Keramische anti tekenband voor hond en kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3522
Geregistreerd: 20-08-12

Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 20:59

Iemand ervaring met een dergelijke band voor zijn of haar hond? Sprak een vriendin die voor haar beide honden een dergelijke band had aangeschaft. Na een paar weken dragen had zij het idee dat het werkt. Band zou werken tegen teken, soms lees ik dat het ook zou werken tegen vlooien. Ben heel benieuwd naar de ervaringen van bokkers.
Voor wie de banden niet kent http://snuffle.nl/natuurlijke-tekenband.html
Er zijn meerdere websites waarop ze worden aangeboden. Hoop binnenkort een pup te krijgen en wat zou het fijn zijn als dit echt werkt. Geen vergif meer. Bovendien vind ik ze er ook nog eens leuk uitzien.

Goof

Berichten: 28772
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:01

Ik heb nog nergens een wetenschappelijk artikel gelezen waarin werd aangetoond dat het werkt. Ik vind het een fantastisch verkooppraatje om eerlijk te zijn, maar hé, als iemand het idee heft dat het we; werkt is dat helemaal prima.

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:03

Ik ben opzoek naar iets wat beter werkt tegen teken dan druppels, kwam toevallig gister zo’n ding tegen op internet. Ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben :)

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:04

Hier geprobeerd, ondanks de band 6 teken verwijderd.

thequeensmum
Berichten: 3522
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 21:11

timokyana schreef:
Hier geprobeerd, ondanks de band 6 teken verwijderd.

Je schijnt hem wel een paar weken om te moeten hebben voordat het werkt. Heb je dat ook gedaan?

thequeensmum
Berichten: 3522
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 21:14

xMalibu schreef:
Ik ben opzoek naar iets wat beter werkt tegen teken dan druppels, kwam toevallig gister zo’n ding tegen op internet. Ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben :)

Mijn laatste twee hondjes gaf ik Bravecto, werkte echt heel goed, maar is wel gif en er is zoveel negatieve publiciteit over geweest. Durf het eigenlijk niet meer

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:44

truus1957 schreef:
xMalibu schreef:
Ik ben opzoek naar iets wat beter werkt tegen teken dan druppels, kwam toevallig gister zo’n ding tegen op internet. Ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben :)

Mijn laatste twee hondjes gaf ik Bravecto, werkte echt heel goed, maar is wel gif en er is zoveel negatieve publiciteit over geweest. Durf het eigenlijk niet meer


Hier al jaren de roedel 1x bravecto per jaar. Wij geven het zodra wij meerdere dagen redelijk wat teken vinden. Onze ervaring is dat bravecto zeker 6 maanden werkt. Wij geven het dus 1x en mocht de zomer lang duren en wij vinden uiteindelijk weer levende teken dan nog eens een pipet in de nek can vectra of advantix.
Vorige jaar banden geprobeerd van seresto en dat was een ramp. We gaan zwemmen in de zee dus band uit. Oh 1 heeft giga allergische reactie gehad op de band. Ik zag irritatie en wondje, band direct uit en 5 dagen later volledige nek open....
Met borstelen steeds banden in de weg. En sowieso na zwemmen en drogen het volgende probleem... 6 banden, 6 honden oh ja deze was van??

Onze oudjes, onze epilepsie hond, onze puppen, al onze honden hebben nooit enige reactie gehad op bravecto maarrrr wij maken dat ze zeker maand voor en nadat wij het geven geen enting en geen ontworming binnen krijgen en ook mogen ze net in de 2 weken voor inname ziek geweest zijn. Het is idd gif, maar teken zijn ook dodelijk. Het is kiezen maar dit werkt voor onze roedel het beste

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 21:54

Let bij deze banden wel op dat je geen band koopt met te veel van die kralen eraan, dat schijnt niet goed te zijn voor je dier! Het zou mooi zijn als dit werkt, ik heb er nog te weinig ervring mee zelf om te kunnen zeggen of het echt werkt.

Franciee
Berichten: 738
Geregistreerd: 19-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:11

truus1957 schreef:
xMalibu schreef:
Ik ben opzoek naar iets wat beter werkt tegen teken dan druppels, kwam toevallig gister zo’n ding tegen op internet. Ben benieuwd of er mensen ervaring mee hebben :)

Mijn laatste twee hondjes gaf ik Bravecto, werkte echt heel goed, maar is wel gif en er is zoveel negatieve publiciteit over geweest. Durf het eigenlijk niet meer


Bravecto is zeer uitgebreid getest en wordt nog steeds massaal verkocht. Als er echt iets mis mee zou zijn zouden dierenartsen (aka mensen die 6 jaar aan een universiteit gestudeerd hebben) het heus niet meer verkopen. Bij de dierenarts waar ik stage loop hebben ze ooit 1 hond gehad die moest braken van de bravecto maar die bleek later allergisch te zijn voor een van de hulpstoffen. Voor de rest hebben ze nooit problemen ondervonden bij het gebruik en daar wordt veel bravecto gebruikt. De rampverhalen over bravecto zijn de wereld in geholpen door random mensen op het internet, dan zou ik toch eerder advies aannemen van een dierenarts.


Over de keramische band. Volgens mij is het niet wetenschappelijk bewezen dat het werkt tegen teken (itt bravecto). Er zijn mensen die wel in de werking geloven en het is volgens mij niet schadelijk. Als je je goed voelt bij het gebruik of je wil het proberen dan zou ik dat gewoon doen.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:52

Ik gebruik ook Bravecto, enige advies wat de DA geeft is om tussen ontwormen en Bravecto een week te houden en dit niet tegelijk te doen.
Ik vind het geweldig werken. Ja, het is misschien wel gif, maar om eerlijk te zeggen vind ik zo'n band niet fijn voor mijn hond om die altijd om te hebben, en met het showstukje eraan ook niet echt veilig.

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 22:53

Eens met Franciee! Fijn dat iemand dat ook durft te zeggen. Je wordt tegenwoordig zowat afgeschoten als je zegt dat je bravecto gebruikt.

Ik vind het altijd jammer dat producten zoals deze kralen hun werking niet hoeven aan te tonen.

corine1981
stokpaard connaisseur

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:24

Hier afgelopen week ook toch bravecto gegeven aan hond (oraal) en kat (druppels). Vooral bij de kat moest ik even slikken, handschoenen nodig moeten hebben, 48 uur niet aaien of tot de plek droog is...
Dus vandaar benieuwd naar een alternatief.

Ik hou overigens met anti-ellendige beestjes- producten eenzelfde strategie aan als dierenfan. Wanneer ik meerdere teken tegen kom ga ik behandelen, dan vind ik ze een poos niet en soms zelfs helemaal niet meer, in de winter valt het hier wel mee (hoor tegenwoordig zulke spook verhalen dat ze het hele jaar door teken vinden).

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 23:59

hier 2 tekenbanden van Loef dierbenodigdheden! de afgelopen weken veel wandelingen in het bos enzo gemaakt! tot nu toe nog geen teek terug gevonden, dus tot nu toe ben ik tevreden!

Als je er over denk om er 1 aan te schaffen zou ik eens bij Loef kijken! Francien (De eigenaresse) maakt ze op maat en in de kleuren die je zelf leuk vind!

dit zijn die van mijn meiden!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

robert45
Berichten: 2869
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 00:25

Tja... zolang er mensen zijn die geloven dat knoflook helpt tegen vlooien en teken zullen er ook mensen zijn die dit soort dingen kopen.

Er is geen enkele basis voor dat het helpt, mijn hond heeft bijvoorbeeld nooit vlooien en ook geen teken. Hooguit een paar per jaar terwijl ik in midden in de bossen zit. Krijgt ook geen druppels ervoor. Doe je die zon band om dan werkt het fantastisch...

Een Seresto band werkt uitsteken tegen vlooien en teken. In een zeldzaam geval wil een dier wel eens een reactie geven, vaak komt dit omdat de mensen vergeten de punten waar de band mee vast zit af te knippen. Dit veroorzaakt dan irritatie.

Bravecto werkt uitstekend en er is geen enkel bewijs dat het schadelijk zou zijn. Alleen wat verhalen zonder enige onderbouwing. Allemaal aannames en veronderstellingen.

Schuur_

Berichten: 4877
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 00:30

Mijn hond krijgt ook niks tegen teken en vlooien en heeft nooit iets. De oppas geeft aan haar honden karnemelk voor het eerst en ook nog geen teken.

Als ik de eerste teken tegenkom geef ik ze een pipet.

dierenfan
Berichten: 9611
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 05:59

Bravecto's grootste probleem is luiheid van de mensen. Oh ja de hond moet de entingen hebben.. Oh weet je wat? Doe maar gelijk grote beurt. Hup daar gaan de entingen, ontworming en bravecto er tegelijk in of men wacht wel 5 hele dagen ofzo. Daarna bizar vinden dat het fout gaat.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:12

Ook onze honden krijgen Bravecto of soms de mildere variant dat is Nexgard(gaat een maand of 3 mee) ook wij nooit klachten gehad over 1 van beide middelen en echt wij hebben alles geprobeerd!

Karnemelk, banden, kralenketting zoals hierboven getoond ook!

Wij zitten aan de rand van het bos en willen onze honden goed beschermen dus daarom Bravecto of Nexgard,niks anders helpt afdoende

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:18

KarinLF schreef:
Ook onze honden krijgen Bravecto of soms de mildere variant dat is Nexgard(gaat een maand of 3 mee) ook wij nooit klachten gehad over 1 van beide middelen en echt wij hebben alles geprobeerd!

Karnemelk, banden, kralenketting zoals hierboven getoond ook!

Wij zitten aan de rand van het bos en willen onze honden goed beschermen dus daarom Bravecto of Nexgard,niks anders helpt afdoende


Nexgard is 1 tablet per 5 weken.
Dus tenzij je per doosje van 3 bedoeld dat het 3 maanden mee gaat, ben je anders verkeerd voorgelicht.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 06:28

Renske_W schreef:
KarinLF schreef:
Ook onze honden krijgen Bravecto of soms de mildere variant dat is Nexgard(gaat een maand of 3 mee) ook wij nooit klachten gehad over 1 van beide middelen en echt wij hebben alles geprobeerd!

Karnemelk, banden, kralenketting zoals hierboven getoond ook!

Wij zitten aan de rand van het bos en willen onze honden goed beschermen dus daarom Bravecto of Nexgard,niks anders helpt afdoende


Nexgard is 1 tablet per 5 weken.
Dus tenzij je per doosje van 3 bedoeld dat het 3 maanden mee gaat, ben je anders verkeerd voorgelicht.


Nee wij geven 1 tablet per 3 maanden, omdat onze ervaring is dat ook Nexgard langer werkt dan op het doosje vermeld staat! Wij geven weer Nexgard of Bravecto als wij merken dat een teek vast gaat zitten! Zo geven wij Bravecto vaak eens per 6 maanden en Nexgard eens per 3 maanden omdat het middel zo lang werkzaam is!

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:43

Hier een hond die met al het ‘ gif ‘ ( pilletjes, banden, druppels ) gerust met 30+ teken van een wandeling terug kwam. met de EM band ( werkt pas na aantal weken en je moet ze blijven opladen ) heb ik er nog geen 1 gehad.

De andere twee krijgen natuurlijke druppels van STOP! Maar aangezien die twee maximaal 1 teek per jaar hebben, kan ik niet veel zeggen of het echt werkt.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Keramische anti tekenband voor hond en kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:47

Ik lees een beetje mee in dit topic maar het enige wat ik mis is HOE die keramische dingen nou werken?
Zou iemaand dit uit kunnen leggen?
Het liefst met onderzoeken erbij?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:54

Ik zou wel eens een studie zie waarin de werkzaamheid word aangetoond.

Tot die tijd Seresto of Bravecto.

Ik zit in een gebied met heel erg veel teken. Sinds Seresto nooit meer 1 op mijn kat gezien.

kainda

Berichten: 2734
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:20

Ik maak deze bandjes zelf.
Bij mij helpt het zeker. Maar een van mijn hondjes krijgt er kale plekjes van.

Ik heb eventueel een bandje beschikbaar ter overname.
Waar woon je en wat voor hondje heb je?

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:20

Ze zeggen dat er bacteriën in zijn meegebakken die een bepaalde stof produceren. En die stof heeft een bioresonantie (natuurlijke trillingen) waar teken een hekel aan hebben.
De keramiek-tekenbanden zijn voorzien van keramieken kralen die effectieve micro-organismen(EM) bevatten.
De werkzaamheid van EM keramiek is gebaseerd op het principe dat energie kan worden behouden en overgedragen door deze eigenschappen te binden in gebakken klei. "
de band moet dan dus elke zoveel weken een aantal uur in de zon liggen zodat de bacteriën die stof kunnen produceren.

voor mij is het dat een teek een parasiet is en gemaakt om een ander dier te "infiltreren" en daar te profiteren door bloed te zuigen, dat is hoe een teek gemaakt is om te overleven. Dit wetende klinkt het mij alles behalve logisch dat een dergelijke parasiet zich even laat afweren door iets nietigs zoals wat kralen rond de nek of wat olie. Een parasiet is niet voor niets een parasiet.

Volgens mij is het ook zo dat bacteriën de hitte niet overleven, dus met het bakken zijn alle bacteriën al dood, die gaan met 100 graden dood en bakken doen ze op 1200 graden, mede omdat deze stof ook in aquaria wordt gebruikt
Voor mij klinkt het echt als geldklopperij, bacteriën die overleven terwijl ze gebakken zijn.
Zonlicht dood ook bacteriën trouwen, de uv dood bacteriën.

Denk dat ik beter de stinksokken van mijn man dan om hun nek kan binden, alhoewel teken hebben ook geen neus :D :D :D

nijnthju
Berichten: 538
Geregistreerd: 22-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 08:32

goedemorgen allen,

Ik kwam dit topic tegen en dacht wellicht kan ik iets aan informatie toevoegen.
De EM Keramiek is op talloze manieren toe te passen.
In de volgende link kun je lezen hoe de keramiek werkt.
https://www.emnatuurlijkactief.nl/de-kr ... esonantie/
In de volgende link staat een uitgebreide handleiding van EM Keramiek.
https://www.emnatuurlijkactief.nl/wp-co ... ebsite.pdf
De EM Keramiek is ook zeer goed te gebruiken met de Wipe&Clean Classic. Dit is een reinigingsmiddel op basis van Effectieve Micro-organismen(EM). Deze bacteriën zorgen ervoor dat de huidflora weer terug in balans komt. In de volgende folder kun je meer lezen over EM Technologie en de werking ervan.
https://www.emnatuurlijkactief.nl/broch ... f_2015.pdf
Tevens zijn wij ook actief op gebied van paarden.
https://www.emnatuurlijkactief.nl/wp-co ... iding1.pdf
Mochten jullie meer willen weten, laat maar weten :)
Laatst bijgewerkt door nijnthju op 23-05-19 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt