'Asiels zitten bomvol met honden'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 12:07

Helaas wel herkenbaar vwb asiels. Wij zagen een leuke, wilde kat. Geeft niks bij ons, ruimte zat op de boerderij. We moesten hem komen halen in een doos, zei het asiel. Leek ons geen goed idee, wilde kat in een doos ;(
Namen liever reisbox van kunststof mee. Neeee, mocht perse niet. Gevolg: kat werkt zich uit doos, vliegt halve asiel door :+

Toen onze herdershond nr 6 na 13 jaar overleed wilden we herder uit asiel. Was wel wat getraumatiseerd, maar we hebben al wat ervaring laat ik maar zeggen. Nee, kon niet, want we hadden 'teveel' honden, (3), hij moest naar iemand alleen zonder andere dieren. Terwijl de hond met proefuitlaten de grootste lol had met onze beagle :roll:

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 23:00

Helaas herkenbaar, wel ook van jaren terug. Moest een giga formulier invullen, braaf gedaan en al mijn diploma's en instructeurs cursussen ingevuld ;) Maar formulier werd niet eens bekeken :?
Werd direct gezegd dat er geen klik was tussen ons en de hond, terwijl ze de hond zelf omschreven als terughoudend en met traumatische ervaring. Wat verwacht je dan van een eerste ontmoeting? Dat ie ons om de hals vliegt?
(Nederlandse) hond was in beslag genomen en hier deden ze erg geheimzinnig over. Heb toen justitie gebeld en kreeg alle medewerking en ook de politie gesproken die de hond uit huis had gehaald. Asiel met die informatie geconfronteerd, waren ze boos :roll:
Lijkt me toch handig als ik weet wat ik in huis haal?
Hond na twee weken na veel soebatten (directeur asiel erbij) uiteindelijk toch mee kunnen nemen.
Hond bleek veeeel meer problemen te hebben dan het asiel had verteld, maar alle liefde en professionele begeleiding in gestoken en was top hond en is voor het leven bij me gebleven.
Hond blijft officieel eigendom van het asiel, dus na overlijden op dertien jarige leeftijd asiel gebeld, wisten ze niet wat ze met de informatie aan moesten en konden hond nergens meer vinden in de registratie.

Na verloop van tijd wilde ik weer een hond, een herder. Echter een herder die met andere honden kan vind je niet in het asiel.
Uiteindelijk een zeer goed gelukt herder x windhond pupje uit Spanje kunnen adopteren en heb nu nog altijd heel veel plezier van haar.
Is een hond met zeer lief, zacht karakter. Kan wat onzeker zijn, maar geen extreme angst en zeer zeker geen wegloper. Gaat wel graag achter een haas aan, maar om dat nu als probleem gedrag te zien vind ik ook wat overdreven ;)

IsabelleN
Berichten: 623
Geregistreerd: 05-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 11:20

Nou Nikass, de hond uit het asiel had maar mazzel met jouw eindeloze geduld en speurwerk naar zijn achtergrond. Jammer dat de asiels dat toen zo deden. Ik denk dat dat nu wel beter is geworden...?
Zie alleen maar vechthonden op hun websites, dus dat doe ik maar niet :+

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 20:29

Dank je Isabelle, ik denk dat het inderdaad wel beter zal zijn geworden.