Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 7 [ 174 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Gaat dit echt te ver?!?

 
Profiel   

Hoi Bokt!

Ik zag laatst dit filmpje op Instagram voorbijkomen, van een meisje dat haar hond corrigeert nadat deze uitvalt:

Moderatoropmerking:
Link verwijderd i.v.m. geweld tegen een dier


Het meisje/vrouw in dit filmpje kreeg hierop ontzettend veel haat reacties en werd nogal met de grond gelijk gemaakt. Ze werd zelfs door meerder mensen beschuldigd van ‘’abuse’’ (mishandeling). Ik schrok hier heel erg van…
Want als ik heel eerlijk ben krijgt mijn hond af en toe ook deze correctie of een tik..

Ben heel benieuwd wat Bokt van dit filmpje vindt?? Ben ik nu ook een monster? En ‘’abuse’’ ik mijn hond ook? :( :(



Laatst bijgewerkt door Essie73 op 26-09-19 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Link verwijderd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:08 



 
Profiel   

De hond leert op deze manier dat als er een hond in de buurt is dat hij klappen krijgt en dus probeert hij heel fel de andere hond te verjagen. Behalve dat het niet diervriendelijk is helpt het ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:14 



 
Profiel   

Ik vind 't ook echt te ver gaan.. Ik heb er ook een die uitvalt, maar bij de mijne is 't angstagressie.. Als ik haar zou slaan, dan is ze de weg helemaal kwijt..

Slaan vind ik in geen enkele situatie kunnen.. Absoluut niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:15 



 
Profiel   

Mishandeling zou ik het niet noemen, maar het dichtknijpen van de bek of een tik op het hoofd is nu niet bepaald hondentaal, hoe moet de hond dan begrijpen wat er bedoeld wordt? Ik vind het sowieso een wat overdreven reactie voor een blafje. Zorg dat het dier gaat zitten of liggen en dan is er niks meer aan de hand volgens mij.. ze gaat veel te lang door..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:20 



 
Profiel   

Dierenmishandeling zou ik het niet noemen, maar ik vind wel dat ze te lang door gaat. En of het dier er iets van leert? Daar ben ik niet zo zeker van.

Hier krijgen ze ook een tik hoor, maar dan moeten ze wel heeeeeeeel ver gaan dus ook uiterst zeldzaam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:22 



 
Profiel   

Ik had dat niet hoeven zien, dan had ze van mij dezelfde klappen gekregen!
Zo ga je niet met dieren om, kan hier echt boos om worden, arm dier.

Tuurlijk, honden horen te luisteren, maar dat doe je niet door je hond op de grond te duwen, bek beet te pakken en te slaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:25 



 
Profiel   

Ja, ik vind dit absoluut te ver gaan. En ja, ik vind het ook mishandeling. Beest z'n bek dichtknijpen tot ie piept, vind ik diep triest :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:26 



 
Profiel   

Dieren slaan is nooit goed. Dat is je eigen frustratie en onkunde. Gewoon je hond opvoeden zonder straffen maar met belonen. Een prik in de zei kan nog. Maar dit gaat echt te ver. Dit is ook geen honden taal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:34 



 
Profiel   

Heel dom om zo dicht met haar gezicht bij haar hond te komen in dit geval. Ze blijft maar door gaan, gewoon 1 keer goed corrigeren en klaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:37 



 
Profiel   

Eline_Charly schreef
Want als ik heel eerlijk ben krijgt mijn hond af en toe ook deze correctie of een tik..

Ben heel benieuwd wat Bokt van dit filmpje vindt?? Ben ik nu ook een monster? En ‘’abuse’’ ik mijn hond ook? :( :(

Als jij op ook die manier corrigeert... ja dan gaat dat veel te ver in mijn ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:38 



 
Profiel   

Het is de verkeerde manier van corrigeren helaas. Van mij krijgt de hond ook een corrigerende tik als deze grenzen overschrijdt maar wel op een andere manier zoals hierboven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:39 



 
Profiel   

Jammer dat dit niet nodig was geweest ook. Ze had ook gewoon de hond op een positieve manier uit de hyperfocus kunnen halen. Dan had ze voorkomen dat hij ging blaffen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:41 



 
Profiel   

Ja dit gaat mij ook veel te ver. Honden koppelen correcties moeilijk aan eigen handelen. Ik denk niet dat deze hond snapt welk gedrag er nu wel van hem verwacht wordt. Daarnaast lijkt het me ook helemaal niet leuk als je zo je hond op moet voeden. Ik zie totaal geen harmonie, liefde en vertrouwen. De basis om te leren... Ik was zelfs bang dat die hond haar in haar gezicht zou bijten want als ik hem was had ik dat lekker gedaan. Ik wordt echt naar van zulke beelden. Niet constructief en er zijn echt andere manieren. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:47 



 
Profiel   

MarlindeRooz schreef
Jammer dat dit niet nodig was geweest ook. Ze had ook gewoon de hond op een positieve manier uit de hyperfocus kunnen halen. Dan had ze voorkomen dat hij ging blaffen. :+


Precies *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:47 



 
Profiel   

Verschrikkelijk :n Er zijn zoveel andere dingen die je kan doen om je hond te corrigeren waarbij je hem niet hoeft te slaan. |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:47 



 

nine1987 schreef
Ik vind 't ook echt te ver gaan.. Ik heb er ook een die uitvalt, maar bij de mijne is 't angstagressie.. Als ik haar zou slaan, dan is ze de weg helemaal kwijt..

Slaan vind ik in geen enkele situatie kunnen.. Absoluut niet..


Tja, hier is hond zelfs een keer een paar meter de deur uit gegooid. Hond had een flink jaloezie probleem (wat wij op dat moment nog niet wisten) Ik liep met baby op mijn arm en ze springt recht omhoog en bijt mijn kind. Door mijn snelle reactie met weinig erg. Vriend had hond in een schrik reactie al vast aan haar nekvel en ze is met een flinke trap na buiten gevlogen. Na nog wat van die incidenten hebben wij nu een hek van 4 meter breed gezet dat de woon en eetkamer splitst. Elk aan een kant (alhoewel het nu wel beter wordt nu dochter ook groter wordt en haar aait en knuffels geeft) Maar ik snap mijn vriend zijn reactie volledig en had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:51 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
nine1987 schreef
Ik vind 't ook echt te ver gaan.. Ik heb er ook een die uitvalt, maar bij de mijne is 't angstagressie.. Als ik haar zou slaan, dan is ze de weg helemaal kwijt..

Slaan vind ik in geen enkele situatie kunnen.. Absoluut niet..


Tja, hier is hond zelfs een keer een paar meter de deur uit gegooid. Hond had een flink jaloezie probleem (wat wij op dat moment nog niet wisten) Ik liep met baby op mijn arm en ze springt recht omhoog en bijt mijn kind. Door mijn snelle reactie met weinig erg. Vriend had hond in een schrik reactie al vast aan haar nekvel en ze is met een flinke trap na buiten gevlogen. Na nog wat van die incidenten hebben wij nu een hek van 4 meter breed gezet dat de woon en eetkamer splitst. Elk aan een kant (alhoewel het nu wel beter wordt nu dochter ook groter wordt en haar aait en knuffels geeft) Maar ik snap mijn vriend zijn reactie volledig en had waarschijnlijk hetzelfde gedaan.

Nou,hier is wel een echt gevaarlijke situatie want een hond kan een baby gemakkelijk doodbijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:57 



 
Profiel   

dit hoef ik met onze hond niet te doen, die kijkt me niet maar aan (engelse springer spaniel). de hond van mijn vriend (grote duitse staande draadhaar) kan echter wel tegen een stootje en word wanneer nodig echt wel harder aangepakt (dan onze hond, niet de hond in het filmpje).
denk wel dat je niet weet wat hier voor is gebeurt he, wij kennen die hond niet, als hij echt risico vormt nav van zulk gedrag... die bek dichtknijpen lijkt me wel ongeveer het pijnlijkste, die paar tikjes die die kreeg voelt hij nooit veel van, maar begrijpt hij waarschijnlijk ook nix van dus, beetje zinloos.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 15:58 



 
Profiel   

Mijn hond grijpt andere honden als hij de kans krijgt (niet alle honden geven problemen moet ik zeggen) maar van die arrogante honden die aan komen lopen (doordat de eigenaar ze niet aan hebben gelijnd. Want de mijne doet niks en ja in gebied waar ze aangelijnd moeten ) dat gaat fout
Dus als ie te dichtbij komt (de niet aangelijnde hond) dan krijgt die hond een flinke schop.. (als ik het redden kan tenminste) meestal keren ze dan wel om naar hun boze baasje..
Daar maak ik me niet druk om.. Die zijn verplicht aan te lijnen.(plus moet je ze horen mocht ie wel bijten)

mijn hond grijpt doordat ie helaas als pup 1x flink gebeten is (was aangelijnd) door ook van die loslopende reptielen..
Ook die hond heb ik proberen te raken... Maar het leed was al geschied..

Tja ben ik schuldig.... :Y)

(Heb het filmpje niet gezien)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:08 



 
Profiel   

Ja, ik vind dit veel te ver gaan en zeker wel onder mishandeling vallen. Krijg hier echt buikpijn van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:15 



 
Profiel   

paddraigh schreef
Tja ben ik schuldig.... :Y)

(Heb het filmpje niet gezien)

Dat is te merken..
Als je het filmpje wel had gezien had je geweten dan het geen zelfverdediging was, waardoor de hond werd gestraft.
Als ik (of kind) word aangevallen door een hond dan verdedig ik mij ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:19 



 
Profiel   

Ik denk dat iedereen wel eens anders reageert dan ie achteraf zou hebben gedaan. Vaak in schrik reactie. Het is niet mijn manier, wat op het filmpje te zien is, en het gaat in mijn ogen ook te lang door. Maar als er staat 'service dog' ga ik er misschien te snel van uit dat het een soort hulphond is en dat de persoon iets 'mankeert' en wellicht daarom op de verkeerde (of juist meer overdreven) manier reageert.

Ze had dit inderdaad kunnen voorkomen. Maar dat denk ik op straat soms ook wel en soms denk ik ook wel eens, poeh dat had ik anders kunnen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:19 



 
Profiel   

Brainless schreef
paddraigh schreef
Tja ben ik schuldig.... :Y)

(Heb het filmpje niet gezien)

Dat is te merken..
Als je het filmpje wel had gezien had je geweten dan het geen zelfverdediging was, waardoor de hond werd gestraft.
Als ik (of kind) word aangevallen door een hond dan verdedig ik mij ook.



Er word in de openingszin gevraagd als je je hond wel is een tik of correctie geeft.. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:22 



 
Profiel   

Mishandeling? Serieus? En mensen krijgen er buikpijn van?!
Wat een aanstellerij. Dat tikje stelt geen fluit voor. Heb je wel eens gezien hoe honden elkaar corrigeren?
Uitsluitend positief trainen gaat wat mij te ver, niet wat er in dit filmpje wordt getoond.
Je kunt er best over discussiëren of dit de handigste reactie was, maar dit mishandeling noemen is absurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:23 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Mishandeling? Serieus? En mensen krijgen er buikpijn van?!
Wat een aanstellerij. Dat tikje stelt geen fluit voor. Heb je wel eens gezien hoe honden elkaar corrigeren?
Uitsluitend positief trainen gaat wat mij te ver, niet wat er in dit filmpje wordt getoond.
Je kunt er best over discussiëren of dit de handigste reactie was, maar dit mishandeling noemen is absurd.



Ik sluit mij hier bij aan. Het is niet mijn manier, maar echt mishandeling kan ik het niet noemen. Veel liever dit dan een eigenaar die totaal niet corrigeert en lachend met een tikkende bom rondloopt.

Die tikken zijn met een vlakke hand, daar krijgt die hond niet veel van mee. Bek dichtknijpen weet ik niet waarom dat pijnlijk zou zijn? Is het te lang en zou ik zelf de hond een por verkopen en dam aandacht proberen af te leiden? Ja. Maar dat maakt het geen mishandeling.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 16:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 7 [ 174 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen