Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:44

SinneJ schreef:
Ja zo komen we echt niet verder in het gesprek, maar als in zielen geloven niet zweverig is, dan weet ik echt niet meer waarvoor je die term nog kan gebruiken.

Er is 0,0 bewijs van het bestaan van zielen, maar ook niets dat zelfs in die richting wijst. Wat echter wel bewezen is, is dat onze hersenen heel erg veel functies hebben die ervoor zorgen dat wij begrijpen wat we zien, zelfs als we onszelf daarmee voorliegen.

Ik wil daarmee niet zeggen dat zielen níet bestaan, maar er is veel en veel meer bewijs voor het feit dat jij het je waarschijnlijk inbeeldt dan voor het feit dat er wel eens zielen zouden kunnen bestaan waar wij dan ook nog eens mee kunnen leren communiceren.


Inbeeld?? Pardon?
Sceptisch oké, maar ik vind het echt belachelijk dat ik me dingen zou inbeelden! Ik ben een gewoon nuchter mens met een gezin, baan, dieren. Ik ben niet achterlijk. Ik kraak ook niet af waar jij achter staat of ‘in gelooft’. Ik geloof er niet in; het is mijn waarheid.
En er zijn zat bewijzen voor zielen. Ik zou eens gaan praten met ziekenhuispersoneel oid. Wel eens een overleden persoon gezien vlak na zijn overlijden? Daar heb je je bewijs.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:49

ElskaIsland schreef:
SinneJ schreef:
Ja zo komen we echt niet verder in het gesprek, maar als in zielen geloven niet zweverig is, dan weet ik echt niet meer waarvoor je die term nog kan gebruiken.

Er is 0,0 bewijs van het bestaan van zielen, maar ook niets dat zelfs in die richting wijst. Wat echter wel bewezen is, is dat onze hersenen heel erg veel functies hebben die ervoor zorgen dat wij begrijpen wat we zien, zelfs als we onszelf daarmee voorliegen.

Ik wil daarmee niet zeggen dat zielen níet bestaan, maar er is veel en veel meer bewijs voor het feit dat jij het je waarschijnlijk inbeeldt dan voor het feit dat er wel eens zielen zouden kunnen bestaan waar wij dan ook nog eens mee kunnen leren communiceren.


Inbeeld?? Pardon?
Sceptisch oké, maar ik vind het echt belachelijk dat ik me dingen zou inbeelden! Ik ben een gewoon nuchter mens met een gezin, baan, dieren. Ik ben niet achterlijk. Ik kraak ook niet af waar jij achter staat of ‘in gelooft’. Ik geloof er niet in; het is mijn waarheid.
En er zijn zat bewijzen voor zielen. Ik zou eens gaan praten met ziekenhuispersoneel oid. Wel eens een overleden persoon gezien vlak na zijn overlijden? Daar heb je je bewijs.


Ten eerste; ik heb niet gezegd dat je het je inbeeldt, ik heb gezegd dat er meer bewijzen voor zijn dan voor zielen, dat is wat anders.

Ten tweede; praten met ziekenhuispersoneel over hun persoonlijke ervaringen komt niet in de buurt van bewijs en valt weer onder diezelfde hersenfuncties die ik hierboven aanhaalde.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:57

[quote
Ja zo komen we echt niet verder in het gesprek, maar als in zielen geloven niet zweverig is, dan weet ik echt niet meer waarvoor je die term nog kan gebruiken.

Er is 0,0 bewijs van het bestaan van zielen, maar ook niets dat zelfs in die richting wijst. Wat echter wel bewezen is, is dat onze hersenen heel erg veel functies hebben die ervoor zorgen dat wij begrijpen wat we zien, zelfs als we onszelf daarmee voorliegen.

Ik wil daarmee niet zeggen dat zielen níet bestaan, maar er is veel en veel meer bewijs voor het feit dat jij het je waarschijnlijk inbeeldt dan voor het feit dat er wel eens zielen zouden kunnen bestaan waar wij dan ook nog eens mee kunnen leren communiceren.
[/quote]

Inbeeld?? Pardon?
Sceptisch oké, maar ik vind het echt belachelijk dat ik me dingen zou inbeelden! Ik ben een gewoon nuchter mens met een gezin, baan, dieren. Ik ben niet achterlijk. Ik kraak ook niet af waar jij achter staat of ‘in gelooft’. Ik geloof er niet in; het is mijn waarheid.
En er zijn zat bewijzen voor zielen. Ik zou eens gaan praten met ziekenhuispersoneel oid. Wel eens een overleden persoon gezien vlak na zijn overlijden? Daar heb je je bewijs.[/quote]

Ten eerste; ik heb niet gezegd dat je het je inbeeldt, ik heb gezegd dat er meer bewijzen voor zijn dan voor zielen, dat is wat anders.

Ten tweede; praten met ziekenhuispersoneel over hun persoonlijke ervaringen komt niet in de buurt van bewijs en valt weer onder diezelfde hersenfuncties die ik hierboven aanhaalde.[/quote]

Eh nee, dat heeft met waarnemen te maken en niet met hersenfuncties. Ik heb 13 jaar in een academisch ziekenhuis gewerkt tussen wetenschappers. Er is niemand die zegt; oh, nu wil ik dit er graag van maken!
Ik (en met mij meer mensen) heb dingen waargenomen die niet wetenschappelijk bewezen zijn (waaronder praten met dieren en ook overledenen, dingen gezien van overledenen). Bestaan ze dan niet? Zijn al die mensen idioten? Sorry hoor, maar er is echt meer tussen hemel en aarde. Accepteer dat gewoon of stop je hoofd lekker terug in het zand.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:03

@Elskaisland

Al die dokters en wetenschappers zijn even gekant tegen het zoeken naar verklaringen als jij? Die zeggen ook tegen iedereen dat je het maar moet aanvaarden? Bewijzen willen voor je iets gelooft wil niet zeggen dat je zegt dat het niet bestaat. Nergens heb ik gezegd dat ik zeker ben dat het niet bestaat, ik heb enkel gezegd dat er meer wetenschappelijke bewijzen tegen zijn dan voor. Ik geloof niet dat het niet bestaat en ik geloof niet dat het wel bestaat. Ik weet enkel dat er geen bewijs is. Het is jouw instelling die maakt dat we niet verder komen. Jij zegt dat we het maar te accepteren hebben en zo werkt het nergens al zeker niet in een ziekenhuis vol met 'wetenschappers'. Die willen net onderzoeken wat ze niet kunnen verklaren. En die wetenschappers, als ze echt iets voorstellen, zijn op de hoogte van het bestaan van die hersenfuncties en nemen niet zomaar al die dingen voor waar aan. Dat is deel van de opleiding; geen conclusies trekken op basis van je beperkte ervaring, je moet een gigantische steekproef hebben voor je iets significant kan besluiten.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:12

SinneJ schreef:
@Elskaisland

Al die dokters en wetenschappers zijn even gekant tegen het zoeken naar verklaringen als jij? Die zeggen ook tegen iedereen dat je het maar moet aanvaarden? Bewijzen willen voor je iets gelooft wil niet zeggen dat je zegt dat het niet bestaat. Nergens heb ik gezegd dat ik zeker ben dat het niet bestaat, ik heb enkel gezegd dat er meer wetenschappelijke bewijzen tegen zijn dan voor. Ik geloof niet dat het niet bestaat en ik geloof niet dat het wel bestaat. Ik weet enkel dat er geen bewijs is. Het is jouw instelling die maakt dat we niet verder komen. Jij zegt dat we het maar te accepteren hebben en zo werkt het nergens al zeker niet in een ziekenhuis vol met 'wetenschappers'. Die willen net onderzoeken wat ze niet kunnen verklaren. En die wetenschappers, als ze echt iets voorstellen, zijn op de hoogte van het bestaan van die hersenfuncties en nemen niet zomaar al die dingen voor waar aan. Dat is deel van de opleiding; geen conclusies trekken op basis van je beperkte ervaring, je moet een gigantische steekproef hebben voor je iets significant kan besluiten.


Ik heb over het bestaan van de ziel. Zodra iemand overlijdt, is deze uit het lichaam. O nee, wacht, dat komt natuurlijk omdat het hart ermee opgehouden is en de organen niet meer voorzien worden van bloed... Dom van me.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:15

ElskaIsland schreef:
SinneJ schreef:
@Elskaisland

Al die dokters en wetenschappers zijn even gekant tegen het zoeken naar verklaringen als jij? Die zeggen ook tegen iedereen dat je het maar moet aanvaarden? Bewijzen willen voor je iets gelooft wil niet zeggen dat je zegt dat het niet bestaat. Nergens heb ik gezegd dat ik zeker ben dat het niet bestaat, ik heb enkel gezegd dat er meer wetenschappelijke bewijzen tegen zijn dan voor. Ik geloof niet dat het niet bestaat en ik geloof niet dat het wel bestaat. Ik weet enkel dat er geen bewijs is. Het is jouw instelling die maakt dat we niet verder komen. Jij zegt dat we het maar te accepteren hebben en zo werkt het nergens al zeker niet in een ziekenhuis vol met 'wetenschappers'. Die willen net onderzoeken wat ze niet kunnen verklaren. En die wetenschappers, als ze echt iets voorstellen, zijn op de hoogte van het bestaan van die hersenfuncties en nemen niet zomaar al die dingen voor waar aan. Dat is deel van de opleiding; geen conclusies trekken op basis van je beperkte ervaring, je moet een gigantische steekproef hebben voor je iets significant kan besluiten.


Ik heb over het bestaan van de ziel. Zodra iemand overlijdt, is deze uit het lichaam. O nee, wacht, dat komt natuurlijk omdat het hart ermee opgehouden is en de organen niet meer voorzien worden van bloed... Dom van me.


Je begrijpt dat we geen idee hebben waar je het over hebt nu he? Je hebt nooit specifiek gesproken over wat ze zagen daar in het ziekenhuis. Ik heb geen idee wat dit laatste vandaan komt? We hadden het over foto's readen.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:16

Nee, omdat het brein stopt met functioneren. Daardoor houdt het hart op met kloppen en stopt de rest ook.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:19

Avalanche81 schreef:
Nee, omdat het brein stopt met functioneren. Daardoor houdt het hart op met kloppen en stopt de rest ook.


Ik denk dat t andersom is. Zonder kloppend hart (=bloedtoevoer) functioneren je hersenen niet. Je hart kan nog prima kloppen als je brein niet meer functioneert. Dat heet ‘hersendood’ in de volksmond.
Laatst bijgewerkt door ElskaIsland op 24-08-19 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:20

ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Nee, omdat het brein stopt met functioneren. Daardoor houdt het hart op met kloppen en stopt de rest ook.


Ik denk dat t andersom is. Zonder kloppend hart (=bloedtoevoer) functioneren je hersenen niet. Je hart kan nog prima kloppen als je brein niet meer functioneert. Dat heet ‘hersendood’ in de volksmond.


En is de ziel dan al weg?

edit: daarbij klopt dat niet, hersendood is een verkeerde benaming, want zonder je hersenstam klopt ook je hart niet meer vanzelf. Er is dus altijd nog een deel van je hersenen dat functioneert als je 'hersendood' bent. Dus je hart kan niet meer kloppen als je brein niet functioneert.
Laatst bijgewerkt door SinneJ op 24-08-19 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:22

]
ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Nee, omdat het brein stopt met functioneren. Daardoor houdt het hart op met kloppen en stopt de rest ook.


Ik denk dat t andersom is. Zonder kloppend hart (=bloedtoevoer) functioneren je hersenen niet. Je hart kan nog prima kloppen als je brein niet meer functioneert. Dat heet ‘hersendood’ in de volksmond.


En is de ziel dan al weg?[/quote]

Nee. Pas als je overleden bent.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:24

SinneJ schreef:
ElskaIsland schreef:

Ik heb over het bestaan van de ziel. Zodra iemand overlijdt, is deze uit het lichaam. O nee, wacht, dat komt natuurlijk omdat het hart ermee opgehouden is en de organen niet meer voorzien worden van bloed... Dom van me.


Je begrijpt dat we geen idee hebben waar je het over hebt nu he? Je hebt nooit specifiek gesproken over wat ze zagen daar in het ziekenhuis. Ik heb geen idee wat dit laatste vandaan komt? We hadden het over foto's readen.


Kan je deze ook nog verduidelijken ajb? Want we weten nog steeds niet wat je bedoelt.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:24

ElskaIsland schreef:
Avalanche81 schreef:
Nee, omdat het brein stopt met functioneren. Daardoor houdt het hart op met kloppen en stopt de rest ook.


Ik denk dat t andersom is. Zonder kloppend hart (=bloedtoevoer) functioneren je hersenen niet. Je hart kan nog prima kloppen als je brein niet meer functioneert. Dat heet ‘hersendood’ in de volksmond.

Nope. Zonder je brein, als je het lichaam van de hart/long machine haalt, stopt het hart.

Daar wordt echt veel te veel gewicht aan gehangen, het is een orgaan, en meer niet. Als je nieren of je lever ermee ophouden is het ook klaar. Alleen die organen zijn vervangbaar, je hersenen niet. Je geheugen, persoonlijkheid en whatever zit daarin.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:42

Ik heb al zoveel mensen verloren en er hangt niemand om me heen hoor. Maar als mensen dat graag willen geloven komen ze vaak met mooie verhalen. Dat doen ze voor hun zelf, pijn verlichten, antwoorden zoeken etc etc.

Als je weet hoe je paarden traint op de goede manier, dus in de zin van dingen aanleren, niet afdwingen, weet je hoe ene paard denkt, voelt en leert.

Hoe paarden denken en ervaren zie je vooral ook op hun einde. Een dier weet heel goed wanneer het mis is na een heel ernstig ongeval bijv. Het zal zeker rot en pijnlijk zijn, maar geen drama zoals voor ons. Ze geven echt op.
Wij zijn mensen, willen alles analyseren, in de hand houden en bepalen.......

Je kan bij een dier met trauma ook zeggen; dat was toen, we gaan nu verder. Ik ken meerdere mensen die fantaseren dat hun paard diverse traumaś hebben en geen steek verder komen met het dier. Paarden worden steeds slechter en slechter. Er komen div therapeuten bij en ze krijgen steeds weer bevestiging van al het leed. Moeten de dieren in 3en verzoeken etc etc. Tot en met gezondheids problemen aan toe, omdat de paarden echt dood ziek worden gemaakt.

Dara tegenover ken ik ook paarden met trauma's waarbij naar het hier en nu wordt gekeken. Met respect naar het verleden, maar wel door en vertrouwen geven. Zonder teveel gedoe en drama. Paarden reageren daar veel beter op.

Dieren hebben geen drama's. Ze leven echt veel meer in het hier en nu. bestudeer de dieren en kijk hoe ze samenleven.

Mensen moeten geen onzin verzinnen om hun eigen fouten en angsten te verdoezelen.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:11

SinneJ schreef:
ElskaIsland schreef:

Ik denk dat t andersom is. Zonder kloppend hart (=bloedtoevoer) functioneren je hersenen niet. Je hart kan nog prima kloppen als je brein niet meer functioneert. Dat heet ‘hersendood’ in de volksmond.


En is de ziel dan al weg?

edit: daarbij klopt dat niet, hersendood is een verkeerde benaming, want zonder je hersenstam klopt ook je hart niet meer vanzelf. Er is dus altijd nog een deel van je hersenen dat functioneert als je 'hersendood' bent. Dus je hart kan niet meer kloppen als je brein niet functioneert.


Niet juist. Ik heb onderzoek gedaan naar hersendood (EEG en ECG). Beide is mogelijk, dus zowel een hart dat niet loot waardoor je een zuurstoftekort krijgt, als een hersendood waarna het hart uiteindelijk ophoudt. Maar een hart kan nog zeker 15 minuten doorgaan met kloppen nadat er al hersendood is opgetreden. Heel erg onregelmatig, dat wel. Maar zeker mogelijk.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:17

Goed, voor 15 minuten. Bedankt voor die nuancering, Sokje_6.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 13:22

Dat ligt ook aan de oorzaak en algehele gezondheid vooraf.

Maar dat is allemaal meetbaar. We hadden het over een ziel, wat niet meetbaar is.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 15:56

SinneJ schreef:
ElskaIsland schreef:
Het zíjn geen gaven, je kunt het leren en een paard kan echt dingen vertellen, naast de lichaamssignalen die ze geven. Maar zoals ik al eerder schreef, moet je dat eerst leren voordat je dat kunt ervaren en geloven.



