Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 13:10

Hoi lieve (en geduldige) bokkers.

Ik ben bang dat ik jullie weer ga lastig vallen met het 6928ste hondenvoer topic.

Situatie is als volgt:
Het gaat om een 2-jarige, energieke, ongecastreerde Hollandse herder reu van ongeveer 35 kilo. Op dit moment staat hij op smuldier vlees compleet (1x500gr en 1x 400gr per dag) en doet het hier super goed op. Toch krijg ik een beetje kriebels als ik denk aan de warme zomermaanden en het vlees dat door de dag heen al te veel op temperatuur komt en gaat stinken etc. Ook tijdens mijn zomervakantie beschik ik niet over het gemak van een vriezer waardoor ik elke dag er op uit zou moeten in de hoop dat er nog smuldier te verkrijgen is in de plaatselijke kleine supermarkt.

Om die redenen zou ik graag een fijne brok willen voeren in de zomerperiode. Maar welke dan?! Ik zie door alle bomen het bos niet meer. Dacht ik in acana een goede nog redelijk betaalbare variant te hebben gevonden, lees ik op de voedingwijzer dat acana een hoog risico op DCM geeft en vaak tot taurine tekorten lijdt :oo . Cavom en een merk uit Duitsland gaat hij bergen van poepen en blijft hij te mager op.

Ik hoor van jullie graag ideeën en ervaringen qua hondenvoer.
Laatst bijgewerkt door Evel_Knievel op 08-05-19 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:14

Even voor mijn beeld. Jij geeft dat verse vlees allemaal tegelijk?

Is het niet mogelijk om het in porties te geven?

Ik moet zeggen dat ik geen ervaring en verstand heb van honden en ook niet van vers vlees geven.

Maar als de hond het er verder goed op doet...

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:15

Zelf ben ik voorstander van wolf of Wilderness. Hoog vleesgehalte en Mn honden doen het er erg goed op. Verharen netjes twee keer per jaar, glanzen goed en hebben weinig ontlasting :j

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 13:25

NatasjavE schreef:
Even voor mijn beeld. Jij geeft dat verse vlees allemaal tegelijk?

Is het niet mogelijk om het in porties te geven?

Ik moet zeggen dat ik geen ervaring en verstand heb van honden en ook niet van vers vlees geven.

Maar als de hond het er verder goed op doet...


Hij krijgt het in twee porties

Ochtend: 500gr
Avond: 400gr

Zie dat ik een optel foutje heb gemaakt in de OP. Even wijzigen :p

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 13:30

beauty1love schreef:
Zelf ben ik voorstander van wolf of Wilderness. Hoog vleesgehalte en Mn honden doen het er erg goed op. Verharen netjes twee keer per jaar, glanzen goed en hebben weinig ontlasting :j


Bedankt voor je tip! Ik zal er naar kijken :)

8nnemiek

Berichten: 43393
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:31

Ik ben ook overgestapt van vers vlees naar brok en blikvoer, ook mede doordat we niet altijd een vriezer bij ons hebben op vakanties enz.
Ik voer nu afwisselend Wolf of Wilderness en Bosch brokken, en daarnaast altijd wat Rocco blikvoer. Al die merken hebben varianten zonder graan, met hoog vleesgehalte en ze doen het er prima op. Bosch en Rocco zijn ook nog eens heel betaalbaar.

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:39

Mijn hond kreeg ook smuldier en voor onhandige periodes had ik altijd blikvoer van Rocco of Animonda Grancarno op voorraad

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:49

ik vind wolf of the wilderness ook een erg fijn merk, ofwel simpsons. Beide graanvrij, simpsons doet het beter bij honden die gevoeliger zijn of veel ontlasting hebben.

Betreft het vless in de zomer: teruggaan naar 1 portie per dag, of de tweede portie in een afgesloten bakje in de koelkast plaatsen.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 14:22

Duhelo schreef:
ik vind wolf of the wilderness ook een erg fijn merk, ofwel simpsons. Beide graanvrij, simpsons doet het beter bij honden die gevoeliger zijn of veel ontlasting hebben.

Betreft het vless in de zomer: teruggaan naar 1 portie per dag, of de tweede portie in een afgesloten bakje in de koelkast plaatsen.


Vlees in de koelkast bewaren heb ik geprobeerd. Resultaat was een iets minder hard blok ijs :+ moest ik het vervolgens alsnog in de magnetron ontdooien. Vind ik dan weer niet zo fris.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:26

ah nee, dan moet je het langer op voorhand uithalen.
Ik haal het meestal in de avond uit, en laat het op een koelere plaats ontdooien en stop het s morgens dan in de koelkast. Als het in de zomer ook warm blijft, dan haal ik het s morgens uit om de dag erop te voeren.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:27

Hier ook KVV (kivo) met Wolf of Wilderness (The taste of en de gewone, niet de soft). Daar super tevreden over.

Wij ontdooien hier het vlees sowieso in de koelkast. Sochtends als ik ga voeren een nieuwe rol boven in de koelkast in een bak. En dan is het de volgende ochtend gewoon klaar voor gebruik en ontdooid. :j

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:30

Evel_Knievel schreef:
Duhelo schreef:
ik vind wolf of the wilderness ook een erg fijn merk, ofwel simpsons. Beide graanvrij, simpsons doet het beter bij honden die gevoeliger zijn of veel ontlasting hebben.

Betreft het vless in de zomer: teruggaan naar 1 portie per dag, of de tweede portie in een afgesloten bakje in de koelkast plaatsen.


Vlees in de koelkast bewaren heb ik geprobeerd. Resultaat was een iets minder hard blok ijs :+ moest ik het vervolgens alsnog in de magnetron ontdooien. Vind ik dan weer niet zo fris.


Naar mijn weten moet je rauw vlees voor honden sowieso nooit in de magnetron/kokend water opwarmen, omdat de mini bot stukjes die erin zitten dan heel scherp worden.. Ik leg de rollen vlees (1kg) altijd 1,5d van de voren in de koelkast, dan zijn ze netjes ontdooit op het moment dat ik wil voeren.

Ik geef DARF brok (60% vlees) als alternatief als ik vergeten ben vlees eruit te halen, niet heel duur en de hond doet het er goed op. 60euro per 20kg.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:33

Klopt Belindaap
Maar Smuldier bevat geen bot.

monnette1

Berichten: 244
Geregistreerd: 29-08-14
Woonplaats: Deil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:34

Ik voer op dit moment farmfood, naast x per week kvv. Eerst leek het of 1 hond dit niet lekker vond. Om deze reden overgegaan op Dog lovers Gold, want dit zou een betere brok zijn. Echter vond ik dat ze veel meer poepten en vieze scheten lieten. Ook Jarco geprobeerd, maar dit hetzelfde. Nu weer terug naar farmfood, en dit bevalt eigenlijk nog het beste.

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:39

kiwiwitje schreef:
Klopt Belindaap
Maar Smuldier bevat geen bot.


Heb het even opgezocht, je hebt helemaal gelijk! Nooit geweten, dacht dan in alle KVV bot zat. :=

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:39

In de koelkast bewaren en dan 12 uur van tevoren uit de koelkast halen?

Voor snel magere honden pak ik bij voorkeur royal canin medium puppy, royal canin 4300 of royal canin 4800. Dat laatste voer is beestachtig qua kcal, meer heb ik nog niet kunnen vinden. Maar ik verwacht dat je met medium puppy of 4300 al uit kan. En dan rekenen op 500g brok (medium puppy is 3.17€/kg, 4300 is ongeveer 4€/kg).

Een alternatief is carocroc high energy. Vriendelijker qua budget, want 2.20€/kg, maar wel caloriearmer en ik vind het van kwaliteit minder.

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 15:37

belindaap88 schreef:
Evel_Knievel schreef:

Vlees in de koelkast bewaren heb ik geprobeerd. Resultaat was een iets minder hard blok ijs :+ moest ik het vervolgens alsnog in de magnetron ontdooien. Vind ik dan weer niet zo fris.


Naar mijn weten moet je rauw vlees voor honden sowieso nooit in de magnetron/kokend water opwarmen, omdat de mini bot stukjes die erin zitten dan heel scherp worden.. Ik leg de rollen vlees (1kg) altijd 1,5d van de voren in de koelkast, dan zijn ze netjes ontdooit op het moment dat ik wil voeren.

Ik geef DARF brok (60% vlees) als alternatief als ik vergeten ben vlees eruit te halen, niet heel duur en de hond doet het er goed op. 60euro per 20kg.


Dat is het Vol voer op de darf website?

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 15:57

Ik ben vorig jaar overgestapt van kvv naar brok. Ik had een teefje die het er niet goed op deed. Ik wilde een graanvrije en geperste brok met een hoog vleespercentage. Ik ben toen uitgekomen op wooof zoete aardappel en lam.
Mijn honden doen het er super op. Vinden het erg lekker en hoeven er maar weinig van te krijgen, anders worden ze echt te dik

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:15

Wolfblutt, echt super brok. Ik heb een hond die reageert snel op voeding, dit uit zich in jeuk en een vettige vacht. Met dit voor geen last en een mooie vacht. Ontlasting is ook goed bij deze brok. Het is online verkrijbaar bij topdierenshop.

belindaap88

Berichten: 300
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:23

Evel_Knievel schreef:
Dat is het Vol voer op de darf website?


Ja klopt, de normale variant. Volgens mij is er ook een lams variant.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:32

Welby eend
Ze vinden het heerlijk

KimD

Berichten: 20413
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 16:35

Met de hoeveelheid die jij voert zou ik erop letten dat je kwalitatief goed voer hebt wat aansluit bij de behoeftes van de hond. Anders voer je je hartstikke arm. :')

Orange heeft een brok ontwikkelt, weet alleen niet of die al te verkrijgen is voor particulieren. Die is kwalitatief gelijk aan vlees.

WoW is ook een goede brok. :j

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 17:47

belindaap88 schreef:
Evel_Knievel schreef:
Dat is het Vol voer op de darf website?


Ja klopt, de normale variant. Volgens mij is er ook een lams variant.


Ik ga morgen hier in de buurt de darf brokken ophalen om te proberen. Spreekt me erg aan!

Iedereen enorm bedankt voor alle tips en het meedenken. :D

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:48

Enkel smuldier vlees compleet voeren is overigens sowieso op langer termijn erg slecht! Het heet wel compleet maar is te eenzijdig om langere tijd te voeren.

Als cavom niet bevalt dan zou ik farmfood proberen. Zou wel geperst voeren ivm jou hond kennelijk best veel nodig heeft en geperste brok zwaar is waardoor je qua hoeveelheid niet veel hoedt te voeren

Evel_Knievel

Berichten: 2033
Geregistreerd: 14-12-06
Woonplaats: Lima, Zweden

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-19 18:10

Is 900 gram veel voor een hond van 35 kilo? Ik heb altijd begrepen bij vers 20-30 gram per kilo lichaamsgewicht. Dan kom ik op 700-1050 gram vlees per dag.