Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 10:44

Ik heb ook twee jaar hier op een boerderij gewoond waar het zou spoken ( tragische geschiedenis, aantal jaar geleden iemand in zijn slaap doodgeschoten). Nooit wat gemerkt. Ik vermoed dat ik niet genoeg opensta voor zulke ervaringen ;)

Avalanche

Berichten: 16137
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:35

Of de spoken zijn bang voor je :oo

cursebreaker

Berichten: 11533
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:21

Ik vraag me wel af of degenen die zo graag wetenschappelijk bewijs willen, wat ik me ook kan voorstellen vanuit jullie pov, ook ervoor openstaan voor het feit dat de wetenschap vandaag de dag gewoon nog niet ver genoeg is bv? Ik snap dat velen pas geloven als ze bewijs zien, maar ik denk met sommige dingen dan bv. gewoon dat de wetenschap nog niet ver genoeg is om het te bewijzen. Dat de apparatuur enz er nog niet is, maar dat betekent voor mij dan idd niet meteen dat er ook niks is hier waar waarheid in zit zeg maar. Zo waren er 100 jaar geleden nog genoeg dingen wat bv. niet wetenschappelijk bewezen waren, waarvan we nu wel weten dat het 'echt' is zeg maar en dat het aantoonbaar is.

Want eerlijk? We weten allemaal dat het idd niet te bewijzen is, alles rondom dit onderwerp, ook als er mensen zijn hier die het gaan 'testen' door een reading te laten doen. De persoon die de reading doet kan niks bewijzen in principe, dus ik vraag me af wat jullie verwachten dan? We weten dat er geen wetenschappelijk bewijs is en komt nu dus wat is het doel dan? Diegene wat een reading gaat doen straks afvallen en als oplichter bestempelen? Ik vraag me bij sommige echt serieus af hoe oprecht de interesse is, want sommige reacties in de laatste pagina's vooral komen erg kinderachtig over en het lijkt eerder zo'n speelplein te worden hier waarin het ene 'kamp' het andere kamp belachelijk gaat maken.

Ik vraag me dan echt oprecht af wat de mensen die wetenschappelijk bewijs willen zien hier nu willen bereiken in het topic? Want de meesten staan er niet voor open dat er iets rondom dit alles echt zou zijn aangezien er immers geen wetenschappelijk bewijs is (is ook je goed recht hoor. Ieder houdt vast aan zijn eigen normen/waarden/principes en denkwijzen) en wat er dus ook niet komt, ook niet nadat Marleen die reading gedaan heeft.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:42

Kent iemand het programma ghost adventures? Daar gebruiken ze apparaten waarmee de geesten kunnen communiceren. Op andere frequenties. O nee, maar dat is natuurlijk ook allemaal maar bewerkt en special effects etc.
Het is precies wat cursebreaker schrijft. Je wil t gewoon niet zien. Dan niet, maar laat andere mensen die zich daar wel in kunnen vinden met rust i.p.v. ze belachelijk te maken op een forum.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:16

Het probleem is dat je blijkbaar de wetenschappelijke methode niet helemaal begrijpt.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:32

Ik vind de wetenschap ook zeker niet heilig en geloof ook de wetenschap niet altijd. Ook die sector laat mensen dingen geloven door berekeningen, onderzoeken etc, waar men veel maar aanneemt voor waarheid.

Ik maak ook niemand belachelijk, maar vind gewoon wel dat als je mensen wijsmaakt dat je iets kan, het wel moet nakomen.
Sommigen mensen zijn zelf of met hun dieren echt aan het eind van hun Latijn en willen alles wel doen. Ik vind het dan erg dat mensen geld zien en van alles gaan beweren. Je speelt behoorlijk met mensen hun gevoelens.

Als er werkelijk mensen zijn die iets kunnen betekenen, doe dan niet zo stiekem, maar gebruik het goed en help mens en dier echt!! Dat is het enige wat ik 100x zeg. Als het echt mogelijk is, heb je niks te verbergen en kan je echt heel veel mensen en dieren helpen.

Heel veel supplementen zijn ook gewoon goed verkochte rotzooi en geloven mensen ook. Dus wat dat betreft is het echt niet zo moeilijk om mensen te laten geloven dat iets werkt.

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:39

Avalanche81 schreef:
Of de spoken zijn bang voor je :oo


Dat kan ik mij in Kuggur zijn geval nog best voorstellen ook eigenlijk; Beetje beelddenker hier en zie hem al helemaal staan met zijn hooivork; "als je het in die achterlijke bolle lege geestenhoofd van je haalt dan..." :') :j

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 13:44

Je kan wetenschappelijk aantonen dat iets wel of niet werkt zonder apparatuur en zonder te weten hóe het werkt

Ik heb ooit een opvallende ervaring gehad met een reading (toeval, was daar voor een familielid en ik ging als skepticus mee, ik zou daar nooit bewust naar toe gaan of voor betalen). Kon geen cold reading zijn. Desondanks geloof ik ‘niks’ en zie ik het slechts als een leuke, persoonlijke ervaring waar ik geen enkele conclusie aan verbind. Kan ook nog. Niet alles hoef naar een filosofische discussie over ‘de waarheid’ getrokken te worden. Uiteindelijk weten we allemaal niet zoveel hierover.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:14

cursebreaker schreef:
Ik vraag me wel af of degenen die zo graag wetenschappelijk bewijs willen, wat ik me ook kan voorstellen vanuit jullie pov, ook ervoor openstaan voor het feit dat de wetenschap vandaag de dag gewoon nog niet ver genoeg is bv? Ik snap dat velen pas geloven als ze bewijs zien, maar ik denk met sommige dingen dan bv. gewoon dat de wetenschap nog niet ver genoeg is om het te bewijzen. Dat de apparatuur enz er nog niet is, maar dat betekent voor mij dan idd niet meteen dat er ook niks is hier waar waarheid in zit zeg maar. Zo waren er 100 jaar geleden nog genoeg dingen wat bv. niet wetenschappelijk bewezen waren, waarvan we nu wel weten dat het 'echt' is zeg maar en dat het aantoonbaar is.

Want eerlijk? We weten allemaal dat het idd niet te bewijzen is, alles rondom dit onderwerp, ook als er mensen zijn hier die het gaan 'testen' door een reading te laten doen. De persoon die de reading doet kan niks bewijzen in principe, dus ik vraag me af wat jullie verwachten dan? We weten dat er geen wetenschappelijk bewijs is en komt nu dus wat is het doel dan? Diegene wat een reading gaat doen straks afvallen en als oplichter bestempelen? Ik vraag me bij sommige echt serieus af hoe oprecht de interesse is, want sommige reacties in de laatste pagina's vooral komen erg kinderachtig over en het lijkt eerder zo'n speelplein te worden hier waarin het ene 'kamp' het andere kamp belachelijk gaat maken.

Ik vraag me dan echt oprecht af wat de mensen die wetenschappelijk bewijs willen zien hier nu willen bereiken in het topic? Want de meesten staan er niet voor open dat er iets rondom dit alles echt zou zijn aangezien er immers geen wetenschappelijk bewijs is (is ook je goed recht hoor. Ieder houdt vast aan zijn eigen normen/waarden/principes en denkwijzen) en wat er dus ook niet komt, ook niet nadat Marleen die reading gedaan heeft.


Het probleem is niet dat het nog niet bewezen kan worden, al is het zeker mogelijk dat dat de conclusie zou zijn ALS er eindelijk eens wat medewerking komt van de kant van de readers om effectief zo'n onderzoek op te zetten. Op voorhand roepen dat het niet bewezen kan worden omdat we nog niet ver genoeg staan is ronduit belachelijk. Als een onderzoek niet sluitend is, wordt het in de kast gezet tot later, maar dan moet er wel eerst een degelijk (!) onderzoek geweest zijn.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:25

Waves schreef:
Je kan wetenschappelijk aantonen dat iets wel of niet werkt zonder apparatuur en zonder te weten hóe het werkt


Maar dat zijn ook soms aannames. Wetenschap wil onderzoeken en meten en de rest neemt alles klakkeloos aan.
Ook in de wetenschap veranderen dingen door ontwikkeling en blijkt iets wat we eerder voor waar aannamen, toch anders te liggen.

Wetenschappelijk onderzoek is ook maar beperkt en vaak gesponsord, dus ik neem echt niet alles aan. Zelfs niet als ze met grafieken, tabellen, meet instrumenten komen etc etc.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:13

neetoch schreef:
Avalanche81 schreef:
Of de spoken zijn bang voor je :oo


Dat kan ik mij in Kuggur zijn geval nog best voorstellen ook eigenlijk; Beetje beelddenker hier en zie hem al helemaal staan met zijn hooivork; "als je het in die achterlijke bolle lege geestenhoofd van je haalt dan..." :') :j

Nu maak ik me zorgen wat voor beeld ik bij mensen oproep.... :')

Avalanche

Berichten: 16137
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:16

_O-

Ik zie dat wel gebeuren idd :')

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 17:07

Kuggur schreef:
Nu maak ik me zorgen wat voor beeld ik bij mensen oproep.... :')

Geen idee van geesten, maar ik weet niet of de 13 kerstmannetjes bij jou langs durven komen.

Avalanche

Berichten: 16137
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 02:12

Dat durven ze bij mij ook nooit :+

Ik koop nu zelf maar cadeaus.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:24

Onze IJslandse gastheer tijdens een vakantie aldaar stopte halverwege een rondrit eens bij een rotsblok op een heuvel en zei toen met uitgestreken gezicht dat als we heel stil waren, de trol die daar woonde zich aan ons kenbaar zou maken. En liet een minutenlange stilte vallen. Hij had een hele goeie pokerface maar zijn ogen verrieden hem. IJslandse humor.

Wat betreft wetenschappelijk bewijs, die programma's waar ze met meetapparatuur geesten etc opsporen neem ik niet al te serieus, ik denk dat kijkcijfers daarbij toch ietsje belangrijker zijn dan een zuiver wetenschappelijke werkwijze.

Verder kun je uiteraard het standpunt innemen dat de wetenschap nog niet ver genoeg is om e.e.a. aan te tonen. Dat valt eindeloos vol te houden - wel zo handig, want dan ligt het dus altijd aan het tekortschieten van de wetenschap dat er niets bewezen of aangetoond wordt. Met dat argument kunnen readers, paranormaal genezers etc zich ook aan wetenschappelijke tests blijven onttrekken.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:17

Inderdaad een volkssport hier, toeristen wijs maken dat ze in elven, trollen en dwergen geloven...

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:38

:D

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:58

Maar rare wezens verzinnen is wat anders dan de gedachtes en gevoelens van dieren aanvoelen/lezen natuurlijk.

En de wetenschap is nooit klaar met ontwikkelen, dus ook de wetenschap kan en weet nog lang niet alles. En veel is al verandert door de jaren heen.

Ook in naam der wetenschap kan men mensen heel veel wijsmaken he?!

marleen_usar

Berichten: 24674
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 14:39

Ik ben met het lichaam van zammie bezig geweest, ik kwam blokkades tegen en ik heb de energie weer door laten stromen. Als je een energie blokkade hebt dan krijg je pijn klachten.Ik heb zammie gevraagd of ze hier een reactie wil plaatsen, nu even af wachten dus.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:15

superpony schreef:
Maar rare wezens verzinnen is wat anders dan de gedachtes en gevoelens van dieren aanvoelen/lezen natuurlijk.

En de wetenschap is nooit klaar met ontwikkelen, dus ook de wetenschap kan en weet nog lang niet alles. En veel is al verandert door de jaren heen.

Ook in naam der wetenschap kan men mensen heel veel wijsmaken he?!

"In de naam van" vast wel.
Maar het toepassen van de wetenschappelijke methode maakt niemand "wat wijs". Integendeel het is dé methode om onzin te detecteren.
En dat is de reden waarom deze methode tot wanhoop van individuen als jij die koste wat kost willlen geloven, steeds weer wordt aangehaald in dit soort topics. Het is de ultieme bullshit detector.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:26

Kuggur schreef:
superpony schreef:
Maar rare wezens verzinnen is wat anders dan de gedachtes en gevoelens van dieren aanvoelen/lezen natuurlijk.

En de wetenschap is nooit klaar met ontwikkelen, dus ook de wetenschap kan en weet nog lang niet alles. En veel is al verandert door de jaren heen.

Ook in naam der wetenschap kan men mensen heel veel wijsmaken he?!

"In de naam van" vast wel.
Maar het toepassen van de wetenschappelijke methode maakt niemand "wat wijs". Integendeel het is dé methode om onzin te detecteren.
En dat is de reden waarom deze methode tot wanhoop van individuen als jij die koste wat kost willlen geloven, steeds weer wordt aangehaald in dit soort topics. Het is de ultieme bullshit detector.


Nou, dan heb je niet goed gevolgd, want ik geloof helemaal niks en niemand. Maar ben naar alles kritisch. Ook de wetenschap. Want het feit dat er elke keer weer mensen terugvallen op het meten van de wetenschap, betekent imo dat die mensen ook die gegevens maar hebben aangenomen.

Dat ik ervoor open sta als mensen met goede voorbeelden komen en echte resultaten, is omdat ik alles interessant vind. En ja, ik heb wel dingen meegemaakt die eigenlijk net iets te toevallig zijn. En ja, iemand heeft ons paard gelezen waar veel waarheid in zat en zij 0,0 info over hem had.

Ik geloof niet klakkeloos in "iets" maar ben wel geinteresseerd en dat is mijn goed recht. Als mensen hier openlijk vertellen hoe ze werken en welke resultaten ze behalen, heb ik er niks op tegen dat mensen een alternatief pad bewandelen als zij zichzelf er prettig bij voelen.

Ik vind het eerder een beetje walgelijk hoe anderen erop reageren. Gun een ander dat stukje als het voor diegene helpt.

Ik ben alleen wel tegen mensen die de boel echt bewust belazeren. Daarom probeer ik steeds meer info los te krijgen om het laf van het koren te scheiden.

Waves
Berichten: 3871
Geregistreerd: 01-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:30

marleen_usar schreef:
Ik ben met het lichaam van zammie bezig geweest, ik kwam blokkades tegen en ik heb de energie weer door laten stromen. Als je een energie blokkade hebt dan krijg je pijn klachten.Ik heb zammie gevraagd of ze hier een reactie wil plaatsen, nu even af wachten dus.



Dapper! :j

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:45

Kuggur schreef:
superpony schreef:
Maar rare wezens verzinnen is wat anders dan de gedachtes en gevoelens van dieren aanvoelen/lezen natuurlijk.

En de wetenschap is nooit klaar met ontwikkelen, dus ook de wetenschap kan en weet nog lang niet alles. En veel is al verandert door de jaren heen.

Ook in naam der wetenschap kan men mensen heel veel wijsmaken he?!

"In de naam van" vast wel.
Maar het toepassen van de wetenschappelijke methode maakt niemand "wat wijs". Integendeel het is dé methode om onzin te detecteren.
En dat is de reden waarom deze methode tot wanhoop van individuen als jij die koste wat kost willlen geloven, steeds weer wordt aangehaald in dit soort topics. Het is de ultieme bullshit detector.


Nou zeg Kuggur, wat minder kan ook wel hoor, vooral als je plank mis slaat met wie je hiervan beschuldigd.

Maar hoe verklaar jij dat programma dan waar het hier wat eerder over ging? Waar ze dus met opname- en meetapparatuur, letterlijk geesten detecteren, op film zetten en dus stemmen/woorden en soms zelfs complete zinnen voor iedereen verstaanbaar opnemen/afspelen?
Of is video en voice recording dan ineens ook niet meer wetenschappelijk vastgelegd?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:51

Wow, echt? Het bestaan van geesten en dus een leven na de dood is onomstotelijk bewezen?
Dat is fantastisch! Besef je wat voor verregaande consequenties heeft voor de mensheid? Verbijsterend dat dit niet overal in het nieuws is. Okay dan moet ik nu weg, gauw een religie uitkiezen met een prettig hiernamaals, doei!

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:57

Oh dat zeg ik nergens hoor, ik zeg alleen dat ze apparatuur gebruiken die dus wel wetenschappelijk zijn bewezen dat ze werken. Dus geen lechner antennes of bioresonantie oliebol, maar een video camera en voice recorders etc. Dat was dus een serieuze vraag van mij naar jou toe.