Medium/dierenfluisteraar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Babootje

Berichten: 26389
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:27

SinneJ schreef:
Askja schreef:
OK.
Dan gooi ik er even een nieuwe vraag in, voor de 'ongelovigen'.
Stel, je bent echt ten einde raad over iets. Bijvoorbeeld: je kind of huisdier raakt vermist.
Of een geliefde krijgt onverklaarbare, ernstige klachten zonder dat er iets gevonden of aan gedaan kan worden.
Zou je dan in je wanhoop, onder het mom van: ik wil alles geprobeerd hebben en baat het niet dat schaadt het niet, toch overwegen een beroep te doen op een medium?


Ik niet, ik geloof er echt veel te weinig in. Misschien alternatieve geneeskunde nog wel, maar geen medium, dat nooit. Maar ik snap het helemaal als anderen het wel doen, begrijp me niet verkeerd. Zou er nooit iemand om veroordelen.


Ben ik het mee eens. Mediums nee. Maar wel alternatief, want daar zit vaak toch ook een soort wetenschap achter, ook al is die niet altijd bewezen zoals men dat wil in de geneeskunde

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:33

Zammie schreef:
Nee superpony, de mensen zien het aan mijn lopen. Ik loop dan nog schever als normaal en sleep met mijn rechterbeen. Heb aan beide kanten een klapvoet, dus dat ziet er wat vreemd uit. Mensen in mijn omgeving en van werk weten wel dat ik zo loop, maar bij veel pijn ga ik nog schever lopen. Kan daar ook niets aan doen... ze vragen dan wat er is. Gewoon belangstellend en ik leg het dan uit. Dat het ff mindere dag is of zo. Werk op een basisschool, dus niet heel veel mensen en met de meesten dagelijks contadt. Tja die zijn niet blind hoor en hebben gelukkig belangstelling voor elkaar. Ik dus ook voor mijn collega's!


Beter dat de mensen dichtbij het wel weten.

Ik sleep met rechts en kan na uit een lage auto stappen niet snel rechtop komen. Rij daarom al jaren hogere auto zelf, maar ML neemt van alles mee.
Altijd weer vragen mensen; wat heb je?

Maar zelfs als je wat verteld, denken mensen toch dat dingen over gaan.

Het was mooi geweest als iets als dit je had geholpen. Via de pijnpoli wordt er toch altijd naar pijnstillers gekeken en ik zelf ben daar niet zo van.
Laatst in ziekenhuis zelfs heel ziek geweest van de paracetamol. ( ik mag geen NSAID's en eigenlijk wil ik de rest ook niet )

Ik gebruik wel al een tijd CBD en soms THC waar ik heel veel baat bij heb. THC al tijden niet, maar sliep wel beter toen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:37

Alternatief ook gedaan. Hoorde goede verhalen over deze man.. Haha wat een aanfluiting was dat en koste ook nogal wat centjes. Verder me daar ook nooit mee bezig gehouden.

Qua mediums enz heb ik verder ook geen ervaring. Wel een bijzondere ervaring, maar dat was heel persoonlijk en houd ik bij mezelf.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:44

superpony schreef:
Zammie schreef:
Nee superpony, de mensen zien het aan mijn lopen. Ik loop dan nog schever als normaal en sleep met mijn rechterbeen. Heb aan beide kanten een klapvoet, dus dat ziet er wat vreemd uit. Mensen in mijn omgeving en van werk weten wel dat ik zo loop, maar bij veel pijn ga ik nog schever lopen. Kan daar ook niets aan doen... ze vragen dan wat er is. Gewoon belangstellend en ik leg het dan uit. Dat het ff mindere dag is of zo. Werk op een basisschool, dus niet heel veel mensen en met de meesten dagelijks contadt. Tja die zijn niet blind hoor en hebben gelukkig belangstelling voor elkaar. Ik dus ook voor mijn collega's!


Beter dat de mensen dichtbij het wel weten.

Ik sleep met rechts en kan na uit een lage auto stappen niet snel rechtop komen. Rij daarom al jaren hogere auto zelf, maar ML neemt van alles mee.
Altijd weer vragen mensen; wat heb je?

Maar zelfs als je wat verteld, denken mensen toch dat dingen over gaan.

Het was mooi geweest als iets als dit je had geholpen. Via de pijnpoli wordt er toch altijd naar pijnstillers gekeken en ik zelf ben daar niet zo van.
Laatst in ziekenhuis zelfs heel ziek geweest van de paracetamol. ( ik mag geen NSAID's en eigenlijk wil ik de rest ook niet )

Ik gebruik wel al een tijd CBD en soms THC waar ik heel veel baat bij heb. THC al tijden niet, maar sliep wel beter toen.

Hier ook inderdaad hoge instapauto's...

Nee hoor, ben al eerder bij pijnpoli geweest en ben toen behandeld met zenuwblokkade's. Gaat doormiddel van naalden in de zenuwen die dan of met een middel worden ingespoten of zo als in mijn geval door middel van verhitting worden behandeld. Ontstaat dan een litteken in de zenuw waardoor het signaal van de pijn niet meer richting hersenen gaat. Daar heb ik best wel profijt van gehad diemjaren. Helaas duurde de werking steeds korter en kan maar x aantal x worden gedaan.

CBD via st mediwiet, aangepaste versie ook gehad. Helaas te weinig profijt en niet kunnen slapen door dit middel..

neetoch
Berichten: 1032
Geregistreerd: 16-06-19

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 22:40

Ja hoor ik wel, al gedaan ook trouwens bij huidige paard. Ik moet echt helemaal niets van homeopathie hebben namelijk, maar toen ik het op mijn eigen manier totaal niet voor elkaar kreeg toch die strohalm aangegrepen. Idd onder het mom van ik moet er niet arrogant in blijven en toch alles geprobeerd hebben. Deed niets goeds uiteindelijk, dus daar was ik na 200 euro geschud alcohol ook heel snel weer klaar mee. Dus dat doen we ook nooit meer.

Percy

Berichten: 12081
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:40

Die behandeling heb ik ook gehad Zammie, heeft bij mij niets uitgehaald terwijl een vriendin van mij weer kan paardrijden.

Gisteren hadden we een barbecue van het Rode kruis waar ik vrijwilliger bij ben (ben volledig afgekeurd ), stonden gezellig buiten te borrelen en ik kan niet lang stilstaan. Maar dan wil ik me niet laten kennen, en het is gezellig, maar dat heb ik geweten. Verging van de pijn, kreeg uitstraling door één been en had uitval. Kon de rest van de avond mijn man vragen om eten en drinken voor mij te pakken. Daar kan ik dan zo ongelooflijk van balen.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:49

Herkenbaar Percy.. :(:) Jij hebt dus ook iets met zenuwen die klem zitten? Die pijn is zo erg, dat is moeilijk uit te leggen. Net of een tandarts met boren een zenuw raakt in een kies, maar dan nog intensser en dan duurt het ook nog eens veel langer.. meer nog als bij een zenuwontsteking. En dat trekt dan je been door richting voet. Heb jij al eens een niet reguliere behandeling ergens gehad? Zoals ik nu bij Marleen?

Percy

Berichten: 12081
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:21

Niet echt nee, twee jaar terug was ik op het tuigpaardengala met mijn kleine pony. Had me er enorm op verheugd om daar mee te doen maar die ochtend was de pijn in mijn rug nog heviger dan anders. Maar ja, kan gebeuren dacht ik.
Onze hoefsmid is ook altijd op dat evenement als ehbo-er voor de paardenvoeten. Hij doet aan een soort Chinese acupressuur, handoplegging en hij dacht mij wel te kunnen helpen.

Hielp dus voor geen meter maar later bleek wel waarom. Een dag of vijf later las ik hier op bokt een topic van iemand die zijn rugwervels gebroken had na een val van een paard en ik herkende alle klachten.

Bleek dus dat ik een paar rugwervels gebroken had, tja daar helpt handoplegging niet bij :D
Reden dat ik het niet eerder had opgemerkt is dat ik misschien wel wat te veel gewend ben geraakt aan de pijn. Sommige dagen zijn beter, sommigen slechter. Hangt ervan af wat ik gedaan heb of hoe ik in bed heb gelegen.

Door een vergevorderde osteoporose kan ik heel snel iets breken, hoef maar iets te hard tegen een deurpost te lopen.
Door de artrose in mijn rug zijn de tussenwervelschijven zo goed als verdwenen.
Ben helaas veel te laat gediagnosticeerd met reuma waardoor er flink wat aangetast is.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een niet reguliere behandeling iets aan een aangetoond defect kan doen?

Trouwens, ik heb een Hyundai Galopper, hele hoge instap :) Soms iets te hoog, van de week nog, trok me op, kreeg een pijnscheut in mijn rug en gaf een gilletje, helaas stond ik op een parking met mensen vlakbij mijn auto :o
Weten ze meteen waarom ik een invaliden parkeerkaart heb :+

Maar bij jou zitten dus ook de zenuwen klem? Heb van iemand begrepen dat ze die facet infiltraties in Nederland niet meer vergoeden.

Zammie

Berichten: 6000
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Kom uut Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:34

Herkenbaar van instappen auto. Hebben een Opel Mokka en Opel Agila. De Mokka is ook net ff te hoog met instappen, maar rijd daarentegen zo gemakkelijk, daar heb ik dan ook weer veel profijt van bij het rijden zelf.

Is bij mij al een aantal jaren geleden dat ik die behandeling heb gehad. Hoor hopelijk vrijdag meer wat misschien nog mogelijk is als pijnbestrijding.

Heb na een uitstap hij die ene homeopaat verder ook nooit iets op dat gebied geprobeert. Hier kwam het in het topic voorbij en proberen kan geen kwaad toch? Maar blijft vreemd dat ik wel iets vernam en nu niet meer!

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 16:47

Dat je aan pijn went is deels wel zo. Ik kwam bij reumatoloog en bleek bechterew te hebben. Heb eigenlijk nog nooit geen rugpijn gehad. Hernia was dan wel heftig en daarna iets beter, maar gewone rugpijn heb ik altijd.
Maar ik had al auto immuun ziekte's en na de dood van mijn broer groeide ik krom en zat muurvast. Durfde niet eens meer te fietsen of auto te rijden, want kon mijn hoofd niet draaien.
Toen ik met de Humira begon, verbeterde het heel snel en eerste wat ik tegen haar zei was ook; ik wist niet dat je zonder rugpijn kon leven.
Het is niet altijd weg en heb al vaak moeten uitstellen, dus dan mag je niet spuiten. Maar zonder pijn is best raar.

Daarvoor toen ik prednison gebruikte voor een ziekte was ik opgeblazen en een klant begon toen ook over alternatieven en een chinees die me wel kon helpen etc. Toen durfde ik dat niet aan. Ik heb ingrijpende operaties gehad en het gaat allemaal best goed.

Maar achteraf denk ik wel; we hebben alleen de standaard medicijnen geprobeerd die vaak niks hielpen, maar wel echt nadelige gevolgen hadden/hebben.

Alternatief is niet lezen, maar wel andere wegen inslaan en je hele leven onder de loep nemen. Dus wat je eet, hoeveel je beweegt, stress etc

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:58

Vanochtend consult dierentolk gehad. Verhaal klopte exact met wat ik bij pony zie en gezien heb. Ze wist van tevoren niets.

Nielojram

Berichten: 7825
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:07

ElskaIsland schreef:
Vanochtend consult dierentolk gehad. Verhaal klopte exact met wat ik bij pony zie en gezien heb. Ze wist van tevoren niets.


Dus het gaat niet over het paard wat je op bokt veel bespreekt als je je berichten erop naleest?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 00:29

ElskaIsland schreef:
Vanochtend consult dierentolk gehad. Verhaal klopte exact met wat ik bij pony zie en gezien heb. Ze wist van tevoren niets.


Maar dat ervaar jij zo. Het zegt op deze manier niks en dit is de enige manier waarop je steeds iets leest.

Had dan gezegd wat jij ervaart en wat zij/hij heeft gezegd en hoe het ging? Op afstand, met een foto, was ze fysiek bij jullie??

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:07

Heeft dat consult jou dan ook nieuwe inzichten opgeleverd, of het paard geholpen? Iets meer informatie zou inderdaad wel helpen, met deze korte mededeling van drie regels zullen geinteresseerden in een reading weinig kunnen.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:51

Askja schreef:
Heeft dat consult jou dan ook nieuwe inzichten opgeleverd, of het paard geholpen? Iets meer informatie zou inderdaad wel helpen, met deze korte mededeling van drie regels zullen geinteresseerden in een reading weinig kunnen.



Zeker heeft t me meer inzichten gegeven. Ze gaf precies aan waar t probleem zat, nl in spier bij de linkerknie. Ik ging gistermiddag voelen en spier voelde idd hard aan. Rechts compenseerde ze.gemasseerd en ingesmeerd met witte olie. Dat even zo volhouden. Voordat ik dure dierenarts laat komen, voor iets wat ik misschien zelf kan oplossen of evt fysio. Ze wist ook van de verstopping van 2 weken terug en zei dat de darmen weer goed werken en geen pijn meer heeft. Dat klopt ook.

Ik ben er rustiger bij, niet meer enorme stress van wat als... en natuurlijk
Blijf ik kritisch kijken naar paard en schakel da in, indien nodig. Maar voor nu probeer ik t zo. En nee, nog altijd geen wetenschappelijk bewijs, maar wel iets wat ik met eigen ogen zie.
Laatst bijgewerkt door ElskaIsland op 01-10-19 11:55, in het totaal 2 keer bewerkt

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:52

superpony schreef:
ElskaIsland schreef:
Vanochtend consult dierentolk gehad. Verhaal klopte exact met wat ik bij pony zie en gezien heb. Ze wist van tevoren niets.


Maar dat ervaar jij zo. Het zegt op deze manier niks en dit is de enige manier waarop je steeds iets leest.

Had dan gezegd wat jij ervaart en wat zij/hij heeft gezegd en hoe het ging? Op afstand, met een foto, was ze fysiek bij jullie??


Op afstand, van foto. Ik ken deze dame heel goed; ze heeft t vaak goed gehad.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:53

Nielojram schreef:
ElskaIsland schreef:
Vanochtend consult dierentolk gehad. Verhaal klopte exact met wat ik bij pony zie en gezien heb. Ze wist van tevoren niets.


Dus het gaat niet over het paard wat je op bokt veel bespreekt als je je berichten erop naleest?


Jawel. Heb er ‘maar’ één. Ik ben snel onzeker als mijn pony iets mankeert...

Tieneke

Berichten: 21693
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 12:47

Je weet dat je dat van die verstopping zelf hier op bokt hebt gezet?

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:40

Tieneke schreef:
Je weet dat je dat van die verstopping zelf hier op bokt hebt gezet?


Die mevrouw weet niet eens wat bokt is. Haha

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110752
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:53

Maar ze kent jou wel, en even je naam, of naam van je paard etc slim googlen en je komt zo op bokt uit.
Heel moeilijk is het niet hoor.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:00

Je kunt daar wel om lachen, maar het is natuurlijk wel een relevante opmerking.

Wat waren afgezien van de verstopping de symptomen bij je pony? Aangezien je het hebt over een verharde spier boven een voorknie. Smeren met witte olie kun je net zo goed achterwege laten, dat doet niets. Was dat ook een advies van die tolk, de witte olie?
Witte olie kan zelfs averechts werken doordat het een irriterende stof is.
Als je paard echt pijnlijk is aan die spier, en daarbij door vasthouden/compenseren ook nog kreupel/onregelmatig loopt ,dan moet je er sowieso af blijven, dus nadrukkelijk níet masseren, en eerst kijken of het met rustig stappen na een weekje verdwenen is. En zo niet, DA of fysio erbij halen.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:05

Cayenne schreef:
Maar ze kent jou wel, en even je naam, of naam van je paard etc slim googlen en je komt zo op bokt uit.
Heel moeilijk is het niet hoor.


Sorry hoor, maar die mw kent mijn gebruikersnaam niet en de naam van mijn pony wordt nergens op bokt genoemd. De tolk kent haar naam wel. Maar ik heb vaak genoeg naast deze vrouw gezeten terwijl ze readde... en toen hd ze t ook goed. Je kan wel blijven ‘zoeken’ Ook hè?
Laatst bijgewerkt door ElskaIsland op 01-10-19 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:09

[quote="Askja"]Je kunt daar wel om lachen, maar het is natuurlijk wel een relevante opmerking.

Wat waren afgezien van de verstopping de symptomen bij je pony? Aangezien je het hebt over een verharde spier boven een voorknie. Smeren met witte olie kun je net zo goed achterwege laten, dat doet niets. Was dat ook een advies van die tolk, de witte olie?
Witte olie kan zelfs averechts werken doordat het een irriterende stof is.
Als je paard echt pijnlijk is aan die spier, en daarbij door vasthouden/compenseren ook nog kreupel/onregelmatig loopt ,dan moet je er sowieso af blijven, dus nadrukkelijk níet masseren, en eerst kijken of het met rustig stappen na een weekje verdwenen is. En zo niet, DA of fysio erbij halen.[/quote


Nee, de witte olie kwam van een stalgenoot. En zij Had er wél goede ervaring mee. En een harde stijve spier Kun je prima masseren. Ik masseer mijn pony regelmatig zachtjes. Gaat prima. Volgens mij vraag ik hier geen advies wat
Ik met een harde spier moet doen.

En t gaat weer lekker hier hè? Ik geef aan een goede ervaring te hebben met een goede dierentolk en hop, weer tot de grond afgebrand.

Die vrouw heeft en doet niks met paarden, ik heb vaak naast haar gezeten tijdens haar readen, zo vanaf een foto (ik volgde een dierentolk cursus bij haar). Dus ze doet t zonder googelen!

Weet je, laat maar. Mij heeft t veel geholpen. Ik ga t niet meer delen. Jullie blijven ‘zoeken’. Iedereen die mij en mijn pony van dichtbij mee maken, herkennen dit. En jullie denken maar lekker.

maralyn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Medium/dierenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:08

Hier ook een medium op stal gehad. Symone om eerlijk te zijn.

Niet mijn consult, niet mijn paard.
Weet niet eens of mijn stalgenoot bokt heeft, geloof van niet.
Tevens zet zij niks op fb.

Symone kende hem niet.
Maar was wel piekfijn over wat het dier inwendig had.
(Alvorens geconstateerd door de dierenarts, vanuit buiten niet te zien)

Was een eerlijk gesprek, naar wat ik kon volgen.

Ik treed expres niet in detail omdat het niet mijn paard was.

Ik vond het indrukwekkend om te zien.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:35

ElskaIsland schreef:
Askja schreef:
Je kunt daar wel om lachen, maar het is natuurlijk wel een relevante opmerking.

Wat waren afgezien van de verstopping de symptomen bij je pony? Aangezien je het hebt over een verharde spier boven een voorknie. Smeren met witte olie kun je net zo goed achterwege laten, dat doet niets. Was dat ook een advies van die tolk, de witte olie?
Witte olie kan zelfs averechts werken doordat het een irriterende stof is.
Als je paard echt pijnlijk is aan die spier, en daarbij door vasthouden/compenseren ook nog kreupel/onregelmatig loopt ,dan moet je er sowieso af blijven, dus nadrukkelijk níet masseren, en eerst kijken of het met rustig stappen na een weekje verdwenen is. En zo niet, DA of fysio erbij halen.[/quote


Nee, de witte olie kwam van een stalgenoot. En zij Had er wél goede ervaring mee. En een harde stijve spier Kun je prima masseren. Ik masseer mijn pony regelmatig zachtjes. Gaat prima. Volgens mij vraag ik hier geen advies wat
Ik met een harde spier moet doen.

En t gaat weer lekker hier hè? Ik geef aan een goede ervaring te hebben met een goede dierentolk en hop, weer tot de grond afgebrand.

Die vrouw heeft en doet niks met paarden, ik heb vaak naast haar gezeten tijdens haar readen, zo vanaf een foto (ik volgde een dierentolk cursus bij haar). Dus ze doet t zonder googelen!

Weet je, laat maar. Mij heeft t veel geholpen. Ik ga t niet meer delen. Jullie blijven ‘zoeken’. Iedereen die mij en mijn pony van dichtbij mee maken, herkennen dit. En jullie denken maar lekker.

Ik stel gewoon een paar vragen over de gestelde diagnose, puur uit interesse. Ik brand jou niet af. Mijn kritische opmerkingen inzake de spierbehandeling komen voort uit mijn achtergrond als sportmasseur. Die kun je voor kennisgeving aannemen als je er niks mee kunt.

Als jouw tolk geen info googlet volgens jou, neem ik dat van je aan. Er zijn er echter die dat wel doen.

Verder rijst bij mij de vraag hoe zij als leek op paardengebied haar bevindingen vertaalt naar concrete (behandel)adviezen.