Rescue honden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:09

Daarom ga ik dus niet naar een asiel. Die zijn gewoon echt absurd in hun eisen. Zo kun je nooit een hond plaatsen. Ik heb ervoor gekozen om buitenlandse hondjes te adopteren. Ook zij hebben bepaalde eisen maar die zijn meestal nog redelijk!

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 12:15

Het zijn de stichtingen die buitenlandse honden importeren maar ik ga eens naar de gewone azielen gaan denk ik. :o

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:23

Nana_x0x schreef:
Het zijn de stichtingen die buitenlandse honden importeren maar ik ga eens naar de gewone azielen gaan denk ik. :o


Oh oops verkeerd gelezen :+ . Heel jammer dat ze zo doen dan! Is je tuin goed afgezet? Ik doe wel eens huisbezoeken en dat is waar ze meestal moeilijk om doen.

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:41

Joliieeenn schreef:
Daarom ga ik dus niet naar een asiel. Die zijn gewoon echt absurd in hun eisen. Zo kun je nooit een hond plaatsen. Ik heb ervoor gekozen om buitenlandse hondjes te adopteren. Ook zij hebben bepaalde eisen maar die zijn meestal nog redelijk!

Naar wat ik ervaren heb in elk geval geen leeftijdseis voor de adoptant.

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 12:41

Als er zo gescreend en gecontroleerd werd door een ieder die een hond plaatst als dat goede stichtingen doen dan zou er een hoop minder dierenleed zijn in Nederland. +:)+
Het lijkt me voor zich spreken dat je een dier niet buitensluit.
En al helemaal een dier met een verleden niet, maar blijkbaar zijn er toch nog steeds mensen die dit als normaal beschouwen. Verbaasd mij nogal eerlijk gezegd.
Het is ook niet voor niets dat dergelijke verzoeken afgewezen worden. Nog los van het feit of je je dan als adoptant moet afvragen of je dan wel geschikt bent voor het houden van een dier, komt er bij buitenlanders ook vaak vluchtgedrag kijken. Óók als dat in eerste instantie misschien niet het geval lijkt.
Je zou de eerste niet zijn waarbij de hond uit de tuin ontsnapt en geloof me, het zijn Houdini's.
Hoe ze bij asiels selecteren verschilt, maar ook daar zullen de juiste niet happig zijn op jouw idee van huisvesting.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 12:47

Joliieeenn schreef:
Nana_x0x schreef:
Het zijn de stichtingen die buitenlandse honden importeren maar ik ga eens naar de gewone azielen gaan denk ik. :o


Oh oops verkeerd gelezen :+ . Heel jammer dat ze zo doen dan! Is je tuin goed afgezet? Ik doe wel eens huisbezoeken en dat is waar ze meestal moeilijk om doen.


Ja volledig ommuurd maar ze keuren mij al op voorhand af bij het invullen van de intake formulieren... dus ze komen zelfs nog niet op huisbezoek. En het rare vind ik dat ze wel willen dat ik een hond adopteer die ik nog nooit gezien heb. Waar ik dan weer niet mee akkoord ga :+

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 12:51

BarbaLala schreef:
Als er zo gescreend en gecontroleerd werd door een ieder die een hond plaatst als dat goede stichtingen doen dan zou er een hoop minder dierenleed zijn in Nederland. +:)+
Het lijkt me voor zich spreken dat je een dier niet buitensluit.
En al helemaal een dier met een verleden niet, maar blijkbaar zijn er toch nog steeds mensen die dit als normaal beschouwen. Verbaasd mij nogal eerlijk gezegd.
Het is ook niet voor niets dat dergelijke verzoeken afgewezen worden. Nog los van het feit of je je dan als adoptant moet afvragen of je dan wel geschikt bent voor het houden van een dier, komt er bij buitenlanders ook vaak vluchtgedrag kijken. Óók als dat in eerste instantie misschien niet het geval lijkt.
Je zou de eerste niet zijn waarbij de hond uit de tuin ontsnapt en geloof me, het zijn Houdini's.
Hoe ze bij asiels selecteren verschilt, maar ook daar zullen de juiste niet happig zijn op jouw idee van huisvesting.

