Prijzen van HTK kittens???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_anne

Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:19

Wij hebben op stal nu een nestje van 4 kittens, wordt volgens mij niet actief naar baasjes gezocht maar mijn verzorgster neemt er 2 gratis mee

Kan me ook niet voorstellen dat je voor een normale kitten zo veel geld betaalt

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:19

Het kittenseizoen is echt net pas begonnen, de oudsten bij ons zijn net 3 weken en staan dan nog niet op de site. Zoals ik al zei, wacht een paar weken en je hebt keus genoeg.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:23

Heb je geen zwerfkattenproject in de buurt? Of is dat typisch Belgisch :+ Hier heeft bijna elke gemeente een stichting die zwerfkatten vangt en laat steriliseren. Die hebben ook bijna continu jonge katjes/kittens in hun aanbod. Zeker nu begint het weer opgang te komen..

justdiesel
Berichten: 4953
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:26

Bokker Maralyn verwacht volgens mij elk moment een nestje.
Ik weet niet of die in de buurt woont en of er al kittens gereserveerd zijn maar je kan Maralyn altijd een pb doen.

Lukasje
Berichten: 11296
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:36

Ibbel schreef:
Ik zou absoluut geen kittens willen die met 13 weken al onder het mes zijn geweest. Ben blij dat ik ze gewoon ongecastreerd mee kon krijgen en eerst volwassen kon laten worden. Ik zou echt nooit maar dan ook nooit een gecastreerd kitten kopen. Je krijgt er zóveel ellende op latere leeftijd voor terug.


Wanneer je in België een raskitten wil, heb je geen andere keuze hoor.

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:39

Het is inderdaad nog wat vroeg in het seizoen dus nu word er veel geld voor gevangen. Over een paar weken is het aanbod groter dan de vraag en gaan ze vaak voor niks en zitten de asiels er vol mee. Mijn HTK-tje was 35 euro. Wel ontwormd en ontvlooit, maar nog niet geënt en gecastreerd.

Enting heeft ze nu net de eerste gehad en castratie volgt ergens rond de 6-9 maanden leeftijd.
Ik schrok ook al van de enorme bedragen die mensen vroegen voor blanco HTK kittens. Dat was me een beetje extreem. Voor sommige bedragen had je al bijna een raskat met stamboom :(

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:42

Lukasje schreef:
Ibbel schreef:
Ik zou absoluut geen kittens willen die met 13 weken al onder het mes zijn geweest. Ben blij dat ik ze gewoon ongecastreerd mee kon krijgen en eerst volwassen kon laten worden. Ik zou echt nooit maar dan ook nooit een gecastreerd kitten kopen. Je krijgt er zóveel ellende op latere leeftijd voor terug.


Wanneer je in België een raskitten wil, heb je geen andere keuze hoor.

Je hebt altijd een keuze. Overleggen met de fokker of kitten langer kan blijven. Buiten België een katje zoeken.

Dertien weken... en dan na de castratie vrij gauw verhuizen ook nog neem ik aan want mensen willen natuurlijk een jong katje. Hoe jonger hoe snoeziger. Om aan de wensen van de koper tegemoet te komen worden er dus katjes zo ontzettend vroeg al gecastreerd.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:43

Er zijn geen bewijzen dat vroegcastratie tot problemen leidt.

Als de kosten voor een kitten (enten etc) doorgerekend worden vind ik dat logisch. Maar 50€ voor een kitten waar niks aan gedaan is, is van de zotte.
Ik geloof idd dat mensen ook wel prijzen zetten vanwege het slangenvoer verhaal, of dat nu wel of niet waar is.

Anyhow, ik heb al heel mijn leven katten en nog nooit eentje betaald.
Gratis bij een boer of letterlijk ergens uit de bosjes geplukt.

De kosten achteraf (enten, ontwormen, castreren) gaan idd wel vlot over de 200 maar dat is verder geen probleem.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 20:44

Niet normaal inderdaad, die prijzen. Wij hebben in 2017 een kitten opgehaald voor €50. Vonden we toen echt wel de max. Was toen ook niet ontwormd o.i.d. In 2018 hebben we een kitten opgehaald voor €25.

Ik snap heel goed dat mensen er een bepaald bedrag voor vragen, zodat je toch een beetje extra zekerheid hebt dat ze goed terechtkomen, al weet je dat natuurlijk nooit zeker. Maar die astronomisch hoge bedragen zou ik er ook echt niet voor betalen.

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:02

Ook voor mensen die een kitten meegeven geldt natuurlijk dat ze er zelf bij zijn als ze bepalen aan WIE ze een katje meegeven. En nou heb ik misschien makkelijk praten -de mensen waar mijn Majtje geboren is kom ik af en toe in bij voorbeeld de supermarkt tegen en dan horen ze hoe het gaat, en ik word bijgepraat over Maj's moeder en zusje wat daar is blijven wonen. En ze krijgen ook gewoon een kerstkaart- maar waar het hier natuurlijk om gaat is dat die zekerheid dan blijkbaar de vorm van geld moet hebben? Geld wat best veel is voor een htk-katje. Wat moet een raskat dan wel gaan kosten :')
Laatst bijgewerkt door Koper op 09-05-19 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:07

Ik ben dus niet de enige die schrok van de mp prijzen :=

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:12

Wij hadden de 2 kittens van ons toen ook gratis meegekregen, maar met beide was uiteindelijk zoveel mis...
Het katertje was al op 1,5 jarige leeftijd overleden. Hij bleek f.i.p. te hebben.
Het poesje leeft nog maar is een niet al te gezonde. Ze zijn beide erg klein gebleven, en bleken allebei een beetje allergisch voor vlooien te zijn. Of ze überhaupt geënt zijn weet ik niet meer.
Dus een wat duurdere uit het asiel is wel veiliger.

Westhof

Berichten: 2914
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:17

Je weet nooit hoe ze uit gaan groeien. Wij hebben meerdere ‘Marktplaatskittens’. Zijn allemaal uitgegroeid tot grote, gezonde katers. De pech die jij hebt gehad, kun je ook met asielkatten hebben. Het blijft uiteindelijk toch een gok. Neemt niet weg dat het natuurlijk verschrikkelijk is om mee te maken :(

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:19

Ik ben dus ook niet de enige die zich te pletter schrok van de prijzen voor een kitten dat, als ie geluk heeft, alleen ontwormd is. Wij hebben dus een advertentie op marktplaats gezet dat we een jonge kat zochten als maatje voor onze 12 jarige kater. Sinds drie weken hebben wij een 9 maanden oude poes en het klikt perfect tussen die twee. Spelen, spelen en nog eens spelen. En als ze niet spelen, dan slaapt ze alsof ze hier al jaren woont. Afbeelding

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:35

Ach voor kittens uit het asiel die gecheckt, geënt, gechipt en gecastreerd zijn mag je zonder morren best wel een net bedrag voor neerleggen. Ik zou €100 daarvoor een prima prijs vinden.

Maar heel vaak staan ze er ook op met een bepaalde prijs omdat anders 'reptielenmensen' ze komen halen als 'slangenvoer'. Broodje aap verhalen die helaas op herplaatswebsites en facebookpagina's niet uit te woekeren zijn.

Wat ik ook écht onzin vind: papa is een stamboek met zoveel titels huppeldepup en moeders is een stamboek zoveel shows andere huppeldepup. Een kruising bedoel je dus :') 8)7 :=
Maar mits dezelfde voorwaarden als uit het asiel wil ik daar alsnog dat honderdje voor neerleggen hoor :')

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:36

Gloa schreef:
Asiels in de buurt heb ik net uit nieuwsgierigheid eens gekeken maar aanbod van kittens is er niet en wat er aan volwassen katten zit is niet geschikt voor onze situatie of mankeert medisch wat.

Ach we zien wel wat we een keer tegen komen.

Ik heb niets tegen mp en een kitten hoeft niet gratis maar dit neigt echt naar handel voor het geld.


Ze zetten de kittens meestal niet online, zou even bellen als je echt op zoek gaat :)

igor001
Berichten: 1478
Geregistreerd: 08-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:42

Wat een bizarre prijs. Als ze nou gesteriliseerd of gecastreerd zijn.. maar dat natuurlijk ook nog niet op kitten leeftijd. Dat kan gewoon niet.

Wij hebben ieder jaar meerdere nestjes op stal. Hele leuke kittens. De vader is nooit bekend, waarschijnlijk van 1 van de buren. Wij vragen er €10 voor. Ze zijn dan niet geeent en ontwormd. De €10 wordt gebruikt om voer te kopen voor de Stalkatten. Dat doet de stal eigenaar helaas niet. Dus dit dekt een beetje.

Mocht je interesse hebben, de kitten zijn nu 6 weken en mogen over een paar weken bij de moeder weg. Er zijn nog kittens beschikbaar.

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:52

Ik ben ook op zoek naar een kitten en schrok me ook wild van de prijzen. En ze zijn nog allemaal zó weg ook!
Ik wil dan ook geen tijgertje of zwartje maar een apart kleurtje. Ook wil ik persé een kitten omdat ik me niet hecht aan een herplaatser, klinkt gek maar het is wel zo. Ik heb herplaatsers gehad en zorg goed voor ze maar het is niet 'eigen' op een of andere manier.

Maar valt niet mee om er eentje te vinden en heb ook al meegemaakt dat je eerst moet betalen als reservering en dan niks meer hoort als je toch echt eerst wilt komen kijken en de aanbetaling meeneemt.

maaike1994

Berichten: 2049
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: België

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:54

Ik ben opvanggezin voor een vzw die zwerfkatjes en gedumpte kittens herplaatst. De adoptieprijs bij ons is ook €120. Maar voor dat geld is de kat/kitten wel steriel, gechipt, geënt, ontwormd en ontvlooid. Wij zitten in België, hier mogen katten ook niet meer 'weggegeven' worden. Alle katten moeten steriel en gechipt zijn voor ze van eigenaar veranderen.

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 21:55

Hoppit schreef:
Ach voor kittens uit het asiel die gecheckt, geënt, gechipt en gecastreerd zijn mag je zonder morren best wel een net bedrag voor neerleggen. Ik zou €100 daarvoor een prima prijs vinden.

Maar heel vaak staan ze er ook op met een bepaalde prijs omdat anders 'reptielenmensen' ze komen halen als 'slangenvoer'. Broodje aap verhalen die helaas op herplaatswebsites en facebookpagina's niet uit te woekeren zijn.

Wat ik ook écht onzin vind: papa is een stamboek met zoveel titels huppeldepup en moeders is een stamboek zoveel shows andere huppeldepup. Een kruising bedoel je dus :') 8)7 :=
Maar mits dezelfde voorwaarden als uit het asiel wil ik daar alsnog dat honderdje voor neerleggen hoor :')

Woekeren en zijn niet uit te roeien bedoel je denk ik?

Maar ik ben ze inderdaad ook wel tegengekomen: moeder is een rex x coon en vader is een pers x bengaal. Kitten is dus 100% ras!
Ja, zo kan ik het ook...

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:04

Ras is pas ras als er een stamboom bij zit. En het kost niet veel om die erbij te krijgen, iets van 9,- per kitten. Dus daarom hoeven ze geen 600,- te kosten. Ook raskatten zijn momenteel stervensduur.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:08

Ik ben blij dat dieren nu teminste niet in impuls gratis opgehaald worden. Hopelijk stimuleert dit juist ook dat mensen een kitten bij een asiel vandaan halen. Voor een leuke prijs heb je dan een gezond en volledig geent, gechipt,ontwormd en ontvlooid beestje. Soms zelfs ook al gecastreerd. Daarnaast geven ze ook informatie over de verzorging enz.

Zelf staat dit alles helemaal niks in de verhouding van wat ik betaald heb voor mijn (stamboom) ragdoll overigens. :') Maar ik ben bereid wat meer te betalen als de verzorging dan goed is geweest en ik de achtergrond van het diertje weet etc. (En ik wilde gewoon graag een echte ragdoll. _O- ) Beestje is het tot nu toe wel waard geweest.

Jester_

Berichten: 12272
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:12

Mijn ouders hebben een kitten uit het asiel gehaald, geloof dat je dan een soort adoptie doet. Deze was met 6 weken alleen buiten gevonden. Die mochten ze gewoon met een half naar gratis laten castreren int asiel, dus niet persee al vroeg

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:13

Wat ik het fascinerende er aan vind is gewoon het gegeven dat kittens op marktplaats zo veel duurder geworden zijn. Waar ligt dat dan aan? Het is niet alsof er kittenschaarste is.

Stamboom maakt mij eigenlijk geen bal uit. Ik kies mijn katten uit op sympathie. Of eigenlijk: zij kiezen mij.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 22:37

Koper schreef:
Hoppit schreef:
Maar heel vaak staan ze er ook op met een bepaalde prijs omdat anders 'reptielenmensen' ze komen halen als 'slangenvoer'. Broodje aap verhalen die helaas op herplaatswebsites en facebookpagina's niet uit te woekeren zijn.

Woekeren en zijn niet uit te roeien bedoel je denk ik?


Haha contaminatietje idd ;)