Prijzen van HTK kittens???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:12

Koper schreef:
Hoppit schreef:
Ach voor kittens uit het asiel die gecheckt, geënt, gechipt en gecastreerd zijn mag je zonder morren best wel een net bedrag voor neerleggen. Ik zou €100 daarvoor een prima prijs vinden.

Maar heel vaak staan ze er ook op met een bepaalde prijs omdat anders 'reptielenmensen' ze komen halen als 'slangenvoer'. Broodje aap verhalen die helaas op herplaatswebsites en facebookpagina's niet uit te woekeren zijn.

Wat ik ook écht onzin vind: papa is een stamboek met zoveel titels huppeldepup en moeders is een stamboek zoveel shows andere huppeldepup. Een kruising bedoel je dus :') 8)7 :=
Maar mits dezelfde voorwaarden als uit het asiel wil ik daar alsnog dat honderdje voor neerleggen hoor :')

Woekeren en zijn niet uit te roeien bedoel je denk ik?

Maar ik ben ze inderdaad ook wel tegengekomen: moeder is een rex x coon en vader is een pers x bengaal. Kitten is dus 100% ras!
Ja, zo kan ik het ook...

Ja of papa en mamma hebben stamboom maar voor de kittens hebben we dit niet aangevraagd. Aanvraag kost een tientje per kitten heb ik van stamboomfokkers begrepen. :')

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:44

Niet elk nestje kittens die gratis zijn is van een broodfokker, onze kat had kittens, we waren te laat om haar te laten helpen, die zijn ook gratis weg gegaan. Onze buren hadden vorig jaar ook kittens ook gratis en dat zijn echt geen mensen die het er om doen. De buurman ziet ze liever gaan dan komen de kittens. De kat daar is nu dan ook netjes geholpen.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 21:56

Hoppit schreef:
pompadour schreef:
ik had verleden jaar gelezen , ook op marktplaats
Dat de mensen geld vragen voor dit soort kittens , omdat ze wanneer ze gratis zijn dan worden de kitten slangen voer.

Dat schijnt dus vaak voor te komen .


Die domme melding ja, kittens aan reptielen voeren nee.

1. Kittens zijn enorm groot. Er zijn maar weinig mensen die zulke grote dieren hebben dat die een maatje kitten kunnen weg werken.
2. Die mensen fokken daar bijna altijd zelf cavia's oid voor en anders kennen ze wel een degelijke voerleverancier met gezonde voedseldieren.
3. Zo'n mottig oepsnest kitten met traanogen heeft werkelijk 0.0 voedingswaarde.
4. Als ze levend zouden voeren, dan zijn er andere diersoorten die minder risico voor je reptiel meebrengen. Ooit al eens een wild stalkatje opgetild? Dat wil je niet je dier laten verwonden.

Ik zou mij eerder druk maken dat mijn katje naar zo'n sadistische staarttrekkende kleuter gaat, dan naar iemand slangen.


Voor slangen zijn kittens niet te groot, voor de wurgslangen zeker niet

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:02

Volgens mij krijgen wurgslangen vooral muizen en kuikens.

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:04

de prijzen van zogenaamde raskatten die niet raszuiver zijn, wordt flink uitgemolken .
Veel zogenaamde dieren vrienden fokken bewust om er geld aan te verdienen.

Ik snap heus wel dat die mensen naar de Da gaan voor hun kittenvaccinatie en eventueel laten chippen en netjes ontwormen dat zij er geld voor de kittens vragen. De Da kost ook geld,
Maar er zijn nog meer die dat niet doen en toch veel geld vragen.

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:04

Gewoon naar het asiel gaan en kijken of er een kitten tussen zit die jullie graag willen adopteren. Dan weet je tenminste dat het dier is gechipt, ingeent, ontvlooit en ontwormd en geheel nagekeken door de dierenarts! Als je geen geld wilt uitgeven aan de aanschaf van een particulier nestje (ik zeg niet dat jullie er geen geld aan uit willen geven, maar ik hou mijn verhaaltje even in het algemeen ;) ), dan kun je er zeker van zijn dat ze niet geent en gechipt etc. zijn. En ik vind dat je als baasje wel verplicht bent je dier gezond te houden en een geregistreerde chip te geven. Wil je dit niet, dan gewoon geen diertje aanschaffen. En uiteraard zoals al eerder aangehaald is: ik weet niet of je die particuliere pretnest fokkertjes moet willen steunen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 22:09

Ik zie diverse reacties dat het seizoen Nog niet begonnen is.. nou hier in De omgeving word je er zon beetje mee dood gegooid en er zijn echt al netjes.
Per toeval heb ik een lapje gereserveerd op een boerderij, gewoon omdat het katje mij aansprak.
Het roodwitte broertje is ook nog vrij daar twijfel ik nog over.
Ze vragen 20 per kitten en zijn dan ontwormd en ontvlooid :)
Nu 6 week oud dus mag nog even wachten *\%/*

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:16

pompadour schreef:
Voor slangen zijn kittens niet te groot, voor de wurgslangen zeker niet


De gemiddelde wurgslang in Nederland gehouden is een rattenslangetje of een koningspython. Waarvan de helft niet eens zo groot is dat ze een volwassen rat aankunnen. Je kan ook proberen deze onzin niet in stand te houden...

De enkeling met een grotere wurgslang à la formaatje volwassen netpython, die voert zijn dieren echt niet met een l*llige kitten van een paar honderd gram. Daar gaan volwassen konijnen van 2-3kg in.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:26

Daarnaast heb ik ooit ergens gelezen dat wat er in katten aan eiwitten en/of vlees zit niet helemaal past bij een slang. Het is volgens de reptielen wereld echt onzin dat alle gratis kittens gevoerd worden. Natuurlijk heb je er altijd uitzonderingen tussen zitten...

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:26

LukieBradley schreef:
Ik zie diverse reacties dat het seizoen Nog niet begonnen is.. nou hier in De omgeving word je er zon beetje mee dood gegooid en er zijn echt al netjes.
Per toeval heb ik een lapje gereserveerd op een boerderij, gewoon omdat het katje mij aansprak.
Het roodwitte broertje is ook nog vrij daar twijfel ik nog over.
Ze vragen 20 per kitten en zijn dan ontwormd en ontvlooid :)
Nu 6 week oud dus mag nog even wachten *\%/*


Ja gewoon ook nemen, leuk voor hun en die twee kleuren zijn altijd leuk om naast elkaar te zien ;) :+
Wij hadden ook 1 lapje en 1 rood witte, waren heel leuk samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:36

Ik ken in de omgeving ook alleen maar gratis kittens. Dit is dan wel via via.
Ken ook een gezin die boerderijkittens ontwormd & ontvlooid gratis weggeven, dit dan wel aan personen die ze vertrouwen mbt het houden van katten. Ze krijgen bij het ophalen volgensmij bijna altijd een presentje van de nieuwe eigenaren. Varierend van een geldbedrag tot mandje lekkers. Zo kan het dus ook...

Ik denk dat op mp de kosten zo hoog zijn omdat er blijkbaar kittens voor die prijs worden verkocht. Dan snap ik wel dat broodfokkers in de rij staan := Ik vind het om die reden dan ook een slechte ontwikkeling die speelt. Gratis kittens kosten de fokkers namelijk geld en tijd. Dure kittens leveren daarintegen geld op, en zijn dus interessant voor broodfokkers.
En de nieuwe eigenaren hebben de fokkers zelf in de hand, dus daarom vind ik 100 euro vragen zodat het geen slangenvoer wordt onzin. Als je goed oplet filter je ze er wel uit.

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:47

ryukapple schreef:
Gloa schreef:
Asiels in de buurt heb ik net uit nieuwsgierigheid eens gekeken maar aanbod van kittens is er niet en wat er aan volwassen katten zit is niet geschikt voor onze situatie of mankeert medisch wat.

Ach we zien wel wat we een keer tegen komen.

Ik heb niets tegen mp en een kitten hoeft niet gratis maar dit neigt echt naar handel voor het geld.


Het kittenseizoen is ook nog niet begonnen. Bij ons bij het asiel zijn de eerste net geboren. Geef het een paar weken en de asiels zwemmen in de kittens


Vraagje: stelt het asiel als eis dat de kittens naar buiten kunnen? Ik wil namelijk over een tijdje (eerst verhuizen) 2 kittens adopteren, maar ze kunnen helaas niet naar buiten.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 23:53

Tiggs schreef:
Vraagje: stelt het asiel als eis dat de kittens naar buiten kunnen? Ik wil namelijk over een tijdje (eerst verhuizen) 2 kittens adopteren, maar ze kunnen helaas niet naar buiten.


Nee :D

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 09:43

Overigens van een bekende met reptielen hoorde ik Dat het in dat wereldje echt een schande is als je kittens zou voeren :) zeker niet gewenst. Wat een discussie ook.
Alhoewel je hebt overal gekken

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 11:37

Ik betaal niets voor oeps- of pretnestkittens.
Ik ga hun hobby/fouten niet steunen dus als er überhaupt al zo'n kitten komt dan betaal ik zelf de kosten van enten, chippen etc want vaak is dat niet gebeurd.
Maar uit principe haal ik kittens bij een goede fokker of uit een asiel/opvang.
Dan hebben ze iig een goede start gehad de tijd dat ze er zaten (in geval van asiel/opvang), zijn gechipt, ingeënt, ontwormd en ontvlooid.
Castratie/sterilisatie regel ik zelf wel.
Voor volwassen herplaatsers (ras of niet) betaal ik niet meer dan €150,- en dan moet de kat kerngezond zijn, ontwormd, ontvlooid, gechipt, ingeënt en gecastreerd/gesteriliseerd.

Maar ik heb nu mijn laatste kat, ben na diverse zieke katten waarvan het verzwegen was en die me een hoop geld hebben gekost wel klaar ermee.
Heb ik mijn kattenallergie die intussen ontwikkeld is en steeds erger wordt nog niet eens meegenomen in de beslissing. :+

pompadour
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:15

Hoppit schreef:
pompadour schreef:
Voor slangen zijn kittens niet te groot, voor de wurgslangen zeker niet


De gemiddelde wurgslang in Nederland gehouden is een rattenslangetje of een koningspython. Waarvan de helft niet eens zo groot is dat ze een volwassen rat aankunnen. Je kan ook proberen deze onzin niet in stand te houden...

De enkeling met een grotere wurgslang à la formaatje volwassen netpython, die voert zijn dieren echt niet met een l*llige kitten van een paar honderd gram. Daar gaan volwassen konijnen van 2-3kg in.

Ik hebt ook maar van markt plaats. Dat had ik bij een advertentie gelezen.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 15:36

Kaitlyn schreef:
Tiggs schreef:
Vraagje: stelt het asiel als eis dat de kittens naar buiten kunnen? Ik wil namelijk over een tijdje (eerst verhuizen) 2 kittens adopteren, maar ze kunnen helaas niet naar buiten.


Nee :D


Doorgaans stellen ze wel als eis dat je er niet mee mag fokken (er zit niet voor niets een castratie bij de prijs in bij een kitten)
En dat je ze niet zelf mag herplaatsen

Marcella

Berichten: 36721
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 16:14

Heb voor mijn herplaatser van een cattery via marktplaats nog een behoorlijk bedrag betaald, maar wel wat minder dan er normaal gevraagd word. Ze willen namelijk echt kunnen kiezen/selecteren wie geschikt zou zijn. Heb alle stamboek papieren en behaalde predicaten ook meegekregen.
Afbeelding

Marktplaats hoeft geen slecht plek te zijn, maar het is wel goed uitkijken. O en ze word alleen gedekt door een kater van hetzelfde stamboek met de bijbehorende testen. En na dit laatste nestje gelijk steriliseren. Nestje is eigenlijk alleen omdat ik het eigenlijk niet aandurf om het met een andere kat te proberen (1 kitten gaat blijven).

Tiggs

Berichten: 7525
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 18:55

Liselot schreef:
Kaitlyn schreef:



Nee :D


Doorgaans stellen ze wel als eis dat je er niet mee mag fokken (er zit niet voor niets een castratie bij de prijs in bij een kitten)
En dat je ze niet zelf mag herplaatsen


Thanks, dat vind ik prima. Wil het liefste katertjes en die wil ik sowieso niet ongecastreerd...
En het is de bedoeling dat ze lang bij me blijven :)

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:02

Tiggs, in asiels zijn ook katten die gewend zijn om in een appartement te leven. Ook kittens kunnen heel goed aan dat bestaan wennen. Een vorm van buitenruimte (balkon of terras) is natuurlijk wel erg fijn voor ze.

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:23

Als je nu al schrikt van de prijzen op mp moet je met de kerst nog eens kijken, dan word er gerust 3 a 400 euro gevraagd voor niet geente, niet gechipte en niet ontwormde kittens.
Voordeel, ze mogen wel al weg bij de moeder met 6 a 7 weken oud.

Al mijn katten waren of gratis of van een opvangstichting of asiel.
Zou niet anders willen, alleen als ik echt een raskat wil dan wel via een goede fokker of herplaatssite.

Lukasje
Berichten: 11257
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 19:55

Tiggs schreef:
Vraagje: stelt het asiel als eis dat de kittens naar buiten kunnen? Ik wil namelijk over een tijdje (eerst verhuizen) 2 kittens adopteren, maar ze kunnen helaas niet naar buiten.


Hangt hier erg van het asiel af ... Het ene wil dat per se wèl. Een ander wil het absoluut niet.

juval

Berichten: 13209
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 06:50

nuscaniels schreef:
Als je nu al schrikt van de prijzen op mp moet je met de kerst nog eens kijken, dan word er gerust 3 a 400 euro gevraagd voor niet geente, niet gechipte en niet ontwormde kittens.
Voordeel, ze mogen wel al weg bij de moeder met 6 a 7 weken oud.


Dat vind ik geen voordeel hoor, de optimale leeftijd is volgens mij 10 weken. 6 weken is echt veel te vroeg.

Anoniem

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 08:01

Heb een kat van de boerderij , gratis maar ontwormd en ontvlooid meegekregen (ouders hebben er ook 2 van dezelfde boerderij ) . Heb van mijn broer zijn kat gekregen , die dame kwam van de weggeefhoek 8)7 (al twijfel ik weleens of ik haar er niet weer opzet _O- , diva draak is het ) . En nummer 3 is 14 jaar geleden bij mijn ouders geboren en meegenomen toen ik uit huis ging

Vind 200 euro voor HTK echt duur

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 09:17

juval schreef:
nuscaniels schreef:
Als je nu al schrikt van de prijzen op mp moet je met de kerst nog eens kijken, dan word er gerust 3 a 400 euro gevraagd voor niet geente, niet gechipte en niet ontwormde kittens.
Voordeel, ze mogen wel al weg bij de moeder met 6 a 7 weken oud.


Dat vind ik geen voordeel hoor, de optimale leeftijd is volgens mij 10 weken. 6 weken is echt veel te vroeg.



Mee eens. 6 a 7 weken is veel te vroeg.

Dan moeten ze nog zoveel van hun moeder leren.

Mijn kittens krijg ik zo met 12 weken.