vinden! En om dezelfde reden als jou geef ik momenteel geen Acana meer, te veel negatieve publiciteit.

@Duhelo: welke Simpsons variëteit voer jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 20:09 



 
Profiel   

Ik voer zelf Farm Food brokken gecombineerd met vers vlees van Farm Food. Dit komt in rolletjes van 110 gram, verpakt per 9. Dat is wel makkelijk te ontdooien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 20:10 



 
Profiel   

Hier nu wel acana maar ze eten er met 3 honden van en gaat 1.3 kg per dag door. Hier voor was zak royal canin en hier na hills en we wisselen af en toe af met maaltijd cavom.
De andere 3 eten kwalitatief mindere brok ivm vlot dik worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-19 23:51 



 
Profiel   

Oei ik vindt 900 gram best veel. Misschien kun je beter een iets vettere/kwalitatief betere kvv voeren. Als je het in de prijsklasse van smuldier zoekt kan ik je Lotgering van harte aanraden. Dan kom je ook makkelijker aan de 5 diersoorten die je in een week "hoort" te voeren.

Voor vakanties en logeren krijgt mijn hond nu In Balance is een geperste brok. Ze hebben heel veel diersoorten. De mijne heeft snel last van zijn darmen en huid en het gaat zowaar goed. Je krijgt goed advies en smaakgarantie. Wat wil zeggen dat als jouw hond het op hun advies genomen brok het niet goed doet, je de zak terug mag sturen en je je geld terug krijgt. https://www.inbalance-petfood.nl
Succes!


Laatst bijgewerkt door _ENGEL_ op 09-05-19 08:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 08:21 



 
Profiel   

Lotgering is qua kwaliteit vaak lager dan smuldier, hoewel het allebei twijfelachtig is. Maar 900g vind ik voor dit type hond helemaal niet zo veel. Mijn hond, een poedel van 10kg, heeft ook eigenlijk wel 500g kvv nodig, ook van darf of carnibest. Ik ben uiteindelijk renske gestoomd gaan voeren in combinatie met brok omdat ze dat veel beter eet, maar is wel een andere prijsklasse.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 08:25 



 
Profiel   

_ENGEL_ schreef
Oei ik vindt 900 gram best veel. Misschien kun je beter een iets vettere/kwalitatief betere kvv voeren. Als je het in de prijsklasse van smuldier zoekt kan ik je Lotgering van harte aanraden. Dan kom je ook makkelijker aan de 5 diersoorten die je in een week "hoort" te voeren.

Voor vakanties en logeren krijgt mijn hond nu In Balance is een geperste brok. Ze hebben heel veel diersoorten. De mijne heeft snel last van zijn darmen en huid en het gaat zowaar goed. Je krijgt goed advies en smaakgarantie. Wat wil zeggen dat als jouw hond het op hun advies genomen brok het niet goed doet, je de zak terug mag sturen en je je geld terug krijgt. https://www.inbalance-petfood.nl
Succes!


Had nog nooit van dit merk gehoord, maar als Darf niet goed bevalt ga ik dit zeker proberen! Bedankt voor de tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 08:29 



 
Profiel   

Mag ik trouwens iedereen bedanken voor de tips tot nu toe? Ook heel fijn dat we lief tegen elkaar doen. Mag ook wel gezegd worden <3 +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 08:30 



 
Profiel   

Trouwens: als je graag iets van vlees geeft: mijn moeilijke eter eet geen brok en ik vergeet regelmatig vlees uit te halen, dan krijgt ze rocco. Kost rond de 2 euro per kilo en is ook graanvrij.
Rinti is ook goed maar iets duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-05-19 08:47 



 
Profiel   

Daar ben ik weer! Na een 20 kg zak Darf Vol gevoerd te hebben kan ik concluderen dat dit niet de brok voor Enzo is. Hij poept als een dolle stier en zijn vacht is een stuk stugger en minder glanzend geworden. Wel vind hij de brok enorm smakelijk (lees: hij staat zijn bakje al bellen blazend op te wachten). Ga zo dit topic nog eens doornemen om tot een volgend probeersel te komen. Mocht iemand nog een leuke aanvulling hebben dan hoor/lees ik het graag! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 22:20 



 
Profiel   

Probeer eens simpsons (zooplus). Fijne brok,zeker bij honden met veel / slappe ontlasting en redelijk fijn geprijsd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 22:43 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Probeer eens simpsons (zooplus). Fijne brok,zeker bij honden met veel / slappe ontlasting en redelijk fijn geprijsd.


