Keramische anti tekenband voor hond en kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:37

Een handleiding is leuk, echter als je claimt dat iets teken en vlooien bij een dier weghoudt of bestrijd dan moet je dan ook kunnen bewijzen.

Niet voor niets mag op een bv schapenvetbonbons met knoflook niet meer staan dat het tegen teken werkt.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:37

"Wij van WC-eend adviseren gratis en geheel vrijblijvend over WC-eend en het gebruik daarvan bij WC-problemen waarvoor wij WC-eend aanraden."
Zoiets?

Ik TEM.

LoveBodin

Berichten: 4360
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:49

oomens schreef:
"Wij van WC-eend adviseren gratis en geheel vrijblijvend over WC-eend en het gebruik daarvan bij WC-problemen waarvoor wij WC-eend aanraden."
Zoiets?

Ik TEM.


En in sommige gevallen: Wij hebben zelfs onderzoek gefinancierd dat bewijst dat WC-eend werkt! Kijk eens hoe betrouwbaar wij zijn!

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:50

robert45 schreef:
Een handleiding is leuk, echter als je claimt dat iets teken en vlooien bij een dier weghoudt of bestrijd dan moet je dan ook kunnen bewijzen.

Niet voor niets mag op een bv schapenvetbonbons met knoflook niet meer staan dat het tegen teken werkt.


Wij zelf claimen dit niet. Ik las dat er vraag was naar de werking van EM Keramiek, dus wilde ik jullie graag een paar informatieve stukken laten lezen.
In de praktijk zijn er mensen die vernemen dat de kralen werken om teken te weren. Dit is echter niet wetenschappelijk onderzocht.

fleurtjeuh
Berichten: 10334
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:57

nijnthju schreef:
robert45 schreef:
Een handleiding is leuk, echter als je claimt dat iets teken en vlooien bij een dier weghoudt of bestrijd dan moet je dan ook kunnen bewijzen.

Niet voor niets mag op een bv schapenvetbonbons met knoflook niet meer staan dat het tegen teken werkt.


Wij zelf claimen dit niet. Ik las dat er vraag was naar de werking van EM Keramiek, dus wilde ik jullie graag een paar informatieve stukken laten lezen.
In de praktijk zijn er mensen die vernemen dat de kralen werken om teken te weren. Dit is echter niet wetenschappelijk onderzocht.

Placebo is ook echt +:)+

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:58

Witchcraft schreef:
Let bij deze banden wel op dat je geen band koopt met te veel van die kralen eraan, dat schijnt niet goed te zijn voor je dier! Het zou mooi zijn als dit werkt, ik heb er nog te weinig ervring mee zelf om te kunnen zeggen of het echt werkt.

Er zit niets in die kralen dus wat zou er schadelijk aan zijn dan? Geen enkel onderzoek naar de werking hiervan, dus die van mij hebben een Serestoband om. Voor we op vakantie naar Frankrijk gaan krijgen ze een Scaliborband om. Deze ruiken alleen een beetje naar.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:00

nijnthju schreef:
robert45 schreef:
Een handleiding is leuk, echter als je claimt dat iets teken en vlooien bij een dier weghoudt of bestrijd dan moet je dan ook kunnen bewijzen.

Niet voor niets mag op een bv schapenvetbonbons met knoflook niet meer staan dat het tegen teken werkt.


Wij zelf claimen dit niet. Ik las dat er vraag was naar de werking van EM Keramiek, dus wilde ik jullie graag een paar informatieve stukken laten lezen.
In de praktijk zijn er mensen die vernemen dat de kralen werken om teken te weren. Dit is echter niet wetenschappelijk onderzocht.

Wie zijn dan die 'wij' waarover je schrijft? Dezelfde als van de site waar de linkjes naar verwijzen?
Vind je het heel erg als ik een site die 'emnatuurlijkactief' heet en die zelf ook deze gebakken lucht klei verkoopt, niet als 'gewoon graag wat informatieve stukken' zie maar als reclame?

Anoniem

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:13

Hier een seresto band. Hond kwam met 10-20 teken per dag thuis. Sindsdien sporadisch nog eens 1. Heel tevreden van en je ziet hem niet zitten in haar immense vacht.

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:17

Wij van emnatuurlijk actief inderdaad.
Ik snap dat je het ziet als reclame. Het is echter mijn bedoeling om dit topic van de juiste informatie over EM technologie te voorzien.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:36

nijnthju schreef:
Het is echter mijn bedoeling om dit topic van de juiste informatie over EM technologie te voorzien.

Dat is een goed idee. Begin daar maar mee dan. Iets met wel een kloppende onderbouwing dan.
Vage claims 'onderbouwen' met een interessant klinkend stukje quasi-wetenschap, dat lijkt mij niet echt vallen onder 'de juiste informatie'.

parnassia
Berichten: 830
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:37

EM wordt in de landbouw steeds meer toegepast. Boeren zijn de nuchterste nederlanders.... dus werkte EM niet, dan was het allang verdwenen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:42

parnassia schreef:
EM wordt in de landbouw steeds meer toegepast. Boeren zijn de nuchterste nederlanders.... dus werkte EM niet, dan was het allang verdwenen.

Dat zegt weinig. Er bestaan zelfs biologisch-dynamische boeren. Die zou ik met hun bij-volle-maan-begraven-toverpreparaten toch niet echt onder 'de nuchterste Nederlanders' willen scharen.
Het zijn net mensen, en ook onder boeren heb je er aparte/vreemde/bijzondere lui bij zitten.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 11:29

Helaas van dichtbij meegemaakt hoe het echt fout kan gaan met die gifstoffen (van zowel L4 enting als bravecto als pipetten als scalibor, allen verschillende honden)
Ik heb de kralen gebruikt maar vond het niet voldoende werken, ik spray daarnaast dus met etherische olie de vacht in. Ook hier komt er echt wel eens een teek op de hond, maar ja dat was ook nog steeds met een (scalibor)band om de nek.. kortom.. gewoon er af plukken en door gaan

Kinke

Berichten: 20546
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 12:38

parnassia schreef:
EM wordt in de landbouw steeds meer toegepast. Boeren zijn de nuchterste nederlanders.... dus werkte EM niet, dan was het allang verdwenen.


vertel. Wie/waar/hoe?

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:26

Ik kwam zo’n halsband tegen op marktplaats en heb de verkooptekst met verbazing gelezen. Wat een hoop *** in de ruimte. Prachtig staaltje van jezelf indekken. Ik zou er niet op vertrouwen.

Cemlys

Berichten: 14960
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 20:32

Franciee schreef:
truus1957 schreef:

Mijn laatste twee hondjes gaf ik Bravecto, werkte echt heel goed, maar is wel gif en er is zoveel negatieve publiciteit over geweest. Durf het eigenlijk niet meer


Bravecto is zeer uitgebreid getest en wordt nog steeds massaal verkocht. Als er echt iets mis mee zou zijn zouden dierenartsen (aka mensen die 6 jaar aan een universiteit gestudeerd hebben) het heus niet meer verkopen. Bij de dierenarts waar ik stage loop hebben ze ooit 1 hond gehad die moest braken van de bravecto maar die bleek later allergisch te zijn voor een van de hulpstoffen. Voor de rest hebben ze nooit problemen ondervonden bij het gebruik en daar wordt veel bravecto gebruikt. De rampverhalen over bravecto zijn de wereld in geholpen door random mensen op het internet, dan zou ik toch eerder advies aannemen van een dierenarts.


Over de keramische band. Volgens mij is het niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt tegen teken (itt bravecto). Er zijn mensen die wel in de werking geloven en het is volgens mij niet schadelijk. Als je je goed voelt bij het gebruik of je wil het proberen dan zou ik dat gewoon doen.

Sterker nog het wordt momenteel voor mensen getest (dan niet voor teken maar voor malaria dacht ik zo even uit het hoofd)

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:40

DatBenIkNou schreef:
Witchcraft schreef:
Let bij deze banden wel op dat je geen band koopt met te veel van die kralen eraan, dat schijnt niet goed te zijn voor je dier! Het zou mooi zijn als dit werkt, ik heb er nog te weinig ervring mee zelf om te kunnen zeggen of het echt werkt.

Er zit niets in die kralen dus wat zou er schadelijk aan zijn dan? Geen enkel onderzoek naar de werking hiervan, dus die van mij hebben een Serestoband om. Voor we op vakantie naar Frankrijk gaan krijgen ze een Scaliborband om. Deze ruiken alleen een beetje naar.


Die kralen geven iets af naar het schijnt. Zijn al meerdere honden binnen gebracht bij mijn dierenarts die dus zo een ding met alleen maar kralen om hadden. Veel slijmen en overgeven deden ze.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 04:24

Wij hebben die banden van seresto. Werken super

KimD

Berichten: 20438
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 04:41

Vorig jaar hebben ze de banden gehad, ik had ze zelf gemaakt met de kralen. Ik was wel zeer tevreden, geen teek gevonden op onze vijf honden. Maar, het was dan ook een beroerd tekenjaar. Dit jaar was ik te laat met ze maken en omdoen, als je nu nog niet beginnen met de Teek-Em banden ben je te laat. Ze moeten minimaal 6 werken gedragen worden en goed zonlicht hebben gehad om te werken.

Daarnaast is het belangrijk dat de verhouding gewicht, aantal kralen ook goed is. Te weinig kralen op een te hoog gewicht werkt pertinent niet. Teveel kralen ook niet.

Wij kennen letterlijk honderden mensen met meer dan drie honden, en de reacties zijn wisselend. Vooral kleine en middenmaat (tot 30 kg) lijken er echt baat bij te hebben bij goed gebruik, grotere rassen niet, maar dat is logisch te verklaren, je mag maar 15 kralen maximaal gebruiken, maar op een grote hond zou je er voor gewicht het dubbele nodig hebben. Een vriendin gebruikt de Teek-Em in combinatie met STOP voor haar grote reu, dat schijnt ook een middel te zijn zonder chemische middelen.

Wij hebben dit jaar gekozen voor Seresto, ik was en te laat met maken en omdoen, en ik verwacht dit jaar een horror jaar met teken. Gevoelsmatig is het al veel erger, we hebben van drie van onze honden een teek moeten plukken.

CharleyT
Berichten: 3996
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:54

nijnthju schreef:
goedemorgen allen,

Ik kwam dit topic tegen en dacht wellicht kan ik iets aan informatie toevoegen.
De EM Keramiek is op talloze manieren toe te passen.
In de volgende link kun je lezen hoe de keramiek werkt.
https://www.emnatuurlijkactief.nl/de-kr ... esonantie/
In de volgende link staat een uitgebreide handleiding van EM Keramiek.
https://www.emnatuurlijkactief.nl/wp-co ... ebsite.pdf
De EM Keramiek is ook zeer goed te gebruiken met de Wipe&Clean Classic. Dit is een reinigingsmiddel op basis van Effectieve Micro-organismen(EM). Deze bacteriën zorgen ervoor dat de huidflora weer terug in balans komt. In de volgende folder kun je meer lezen over EM Technologie en de werking ervan.
https://www.emnatuurlijkactief.nl/broch ... f_2015.pdf
Tevens zijn wij ook actief op gebied van paarden.
https://www.emnatuurlijkactief.nl/wp-co ... iding1.pdf
Mochten jullie meer willen weten, laat maar weten :)


Ok, e.e.a. een doorgelezen, maar kan me niet aan de indruk ontrekken dat dit product een hoog Yomanda gehalte heeft. Veel verwachtingen wekken, helaas weinig onderbouwing, veel slagen om de arm als het niet werkt.
Conclusie voor mij: niet onder de indruk van verkooppraatjes. Wachten is op een vergelijkend onderzoek dat serieus genomen kan worden.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:48

essiesilly schreef:
ik spray daarnaast dus met etherische olie de vacht in.

Welke producten gebruik je? En hoe vaak doe je dat?
Op dit moment behandelen we onze honden en kat niet, idd vaak controleren en plukken. Vroeger hebben we wel tkenbanden of pipetjes gebruikt, maar ik had altijd het gevoel dat het weinig verschil maakte.
Maar de etherische olie wil ik nog wel eens proberen.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 08:01

Sclimpre schreef:
essiesilly schreef:
ik spray daarnaast dus met etherische olie de vacht in.

Welke producten gebruik je? En hoe vaak doe je dat?
Op dit moment behandelen we onze honden en kat niet, idd vaak controleren en plukken. Vroeger hebben we wel tkenbanden of pipetjes gebruikt, maar ik had altijd het gevoel dat het weinig verschil maakte.
Maar de etherische olie wil ik nog wel eens proberen.


Stop! Is denk ik een van de bekendere. Je hebt nog een waar ook geen alcohol in zit van washbar Benelux.

essiesilly

Berichten: 7830
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: berkenwoude

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:52

Nou rustig aan maar hoor Romy die stoned is.
@sclimpre ik spray om de dag de honden in als we naar teek rijk gebied gaan, anders minder.

StonedRomy

Berichten: 7542
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:57

essiesilly schreef:
Nou rustig aan maar hoor Romy die stoned is.
@sclimpre ik spray om de dag de honden in als we naar teek rijk gebied gaan, anders minder.


De naam van dat product is STOP! Ik gebruik ze 1x per 2 weken. Maar zoals al gezegd, ik gebruik het bij honden die misschien 1 teek per jaar hebben. De hond die lekker ruikt voor teken gebruik ik de kralenband voor. Alle chemische producten werkte bij hem niet ( nog altijd minimaal 10 teken per wandeling )

Stop heb ik bij hem vorig kaar gebruikt en werkte ook goed.

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 11:04

Gevonden ! Bedankt, ik ga dat proberen.