Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 10 [ 226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Je hond FYSIEK afstraffen??

 
Profiel   

Maar als de hond zit heb je daar toch allemaal geen last van?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:15 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Maar als de hond zit heb je daar toch allemaal geen last van?

Nee dat niet :P
Ik kom toch veel honden tegen die springen en voordat je de hond uberhaubt ziet springen ze al op je. Zulke honden kennen t woord zit vaak ook niet en luisteren er al helemaal niet naar als ze hyper zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:19 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Sclimpre schreef
Maar als de hond zit heb je daar toch allemaal geen last van?

Nee dat niet :P
Ik kom toch veel honden tegen die springen en voordat je de hond uberhaubt ziet springen ze al op je. Zulke honden kennen t woord zit vaak ook niet en luisteren er al helemaal niet naar als ze hyper zijn

Helemaal mee eens! Hoe corrigeer jij bij opspringen Kabayo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:24 



 
Profiel   

Ik vang ze ook op met mijn knie en bij hyperblij gedrag negeer ik ze tot ze rustig zijn en dan haal ik ze aan. Ik heb veel hr honden om me heen en er zitten soms buffels bij. Daar word je niet blij van als die tegen je op springen. Bij een klein hondje zou ik me eerder omdraaien en negeren. Dan voelt opvangen met de knie wat zwaar aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:31 



 
Profiel   

Van wat ik hier lees hangt 'zo zacht als het kan en zo hard als het moet' heel erg af van hoe 'opvoedkundig' de eigenaar al dan niet is... Van zodra mensen dus blijkbaar niet meer weten hoe ze hun hond zonder fysieke straf kunnen opvoeden, dan gaan ze maar over naar fysieke straffen. Heeft niks met de hond te maken, maar met de eigenaar zijn onkunde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:33 



 
Profiel   

DezeNaam schreef
Van wat ik hier lees hangt 'zo zacht als het kan en zo hard als het moet' heel erg af van hoe 'opvoedkundig' de eigenaar al dan niet is... Van zodra mensen dus blijkbaar niet meer weten hoe ze hun hond zonder fysieke straf kunnen opvoeden, dan gaan ze maar over naar fysieke straffen. Heeft niks met de hond te maken, maar met de eigenaar zijn onkunde.

Heerlijk toch om mensen die een andere opvoedstijl dan jij erop na houden meteen allemaal in een hokje te zetten. Ideaal, hoef je meteen je hersens niet meer te gebruiken want 'die anderen doen het toch allemaal fout en ik ben beter'.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:37 



 
Profiel   

nou onze herplaats teckel heeft wel degelijk een rotschop gehad, hij hing bij iedereen die binnenkwam in de broekspijp of hoger (OOK ZOMERS, ALS DAAR GEEN BROEK ZIT), toen heeft ie 1 keer zo'n trap gehad dat ie er in een keer van is genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:39 



 
Profiel   

Sunnda schreef
DezeNaam schreef
Van wat ik hier lees hangt 'zo zacht als het kan en zo hard als het moet' heel erg af van hoe 'opvoedkundig' de eigenaar al dan niet is... Van zodra mensen dus blijkbaar niet meer weten hoe ze hun hond zonder fysieke straf kunnen opvoeden, dan gaan ze maar over naar fysieke straffen. Heeft niks met de hond te maken, maar met de eigenaar zijn onkunde.

Heerlijk toch om mensen die een andere opvoedstijl dan jij erop na houden meteen allemaal in een hokje te zetten. Ideaal, hoef je meteen je hersens niet meer te gebruiken want 'die anderen doen het toch allemaal fout en ik ben beter'.

Wat voel jij je aangevallen zeg. :') Ik denk dat je je hersens net meer gebruikt als je kijkt waar het gedrag van de hond vandaan komt en een gepast oplossing zoekt in plaats van maar even fysiek te worden want 'dat werkt het snelst'. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:42 



 
Profiel   

Bij mijn oudjes is sowieso geen correctie nodig haha, die luisteren wel. Mijn jongste hond is stem verheffen genoeg. Dat ras is nogal gevoelig en als ik daarbij fysieke correcties zou gaan geven, heb ik straks een hond die niet meer naar mij toe wil komen. Maar als het wel nodig zou zijn, ben ik niet tegen een kleine fysieke correctie. Zou het dus alleen niet doen bij de honden die ik nu heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:45 



 
Profiel   

Weer zo'n heerlijke aanname:
'Want dat werkt het snelst'.

Ik ga niet discussieren met iemand die voor mij en anderen denkt te kunnen invullen waarom en hoe we iets doen, zonder ook maar enige kennis te hebben.
(Of op jouw stijl van discussieren: met een dierenknuffelaar die alleen maar koetsiekoetsie roept tegen elke hond en denkt dat een dikke knuffel elk probleem oplost)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:49 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Maar als de hond zit heb je daar toch allemaal geen last van?


Dan moet de hond wel zitten. Want als ie dat niet doet heb je er wél last van. Vieze poten, nagels in je vel én in je truien, en vooral bruusk in mijn persoonlijke ruimte komen. Goede bedoelingen of niet, voor mij is het fout gedrag wat vraagt om een directe correctie als het eerste commando genegeerd wordt.

Andermans honden geef ik een duw in die situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:50 



 
Profiel   

Misschien is het inderdaad beter dat je niet verder gaat discussiëren want jouw aannames sieren je ook niet. Ik zou voor jou 'invullen' maar zelf mag jij wel even alles voor mij invullen? Te belachelijk voor woorden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:50 



 
Profiel   

Doe even normaal zeg! Sunnda wijst terecht op je onaangename manier van discussiëren en geeft met een harstikke raak voorbeeld aan waarom je manier onaangenaam is. Niet voor slachtoffer gaan spelen maar lezen en nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:54 



 
Profiel   

Lara_Silver schreef
Sclimpre schreef
Maar als de hond zit heb je daar toch allemaal geen last van?


Dan moet de hond wel zitten. Want als ie dat niet doet heb je er wél last van. Vieze poten, nagels in je vel én in je truien, en vooral bruusk in mijn persoonlijke ruimte komen. Goede bedoelingen of niet, voor mij is het fout gedrag wat vraagt om een directe correctie als het eerste commando genegeerd wordt.

Andermans honden geef ik een duw in die situatie.

Maar als je hond het commando zit niet kent of negeert, dan moet je toch wel heel dringend terug naar de basis. Je moet natuurlijk het commando wel geven en niet meteen corrigeren.
In het algemeen vind ik dat het beter werkt ongewenst gedrag te vervangen door gewenst gedrag ipv ongewenst gedrag te corrigeren. Dus hem iets te doen geven ipv altijd maar te zeuren over wat niet mag. Wordt iedereen vrolijker.. Ipv aandacht te vragen door op te springen gaat de hond dan aandacht vragen door mooi te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:56 



 
Profiel   

Scrimple makkelijk gezegt maar veel mensen voeden hun hond niet op want alles is lief wat ie doet.

Mijn eigen hond heeft nooit gespeongen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:58 



 
Profiel   

Sclimpre schreef
Lara_Silver schreef

Dan moet de hond wel zitten. Want als ie dat niet doet heb je er wél last van. Vieze poten, nagels in je vel én in je truien, en vooral bruusk in mijn persoonlijke ruimte komen. Goede bedoelingen of niet, voor mij is het fout gedrag wat vraagt om een directe correctie als het eerste commando genegeerd wordt.

Andermans honden geef ik een duw in die situatie.

Maar als je hond het commando zit niet kent of negeert, dan moet je toch wel heel dringend terug naar de basis. Je moet natuurlijk het commando wel geven en niet meteen corrigeren.
In het algemeen vind ik dat het beter werkt ongewenst gedrag te vervangen door gewenst gedrag ipv ongewenst gedrag te corrigeren. Dus hem iets te doen geven ipv altijd maar te zeuren over wat niet mag. Wordt iedereen vrolijker.. Ipv aandacht te vragen door op te springen gaat de hond dan aandacht vragen door mooi te zitten.


Staat ook in mijn gequote post, én mijn vorige post, én mijn eerste post. Dat een correctie gegeven wordt als een commando genegeerd wordt. Als je steeds vanuit het niets tikken gaat uitdelen leert de hond daar logischerwijze ook helemaal geen snars van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 10:59 



 
Profiel   

Bij honden die erg enthousiast begroeten en op springen draai ik mijn rug toe. Na een paar keer gedaan te hebben snappen ze dat heel goed. Onze honden zullen dat bij mij niet doen maar bij mijn man blijven ze het doen omdat hij ze dan erg enthousiast begroet en aait waardoor het alleen maar een nog leuker spelletje wordt om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 11:02 



 
Profiel   

Lara_Silver schreef
Staat ook in mijn gequote post, én mijn vorige post, én mijn eerste post. Dat een correctie gegeven wordt als een commando genegeerd wordt. Als je steeds vanuit het niets tikken gaat uitdelen leert de hond daar logischerwijze ook helemaal geen snars van.


Staat ook in mijn gequote post, én mijn vorige post, én mijn eerste post. Dat een correctie gegeven wordt als een commando genegeerd wordt. Als je steeds vanuit het niets tikken gaat uitdelen leert de hond daar logischerwijze ook helemaal geen snars van.[/quote]

Meteen een fysieke correctie geven als er een commando genegeerd wordt is niet mijn stijl. Ik vind dat de correctie in verhouding moet zijn met wat de hond verkeerd doet. Zo zou het teckeltje van een paar posts hoger van mij ook een schop krijgen. In enthousiasme opspringen vind ik dan weer niet zo'n zwaar misdrijf en wil ik met plezier het commando zit een paar keer herhalen. Een hond die agressief is en opspringt om te bijten is weer een heel ander verhaal, dan is je eerste zorg om er heelhuids vanaf te komen.
En mijn posts zijn een reactie op mensen die meteen hun knie zetten tegen een hond die opspringt, als eerste en enige oplossing.


Laatst bijgewerkt door Sclimpre op 15-05-19 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 11:14 



 
Profiel   

Hier 1 keer onze hond betrapt toen hij onze kat aan t drijven was. Toen heb ik m wel even in zn vel gegrepen. Voordeel is dat die van ons ontzettend snel onder de indruk is. Dus dat was ook gelijk de laatste keer.

Verder vaak “nee” of even kleine aanraking als hij zich misdraagt. Dan is t ook gelijk weer klaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 11:16 



 
Profiel   

Onze hond ligt met avondeten vaak onder de tafel. Maar ze ligt gewoon en schooit helemaal niet dan. Maar ze gaat precies met haar kop onder de kinderstoel van mijn dochter liggen. Dus als er wat valt is het zo opgeruimd. Als we eens op de bank eten gaat ze op haar plek en daar blijft ze tot wij zeggen dat ze eruit mag.
Springen is ook niet OK, dan is het laag en als het nodig is duwen we haar rustig met 4 poten op de grond. En dan bedoel ik geen duw waarbij ze omver gaat. Maar gewoon even haar naar beneden helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 11:47 



 
Profiel   

Zullen we het wel gezellig houden hier? Je mag discussiëren, maar dit is wel ongezellig discussiëren vind ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 12:40 



 
Profiel   

Wanneer de honden menen zoveel honger te hebben dat ik niet fatsoenlijk brokken in hun bakken kan doen, dan krijgen ze een soort van tik/wegduw en een brul, tot ik het geef zijn het Míjn brokjes. Dan gaan ze ook netjes weer een stapje achteruit en gaan voor hun bak zitten. Soms spreekt de maag van de honden..Maar echt fysiek straffen...nee. Een blik in de ogen en boze stem doet genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 12:49 



 
Profiel   

Oh met voeren test ik mijn hond graag. Ze moet zitten als het bakje vol brokjes op de grond staat en wachten totdat ik het commando geef dat ze mag eten. Dan pas mag ze eten. Dan voorkom ik dat ze zomaar keihard op het eten aanvalt

En tijdens het eten gaat ze bij ons de mand in. Tijdens lunch als ik thuis ben mag ze wel bij mij op schoot, maar ze mag niet schooien. Dat snapt ze om een of andere reden :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 12:55 



 
Profiel   

Jeetje, ik heb 3 honden lopen. 2 Jack russels en 1 Presa de Canario. De laatste minder bekend maar dat is zeg maar een Spaanse boerboel, eentje die goed onder Apel moet staan dus.
Ik heb nog nooit mijn honden fysiek hoeven straffen. Nooit!! Hooguit een ruk aan de riem als dit nodig was.
Ik doe ook aan positief belonen bij goed gedrag en enkel een kwade toon in m’n stem als ze iets stouts zullen doen. Nou dat hebben ze dondersgoed snel door. Luisteren perfect en zijn super sociaal.
Ik vind het fysiek straffen een tekortkoming van de opvoeder. Dat gaat ook van kwaad naar erger.

Onze 3 honden eten ook gezamenlijk. Wachten keurig en doen niet lastig tegen elkaar ook. Hebben respect voor elkaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 12:57 



 
Profiel   

LoveGlove schreef
Oh met voeren test ik mijn hond graag. Ze moet zitten als het bakje vol brokjes op de grond staat en wachten totdat ik het commando geef dat ze mag eten. Dan pas mag ze eten. Dan voorkom ik dat ze zomaar keihard op het eten aanvalt

En tijdens het eten gaat ze bij ons de mand in. Tijdens lunch als ik thuis ben mag ze wel bij mij op schoot, maar ze mag niet schooien. Dat snapt ze om een of andere reden :')


Helemaal met je eens dat we het gezellig moeten houden! Mijn hond vliegt ook altijd op me af als ik brokken in z'n bak doe en begint dan ook wild op te springen :( Hoe corrigeer je als jouw hond begint met eten voordat het mag??
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 13:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 10 [ 226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 10  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen