Prijzen van HTK kittens???

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Froukje
Forever young

Berichten: 10851
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:39

Als asiels zo moeilijk doen als dat Dimphyl beschrijft snap ik wel dat mensen kiezen voor een kat van een oepsnestje of boerderij.

Dat zijn toch eisen van niks? Ik heb ook ooit 1 kat uit het asiel gehad, het arme beest was doodsbang en ze waren blij dat ze er af waren maar een kitten kregen we ook niet mee :n "Waren allemaal al vergeven" terwijl ze weken later nog op de site stonden.

Als het zo moet dan hoeft het van mij allemaal niet. Ik gun elk beestje een 2de kans maar dan moeten de asiels wel een beetje mee werken en IMO kan iemand van 25/26 net zo goed voor een kat zorgen als iemand van 50.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 16:46

Froukje schreef:
Als asiels zo moeilijk doen als dat Dimphyl beschrijft snap ik wel dat mensen kiezen voor een kat van een oepsnestje of boerderij.

Dat zijn toch eisen van niks? Ik heb ook ooit 1 kat uit het asiel gehad, het arme beest was doodsbang en ze waren blij dat ze er af waren maar een kitten kregen we ook niet mee :n "Waren allemaal al vergeven" terwijl ze weken later nog op de site stonden.

Als het zo moet dan hoeft het van mij allemaal niet. Ik gun elk beestje een 2de kans maar dan moeten de asiels wel een beetje mee werken en IMO kan iemand van 25/26 net zo goed voor een kat zorgen als iemand van 50.


als je boven de 50/60 bent krijg je vaak geen hond mee.. hoe dat met katten zit weet ik dan niet :o maar echt.. tis toch triest voor die dieren??
de volwassen katten hier in t asiel (12stuks) zijn er 9 die niet met honden kunnen, 2 waarvan ze het niet weten; die zijn angstig; niks voor ons want veel volk over de vloer, en de laatste moet samen geplaatst worden én naar buiten kunnen.. dan houdt het dus op voor ons..

ik heb van horen zeggen dat er wél veel kittens in dit asiel zitten, maar die staan dus niet op de site, én willen ze niet alleen plaatsen. heb hier wel een mailtje aan gewaagd maar nog niks terug gehoord.

enige katten-opvang/herplaatsing hier in de buurt (stichting scheldekat) vraagt naar mijn mening echt een hoofdprijs (asiel is goedkoper) maar goed, dat vind ik dan nog niet zo'n probleem, ik sponsor liever een stichting wat extra dan de oepsnestjes, maar ook die willen geen kat/kitten alleen plaatsen..

kijk, ik heb geen haast, maar als ik van de enige 'goede' plekken die ik hier in de buurt ken, al zo een deksel op mn neus krijg, dan is het toch aantrekkelijker om voor 0-50euro een oeps-kitten op te halen??

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:31

Ik vind het best normaal dat een kitten niet alleen geplaatst wordt(als er geen andere kat aanwezig is). Dan missen ze toch echt een stuk in de opvoeding, geen maatje om mee te spelen.

In 2015 heb ik een (bange) kater geadopteerd uit een asiel, nu ik een jaar samen woon met mijn vriend in een groter appartement willen we er ook een kitten bijnemen(omdat we denken dat het moeilijker gaat zijn ivm. zijn karakter om hem te laten wennen aan een oudere kat erbij). Ik heb daarvoor het zelfde asiel weer gemaild omdat het zo goed is bevallen en ze daar oprecht om de dieren lijken te geven, en we staan nu op de wachtlijst. En dan betaal ik met liefde wat meer als ik weet dat de kitten gecontroleerd is, ontwormd en ingeënt ed. :)

mirim

Berichten: 4423
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 17:54

Dat een kitten niet alleen geplaatst wordt vind ik persoonlijk wel onzin.
Hoeveel mensen hebben niet 1 poes ?
En wat valt er door een oudere poes op te voeden?
Ik heb geen volwassen kat een kitten zien afstraffen omdat hij aan een plant at of in de gordijnen hing.
De huisregels bijbrengen is aan de eigenaar van de kat en niet aan een al ‘ opgevoede’ kat.
En of de al oudere kat een speelkameraadje van het kitten wil worden is ook nog maar de vraag.
Ik vind het een hele rare eis van het asiel.

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:11

Dat is toch opvoeding wat niks met kat zijn te maken heeft, en daar heb ik het dus niet over. Maar natuurlijk is de mens en zijn spullen weer het belangrijkste :)

Dus als veel mensen iets op een bepaalde manier hebben is het goed? Dan kan iedereen toch ook wel hun paard ophokken en alleen laten staan. Supergoed!

Als ik niet het idee zou hebben dat het uiteindelijk goed voor hem is dat er een tweede kat bij komt dan zou ik er inderdaad voor kiezen om hem alleen te houden, bedankt voor je bezorgdheid.

Zou jij een veulen alleen plaatsen zonder soortgenoten? Zo nee, dan is het dus toch niet zo'n gekke eis van het asiel.

mirim

Berichten: 4423
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:15

Huh ?
Mis ik iets ?

Froukje
Forever young

Berichten: 10851
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:16

Ik heb broer en zus van de boerderij en waar ze als kitten nog wel eens met elkaar speelden slaan ze elkaar nu geregeld bijna de hersenen in.
Katten samen zegt dus helemaal niks, de vorige kittens altijd alleen gehad en echt geen verschil gemerkt met de kittens samen of alleen.

Buiten dat, blijkbaar ben je met 26 ook niet oud genoeg voor een kat als het aan het asiel van Dimphyl ligt. En dan begint het al gauw op te stapelen met redenen waarom ze niet willen plaatsen.

Als asiel wil je de dieren toch zo kort mogelijk in een asiel? Dan moet je niet gaan lopen mierenn*uken dat de adoptant niet oud genoeg is. Want, wat is oud genoeg? Of dat er een hond rond loopt, kittens hier waren door het dolle met de hond. Zeker de oude labrador waren ze gek op.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:17

Het gaat bij mij dus niet eens persé om een kitten, ook de volwassen kat die bij ons zou kunnen passen willen ze niet zonder andere kat plaatsen. Hun goed recht uiteraard, maar wel de reden dat wij verder zoeken.

Overigens is mijn laatste kat opgevoed met 2 andere katten.. die bleef weglopen en naast de bak ontlasten, tot ze zonder andere katten bij mij kwam wonen, perfecte modelkat opeens.. uiteraard is dit per kat verschillend maar ik denk dat ze, zeker vanaf een week of 15(dan is eigenlijk alle opvoeding al gedaan) echt wel happy kunnen zijn zonder andere kat in huis..


Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Freggle_Edge

Berichten: 2117
Geregistreerd: 20-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 18:24

Air schreef:
Ik vind het best normaal dat een kitten niet alleen geplaatst wordt(als er geen andere kat aanwezig is). Dan missen ze toch echt een stuk in de opvoeding, geen maatje om mee te spelen.

In 2015 heb ik een (bange) kater geadopteerd uit een asiel, nu ik een jaar samen woon met mijn vriend in een groter appartement willen we er ook een kitten bijnemen(omdat we denken dat het moeilijker gaat zijn ivm. zijn karakter om hem te laten wennen aan een oudere kat erbij). Ik heb daarvoor het zelfde asiel weer gemaild omdat het zo goed is bevallen en ze daar oprecht om de dieren lijken te geven, en we staan nu op de wachtlijst. En dan betaal ik met liefde wat meer als ik weet dat de kitten gecontroleerd is, ontwormd en ingeënt ed. :)



Helemaal mee eens!
Met de wetenschap van nu kunnen we dieren meer bieden. Laten we dat dan ook doen.
Het excuus dat vroeger niemand moeilijk deed over maar 1 kat vind ik zo een dooddoener. Vroeger droegen we ook geen gordels achterin de auto. Vroeger haalde we asbest met onze blote handen weg. Vroeger haalde we pups en kittens met de neus door de pies om ze zindelijk te maken. Gelukkig is het nu allemaal zwaar achterhaald. Nu het stukje kattenwelzijn nog. ;)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 23:55

Daphara schreef:
€250 voor een HTK kitten dat geholpen is, alle vaccinaties heeft gehad en een chip heeft, vind ik persoonlijk erg redelijk, je bent het minstens ook kwijt als je het zelf laat doen bij de DA.


Voor 250 euro kan ik wel 2 katers laten helpen, chippen en vaccineren hoor :j . Castreren is 50 euro bij mijn dierenarts, chippen 13, 50, enten 26,50. (bij 2 dieren gelijktijdig enten kost de 2e 16,50).

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 15:34

Wij waren ook veel minder kwijt voor dit alles voor 2 katten. Bij lange na geen 250 euro. Wij waren bij de 1ste enting voor 2 katten ong 50 euro kwijt. Castratie, chip+registratie en wde enting 135 euro. Dus 185 in totaal voor 2.katten.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 16:57

Kreeg vandaag een mailtje terug van het asiel, niks over evt kittens, (terwijl een kennis er afgelopen week 2 vandaan heeft gehaald dus ze zijn er écht) maar wel een aanbod voor één van de katten die op de site staat en door ons al was afgewezen omdat die enorm angstig is..

Sorry maar jongens.. Ik vraag in mijn mail naar katten die niét op de site staan, omdat we een te druk huishouden hebben voor angstige katten én een hond hebben.. Ik snap dat ze het waarschijnlijk druk hebben maar een beetje meedenken??

Hier inmiddels contact met iemand die een straatpoes heeft opgevangen en daarvan 3 'kansarme' zwarte kittens heeft nu. Mamma wordt gecastreerd, kittens zijn nog met de hand gevoed, inmiddels ontwormd en ontvlooid. daar zit dus geld en tijd in, die wil ik best sponsoren !!

Ook een ander nest, 'oeps' nest, maar daar is dus niks aan gedaan behalve ontvlooid en ontwormd en die vragen nog meer.
Ik vind het echt belachelijk..

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16200
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 19:22

Moderatoropmerking:
We willen jullie er op wijzen dat adverteren buiten de Boktmarkt om niet de bedoeling is. Hier valt het aanbieden van kittens ook onder. Deze berichten worden verwijderd uit het topic

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 01:25

Freggle_Edge schreef:
Air schreef:
Ik vind het best normaal dat een kitten niet alleen geplaatst wordt(als er geen andere kat aanwezig is). Dan missen ze toch echt een stuk in de opvoeding, geen maatje om mee te spelen.

In 2015 heb ik een (bange) kater geadopteerd uit een asiel, nu ik een jaar samen woon met mijn vriend in een groter appartement willen we er ook een kitten bijnemen(omdat we denken dat het moeilijker gaat zijn ivm. zijn karakter om hem te laten wennen aan een oudere kat erbij). Ik heb daarvoor het zelfde asiel weer gemaild omdat het zo goed is bevallen en ze daar oprecht om de dieren lijken te geven, en we staan nu op de wachtlijst. En dan betaal ik met liefde wat meer als ik weet dat de kitten gecontroleerd is, ontwormd en ingeënt ed. :)



Helemaal mee eens!
Met de wetenschap van nu kunnen we dieren meer bieden. Laten we dat dan ook doen.
Het excuus dat vroeger niemand moeilijk deed over maar 1 kat vind ik zo een dooddoener. Vroeger droegen we ook geen gordels achterin de auto. Vroeger haalde we asbest met onze blote handen weg. Vroeger haalde we pups en kittens met de neus door de pies om ze zindelijk te maken. Gelukkig is het nu allemaal zwaar achterhaald. Nu het stukje kattenwelzijn nog. ;)


Eens!

Ik plaats ook geen kittens alleen, als mensen niet al een kat hebben, dan nemen ze maar 2 kittens of een herplaatser of een asielkatje erbij, anders geen kitten van mij.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat kittenkopers spijt hebben dat ze 2 kittens genomen hebben of een kitten met een herplaatser.

Wetenschappelijk is het bewezen dat katten gelukkiger en gezonder zijn als ze met een maatje opgroeien. Ik wil het beste voor mijn kittens, dus die komen niet zonder maatje te zitten, hoe lief/leuk/aardig de nieuwe baasjes ook zijn, zij kunnen niet een kattenmaatje vervangen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 08:14

Om de hierboven genoemde reden neem ik nu ook twee kittens tegelijk.

We hebben dan nog een oude HTKer maar daar heeft een kitten natuurlijk niets aan.

Jessix

Berichten: 16491
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:37

Blackberry28 schreef:
Daphara schreef:
€250 voor een HTK kitten dat geholpen is, alle vaccinaties heeft gehad en een chip heeft, vind ik persoonlijk erg redelijk, je bent het minstens ook kwijt als je het zelf laat doen bij de DA.


Voor 250 euro kan ik wel 2 katers laten helpen, chippen en vaccineren hoor :j . Castreren is 50 euro bij mijn dierenarts, chippen 13, 50, enten 26,50. (bij 2 dieren gelijktijdig enten kost de 2e 16,50).

Dat ligt er dan maar net aan waar je woont. Hier in de regio betaald je zeker € 80,- tot € 100,- voor castratie inclusief pijnstilling voor een paar dagen. Voor 2 katten enten betaal en gezondheidscheck betaal ik ook zo rond de € 100,-. Dat komen er nog wormenkuurtjes bij....

Dus € 250 voor een gecastreerde, gechipte kitten die alle vaccinaties heeft gehad en volgens schema is ontwormd vind ik een prima bedrag.

Froukje
Forever young

Berichten: 10851
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 09:43

Zo zie je maar dat het heel erg verschilt per regio. Want hier zal ik echt geen 250 betalen voor een asiel kitten, want voor minder dan dat bedrag heb ik er hier 2 compleet geënt, chipt en geholpen. Poes en kater, dus voor de poes was ik nog keer geld kwijt om te laten helpen maar dan kwam lange na niet in de buurt van 250 euro.

En ik wil geen kittens die met een paar weken al gecastreerd zijn en ik wil mijn eigen dierenarts kiezen. En dat blijkt bij het asiel hier ook een dingetje, alle asiel dieren moeten naar hun eigen dierenarts.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:04

Hier is het ook navenant kater of kattin, kater is goedkoper als kattin.

Jessix

Berichten: 16491
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:05

@Froukje, Met het onderste gedeelte ben ik het eens maar het ging me om de berekening. Overigens betaal je hier nog niet de helft voor een asielkitten hoor. :)

leonie87

Berichten: 4470
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:19

Voor chippen en enten waren wij per kitten 100 euro kwijt! en dat was het actie tarief voor chippen... ze moeten dan op 13 weken nog een enting. Dan snap ik 150euro voor een particulier wel voor geent/ontwormde en gechipte kitten van 10/11 weken

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:33

Wij zijn inmiddels geslaagd. Tijdens mijn vakantie in Friesland totaal verliefd geworden op een kitten bij een particulier (boerderij) nestje. mijn vriend was verliefd op zijn broertje, dus hebben we er nu toch 2.. :')

Voor in totaal 50 euro; 2katertjes, 2 x ontwormd en ontvlooid, gewend aan andere katten, honden kleine dieren, en kattenbak zindelijk. Chippen en enten staat voor aankomende week op de planning, dan zijn ze 10 weekjes.

Onze Jekyll&Hyde ; (Jackie en Hidde)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dimphyl op 05-07-19 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Froukje
Forever young

Berichten: 10851
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:35

Die zwarte 'snor', geweldig! <3 Gefeliciteerd met de kleintjes!

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:23

Mag ik hier eens een vraagje stellen?
Onze zoon heeft afgelopen donderdag weeskittens gevonden. Hij heeft ze mee naar huis genomen en ze mogen hier opgroeien uiteraard.

Ik fok Ragdolls en die verlaten het nest met 13 weken. Ze zijn dan 4 keer ontwormd, 2 keer geënt, gechipt en gecastreerd. Omdat het natuurlijk niks uitmaakt of een kitten een ras heeft of niet, doen we het met deze schatjes precies hetzelfde.

Omdat ze gevonden zijn en waarschijnlijk als moeder een zwervertje of boerderijkat hebben, hebben we ze laten testen op Felv en Fiv. Gelukkig negatief.

Is het redelijk om, als ze straks uit mogen vliegen, de medische kosten te vragen aan nieuw personeel? Ik verwacht dat die op 200 tot 250 per kitten uit zullen komen. Het voer, grit etc tel ik niet. Dat gaat met de grote hoop mee :D


Afbeelding

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:28

ik zou zelf nooit zoveel geld uitgeven aan een kitten, maar goed, 't is maar wat de gek ervoor geeft natuurlijk.

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 12:31

Voor een gecastreerde, goed ingeente, ontwormde, ontvlooide kitten (met name poes) zou ik best 150-200 euro betalen. Castratie poes kost al rustig 160,- als je t zelf laat doen.

Castratie kater is wat goedkoper, dus dan is het weer aan de hoge kant.