En waar lees jij dat ik een hond buitensluit? De hond kan in de tuin en een tuinhuis als ik niet thuis ben. En anders is de hond bij mij terwijl ik activiteiten doe. Waar is hier dierenleed?

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 12:52

anjali schreef:
Joliieeenn schreef:
Daarom ga ik dus niet naar een asiel. Die zijn gewoon echt absurd in hun eisen. Zo kun je nooit een hond plaatsen. Ik heb ervoor gekozen om buitenlandse hondjes te adopteren. Ook zij hebben bepaalde eisen maar die zijn meestal nog redelijk!

Naar wat ik ervaren heb in elk geval geen leeftijdseis voor de adoptant.

Maar ze vragen wel naar je leeftijd dus ergens houden ze er wel rekening mee....

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 12:56

Meestal kijken ze naar het totale plaatje. Hoeveel uur de hond alleen zou zijn is al een hele belangrijke (zo niet de balngrijkste). Maar ook of het de enige hond zou zijn en hoe groot de tuin is.
Als de hond elke dag 8u alleen moet zijn in een kleine tuin, omringd door buren en als enige hond, ja dan kan ik wel begrijpen dat ze niet enthousiast zijn. Ook omdat er dan een reeële kans is dat de hond ongewenst gedrag gaat vertonen, bv overmatig blaffen, gevolg boze buren en dan komt de hond na een poosje toch terug.
Als de hond maar 2 uur per dag alleen moet zijn, niet echt alleen als er een 2de hond is, en dan bv. 2000m2 bostuin heeft met een goed schuilhok, dan zou ik het raar vinden als je onder die omstandigheden geen hond meekrijgt.
[/quote]
Het gaat om een tuin van 100m2 oke dat is niet gigantisch maar voor enkele uren is dit toch beter dan in een bech van nog geen 1m2? Dat zou ik pas zielig vinden. En mensen moeten nu toch éénmaal werken? Ik heb een heel actief leven en wil graag een buddy om hierbij te betrekken. Samen gaan joggen wandelen mee op wedstrijden en naar de paarden. Ik krijg het idee dat ze liever iemand hebben die elke dag thuis is en op de bank zit met de hond....[/quote]
Maar gepensioneerd en op de bank zittend geven ze je ook geen hond omdat je dan snel dood zou gaan en niet meer voor de hond kunnen zorgen.Eigenlijk bergrijp ik zo wel dat mensen dan maar ergens een puppy van Marktplaats gaan kopen. En de asielhonden blijven zitten.[/quote]

Inderdaad ik kan ook gewoon een hond gaan kopen, blijkbaar veel makkelijker maar ik wil graag een hond een tweede kans geven. Jammer allemaal vind ik

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:02

Het is toch eigenlijk nooit te voorspellen of een hond het ergens goed zal gaan doen of niet.Ik zou eigenlijk zijn voor het idee van een proeftijd. Dat de hond terugkan als het niet gaat. Nou kan dat altijd wel denk ik,maar,naar ik van mijn vriendin hoorde,ben je dan wel het (aanzienlijke) adoptiebedrag kwijt.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:03

anjali schreef:
Nana_x0x schreef:
Het gaat om een tuin van 100m2 oke dat is niet gigantisch maar voor enkele uren is dit toch beter dan in een bech van nog geen 1m2? Dat zou ik pas zielig vinden. En mensen moeten nu toch éénmaal werken? Ik heb een heel actief leven en wil graag een buddy om hierbij te betrekken. Samen gaan joggen wandelen mee op wedstrijden en naar de paarden. Ik krijg het idee dat ze liever iemand hebben die elke dag thuis is en op de bank zit met de hond....

Maar gepensioneerd en op de bank zittend geven ze je ook geen hond omdat je dan snel dood zou gaan en niet meer voor de hond kunnen zorgen.Eigenlijk bergrijp ik zo wel dat mensen dan maar ergens een puppy van Marktplaats gaan kopen. En de asielhonden blijven zitten.

Rekening houden met leeftijd gebeurt idd. Een jonge sterke hond van een groot ras meegeven aan een frele dame van 85 jaar is nu eenmaal niet zo'n goed plan. En bij mensen van een zekere leeftijd wordt er verwacht dat er een plan B is bv bij ziekenhuisopname. Dat is zelden een issue, de meeste mensen komen spontaan zelf al met dat plan.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 13:08

Inderdaad proeftijd zou ook leuk zijn voor sommige honden denk ik. Want in een asiel is toch nog altijd erger dan bij mij in de tuin met een honden villa :+

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:12

Er moet gewoon een match zijn tussen de hond en de koper\adoptant.Er zijn zoveel verschillende soorten honden en zoveel verschillende soorten mensen.Met verschillende soorten huisvestigingen.

Amyd

Berichten: 393
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:18

Ken het verhaal. Ik werk sochtends en mijn man werkt smiddags en s'avonds, maar bij het het woord "werk" hadden ze bij het asiel al besloten dat we niet geschikt waren. En dat terwijl de honden bij ons maar 3x per week. 2 tot 4 uur per dag alleen zou zitten.
Toen hebben we een herplaatser via marktplaats gevonden, gewoon bij een particulier.
En later zo nog een erbij gevonden :D

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 13:24

Inderdaad er moet een match zijn daarom vind ik het frappant dat ze wel voorstellen om gewoon een hond op het zicht te adopteren. Want anders halen ze hem niet naar België of Nederland... dat is dan toch ook niet goed voor de hond want de kans op een slechte match is dan toch veel groter?

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 13:25

Amyd schreef:
Ken het verhaal. Ik werk sochtends en mijn man werkt smiddags en s'avonds, maar bij het het woord "werk" hadden ze bij het asiel al besloten dat we niet geschikt waren. En dat terwijl de honden bij ons maar 3x per week. 2 tot 4 uur per dag alleen zou zitten.
Toen hebben we een herplaatser via marktplaats gevonden, gewoon bij een particulier.
En later zo nog een erbij gevonden :D

Ik ga gewoon bij enkele asielen hier in de buurt langsgaan en horen. Anders is dat ook wel een optie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:27

Nana_x0x schreef:
Het zijn de stichtingen die buitenlandse honden importeren maar ik ga eens naar de gewone azielen gaan denk ik. :o

Asiel in bommelswaard heeft veel buitenlandse honden zitten. Komt hondje van mijn vader ook vandaan.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 13:31

Bedankt voor de tip! Het moet niet perse een buitenlandse hond zijn. Ik woon in regio Antwerpen België

anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:51

Nana_x0x schreef:
Inderdaad er moet een match zijn daarom vind ik het frappant dat ze wel voorstellen om gewoon een hond op het zicht te adopteren. Want anders halen ze hem niet naar België of Nederland... dat is dan toch ook niet goed voor de hond want de kans op een slechte match is dan toch veel groter?

Klopt. Ik heb contact gehad met een opvang die Poolse asielhonden naar Nederland haalt. Die kies je dan n.a.v. een foto en beschrijving op een website.Ik had een leuke 14-jarige hond gezien- ik wil perse een oude hond omdat ik zelf ook oud ben! Ze halen deze honden alleen hier naar toe als iemand ze wil. Dat vond ik ook een groot risico,en ik had er daarom uitdrukkelijk bijvermeld dat ik geen hond wil die zou kunnen bijten. Want ik ben niet dominant genoeg om hem dat af te kunnen leren. Na enige tijd kwam het bericht dat deze hond dat toch wel deed, en dat ze mij daarom afraadden om hem te adopteren.Deze stichting heeft mij dus goed geinformeerd en zodoende een mismatch voorkomen.Daar ben ik ze dankbaar voor,want een hond terugsturen naar Polen zal ook niet gemakkelijk gaan.

Stripe000
Berichten: 585
Geregistreerd: 02-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 13:54

Kijk eens bij stichting poor animal in Prinsenbeek .
Zij bemiddelen in buitenlandse honden die je bij hun thuis kunt bezichtigen.
Ze stellen normale eisen, weet wel zeker dat hetgeen jij bied meer dan prima voor ze is.
Daarnaast bieden ze ook proefperiode dus bij echte problemen kan de hond naar hem terug ( binnen bepaalde tijd)
Vriendin van me heeft haar hondje er ook vandaan

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 14:16

Stripe000 schreef:
Kijk eens bij stichting poor animal in Prinsenbeek .
Zij bemiddelen in buitenlandse honden die je bij hun thuis kunt bezichtigen.
Ze stellen normale eisen, weet wel zeker dat hetgeen jij bied meer dan prima voor ze is.
Daarnaast bieden ze ook proefperiode dus bij echte problemen kan de hond naar hem terug ( binnen bepaalde tijd)
Vriendin van me heeft haar hondje er ook vandaan

Ga ik doen, bedankt voor de tip!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Rescue honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:17

Joh de asiels rond antwerpen zijn vergeven van de buitenlandse honden.Als je idd maar een paar uur werkt krijg je een hond mee die wel een paar uur alleen kan zitten.Aan mensen die fulltime werken word meestal geen hond mee gegeven ,simpel weg omdat het meestal problemen gaat geven. veel buitenlandse rescue honden hebben verlatingsangst,zulke honden plaatsen waar ze alleen moeten zitten geeft enkel problemen en honden die terug komen.Daarom doen asiels of rescue organisatie's vaak moeilijk. Maar er zitten er hier nog al wat dus ik vraag me af met welke je contact hebt gehad ?

paddington

Berichten: 2469
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:40

Stripe000 schreef:
Kijk eens bij stichting poor animal in Prinsenbeek .
Zij bemiddelen in buitenlandse honden die je bij hun thuis kunt bezichtigen.
Ze stellen normale eisen, weet wel zeker dat hetgeen jij bied meer dan prima voor ze is.
Daarnaast bieden ze ook proefperiode dus bij echte problemen kan de hond naar hem terug ( binnen bepaalde tijd)
Vriendin van me heeft haar hondje er ook vandaan


Zitten ze er nog dan?
Ik dacht dat hun de poort moesten sluiten.
Even googlen over deze organisatie en je weet genoeg informatie.

Ik ben zelf geen voorstander van een proefplaatsing, het gezeul met dieren komt echt nooit ten goede
van een dier. Als je een pup koopt weet je ook nooit hoe deze gaat ontwikkelen en vaak brengen mensen dan hun verknipte hond naar een asiel puur omdat totaal geen kennis hebben van hun gedrag.

Ik loop al jaren in deze wereld rond en ken zat honden die blij zullen zijn met lekker de ruimte en
de vrijheid van een goed omheinde tuin. Vaak zijn dit idd de echte straathonden geweest die men
als huishond aan de man probeert te brengen.

xKim97

Berichten: 257
Geregistreerd: 16-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 14:56

Ik ken wel succesverhalen van mensen die een hond hebben overgenomen/gekocht via marktplaats. Je moet hierbij wel oplettend zijn dat het goede mensen zijn waar je ze vandaan haalt, maar als je niet voor een pup gaat (minder kans op broodfok) scheelt het al denk ik. Daarnaast kan je natuurlijk gaan kijken en dan bepalen of je er een goed gevoel bij hebt en de klik voelt. Het adopteren van een buitenlandse hond zoals al een paar keer genoemd is kan ook, maar persoonlijk zou ik dat niet aanraden als je al langere tijd (of nog nooit?) een eigen hond hebt gehad. Ik wil niet alle buitenlandse honden over 1 kam scheren, maar een beetje ervaring met honden kan algemeen geen kwaad als je zo een hond op een goede manier wil laten opgroeien bij jou thuis :) Andersom is het natuurlijk ook niet zo dat een hond van marktplaats automatisch de gemakkelijkste is, maar ik denk dat je daar toch meer kans hebt en ook zelf wat meer invloed hebt op de keuze.

Nana_x0x
Berichten: 291
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-19 14:58

beatje schreef:
Joh de asiels rond antwerpen zijn vergeven van de buitenlandse honden.Als je idd maar een paar uur werkt krijg je een hond mee die wel een paar uur alleen kan zitten.Aan mensen die fulltime werken word meestal geen hond mee gegeven ,simpel weg omdat het meestal problemen gaat geven. veel buitenlandse rescue honden hebben verlatingsangst,zulke honden plaatsen waar ze alleen moeten zitten geeft enkel problemen en honden die terug komen.Daarom doen asiels of rescue organisatie's vaak moeilijk. Maar er zitten er hier nog al wat dus ik vraag me af met welke je contact hebt gehad ?


Ik heb pb gestuurd met de namen :+