Die brok heeft ook mijn belangstelling gewekt. Welke adviseer jij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 22:45 



 
Profiel   

In principe kan je kiezen. De 80/20 bevat een stuk meer vlees,maar is ook iets duurder.
Ikzelf voer vrij gevarieerd, mijn hond heeft geen allergieën dus ik heb meestal verschillende smaken versvlees, blik en brok staan en wissel dagelijks af (zowel in smaken als merken)

Als je liever niet afwisselt of liever op safe speelt kwa smaak zou ik starten met de kip. Dat is imo de meest neutrale smaak en soort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 22:51 



 
Profiel   

Vervelende vind ik wel de aardappel en lucerne etc daarin.
Ook is het nog niet duidelijk wat de link is met DCM en de voeders die gebruik maken van graan-vrij en daarvoor linzen, erwten, zoete aardappel etc.

Power of Nature chicken nuggets vind ik ook een fijne brok, gebruik het hier als beloning. Lekker “kaal” zonder de halve groente en kruidentuin waar ze op kunnen reageren. Dat voeg ik liever vers en biologisch zelf toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-07-19 23:00 



 
Profiel   

Ik voer mijn podengo (3 jaar, 40cm, 9,5kg, conditioneel topfit) meestal Renske brok, soms afgewisseld met Wolf of Wilderness 'the taste of' serie (de 'soft' serie vind ik vreselijk stinken zelf). Ik voer van beide maar ongeveer 60/70% vd adh voor zijn gewicht, en daarmee houdt ik hem keurig op gewicht. Voer ik meer, wordt hij te zwaar. En hij beweegt toch best veel.

Nu als 'probeersel' eens Wild Elements bij Zooplus besteld. Dat zijn serieus grote brokken voor mijn kleine hondje (10kg), maar hij vindt het wel lekker (moeilijke eter, te lang hetzelfde voeren en hij stopt met eten, dus ik probeer tussen 2 a 3 merken af te wisselen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 10:56 



 
Profiel   

Brokken die in elk geval als eerste ingrediënt vlees hebben:

Sams Field. De mijne (oud Duitse Herder en Friese Stabij) zijn er gek op (ontlasting is goed), en ik voer daarvan de Adult Large.
Belcano Adult Active.
Belcano Adult light.
Markus Muhle Naturnah. Daar is mijn Herder op begonnen, maar omdat dit een geperste brok is en dus harder, vond ze na verloop van tijd ze toch niet meer zo lekker.
Rinti Maximum.
En in Duitsland te verkrijgen (ik weet dus niet of deze in NL te koop is) maar Premium Mix Trockenfutter. https://www.ebay.de/itm/Premium-Mix-Tro ... 1438.l2649

Omdat ik soms wat lastig aan de Sams Field kan komen (in NL alleen maar bij de Pets Place te krijgen) geef ik af en toe ook de Belcano Adult Light. Maar van die vond ik haar ontlasting niet helemaal je van het. Ik heb als laatste de Premium Mix geprobeerd en die was helemaal niet verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 13:29 



 

Ik geef taste of the wild. Voornamelijk omdat ze een singles lijn hebben. Met een enkele eiwitbron. Super voer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 14:00 



 
Profiel   

Als je hond het het beste doet op Vers (even je openingspost terug gelezen) waarom dan niet gewoon vers blijven voeren?

Ik vind brokken ook veel makkelijker maar mijn hond doet het niet heel best op brok. En echt verschillende merken/ varianten geprobeerd. Van simpel Bennefull tot Professional Plus wat vergelijkbaar is met Acana en Orijen.

Na de zoveelste diarree dag in één keer overgeschakeld naar vers en geen probleem meer gehad.

Ik probeer nu een brok te vinden waarbij de ontlasting wel goed blijft als hij bijvoorbeeld 4 maaltijden per week die brok krijgt. Heel toevallig gaat Darf Vol brok hier best prima. De rest van de maaltijden krijgt hij gewoon vers. Maar als ik een keer vergeten ben om een pak uit de vriezer te halen of het is op, dan krijgt hij dus brok.

Ook gaan hier de gestoomde maaltijden van Renske, Smølke, Best enz heel goed, maar die zijn nogal duur! Goed blikvoer gaat ook redelijk.

En over de hoeveelheid, je moet gewoon voeren waar je hond het goed op doet.

Mijn mini Duitse Staande van 22kg krijgt 800g Smuldier per dag, dus 900g voor 35kg hond is dan niet gek.

En nee, Skip is niet tonnetje rond, je kan met vlakke hand nog steeds al zn ribben voelen. Maar ze steken gelukkig niet meer uit zoals ze deden toen hij nog volledig brok kreeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-19 14:07 



 
Profiel   

Hier 4 honden op farmfood wij willen nooit meer anders.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-19 00:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 56 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen