Kippenhok bouwen; Tips & Tricks!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Kippenhok bouwen; Tips & Tricks!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-19 21:41

Hi!

Wij willen graag wat serama kipjes nemen (4 stuks; 3 hennen en 1 haan?)
We hebben op het moment een voilliere staan voor de grasparieten, deze gaan eruit. Oppevlak volliere is 4M bij 70 CM. De bedoeling is om de volliere te gebruiken als permanente scharrelplek, overdag als wij thuis zijn mogen de kipjes de hele dag rond in de tuin scharrelen. Hier willen we wel graag toezicht op vanwege de vele katten in de buurt.
Buiten de volliere is er plek voor een nacht/broekhok (Ik gok zo'n 80 CM lang; breedte hier maakt niet veel uit. Kan alle kanten op.

In de volliere wil ik in ieder geval wat plateaus maken zodat ze, als ze dat willen, ook nog wat hoger kunnen.

Is dit kwa ruimte haalbaar, of is dit echt te klein? Als het haalbaar is, wat voor hout is dan het beste om naar te kijken?
Ik heb beschikking tot steigerhout op mijn stage en kan dit ook op allemaal manieren bewerken, dus ook zorgen dat het goed bestand is tegen het weer; misschien het nachthok met worteldoek wat meer isoleren, aangezien de kipjes wat minder tegen de kou kunnen?

Of is ander hout beter, wat houd bloedluis het beste tegen (op goede hygiene na) zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt! ik heb wel gegoogled maar word er niet veel helderder van :')