Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Praktijkspeuren met je hond, wie nog meer?

 
Profiel   

Wijslander: het echte praktijkspeuren!

Ik heb voor Tara ook het Non stop free motion tuig (zero dc is weer een ander tuig als de free motion) en ben er erg tevreden mee. Ik heb hem nog niet voor het speuren gebruikt, maar van rundog inderdaad te horen gekregen dat hij daar prima voor gebruikt kan worden.

Ze staat ook vaak bij canicross evenementen, die zou je ook in de gaten kunnen houden. Wellicht is er eentje bij je in de buurt en kan je komen passen.
Passen raad ik wel echt aan hoor. Zelf zou ik een maat 7 kopen voor Tara, op basis van afmetingen en gewicht. Echter bleek bij het passen bij rundog dat ze toch een maat 8 moest hebben op basis van haar nekomvang en borst.

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 08:31 



 
Profiel   

Oh oeps, heb het even aangepast, bedankt voor de tip!

Canicrossen willen we ook gaan proberen, dus dan is het inderdaad handig om een tuig te hebben waarmee het allebei kan. Wordt wellicht toch een dagje die kant op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 08:36 



 
Profiel   

Zijn ook zo veel merken en modellen haha.

Vooe canicross is hij ook heel geschikt inderdaad, daar heb ik hem ook voor gekocht.
Voor speuren had ik zelf het idee dat de afstand halsband / tuig te groot was (voor het aanlijnen), maar dat komt ook omdat mijn hond erg enthousiast is en bij het aanlijnen aan het tuig direct al van start wil. Dan wil ik snel kunnen wisselen tussen halsband en tuig en naar mijn idee lukt dat niet met de free motion, maar ik heb het nog niet geprobeerd :o

Een dagje zou ik zeker aanraden, je kan daar bij Bakkeveen (ligt er naast) ook heerlijk wandelen. En anders even een berichtje doen of ze ook weet of ze bij een evenement bij jullie in de beurt ook met een stand komt te staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 08:50 



 
Profiel   

Oh dat snel kunnen wisselen is hier ook een puntje... Heb de Niggeloh ook nog in het vizier, het is ook lastig. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 10:51 



 
Profiel   

Hier geen praktijkspeuren, maar ik heb van de week voor het eerst een ''lesje'' gehad om zelf een spoor uit te zetten en het begin aan te leren. Van iemand die met rottweilers ipo gespeurd heeft.
En het smaakt naar meer. Dus gaan zelf nu verder oefenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 11:05 



 
Profiel   

_classic schreef
@flowq: wat een knapperd! Een zwitserde herder? <3

Ik wil voor mijn hond ook een tuig bij 4dox laten maken! Die van Annyx is ook erg fijn hoor, maar gaat scheef hangen en is het gewoon net niet..



Inderdaad een Zwitserse herder!

@Wijslander: hier foto’s van mijn 4dox tuig op maat gemaakt. Zit alleen een beetje veel haar omheen haha.
https://www.4dox.nl/bestelling/tour-hondentuig

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Btw, de okselplekken heeft hij opgelopen bij zijn vorige eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 11:58 



 
Profiel   

cursebreaker schreef
Iemand die een leuk plekje weet in Zuid-Limburg? Ik woon in Heerlen. Heb een enkele gevonden, die iets verder weg liggen. Ik dacht, ik kan altijd hier eens een balletje opgooien want misschien heeft iemand hier wel een tip :)


Monique Scholten van hondenschool Track and Trail. Zij zit in Nederweert. Of, Jeanette Omloo. Jeanette vond ik zelf niet zo leuk maar anderen dan weer wel. Dat is natuurlijk ook een stukje persoonlijk.
Ronald Langereis vind ik ook goed, theoretisch onderbouwd ook, maar hij doet regio Eindhoven. Dat is voor jou al wat uit de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 12:41 



 
Profiel   

Hondenvorming in Brunssum doet mantrailen. Weet niet of er nog plek is, anders op de wachtlijst zetten voor basiscursus als je nog niks doet. Soms valt er nog wel eens iemand op het laatste moment af.

