De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:38

Mijn kat weet weet wat ze wil. Zo vind ze het bijvoorbeeld fijn om tegen mij aan te liggen als ik net naar bed ben gegaan en daar gaat ze klaar voor zitten. Ik ga mijn tanden poetsen, licht uitzetten en ze zit al op het bed, te wachten totdat ik ook helemaal lig. Zodra ik op mijn linkerzij ga liggen, kruipt ze tegen me aan. Ga ik anders liggen (op mijn rug of rechterzij), dat kan natuurlijk niet. Dan gaat ze zitten, kijken, en ieder moment dat ik een beweging maak ze een geluidje of doet ze miauwen.
Als ik dan éindelijk op mijn linkerzij ga liggen komt ze tegen me aan kruipen. Na 10 minuten is het meestal wel weer genoeg en gaat ze in haar mandje in de badkamer liggen achter het douchegordijn. :+

's Ochtends wil ze dan weer specifiek op mijn schoot liggen. Dan maakt ze me wakker en blijft net zolang zitten, kijken en geluidjes maken totdat ik ga zitten in bed en ze op mijn schoot kan liggen. (Ik woon in een studio dus ik heb geen afgescheiden woonruimtes).

Ze heeft hele specifieke wensen en heeft er geen problemen mee om mij dit duidelijk te maken :+

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:39

Mijn Britse korthaar kater heeft een obsessie voor die wokkel haarelastiekjes. Hij trekt ze gewoon uit Mn haar. Het liefst gooit hij ze vervolgens in de waterbak om ze er dan weer uit te vissen, of hij wil er mee apporteren :+
En als ik ‘s ochtends beneden kom en ze blij zijn, dan gaan ze aan elkaars kont likken :roll:

daarisdekaas

Berichten: 110
Geregistreerd: 25-03-19
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:41

M_arvellous schreef:
Mijn Britse korthaar kater heeft een obsessie voor die wokkel haarelastiekjes. Hij trekt ze gewoon uit Mn haar. Het liefst gooit hij ze vervolgens in de waterbak om ze er dan weer uit te vissen, of hij wil er mee apporteren :+
En als ik ‘s ochtends beneden kom en ze blij zijn, dan gaan ze aan elkaars kont likken :roll:


Haha ik heb een tijdje op een kat gepast die was ook zo gek op die wokkel haarelastiekjes. Niet zo gek dat ie ze uit m'n haar trok, maar die voetbalde het hele huis ermee door en kwam ze ook apporteren :)) .

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 13:50

daarisdekaas schreef:
M_arvellous schreef:
Mijn Britse korthaar kater heeft een obsessie voor die wokkel haarelastiekjes. Hij trekt ze gewoon uit Mn haar. Het liefst gooit hij ze vervolgens in de waterbak om ze er dan weer uit te vissen, of hij wil er mee apporteren :+
En als ik ‘s ochtends beneden kom en ze blij zijn, dan gaan ze aan elkaars kont likken :roll:


Haha ik heb een tijdje op een kat gepast die was ook zo gek op die wokkel haarelastiekjes. Niet zo gek dat ie ze uit m'n haar trok, maar die voetbalde het hele huis ermee door en kwam ze ook apporteren :)) .

Haha wat grappig.
mijn huis ligt er ook vol mee, hij kan er tijden mee slepen en bewaken alsof het zn net gevangen prooi is :+
En vliegen vangen trouwens. Ik denk dat hij er zo 5 op een dag opvreet

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:04

Ik heb een (getraumatiseerde) kat, weet niet wat hem overkomen is want zwerver. Maar dat hij mij na 5 jaar onvoorwaardelijke liefde en geduld alsnog tot bloedens toe diep openkrabt en bijt omdat hij een pilletje moet, vond ik toch wel wat jammer :\

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:37

Ik moet altijd wel lachen om onze kat. Hij maakt eerst mij wakker met zijn gemiauw, daarna gaat hij op het randje boven het bed zitten en springt vanaf daar in mijn vriend zijn buik. Ik vind het te grappig om hem niet wakker te maken, ook al is het heel sneu voor mijn vriend _O-

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:51

antje_vip schreef:
Ik heb een (getraumatiseerde) kat, weet niet wat hem overkomen is want zwerver. Maar dat hij mij na 5 jaar onvoorwaardelijke liefde en geduld alsnog tot bloedens toe diep openkrabt en bijt omdat hij een pilletje moet, vond ik toch wel wat jammer :

Troost je. Mijn sinds kitten gekoesterde en verwende katten doen dit ook.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:58

De kat van m'n ouders loopt altijd een rondje door de kamer als de tuindeur open gaat, zelfs als hij voor de tuindeur zit. Jackie komt af en toe m'n douche in als ik klaar ben met douchen

Jorex

Berichten: 9963
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:06

Dat onze rooie kater met zijn kop schudde tijdens het eten en dan dus de brokjes ook wel weg slingerde.
Hij alleen vliegen opat als wij ze voor hem doodsloegen, anders niet.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:07

Kabayo schreef:
Als ik zaterdag op het werk ben en fenna (hond) vind dat mijn vriend wel eens wakker mag worden pakt ze een sok uit de sokkenla en drukt die in zijn mond :=



_O- _O-

Die van mij trekt de dekens van je af als hij vindt dat het tijd is om op te staan, want meneer wil zn ontbijt. Hoe vervelend ook...ik heb toch liever de methose van mijn hond dan die van jouw :+

pol013

Berichten: 9008
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:31

Waarom onze kat een obsessie heeft voor wattenstaafjes. En dan steevast de katoenen puntjes er af eet :')

Waarom diezelfde kat een obsessie heeft voor onze ikea boxspring en dat ding het liefst helemaal aflikt (gelukkig komen ze maar heel weinig op de slaapkamer)

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:34

Waarom mijn paard altijd mensen kust (echt met haar mond op je gezicht, niet likken ofs maar echt zoals mensen doen)

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:40

Koper schreef:
Ik had juist begrepen dat 't is omdat je in zacht materiaal beter de boel kunt begraven. Aangezien katten niet alleen roof- maar ook prooidieren zijn (voor grotere roofdieren) en dus hun sporen uitwissen. En dat ze daarom bij voorbeeld ook de troep op de bak begraven.

mijn kat mist dat gen.... hij kotst bij voorkeur de hele trap van 20 treden vol....... heeft ie heel lang plezier met toekijken als zijn personeel de rotzooi weer opruimt :roll:

Moon_light94

Berichten: 3427
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:04

Koper schreef:
SimoneeM schreef:

Ik pik deze er even uit: het schijnt dat ze dit doen omdat, ja ja, ze het vies vinden om op laminaat te kotsen, want dat spettert.
Ik snap het ergens nog ook :')

Ik had juist begrepen dat 't is omdat je in zacht materiaal beter de boel kunt begraven. Aangezien katten niet alleen roof- maar ook prooidieren zijn (voor grotere roofdieren) en dus hun sporen uitwissen. En dat ze daarom bij voorbeeld ook de troep op de bak begraven.


Dat klinkt veel logischer! Al vind ik de verklaring van iew het spettert stiekem wel leuk :P

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:11

Daarom weigert mijn hond om tegen palen, bomen of in de goot te plassen want het spettert. Maar dat die ondanks een zacht grasstukje na 3 jaar nog altijd zijn ene poot onderzeikt vergeet die steeds.

Maar dan wel een zielige kop trekken als die de straal voelt. Ff beter mikken jongen, ik ga je er niet mee helpen

Koper

Berichten: 30278
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:15

Morrie schreef:
Koper schreef:
Ik had juist begrepen dat 't is omdat je in zacht materiaal beter de boel kunt begraven. Aangezien katten niet alleen roof- maar ook prooidieren zijn (voor grotere roofdieren) en dus hun sporen uitwissen. En dat ze daarom bij voorbeeld ook de troep op de bak begraven.

mijn kat mist dat gen.... hij kotst bij voorkeur de hele trap van 20 treden vol....... heeft ie heel lang plezier met toekijken als zijn personeel de rotzooi weer opruimt :roll:

Mijne deden dat allebei met kattenbak uitmesten. Zo leuk om het schepje te vangen :):) Dus als de eerste bak schoongeschept was (klontjes eruit) deden ze daar gauw een plas in voor nog meer schepjevangjolijt *\o/*

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 16:16

Mijn hond moet overal tegenaan 'boopen' met zijn neus. Sinds kort heeft ie een prullenbak gevonden waarvan de bovenkant zo leuk heen en weer wiebelt.

Ook speelt hij graag in zijn eentje. Kong gooien, gekke konijnenhopjes maken, maar met ons spelen? Ho maar.
En 's ochtends als ie ziet dat je wakker bent springt hij het liefste met vier poten tegelijk bovenop je en drukt hij desbetreffende Kong of in je gezicht of probeert hij hem in je oor te proppen óf probeert hij jouw oor met de Kong in zijn bek te nemen. Uiteraard betekent 'Kong' in dit geval: 3 sokken, een Croc én als het past nog een Kong.

Zijn broertje kan niet normaal de trap af. Die hopt met twee poten tegelijk. Dus hop - 2 voor -, hop - 2 achter-. Dus die valt met enige regelmaat van de trap af.

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:04

Onze Bobby kreeg in de gaten dat hij de trap op kon, in een snel tempo:
2 treden omhoog en springt omlaag, 3 treden omhoog en springt omlaag, 4 treden omhoog en springt omlaag, 5 treden omhoog en toen heb ik hem gepakt, omgekeerd en de trap "afgestuurd" dwz, laten merken dat hij de trap ook omlaag kan lopen.
Hij gaat weer 5 treden omhoog en loopt omlaag. 6 treden omhoog en loopt omlaag, zo verder tot hij boven was, toen is hij nog twee keer de trap op en af gerend.

Cyrilletje

Berichten: 2189
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: achterhoek

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:28

Onze teckel wil geen ‘tweedehands’ botjes die overgebleven zijn van een vorige keer. Ook al heeft hij er de vorige keer alleen iets aan geknabbeld en heeft er geen andere hond dan hijzelf aangezeten. Hij laat het botje dan links liggen en durft er niet meer bij in de buurt te komen. Hij gaat zelfs zover dat hij met het staartje tussen de poten tussen mijn benen komt zitten alsof ik hem een teckeletend monster heb gegeven ofzo... -O-
Zodra hij een nieuw botje uit de verpakking krijgt is er niks meer aan de hand. :o?

Marjo

Berichten: 37248
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-19 23:32

Waarom bijt Lily mij in mijn neus?

Willl65
Berichten: 2197
Geregistreerd: 27-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:35

Marjo schreef:
Zoals de titel al zegt. Wat doet jouw huisdier, waar je zelf niets van begrijpt?

Die van mij zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 00:01

Will ik denk dat ze het zelf ook niet begrijpt. Dat is een blik van pure verwarring. Wat heeft dat arme dier toch een zwaar leven.

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 00:16

Marjo schreef:
Waarom bijt Lily mij in mijn neus?

Dat doet mijn kitten ook :7

lies_sparkle

Berichten: 6130
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 06:44

Willl65 schreef:
Marjo schreef:
Zoals de titel al zegt. Wat doet jouw huisdier, waar je zelf niets van begrijpt?

Die van mij zit.

[ [url=m/tcR9Oo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lhKKug.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dJY0rf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/AsbhYi.jpg]Afbeelding[/url] ]


:') :') :') :') :') :') :') :')

NorwayFjord

Berichten: 3157
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 07:16

Waarom mijn katten altijd precíés op Henk moeten kotsen, mijn nep Zebra :roll: Heb verder een prima vloer liggen (waar ik het lekker makkelijk kan schoonmaken) maar nee, altijd is Henk de banketstaaf...