Prijzen van HTK kittens???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:07

NatasjavE schreef:
Daphara schreef:
Zeg dan gewoon eerlijk dat je Ragdol poes door de buurtkater gepakt is en vraag een fatsoenlijke, vergoeding in plaats van €350 per kitten omdat beide ouders zogenaamd raskatten zijn.


Deze Noorse Boskat is inderdaad voor zover wij weten door de buurtkater gepakt. :+ Als we naar de kleuren kijken(het is de kat van mijn buurvrouw) zou het zelfs om 2 verschillende vaders kunnen gaan.

Het was eigenlijk de bedoeling dat deze poes gedekt zou worden door een Noorse boskat-dekkater.

Maar madam ontsnapte en nou ja...heeft de bloemetjes flink buiten gezet zullen we maar zeggen. :+

Voor wat het waard is....ze is volledig getest en komt uit geteste ouders. :D

Maar helemaal mee eens hoor :D


Haha, euhh voor diegene die het niet meer volgen, er zijn wat (delen van) berichten weggehaald. Het begon met "halve" Noorse Boskat kittens van iemands buurvrouw. ;) Oh ja, het was de voorste helft die Noors was :+

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Prijzen van HTK kittens???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:24

200 euro voor een kitten waarmee alles al gebeurd is is heel redelijk, daar doe je het zelf niet voor. (En niet te vergeten dat het dier ook al 12 weken heeft gegeten, kattengrit vuil heeft gemaakt, dekentjes heeft gekregen, speeltjes etc.)

Overigens heb ik mijn (toen) kitten ook voor die prijs meegekregen maar hij was nog niet gecastreerd toen. Dat kon ik wel gratis nog laten doen bij dat asiel, daar ben ik dus een maandje later voor teruggeweest.
Ik was wel blij dat we er vroeg bij waren (al was ie toen 4,5 maand ofzo?) want een van zijn balletjes was verkeerd ingedaald, en daar kun je maar beter vroeg bij zijn, des te sneller het genezingsproces. Al heeft ie alsnog wel 2 weken met een kokertje moeten rondlopen, het arme beest :(:)

DapharaJarig

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:54

Magrathea schreef:
200 euro voor een kitten waarmee alles al gebeurd is is heel redelijk, daar doe je het zelf niet voor. (En niet te vergeten dat het dier ook al 12 weken heeft gegeten, kattengrit vuil heeft gemaakt, dekentjes heeft gekregen, speeltjes etc.)

Overigens heb ik mijn (toen) kitten ook voor die prijs meegekregen maar hij was nog niet gecastreerd toen. Dat kon ik wel gratis nog laten doen bij dat asiel, daar ben ik dus een maandje later voor teruggeweest.
Ik was wel blij dat we er vroeg bij waren (al was ie toen 4,5 maand ofzo?) want een van zijn balletjes was verkeerd ingedaald, en daar kun je maar beter vroeg bij zijn, des te sneller het genezingsproces. Al heeft ie alsnog wel 2 weken met een kokertje moeten rondlopen, het arme beest :(:)


Klopt hoor, ik doe bij mijn kater kittens ook altijd vroegcastratie als ze naar liefhebbers gaan, meestal rond de leeftijd van 14 weken. Als ze 's morgens geholpen zijn, rennen ze later die middag of aan het begin van de avond alweer als idioten door het huis heen.

Bij niet ingedaalde balletjes is het weer heel afhankelijk van waar de bal zit, het kan heel eenvoudig zijn of zo een grote ingreep. Vaak is het zo dat die balletjes ook nog later in kunnen dalen. Ik hou dan altijd 9 maand aan, zijn ze dan nog niet ingedaald, dan zullen ze dat ook niet meer doen. Ik heb 2x een kitten verkocht met 1 bal niet ingedaald en dus ook geen vroegcastratie, waarbij ik garant stond voor eventuele extra castratie kosten als de ballen de komende weken/ maanden niet in zouden dalen. Beide keren zijn de ballen voor 9 maand ingedaald en kon er dus op de standaard manier gecastreerd worden.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:59

Nee hij was dus wel ingedaald maar was om duistere reden richting zijn rechter achterpootje aan het gaan :o? Heel gek. En daarom was het een wat grotere wond en moest ie dus met de trechter rondlopen.