De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:02

Omenstabij schreef:
Will ik denk dat ze het zelf ook niet begrijpt. Dat is een blik van pure verwarring. Wat heeft dat arme dier toch een zwaar leven.

Valt wel mee was een zwerfkat die we binnen hebben gelaten. Hij had een zwaar leven en was heel ziek. Na vertrouwen te hebben gewonnen hebben we hem laten castreren en chippen en weer los gelaten. Hij besloot echter te blijven en zit nu vaak naar vogeltjes te staren (foto 4) en valt zelfs zittend in slaap <3
Nee dar zware leven heef hij zeker niet meer kan ik je verzekeren

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:47

1 van mijn katten wil alleen maar knuffelen als ze even bij me op bed mogen. Ze wil beneden wel eens een aai maar wenst geen knuffelsessie. In bed komt ze ineens luid knorrend bij me liggen..

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:00

Als mijn kat naar de kattenbak gaat, krabt ze na het doen van haar behoefte altijd ook aan de zijkanten van de bak. Dus aan het plastic aan de binnenkant en dan vrij hoog. Je zou denken dat ze op een gegeven moment wel eens door krijgt dat dat totaal nutteloos is en totaal niet bijdraagt aan het verstoppen van de boel, maar ze houdt het steevast vol :+

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:49

Leuk topic. :D
Mijn chihuahua reutje is nu een jaar en heeft wel aparte eigenschappen. Hij heeft sowieso een voeten fetish :+
Gewoon onze voeten, sokken en schoenen zijn helemaal geweldig! Het liefst neemt hij je schoen of slipper mee naar zijn mand of bank om bij te liggen slapen als wij niet in de woonkamer zijn.
Cremes zoals gezichtscrème die je op hebt likt hij graag van je gezicht af. Als hij bepanthen crème ruikt is hij extra enthousiast en wil hij er door heen rollen.
Poepen doet hij ook graag zo hoog mogelijk en het liefst tegelijkertijd als hij met zijn poot omhoog staat te plassen. De eerste keer kon je mij van de grond opvegen. *D
Als hij blij is gaat hij met zijn kontje al schuddend naar je toe draaien en zo heeft hij nog wel meer.
He makes my day everyday.
Onze komiek in huis :+

Afbeelding

Afbeelding

Niobe

Berichten: 7986
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:12

NorwayFjord schreef:
Waarom mijn katten altijd precíés op Henk moeten kotsen, mijn nep Zebra :roll: Heb verder een prima vloer liggen (waar ik het lekker makkelijk kan schoonmaken) maar nee, altijd is Henk de banketstaaf...


_O- _O-
Sorry hier moest ik even heel hard om lachen :') arme Henk!

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:16

debberley83 schreef:
Leuk topic. :D
Mijn chihuahua reutje is nu een jaar en heeft wel aparte eigenschappen. Hij heeft sowieso een voeten fetish :+
Gewoon onze voeten, sokken en schoenen zijn helemaal geweldig! Het liefst neemt hij je schoen of slipper mee naar zijn mand of bank om bij te liggen slapen als wij niet in de woonkamer zijn.
Cremes zoals gezichtscrème die je op hebt likt hij graag van je gezicht af. Als hij bepanthen crème ruikt is hij extra enthousiast en wil hij er door heen rollen.
Poepen doet hij ook graag zo hoog mogelijk en het liefst tegelijkertijd als hij met zijn poot omhoog staat te plassen. De eerste keer kon je mij van de grond opvegen. *D
Als hij blij is gaat hij met zijn kontje al schuddend naar je toe draaien en zo heeft hij nog wel meer.
He makes my day everyday.
Onze komiek in huis :+

[ [url=m/xwFoHv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k2F4X1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahhh wat een schatje

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:21

Willl65 schreef:
debberley83 schreef:

Ahhh wat een schatje


Dank je wel :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:42

NorwayFjord schreef:
Waarom mijn katten altijd precíés op Henk moeten kotsen, mijn nep Zebra :roll: Heb verder een prima vloer liggen (waar ik het lekker makkelijk kan schoonmaken) maar nee, altijd is Henk de banketstaaf...


Henk wordt als indringer van het territorium gezien :')

Schuur_

Berichten: 4878
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:01

Mijn chihuahua doet graag rigor Mortis na als hij op zijn zij ligt. Normaal horen pootjes plat te liggen maar hij steekt ze uit. Blijft ook minutenlang zo liggen

Afbeelding

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 06:37

Hoe mijn kat een "kom dan" gebaar geleerd heeft xD ikzelf maakte wel altijd een hoofdgebaar als ik "kom dan" zei, maar nu doet zij dat ook als ze wil spelen of als ze wilt dst je mee gaat naar de keuken voor eten etc := hierbij slaat ze haar poot over haar hoofd heen en maakt daarbij een soort halve koprol _O-

En mijn andere kat gaat steevast 5 min nadat ik naar bed ben lopen "loeien". Ze heeft normaal een heel hoog mauwtje maar ze gaat dan met een grote speelgoed muis in haar bek mauwen. Dat doet ze 20-60min en dan komt ze de muis brengen bij mij in bed met een heel trots normaal mauwtje :') daarna is het 2 min kroelen en komt ze derest van de avond op bed slapen O:) gelukkig slaap ik er inmiddels wel doorheen xD maar hoe ze aan deze gewoonte gekomen is... ze deed het gewoon van de ene op de andere dag en is nooit meer gestopt xD

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:20

M_arvellous schreef:
1 van mijn katten wil alleen maar knuffelen als ze even bij me op bed mogen. Ze wil beneden wel eens een aai maar wenst geen knuffelsessie. In bed komt ze ineens luid knorrend bij me liggen..

Die van mij doet hetzelfde. Op bed gaat ze los. Rollen, kopstoten.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:23

maliejane schreef:
Hoe mijn kat een "kom dan" gebaar geleerd heeft xD ikzelf maakte wel altijd een hoofdgebaar als ik "kom dan" zei, maar nu doet zij dat ook als ze wil spelen of als ze wilt dst je mee gaat naar de keuken voor eten etc := hierbij slaat ze haar poot over haar hoofd heen en maakt daarbij een soort halve koprol _O-

En mijn andere kat gaat steevast 5 min nadat ik naar bed ben lopen "loeien". Ze heeft normaal een heel hoog mauwtje maar ze gaat dan met een grote speelgoed muis in haar bek mauwen. Dat doet ze 20-60min en dan komt ze de muis brengen bij mij in bed met een heel trots normaal mauwtje :') daarna is het 2 min kroelen en komt ze derest van de avond op bed slapen O:) gelukkig slaap ik er inmiddels wel doorheen xD maar hoe ze aan deze gewoonte gekomen is... ze deed het gewoon van de ene op de andere dag en is nooit meer gestopt xD

Niet zo gek hoor, doet die katervan mij ook. Dan is meneer 'op jacht'.
Mijn poes maakt mekkergeluidjes. Dan is ze of op jacht, of ze gaat kotsen. Met Russische roulette. Je weet nooit wat je krijgt.
Is het een binnenkat?

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:23

maliejane schreef:
Hoe mijn kat een "kom dan" gebaar geleerd heeft xD ikzelf maakte wel altijd een hoofdgebaar als ik "kom dan" zei, maar nu doet zij dat ook als ze wil spelen of als ze wilt dst je mee gaat naar de keuken voor eten etc := hierbij slaat ze haar poot over haar hoofd heen en maakt daarbij een soort halve koprol _O-

En mijn andere kat gaat steevast 5 min nadat ik naar bed ben lopen "loeien". Ze heeft normaal een heel hoog mauwtje maar ze gaat dan met een grote speelgoed muis in haar bek mauwen. Dat doet ze 20-60min en dan komt ze de muis brengen bij mij in bed met een heel trots normaal mauwtje :') daarna is het 2 min kroelen en komt ze derest van de avond op bed slapen O:) gelukkig slaap ik er inmiddels wel doorheen xD maar hoe ze aan deze gewoonte gekomen is... ze deed het gewoon van de ene op de andere dag en is nooit meer gestopt xD


Niet zo gek hoor, doet die kater van mij ook. Dan is meneer 'op jacht'.
Mijn poes maakt mekkergeluidjes. Dan is ze of op jacht, of ze gaat kotsen. Met Russische roulette. Je weet nooit wat je krijgt.
Is het een binnenkat?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:48

Waarom ze met 30 graden nog steeds tegen elkaar aan liggen (konijnen). Ik doe er alles aan om het zo koel mogelijk te maken voor ze, en die Flappies liggen helemaal tegen elkaar aan geplakt :')


Afbeelding
Dit doen ze dan met 30 graden.

En waarom Blik zo gek is op dozen

Afbeelding

Afbeelding

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:32

Je hebt geen konijnen, maar katten in een konijnenpak :D :+

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:04

Mijn kater doet dat ook, dat loeien. Liefst net na zonsondergang. Vroeger in de badkamer -daar had hij de beste akoestiek- maar sinds hij veel buiten komt gewoon ergens onder een struik of om de hoek onder het slaapkamerraam. Vliegjes is het meest dramatische wat hij ooit gevangen heeft, terwijl mijn andere, loeiloze, kat met vogels, muizen en vleermuizen sleept.

Stiekum is 't een leeuw. Hij heeft ook "manen": de vacht in zijn nek is wat dikker en langer dan die op de rest van zijn lijf.

charrr91

Berichten: 929
Geregistreerd: 14-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:26

Ik heb ooit stage gelopen bij een stoeterij. Ze hebben daar een overdekte poetsplaats.
Daar stond een paard die niet vooruit de poetsplaats op wou. Bleef stokstijf stil staan. Alle mogelijke manieren geprobeerd, lokken met wat lekkers, lief tegen hem praten, hij wou niet mee.
Tot de eigenaar van de stoeterij tegen me zei: Hij wil er alleen maar achteruit in! Dus hup, paard omdraaien, in zijn achteruit de poetsplaats op, en het was prima. Ben het nooit weer vergeten.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:34

Koper schreef:
Mijn kater doet dat ook, dat loeien. Liefst net na zonsondergang. Vroeger in de badkamer -daar had hij de beste akoestiek- maar sinds hij veel buiten komt gewoon ergens onder een struik of om de hoek onder het slaapkamerraam. Vliegjes is het meest dramatische wat hij ooit gevangen heeft, terwijl mijn andere, loeiloze, kat met vogels, muizen en vleermuizen sleept.

Stiekum is 't een leeuw. Hij heeft ook "manen": de vacht in zijn nek is wat dikker en langer dan die op de rest van zijn lijf.

Deed mijn (ex)kater ook tot voor kort. Fijn om 6 uur ‘s morgens in de deuropening van de badkamer. Helaas voor hem is z’n geluid stuk. Er komt alleen nog schor gepiep uit.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:42

poes schreef:
Heel lang met grote ogen naar iets onzichtbaar zitten staren. Als ik en mijn man dan uiteindelijk al denken dat de muur op instorten staat of zo en ook verschrikt kijken, vindt ze het niet boeiend meer en kijkt ze naar ons alsof we idioot zijn.


Heb hier zo hard om gelachen :')

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:19

Morrie schreef:
Je hebt geen konijnen, maar katten in een konijnenpak :D :+


Afbeelding
Hoezo? Hij springt nooit ergens op :')

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:51

Mijn kat is op 1 of andere manier bang dat hij door kleedjes heen zakt. Loopt altijd te mauwen dat ik kleedje of dekbed opzij moet schuiven, anders kan ie niet liggen of lopen.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:49

Nabster schreef:
maliejane schreef:
Hoe mijn kat een "kom dan" gebaar geleerd heeft xD ikzelf maakte wel altijd een hoofdgebaar als ik "kom dan" zei, maar nu doet zij dat ook als ze wil spelen of als ze wilt dst je mee gaat naar de keuken voor eten etc := hierbij slaat ze haar poot over haar hoofd heen en maakt daarbij een soort halve koprol _O-

En mijn andere kat gaat steevast 5 min nadat ik naar bed ben lopen "loeien". Ze heeft normaal een heel hoog mauwtje maar ze gaat dan met een grote speelgoed muis in haar bek mauwen. Dat doet ze 20-60min en dan komt ze de muis brengen bij mij in bed met een heel trots normaal mauwtje :') daarna is het 2 min kroelen en komt ze derest van de avond op bed slapen O:) gelukkig slaap ik er inmiddels wel doorheen xD maar hoe ze aan deze gewoonte gekomen is... ze deed het gewoon van de ene op de andere dag en is nooit meer gestopt xD


Niet zo gek hoor, doet die kater van mij ook. Dan is meneer 'op jacht'.
Mijn poes maakt mekkergeluidjes. Dan is ze of op jacht, of ze gaat kotsen. Met Russische roulette. Je weet nooit wat je krijgt.
Is het een binnenkat?


Maar dat loeien doet ze dus als ze hem al heeft en dan dus 20-60min xD bij gewoon jagen op haar muis en overdag doet ze het nooit. Ook als ze op vliegjes en alles jaagt niet. Puur en alleen net na het naar bed gaan :') ze is een binnenkat die met mooi weer mee mag de tuin in als ikzelf ook buiten ben. Daar jaagt ze ook graag op vliegjes en alles, maar ook daar nooit dat geloei := al haar andere "aandacht" mauwtjes zijn ook meer piepen. Ze is namelijk wel heel vocaal xD

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:22

M_arvellous schreef:
1 van mijn katten wil alleen maar knuffelen als ze even bij me op bed mogen. Ze wil beneden wel eens een aai maar wenst geen knuffelsessie. In bed komt ze ineens luid knorrend bij me liggen..

Dat heeft die van mij ook. Die heeft ook een hekel aan opgetild worden. Ik denk dat het daarom is. Als ik lig kan ik haar niet optillen. Best slim.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:42

Waarom gaat m'n kat iedere avond weer aan m'n lattenbodem nagelen waarbij ik haar iedere keer weer erop moet wijzen dat ze dat niet mag doen...

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:47

Waarom mijn intens verwende kat een pesthekel aan mij lijkt te hebben :')

Ik pak ze nooit op, aai ze alleen als ze dat zelf willen en ben zo'n softie die haar eten altijd deelt als ze zielig naast me gaan zitten.
En toch lijk ik niet geliefd :')