Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 19:23

Hallo allemaal!

Ik ben al jaren trots eigenaar van twee katten. Dan is er echter nog weleens een probleem met op vakantie gaan. Dit jaar heb ik mijn katten voor twee weken naar een goed aangeschreven pension gebracht. Alles leek goed te gaan, tot ik bij het ophalen ineens te horen kreeg dat een van mijn katten zowel katten als mensen heeft aangevallen. De andere kat heeft twee weken lang in een krabton verscholen gezeten. Zoals jullie je wel voor kunnen stellen, mijn vakantiegevoel was direct weg ;(
Ze zaten hier in groepsverband terwijl ik van te voren een aparte kamer had aangevraagd.

Nu ga ik dit jaar in december een paar dagen weg en volgend jaar ook twee weken. Het liefst zou ik iemand vinden die de katten aan huis komt verzorgen tegen betaling of een pension waarvan ik zeker weet dat ze samen een ruimte kunnen delen in plaats van in groepsverband. Ik weet zeker dat het aanvallen deze keer door teveel prikkels kwam.

Weten jullie een betrouwbaar pension of een betrouwbare organisatie die katten aan huis verzorgt in de omgeving van Heerenveen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:25

Kijk eens op de website Pawshake!
Die brengt baasjes en oppassers in verbinding met elkaar.

Vooraf kun je eerst nog kennis maken en kijken of het klikt/ je er vertrouwen in hebt.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:29

Pawshake idd. Ik heb afgelopen week ook weer opgepast bij mensen die ik vorig jaar via die site heb leren kennen. Op hun kat, vissen en chinchilla's.

Je hebt overigens meer soortgelijke sites. Denk aan holidog, petbnb etc

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 19:38

Die site was ik tegengekomen inderdaad maar hoe weet je zo zeker of iemand wel te vertrouwen is? Ik kon in die omgeving niet veel vinden.

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:39

Waar in Heerenveen woon je? Als je bij mij in de wijk/buurt woont wil ik je best helpen als ik zelf niet weg ben :)

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:43

ingedebruijn schreef:
Die site was ik tegengekomen inderdaad maar hoe weet je zo zeker of iemand wel te vertrouwen is? Ik kon in die omgeving niet veel vinden.


Ik zou op je gevoel afgaan bij het kennismaken. Dat is heel belangrijk!
De meesten hebben wel terugkerende gasten en/of beoordelingen, dat scheelt ook wel iets misschien.

Maar het is ook maar een idee natuurlijk.
Helaas woon ik veel te ver weg, anders had ik het best willen doen. :)
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 14-07-19 19:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 19:43

Eleionomae schreef:
Waar in Heerenveen woon je? Als je bij mij in de wijk/buurt woont wil ik je best helpen als ik zelf niet weg ben :)


Ik woon er nog niet. Mijn huis wordt momenteel gebouwd. Verwachting is oktober dat we erin kunnen trekken. Woon dan vlak achter de snelweg, op 2 minuten van WoonFriesland. Is dat in de buurt?

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 19:44

Myfairytale schreef:
ingedebruijn schreef:
Die site was ik tegengekomen inderdaad maar hoe weet je zo zeker of iemand wel te vertrouwen is? Ik kon in die omgeving niet veel vinden.


Ik zou op je gevoel afgaan bij het kennismaken.
De meesten hebben wel terugkerende gasten en/of beoordelingen.

Maar het is ook maar een idee natuurlijk.
Helaas woon ik veel te ver weg, anders had ik het best willen doen.


Lief van je! Het is ook lastig natuurlijk. Het is wel je huis en daarbij je dieren die je in handen legt van een ander. Ervaring uit de eerste hand hier zou super zijn.

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 19:55

Ik begrijp je volkomen hoor TS!

Hopelijk vind je een fijne en betrouwbare oppas. Je hebt gelukkig nog even de tijd. :)

Eleionomae

Berichten: 19598
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:42

ingedebruijn schreef:
Eleionomae schreef:
Waar in Heerenveen woon je? Als je bij mij in de wijk/buurt woont wil ik je best helpen als ik zelf niet weg ben :)


Ik woon er nog niet. Mijn huis wordt momenteel gebouwd. Verwachting is oktober dat we erin kunnen trekken. Woon dan vlak achter de snelweg, op 2 minuten van WoonFriesland. Is dat in de buurt?


Pb me even waar precies want ik weet zo 123 niet waar woon Friesland zit :')

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Re: Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:06

Ff googelen, kattenoppas Heerenveen, http://www.poekiemoekie.nl/

Mijn kat heeft sinds 2 jaar ook een oppas aan huis, dit geeft zoveel minder stress. Heerlijk! En ik hoef niet meer aan mijn steeds ouder wordende schoonouders te vragen om de planten en de post te doen.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 21:10

Esther_ schreef:
Ff googelen, kattenoppas Heerenveen, http://www.poekiemoekie.nl/

Mijn kat heeft sinds 2 jaar ook een oppas aan huis, dit geeft zoveel minder stress. Heerlijk! En ik hoef niet meer aan mijn steeds ouder wordende schoonouders te vragen om de planten en de post te doen.


Ik zag hier geen recente recensies maar zal toch even een berichtje sturen. Dankjewel!

welmoedz

Berichten: 1569
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Re: Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:25

Misschien een oproepje plaatsen op Facebook? Eventueel een student tegen betaling?

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:57

Het is dat ik tegen die tijd niet meer in heerenveen woon, anders had ik het zo willen doen.
Misschien heb je tegen die tijd buren die het willen doen? Hier hebben we een buurjongen die onze katten verzorgd als wij op vakantie zijn. :)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Betrouwbare oppas aan huis/opvang voor katten(Heerenveen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 06:39

Oproepje op Facebook heb ik gedaan inderdaad. Helaas nog zonder resultaat.

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 20:19

Helaas nog niks gevonden dus even een schopje. Sta ook open voor opvang waarbij ze samen in een ruimte kunnen als iemand daar goede ervaringen mee heeft.