Kc Limburg in Landgraaf heeft ook praktijkspeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 12:52 



 
Profiel   

Wijslander schreef
Oh dat snel kunnen wisselen is hier ook een puntje... Heb de Niggeloh ook nog in het vizier, het is ook lastig. :P



fijn aan de niggeloh vind ik dat je de lijn ook onderaan kan maken, soms handig. Zeker voor jong speurders op gras, je "trekt" de hond dan niet omhoog. En het tug is zo sterk dat je de hond er makkelijk mee op kan tillen, bijvoorbeeld met werk in het water.

Ik zal nog een foto maken van mijn hond met niggeloh tuig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 13:55 



 
Profiel   

Flowq schreef
_classic schreef
@flowq: wat een knapperd! Een zwitserde herder? <3

Ik wil voor mijn hond ook een tuig bij 4dox laten maken! Die van Annyx is ook erg fijn hoor, maar gaat scheef hangen en is het gewoon net niet..



Inderdaad een Zwitserse herder!

@Wijslander: hier foto’s van mijn 4dox tuig op maat gemaakt. Zit alleen een beetje veel haar omheen haha.
https://www.4dox.nl/bestelling/tour-hondentuig

[ [url=m/ulm9qA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HiN0TI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3u3a9d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Btw, de okselplekken heeft hij opgelopen bij zijn vorige eigenaar.


Ik vind jouw tuig ook heel mooi. Ik wil er ook één van 4dox op maat laten maken voor Tara.
Mag ik vragen waarom jij er een ring op de borst aan hebt te zitten? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 16:09 



 
Profiel   

He wat leuk een speurtopic!
Wij geven les in detectie en over een paar maanden ook in mantrailen dus hier bijna dagelijks bezig met speuren. Als hobby ook nog KNPV PH1 waar we ook in speuren (revieren en voorwerpen zoeken)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 16:44 



 
Profiel   

_classic schreef
Flowq schreef

Inderdaad een Zwitserse herder!

@Wijslander: hier foto’s van mijn 4dox tuig op maat gemaakt. Zit alleen een beetje veel haar omheen haha.
https://www.4dox.nl/bestelling/tour-hondentuig

[ [url=m/ulm9qA.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HiN0TI.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/3u3a9d.jpg]Afbeelding[/url] ]

Btw, de okselplekken heeft hij opgelopen bij zijn vorige eigenaar.


Ik vind jouw tuig ook heel mooi. Ik wil er ook één van 4dox op maat laten maken voor Tara.
Mag ik vragen waarom jij er een ring op de borst aan hebt te zitten? :)


Hij is een herplaatser die we nu ruim een jaar hebben. Toen we hem net kregen viel uit ontzettend uit naar andere honden, alleen aan de lijn. Met de ring op de borst konden we aan 2 kanten aanlijnen waardoor we net iets meer controle hadden en hem vaak voor konden zijn. Met heel veel trainen, trainen en trainen is het uitvallen er nu helemaal uit en gebruiken we de ring ook niet meer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-01-20 19:37 



 
Profiel   

Ik vind een goed passend tuig vinden nog een hele kluif! Ik heb het idee dat het Julius K9 Longwalk tuig wat ik nu heb nog steeds op haar luchtpijp drukt als ze fanatiek aan het werk is, terwijl hij toch vrij laag zit van voren. Zo irritant ook dat alles op bestelling moet, ik ga veel liever ergens met hond en al passen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 15:19 



 
Profiel   

Liesje89 schreef
Ik vind een goed passend tuig vinden nog een hele kluif! Ik heb het idee dat het Julius K9 Longwalk tuig wat ik nu heb nog steeds op haar luchtpijp drukt als ze fanatiek aan het werk is, terwijl hij toch vrij laag zit van voren. Zo irritant ook dat alles op bestelling moet, ik ga veel liever ergens met hond en al passen :=


Ik heb nu een Annyx, die je bij de nek / hals ook kan verstellen. Ik geloof dat er wel een aantal winkels zijn waar je die kan passen.
Ik ga straks een tuig op maat laten maken bij Aura4dox, die ook pas/meetsessies door het hele (nja halve) land heeft..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 17:46 



 
Profiel   

Ik heb dit tuig van run dog.. ben er heel blij mee!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 19:17 



 
Profiel   

Ik heb bij Aura4dox gewacht op een pas sessie bij ons in het dorp. Daar had ik veel geluk mee!

https://www.facebook.com/pg/aura4dox/ev ... e_internal

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 19:28 



 
Profiel   

Flowq schreef
Ik heb bij Aura4dox gewacht op een pas sessie bij ons in het dorp. Daar had ik veel geluk mee!

https://www.facebook.com/pg/aura4dox/ev ... e_internal


Ideaal! Hardenberg is tot nu toe het dichtst bij voor ons en is ook ander half uur rijden. Maar goed, voor een goed tuig heb ik dat wel over :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-01-20 20:03 



 
Profiel   

miss een tip voor wie meer wil weten:


Wil je ook een workshop of training op zoekgebied bij ons volgen? mail naar info@lucymonsdogtraining.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 16:33 



 
Profiel   

Gaaf kiwiwitje! Ben benieuwd hoe het gaat met zelf oefenen. :)

Levita, foto's van de Niggeloh zijn zeeeeeer welkom :D

Licor, mooi tuig! Zero dc short denk ik? Als onze honden licht waren, had ik die waarschijnlijk ook gekozen. :j

Lesjes deze week waren weer leuk. Diablo stoomt lekker door, geen idee waar hij het vandaan haalt, maar die grote neus werkt goed.

Met Torvi in het 'makkelijke' bosje iets moeilijkere lijntjes gedaan, toen begon ze toch weer te twijfelen. In plaats van haar de goede kant op wijzen, liepen we dan het spoor een paar meter terug tot het punt waar ze het nog zeker wist.
Dan draaiden we weer naar de kruising, pakten het spoor weer op en liep ze haar neus achterna de goede kant op. Zou mooi zijn als ze op deze manier op zichzelf leert vertrouwen. :j

Komende 2 weken is de juf er even uit en hebben we rust. Heb beloofd in de tussentijd tuigen te regelen, want anders blijf ik dimdammen. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 18:31 



 
Profiel   

Flowq: Sorry voor mijn gezeur, maar heb je heel toevallig ook nog een foto van de bovenkant van het tuig als jouw hond die draagt? :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 19:41 



 

Weet 1 van jullie nog een speur school omgeving [***]/lochem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-20 19:52 



 
Profiel   

Wij zijn gistermiddag voor het eerst zelf aan het oefenen geweest met speuren.
Het was best lastig om Tara haar focus erbij te houden. Ze vond het niet echt nodig het startlapje te ruiken, we kwamen een stukje achter een stel honden te lopen (waar ze het spoor later weer van oppikte) en kwamen een paard tegen.
Maar ze heeft toch drie sporen best netjes uitgewerkt en goed haar best gedaan, ik ben een tevreden baas dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-20 21:29 



 
Profiel   

Wij zijn éindelijk geslaagd voor speurtuigen. *\%/* Diablo kon niet stilstaan vandaag, maar Torvi wilde wel even poseren. Ze hebben allebei de Niggeloh Follow:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Torvi liep er heerlijk mee in de les!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 21:37 



 
Profiel   

Wauw mooi tuig hoor! Gave kleuren combi ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 07:40 



 
Profiel   

Oh ships..... ik zou nog een foto sturen van mijn hond met niggeloh tuig... nou ja...

Super mooi!! Ideaal!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 10:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 221 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen