Prijzen van HTK kittens???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:27

Helaas is onze lieve kat een tijdje geleden verdwenen. Was niet de jongste meer maar toch heel erg om zo je dier te verliezen. De kinderen snappen er niets van en je hebt geen enkele afsluiting.

Ik heb toen ook marktplaats in de gaten gehouden en daar een vermissingsberichtje geplaatst.

Daardoor krijg ik nu elke keer op mijn openingspagina bij marktplaats suggesties met kattenadvertenties.

Ik schrok me dood van de prijzen die voor gewone korthaar kittens van de plaatselijke straatkater wordt gevraagd :wow: . Ik kom nog uit de tijd (15-20 jaar geleden) dat je in elke straat wel een nestje had zitten, je er gratis 1 meekreeg en die mensen dan dolblij waren dat hij een warm mandje kreeg em het geen slangenvoer werd.

Maar nu......prijzen vanaf 50 tot 200,-. Voor 200,- verwacht je dan op zn minst geent maar nee dan zijn ze alleen ontwormd.

We zijn niet actief op zoek naar een andere kat en wachten gewoon tot iets op ons pad komt. Maar van deze prijzen schrik ik toch wel. Of is dat tegenwoordig de standaard?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-19 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:32

Op marktplaats kan je echt nog wel voor een lage prijs of gratis een kitten krijgen...maar de vraag is of je deze ' fokkers' wil steunen..
Als je wat meer betaald, meestal zo rond de 150 euro heb je een prima verzorgd, gechipt geënt en gecasteerde kitten uit het asiel...

dierenfan
Berichten: 9613
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:34

Vleddertje1 schreef:
Op marktplaats kan je echt nog wel voor een lage prijs of gratis een kitten krijgen...maar de vraag is of je deze ' fokkers' wil steunen..
Als je wat meer betaald, meestal zo rond de 150 euro heb je een prima verzorgd, gechipt geënt en gecasteerde kitten uit het asiel...


Dat dus idd

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:34

Anders eens in het asiel kijken (waar ik ook voorstander van ben ipv mp kittens). Kitten seizoen is begonnen.

Daar betaal je ook wel voor maar dan is hij gechipt, ingeent en gecastreerd. Uiteindelijk ben je dan nog goedkoper uit dan wanneer je het allemaal zelf laat doen.

Spenk
Berichten: 21769
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:35

Ik heb voor mijn kittens totaal €200 betaald. De 1e was €100 zoals alle kittens maar omdat ik er 3 nam korting gekregen. Hiervoor waren ze gechipt, geent, ontwormd en ontvlooid. Uit het asiel.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:35

Ik schrok me daar vorig jaar ook de tandjes van, bizar. Mijn vorige kitten via marktplaats was 15 euro (15 jaar geleden), dan vond ik nog te doen.

Ik heb vorig jaar dus kittens via een kittenopvang van de dierenambulance gehaald.
Tientjs voor de chip en het ontwormen, plus alles wat je als donatie zou willen missen. En dan doe je tenminste iets voor een goed doel.

Oehlala
Berichten: 4304
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:35

onze boerderijpoes had weleens kittens, die hebben wij niet gefokt, maar wel altijd weggegeven. en dan vond ik het leuk als ze goed terecht kwamen.

Kabayo

Berichten: 13971
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:35

Wij hadden de kat gratis van een boer..

pmarena

Berichten: 48102
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:38

Die 2 spoken van ons heb ik in 2006 in Ede gehaald. Voor de geheel grijze vroegen ze 80 euro vanwege het aparte kleurtje. Er liep ook nog een rode rond en die mocht er voor 20 euro bij :D Was volgens mij helemaal niks mee gebeurd dus zeg maar blanco kittens.

Boras
Berichten: 9950
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:42

Ik mocht de mijne gratis meenemen, een schildpadpoes.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:44

Het is nog een beetje te vroeg voor kittens, wacht nog een paar weken en je hebt keus genoeg. Mijn advies is om eens te informeren bij het asiel, daar zijn de eerste nestjes inmiddels binnengekomen en dan heb je voor een redelijk bedrag een kitten wat netjes ontplooit, ontwormt, gechipt, gevaccineerd en geholpen wordt.

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:46

Ik zou absoluut geen kittens willen die met 13 weken al onder het mes zijn geweest. Ben blij dat ik ze gewoon ongecastreerd mee kon krijgen en eerst volwassen kon laten worden. Ik zou echt nooit maar dan ook nooit een gecastreerd kitten kopen. Je krijgt er zóveel ellende op latere leeftijd voor terug.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:52

Toevallig heb ik ook zitten kijken en het viel mij ook al op.

Heb ook een HTKer die ik ooit gratis opgehaald heb.

Ik moet zeggen dat ik niet weet of ik het een goede of slechte ontwikkeling vindt.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:54

Ibbel schreef:
Ik zou absoluut geen kittens willen die met 13 weken al onder het mes zijn geweest. Ben blij dat ik ze gewoon ongecastreerd mee kon krijgen en eerst volwassen kon laten worden. Ik zou echt nooit maar dan ook nooit een gecastreerd kitten kopen. Je krijgt er zóveel ellende op latere leeftijd voor terug.


Is dat zo?

Want er zijn heel veel onderzoeken geweest naar vroegcastratie die geen schadelijke gevolgen lieten zien.

Ik heb overigens net twee Noren gekocht...die worden met een half jaar pas gecastreerd/streriliseerd.

Ik vind met 13 weken ze ook nog wel heel jong hoor.
Maar of het echt schadelijk is weet ik niet.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:55

Ik vind het op zich goed dat je wat meer voor een levend wezentje moet betalen. Het is immers geen broodje wat je koopt.

Maar aan de andere kant ben ik bang voor de mensen die dit wel een leuke handel vinden. Moet je eens naar de prijzen van een langharige HTK kijken... En als je een tijdje MP volgt dan zie je ook steeds dezelfde mensen adverteren met het excuus van oeps-nestje of eenmalig nestje.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:56

die van ons is nu 4 en heb ik toen gratis gekregen, wel ontwormd niet geënt of gechipt

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 19:58

Wauw, wat een prijzen zeg... ik weet ook niet beter dan dat htk-katjes ongeveer kosten wat ze ook gekost hebben. Bij voorbeeld de kosten die zijn gemaakt om te ontvlooien en ontwormen, en evt een bijdrage voor kittenvoer en extra voer voor de moederpoes.

Aan de andere kant ben ik wel blij dat voor katjes op marktplaats in elk geval geld gevraagd wordt. Ik weet niet wat er waar is van het spookverhaal dat gratis katjes mensen aantrekt die prooi zoeken voor slangen maar ik vind het een naar verhaal.

Dertien jaar geleden betaalde ik voor mijn zwart-witte htk-kater 25 euro, dat was dan de vergoeding voor ontvlooien, ontwormen enzo. Zes jaar geleden heb ik mijn blauwe katje (apart kleurtje dus, het is een kruising Blauwe Rus) voor nop mee gekregen. Inderdaad omdat de mensen waar ze geboren is graag wilden dat ze fijn terecht zou komen.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:01

Ibbel schreef:
Ik zou absoluut geen kittens willen die met 13 weken al onder het mes zijn geweest. Ben blij dat ik ze gewoon ongecastreerd mee kon krijgen en eerst volwassen kon laten worden. Ik zou echt nooit maar dan ook nooit een gecastreerd kitten kopen. Je krijgt er zóveel ellende op latere leeftijd voor terug.

Bij ons krijg je als het kitten 9 maanden is een uitnodiging voor de gratis castratie, dat gebeurd dus niet voor de plaatsing. In België schijnt dat wel verplicht te zijn, ik weet niet zo goed wat ik daar van vind.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:01

Jessix schreef:
Ik vind het op zich goed dat je wat meer voor een levend wezentje moet betalen. Het is immers geen broodje wat je koopt.

Maar aan de andere kant ben ik bang voor de mensen die dit wel een leuke handel vinden. Moet je eens naar de prijzen van een langharige HTK kijken... En als je een tijdje MP volgt dan zie je ook steeds dezelfde mensen adverteren met het excuus van oeps-nestje of eenmalig nestje.


MP is gewoon veel handel. Daar moet je gewoon niet willen kopen/aanmeewerken.
Wat mij betreft mag die handel van honden en katten op MP wel stoppen.

Een raskat doe je via een vereniging oid en een htk lekker bij het asiel of een andere soort opvang.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:02

Net als puppyfarms heb je ook mensen met een aantal poezen die raak fokken. Juist omdat er goed geld verdiend word. Tip, hang een briefje op in je supermarkt of vraag bij wat boeren. Ik heb al 40 jaar katten en nog nooit betaald. Je kunt bij het asiel een iets oudere kat uitzoeken .

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:06

Nou ja, je bent er natuurlijk wel zelf ook bij. Mijn eerste twee katten heb ik via marktplaats gevonden. De eerste was een herplaatser van 3 jaar die werd gepest door twee katers bij die mensen in huis. En de andere is een kitten uit een oeps-nestje.

De derde heb ik via de dierenarts gevonden. Ze wisten daar natuurlijk dat mijn eerste kat gestorven was en dat ik rustigaan op zoek was naar een rood katertje. Ze hadden andere klanten, die toen een nestje hadden. En daar zaten een rood en een creme katertje in. Ik kwam thuis met hun zusje, een blauw poesje ;)

Maar net als wanneer je een paard koopt moet je zelf gewoon even je ogen en gezonde verstand gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-05-19 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:07

Ik heb beide poezen voor niks, eentje via bokt <3 en daar een aantal spulletjes voor haar katten voor gehaald. De andere kwam vorig jaar hier en was van een bekende.
Beide nog nog contact mee ook! <3
De jongste moet nog geholpen worden (volgende maand) maar al veel reacties gehad van mensen die er wel eentje van willen, ook een schildpad poes dus dat lijkt gewild ofzo?
Overigens doe ik het niet. Mooie laten helpen!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:11

Onze oudste kater hebben we 3 jaar geleden van een boerderij geplukt. Beest kreeg een boterham in een kom melk als eten :?. Was dus gratis
Onze jongste kater komt uit het asiel.

En er is niks mis met vroegcastraties hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:14

Asiels in de buurt heb ik net uit nieuwsgierigheid eens gekeken maar aanbod van kittens is er niet en wat er aan volwassen katten zit is niet geschikt voor onze situatie of mankeert medisch wat.

Ach we zien wel wat we een keer tegen komen.

Ik heb niets tegen mp en een kitten hoeft niet gratis maar dit neigt echt naar handel voor het geld.

ryukapple

Berichten: 1776
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:18

Gloa schreef:
Asiels in de buurt heb ik net uit nieuwsgierigheid eens gekeken maar aanbod van kittens is er niet en wat er aan volwassen katten zit is niet geschikt voor onze situatie of mankeert medisch wat.

Ach we zien wel wat we een keer tegen komen.

Ik heb niets tegen mp en een kitten hoeft niet gratis maar dit neigt echt naar handel voor het geld.


Het kittenseizoen is ook nog niet begonnen. Bij ons bij het asiel zijn de eerste net geboren. Geef het een paar weken en de asiels zwemmen in de kittens