Maar hoe weet je nu dat die lichaamssignalen er niets mee te maken hebben? Trouwens de intelligentie van een paard is echt wel vastgelegd. Ze kunnen niet praten in volzinnen en hebben een beperkt geheugen. Ze herinneren zich eerder gevoelens gelinkt aan mensen, voorwerpen of plaatsen dan hele gebeurtenissen. Dat de readers dan een hele 'herinnering' kunnen ophalen MOET dus wel met magie of iets dergelijk te maken hebben, want het zit niet meer in het geheugen van het paard. Niet zoals dat bij een mens is.

Wil je dan zeggen dat energie een geheugen heeft en in volzinnen kan spreken? Want een paard communiceert gewoon met lichaamstaal, ze hebben verder geen ratio waarmee uitgebreide hersenspinsels gevormd worden die ze willen, maar niet kunnen overbrengen aan mensen die het niet geleerd hebben op te vangen. Dat staat los van het paard, dat moet in het geheugen van die energie of de grond zitten.

Volgens mij hebben paarden juist een uitstekend geheugen.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:01

anjali schreef:
Volgens mij hebben paarden juist een uitstekend geheugen.


Hoe goed een geheugen werkt hangt van meer af dan hoe lang iets onthouden wordt. Een paard heeft een goed geheugen in die zin dat het heel erg lang dingen kan onthouden, maar een slecht geheugen in de zin dat het zich niet alles als een 'film' kan herinneren zoals een mens dat kan. Een paard linkt pijn of juist geluk aan die dingen die toen aanwezig waren (de persoon die pijn veroorzaakte of beloonde, het voorwerp dat pijn veroorzaakte, het geluid dat het paard toen hoorde...). Begrijp je? Ze zijn prima in staat dingen heel erg lang te onthouden, maar de herinnering is een stuk minder compleet dan bij mensen.

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:02

SinneJ schreef:
Ja zo komen we echt niet verder in het gesprek, maar als in zielen geloven niet zweverig is, dan weet ik echt niet meer waarvoor je die term nog kan gebruiken.

Er is 0,0 bewijs van het bestaan van zielen, maar ook niets dat zelfs in die richting wijst. Wat echter wel bewezen is, is dat onze hersenen heel erg veel functies hebben die ervoor zorgen dat wij begrijpen wat we zien, zelfs als we onszelf daarmee voorliegen.

Ik wil daarmee niet zeggen dat zielen níet bestaan, maar er is veel en veel meer bewijs voor het feit dat jij het je waarschijnlijk inbeeldt dan voor het feit dat er wel eens zielen zouden kunnen bestaan waar wij dan ook nog eens mee kunnen leren communiceren.

Er zijn zelfs mensen die zich inbeelden dat zij (mensen) wel een ziel hebben en dieren niet! Dat vind ik helemaal erg. Ieder levend wezen heeft een ziel, dat is het Goddelijk deeltje wat maakt dat je leeft en ademt.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:13

anjali schreef:
SinneJ schreef:
Ja zo komen we echt niet verder in het gesprek, maar als in zielen geloven niet zweverig is, dan weet ik echt niet meer waarvoor je die term nog kan gebruiken.

Er is 0,0 bewijs van het bestaan van zielen, maar ook niets dat zelfs in die richting wijst. Wat echter wel bewezen is, is dat onze hersenen heel erg veel functies hebben die ervoor zorgen dat wij begrijpen wat we zien, zelfs als we onszelf daarmee voorliegen.

Ik wil daarmee niet zeggen dat zielen níet bestaan, maar er is veel en veel meer bewijs voor het feit dat jij het je waarschijnlijk inbeeldt dan voor het feit dat er wel eens zielen zouden kunnen bestaan waar wij dan ook nog eens mee kunnen leren communiceren.

Er zijn zelfs mensen die zich inbeelden dat zij (mensen) wel een ziel hebben en dieren niet! Dat vind ik helemaal erg. Ieder levend wezen heeft een ziel, dat is het Goddelijk deeltje wat maakt dat je leeft en ademt.


Ik vind het fijn dat jij dat denkt (echt waar, geen sarcasme), maar het is totaal naast de discussie over bewijs. Nog steeds is het zo dat er veel meer bewijzen zijn voor het feit dat jouw geloof in zielen voortkomt uit die misleidende hersenfuncties dan dat er bewijzen zijn voor het bestaan van zielen. Want het ademen en leven wordt verklaard door al onze lichamelijke functies samen.

Ik vind het echt prima dat jij dat gelooft en ik vind het ook een mooie gedachte, maar de wetenschap (en dus de kans op vooruitgang) is er niets mee zolang niemand wil meewerken aan onderzoek naar al die zaken. Daar ging de discussie over. Ik probeer daar dus over te spreken met die mensen die erin geloven en ze praten voortdurend volledig naast de kwestie, alsof we niet in hetzelfde gesprek zitten en gewoon wat in de lucht aan het praten zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 16:55

anjali schreef:
Ieder levend wezen heeft een ziel, dat is het Goddelijk deeltje wat maakt dat je leeft en ademt.


Goddelijk?

neetoch
Berichten: 1031
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:14

Oh maar ik denk ook wel dat elk levend wezen een “ziel” heeft, maar in mijn ogen is dat meer de verzamelnaam van karakter/empathie/emotie/gevoel/etc bij elkaar zeg maar. Maar ik vind dat wij mens niets meer (eerder minder door het zogenaamde iq) dan dieren zijn, we zijn niet voor niets voortgekomen uit recht op lopende apen. De mens maakt zichzelf superieur en verziekt daarmee alles.

En nu zit ik gewoon even hardop te denken: maar misschien hebben beide partijen wel geen gelijk. Is niet alles te verklaren of het bestaat simpelweg niet en is niet alles een hogere macht of een gave in het leven.

Ik denk wel dat juist de dieren door hun instinkt en als je het dan over geaard/gegrond zijn hebt, kan de mens nog wat leren van de dieren, sterker nog daar kunnen we allemaal wel een puntje aan zuigen zo aan het klooten zijn wij daarmee, ook degenen die zeggen een gave te hebben. Want dat is pas het echte werk in mijn ogen en heeft niets “zweverigs”.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 17:18

Ziel of geen ziel is niet relevant. Persoonlijk geloof ik wel dat mensen een ziel hebben, maar in dit geval gaat het om readings vanaf een foto.

En de effectiviteit daarvan is simpelweg niet bewezen. Daar is geen enkel solide bewijs voor.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 18:36

anjali schreef:
Ieder levend wezen heeft een ziel, dat is het Goddelijk deeltje wat maakt dat je leeft en ademt.

Bedoel je daarmee dat het hetzelfde is als stofwisseling? Dus datgene wat maakt dat virussen traditioneel niet tot het leven worden gerekend en bijvoorbeeld bacteriën wel?

Interessante stelling. Is er dan volgens jou één ziel per cel? Of één voor alle cellen van een organisme samen? En hoe werkt dat dan bij kolonievormende eencelligen? Één ziel per bacterie, behalve als ze samen in een matrix liggen en een biofilm vormen? Één ziel voor een hele spons, maar die verveelvoudigt zich ineens tot talloze zielen wanneer je de spons door een zeef fijnwrijft? Bedoel je dat?
En als we naar de mens kijken, verdwijnt die ziel al wanneer de 'eigenaar' klinisch dood is, of pas als de laatste cellen dood zijn?

anjali
Berichten: 15086
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:48

oomens schreef:
anjali schreef:
Ieder levend wezen heeft een ziel, dat is het Goddelijk deeltje wat maakt dat je leeft en ademt.

Bedoel je daarmee dat het hetzelfde is als stofwisseling? Dus datgene wat maakt dat virussen traditioneel niet tot het leven worden gerekend en bijvoorbeeld bacteriën wel?

Interessante stelling. Is er dan volgens jou één ziel per cel? Of één voor alle cellen van een organisme samen? En hoe werkt dat dan bij kolonievormende eencelligen? Één ziel per bacterie, behalve als ze samen in een matrix liggen en een biofilm vormen? Één ziel voor een hele spons, maar die verveelvoudigt zich ineens tot talloze zielen wanneer je de spons door een zeef fijnwrijft? Bedoel je dat?
En als we naar de mens kijken, verdwijnt die ziel al wanneer de 'eigenaar' klinisch dood is, of pas als de laatste cellen dood zijn?

Ik weet ook niet alles hoor. Zeker niet van al die cellen.En zeker je laatste vraag weet ik niet.Maar zogauw de ziel het lichaam verlaat,sterft het lichaam.