Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Anti teek voor katten

 
Profiel   

Hoi,

Sinds een jaar woon ik met o.a. mijn katten op een boerderij. Mijn katten lopen hier gewoon buiten. Eén van hen was voorheen een binnenkat, maar nu dus niet meer. Ze is een lilac point en op een of andere manier trekt dat teken aan als een malle. Ik haal er elke dag wel minstens 5 uit bij haar. Ik zie het niet zitten om dit de hele zomer te hebben met het risico dat ik er eens een zal missen oid, dus ik wil haar iets geven maar ik heb geen flauw idee wat goed werkt.

Afgelopen week heb ik ze ontvlooid met bolfo, maar dat werkt niet tegen teken. De andere kat is overigens donkergrijs en die heeft nooit een teek..

Zijn er middelen die aan te raden zijn? Een halsbandje is geen optie, daar worden ze beiden niet blij van en het is n dure grap als ze m steeds verliezen..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 06:50 



 
Profiel   

Bravecto voor de kat, sindsdien geen teken meer bij mn katten en voorheen vond ik ze overal in huis :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 07:02 



 
Profiel   

Bravecto is idd bijna de enige die langere tijd tegen teken werkt (buiten de banden om dan). Meeste middelen werken dan maar een week of twee. Bravecto drie maanden en is een spot on vloeistof.

Nadeel van katten is dat die niet tegen veel stoffen kunnen die tegen teken werken, daarom is er veel minder keus dan bijv voor honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 07:11 



 
Profiel   

Broadline werkt hier ook langer door dan de andere middelen. Is ook gelijk ontworming.

En Frontline werkt ook nog steeds goed tegen teken heb ik ondervonden. Vlooien zijn er ondertussen wel resistent tegen blijkbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 07:53 



 
Profiel   

Rosie schreef
Zijn er middelen die aan te raden zijn? Een halsbandje is geen optie, daar worden ze beiden niet blij van en het is n dure grap als ze m steeds verliezen..


Ik wou je juist de serestoband aanraden :') Werkt goed tegen vlooien en tegen teken. Heel af en toe komt er wel een teek mee naar binnen op de vacht, maar die vallen er vanzelf af. Heb nog nooit meegemaakt dat ze dit bandje verloren - en onze kater is er een meester in om zijn gewone halsband kwijt te spelen! Heb zelfs wel overwogen om zijn tag dan maar aan de serestoband te maken :Y) Hij krijgt z'n gewone bandje af door eraan te krabben, maar dat kunststof daar heeft hij geen grip op en/of hij vindt hem minder irritant.

Wel belangrijk om een bandje altijd strak genoeg te doen. Als het wegvalt in de vacht is de kans heel klein dat ze ergens aan blijven hangen. 2 à 3 vingers ruimte is voor een kat echt voldoende om te ademen, eten etc.

Paar jaar geleden in overleg met de DA hiervoor gekozen, omdat er toen (in onze regio) niets anders was dat voor beiden effectief is.

Of een kat vatbaar is voor teken en vlooien, lijkt me niet gerelateerd aan de vachtkleur trouwens... Onze witte aanloopkat had ook helemaal niets (zonder middeltjes). Zal wel iets in het bloed zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 08:14 



 
Profiel   

Hier ook alleen nog maar seresto bandjes
Echt super ! Geen teek of vlo meer gezien :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 08:25 



 
Profiel   

Dank voor de reacties! Serestobandjes heb ik over gelezen ja, lijkt me vooral handig omdat ze 8 maanden werken. De kat waar het om gaat heeft alleen nog nooit n halsband omgehad, dus ik betwijfel of ze m zal laten zitten.. zal m alsnog in overweging nemen.

@jorineV ik heb me dat ergens laten wijsmaken over die vachtkleur en vond het wel aannemelijk klinken :') bloed zou ook goed kunnen ja. Thanks voor je tip mbt de serestoband. Misschien dat ik het toch probeer omdat de kat gewoon extreem last heeft van die rotbeesten.

Pandora2: idd frontline werkte hier 0,0 tegen vlooien dus daarom neem ik die niet meer. Broadline klinkt wel goed. Bedankt voor de tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 12:45 



 
Profiel   

Oh ja, en Stronghold Plus doet het 'm ook nog altijd tegen teken hier. En tegen vlooien uiteraard.
Was ik nog vergeten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 12:46 



 
Profiel   

Bij mij hebben ze alle drie een serestoband om. Daar doen ze ook het hele seizoen mee. Geen teken meer en ik zit nog wel in het bos. De druppels die genoemd zijn schijnen ook goed te werken, maar ik vind het best duur om maandelijks te herhalen voor 3 katten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-19 12:52 



 
Profiel   

Toch voor de serestoband gegaan, wat een topding *\o/* geen teken meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 06:19 



 
Profiel   

Ah, goeie keus!
Hier ook alleen nog maar seresto banden bij de katten. Kost wat, maar dat is het ook dubbel en dwars waard om teek-vrij te zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 06:22 



 
Profiel   

Beter dan Seresto is er op dit moment niet.
Ik zweer er ook bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 18:28 



 
Profiel   

Hier ook Seresto. En voor 3 katten is zo'n band waar je de hele zomer mee doet goedkoper dan elke maand druppels in de nek, dus voor het geld hoef je het niet te laten. Even zoeken op internet naar een aanbieding en inslaan maar. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 19:26 



 
Profiel   

Wij hebben nu Bravecto voor 1 vd katten, Seresto durven we niet met buitenkatten.
Overigens is het hier een hele gewone HTK(met dito kleur) die het meeste last van teken heeft, de andere 5 niet, zelfs 1 die gewoon nooit iets heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 19:39 



 
Profiel   

Hier hebben de buitenkatten ook Seresto. Band breekt als ze vast komen te zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:09 



 
Profiel   

Gewone halsbandjes was ik hier gemiddeld na een paar dagen al kwijt, dus dan is seresto veel te duur. Hier ook tevreden met bravecto. Nog geen teken gezien dit jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:17 



 
Profiel   

Mijn katten komen ook buiten en doen gewoon 8 maanden met een band. Ik woon midden in het bos waar ze de hele dag spelen en ze hebben nooit een teek. Met druppels is dat wel het geval. Na 2 max. 3 weken is de werking weg of sterk verminderd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 23:51 



 
Profiel   

Was ook mijn ervaring Jessix. Hier spelen ze dan in de boomgaard en het park achter het huis.
1 x een bandje verloren(die vond ik inderdaad gebroken in de tuin bij ons tuinbankje)

Vroeger zaten ze onder de teken. Mijn Noor wilde dan niet eens meer bij me komen omdat ik ze dan ging weg halen(yuk :r )

Druppels gingen opzich wel goed...maar werkte echt niet zo lang als gezegt werd.
Dan zaten er toch weer 1 of 2 teken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 06:24 



 
Profiel   

Ben er ook erg blij mee, was me die 30 euro wel waard. Ik haalde er elke dag een aantal uit en nu heeft ze werkelijk geen enkele teek meer gehad. Bizar hoe zoiets kan werken, maar ben allang blij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:24 



 
Profiel   

Hier gebruiken we Bravecto voor al onze dieren. Is bij de dierenarts verkrijgbaar. Is best duur maar werkt super goed. 3 maanden werking ipv van 2 weken voor veel middelen. We wonen direct aan de bosrand. De teken bijten en sterven dan binnen 12 uur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:31 



 
Profiel   

Rosie schreef
Ben er ook erg blij mee, was me die 30 euro wel waard. Ik haalde er elke dag een aantal uit en nu heeft ze werkelijk geen enkele teek meer gehad. Bizar hoe zoiets kan werken, maar ben allang blij!

Volgende keer even op internet kijken naar een aanbieding. Ik betaalde er € 21,- voor laatste keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:44 



 
Profiel   

Lara_Silver schreef
Hier gebruiken we Bravecto voor al onze dieren. Is bij de dierenarts verkrijgbaar. Is best duur maar werkt super goed. 3 maanden werking ipv van 2 weken voor veel middelen. We wonen direct aan de bosrand. De teken bijten en sterven dan binnen 12 uur.

Maar dan zitten ze wel vast?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:44 



 
Profiel   

Jessix schreef
Lara_Silver schreef
Hier gebruiken we Bravecto voor al onze dieren. Is bij de dierenarts verkrijgbaar. Is best duur maar werkt super goed. 3 maanden werking ipv van 2 weken voor veel middelen. We wonen direct aan de bosrand. De teken bijten en sterven dan binnen 12 uur.

Maar dan zitten ze wel vast?


Ik heb niet het idee, heb er tot nu toe nooit meer één weg moeten halen. Terwijl ze eerst allebei zo'n 5 per dag naar huis namen, echt heel goor. Maar inderdaad ze moeten wel bijten om het middel te laten werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 10:57 



 
Profiel   

Klinkt goed! Ook fijn dat het zo lang werkt. Mijn dierenarts verkoopt het ook maar ik dacht dat je het maandelijks moest geven.. en als het daarvan ook maat 2 of 3 weken echt effectief is dan is het een dure grap.

Iets om te onthouden voor volgend jaar. :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 12:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen