Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Garantie op chip pup?

 
Profiel   

Onlangs heb ik een super pup gekocht <3
Ze was gechipt en gevaccineerd.
Zojuist ben ik bij de da geweest voor de 2e vaccinatie en blijkt na 2 chipreaders dat de chip stuk is.
Normaal zou ik denken 'dat kan gebeuren' echter zit hij net 3 weken in mijn hond -O-

Ik vraag mij af of er garantie op een chip zit?
Niet dat het mij om die paar tientjes gaat, maar in feite is er een ondeugdelijk product geplaatst in mijn hond.
Google is qua garantie niks te vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:01 



 
Profiel   

Ik zou even contact opnemen met de fabrikant van de chip (virbac?).

Is er evt een rontgenfoto gemaakt? Het gebeurt soms namelijk ook wel eens dat de chip er niet goed in zat/tussen de vacht zat en dan zit hij er dus helemaal niet in..

Edit; heeft de hond stamboom? Zoja ook even contact opnemen met de raad van beheer ivm evt een nieuw chipnummer op de stamboom etc.


Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 15-05-19 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:07 



 
Profiel   

Kans is redelijk aanwezig dat hij er vlak na het chippen uitgevallen is. Ik denk niet dat de chip kapot is gegaan.

Of je hier iets mee kan vraag ik me af. Als je er al iets mee wilt moet je bij de dierenarts zijn die hem geplaatst heeft.

Wat zegt de fokker er van?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:07 



 
Profiel   

Ik heb het met een pony mee gemaakt, met ongeveer een half jaar gechipt, chip is gecontroleerd voor en nadat hij er in gegaan is. En als twenter op de keuring niets te vinden. 8 verschillende apparaten geprobeerd zonder resultaat.
Stamboek heeft betaald voor nieuwe chip en juiste registratie. Maar het koste mij wel een kopplaats en 2 extra ritten met de trailer (1x om naar de chipper te gaan en later 1x naar de nakeuring, voor een groene twenter toch een hele belevenis).

Kwestie van pech denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:13 



 
Profiel   

Is de gehele hond onderzocht? Chios hebben de neiging wel eens te gaan wandelen naar de vreemdste plaatsen.

Idd kan het ook goed dat de chip niet eens in je hond zit. Bij een rashond zou ik de fokker benaderen en vragen welke weg nu te bewandelen. Bij een niet rashond zou ik een nieuwe laten plaatsen en de oude voor de zekerheid wel geregistreerd houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:16 



 
Profiel   

Contact op nemen met de fokker die dan op zijn beurt contact op neemt met de chipper. Chip moet dan ook op de stamboom en bij de rasvereniging officieel geregistreerd worden. Dus niet zomaar even opnieuw chippen. Vaak is hij niet kapot maar door het groeien of niet juist plaatsen kan hij zich verstoppen. Heb hier een teef met de chip tussen de voorpoten en een reu waarvan de chip onder het schouderblad zit en ik de kop moet buigen wil men hem aflezn kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:16 



 
Profiel   

Bij een van onze Chi pups was de chip er ook niet meer bij de 2de enting. Onze da heeft het eea uitgezocht, je kunt een zelfde chipnr aanvragen maar dat schijnt duurder te zijn dan een nieuwe chip. Dus als het verder niet uitmaakt zou ik een nieuwe chip laten zetten.
Wij hebben het nieuwe baasje aangeboden om dit te betalen aangezien wij de pup gechipt verkocht hebben. (baasje vond dit alleen niet nodig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:34 



 
Profiel   

Mijn hond heeft 2 chips. Chihuahua.
Eentje was gezet, leek niet goed te pakken, tweede erachteraan uiteindelijk.
Heel lang was er ook maar 1 zichtbaar als je scannen ging.
En nu blijken ze beiden goed te zijn.
Dus beiden ook maar geregistreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:40 



 
Profiel   

Ook nog op andere plekken gezocht met de reader?
Wij hebben en keer een hond gehad waarvan de chip aan de wandel was gegaan...
En die was echt ver uit richting :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-19 20:57 



 
Profiel   

Ik heb contact met dierenarts opgenomen die hem geplaatst heeft en die spreekt van zeer zeldzaam dat een chip niet meer leesbaar is.
Daarna heeft hij mij niet meer te woord willen staan, echter blijkt bij een broertje van mijn hond het zelfde aan de hand >;)
Fokker gaat morgen naar dierenartsenpraktihk toe.
Word dus vervolgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 12:46 



 
Profiel   

Ja op een chip zit garantie, als hij er wel in zit maar idd niet uitgelezen kan worden kan de dierenarts die hem geplaatst heeft gratis een duplicaat met hetzelfde nummer aanvragen bij de leverancier. Het gebeurt niet vaak maar komt wel eens voor :)

Mocht de chip niet goed gezet zijn en dus niet meer in de pup zit is dit natuurlijk niet van toepassing en zou ik zeggen dat de dierenarts dit moet herstellen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 12:56 



 
Profiel   

Het gebeurd met enige regelmaat inderdaad dat de chip 'er uit valt'. Als de fokker zonder uitkomst terug komt zou ik je hond gewoon opnieuw laten chippen. Het is namelijk niet te bewijzen of de fout bij de DAP ligt of niet. Tenzij je een röntgenfoto laat maken en de chip blijkt er nog te zitten, dan kan je de fabrikant aanschrijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:01 



 
Profiel   

Molfre schreef
Het gebeurd met enige regelmaat inderdaad dat de chip 'er uit valt'. Als de fokker zonder uitkomst terug komt zou ik je hond gewoon opnieuw laten chippen. Het is namelijk niet te bewijzen of de fout bij de DAP ligt of niet. Tenzij je een röntgenfoto laat maken en de chip blijkt er nog te zitten, dan kan je de fabrikant aanschrijven.


Dat dus...
Vriendin van me had kat laten chippen, komt thuis, valt de chip uit de kat :+ , zegt die gek van een dierenarts vervolgens, ja, dan had ze de kat niet moeten aaien, ja, dag... ding zit er goed in of zit er niet goed in, deze zat er dus niet goed in.

Dus rofo om te bevestigen dat hij er is, dan kan je wat met fabrikant, maar meestal is hij dus gewoon weg, als in foetsie, eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 13:20 



 

Dat ie niet meer werkt gebeurd idd niet zo vaak,dat ie er uit gaat vlak na het plaatsen gebeurd wel vaker.
Hier ook al eens aan de hand gehad, pups hadden geen stamboom en ik had de beschikking over een reader dus voordat ze weg gingen nog even gecheckt en één pup waarbij ik de chip niet meer kon vinden.. Ik heb er toen gewoon een nieuwe in laten zetten bij het asiel waar ik connecties had en heb er eigenlijk niet eens aan gedacht om kosten terug te vragen.. Het kan gebeuren en zolang het geen raad van beheer nummer is zet je er zo een nieuwe in..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 14:08 



 
Profiel   

Nooit geweten dat een chip eruit kan vallen.
Worden toch in je huisdier gezet met een dikke naald.

Mijn hulphond haar chip was aan de wandel gegaan.
Zou op de linkerschouder moeten zitten en zat hoog op rechtervoorpoot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 14:10 



 
Profiel   

moyra schreef
Ik heb contact met dierenarts opgenomen die hem geplaatst heeft en die spreekt van zeer zeldzaam dat een chip niet meer leesbaar is.
Daarna heeft hij mij niet meer te woord willen staan, echter blijkt bij een broertje van mijn hond het zelfde aan de hand >;)
Fokker gaat morgen naar dierenartsenpraktihk toe.
Word dus vervolgd.

Dat is wel heel toevallig!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 14:20 



 
Profiel   

Normaal controleert diegene met een kam of de chip ook daadwerkelijk zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 14:22 



 
Profiel   

Bij 1 van mijn poezen zag ik de chip er ook uitvallen, we waren nog bij de dierenarts, die heeft er gelijk een nieuwe in gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 15:16 



 
Profiel   

dees_daan schreef
Dat ie niet meer werkt gebeurd idd niet zo vaak,dat ie er uit gaat vlak na het plaatsen gebeurd wel vaker.
Hier ook al eens aan de hand gehad, pups hadden geen stamboom en ik had de beschikking over een reader dus voordat ze weg gingen nog even gecheckt en één pup waarbij ik de chip niet meer kon vinden.. Ik heb er toen gewoon een nieuwe in laten zetten bij het asiel waar ik connecties had en heb er eigenlijk niet eens aan gedacht om kosten terug te vragen.. Het kan gebeuren en zolang het geen raad van beheer nummer is zet je er zo een nieuwe in..



Het gaat mij ook oprecht niet om die paar tientjes.
Ik heb mijn zegje gedaan bij desbetreffende da en daarmee was de kous voor mij aardig af.
Echter nu blijkt dat mijn hond niet de enige is, krijg ik het gevoel dat er bij chippen iets niet juist is gegaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-19 16:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen