Kat/poes/kitten aanschaffen, hoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Kat/poes/kitten aanschaffen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:39

Gewoon ff kijken, soms vinden ze bepaald kattengrit ook niet fijn aan de pootjes. Simba vind siliconen niet fijn, want die blijven plakken aan zijn lange haar.

Ik heb superfijn grit van de AH (schep & schoon) klontert heel goed, en het plakt niet aan Simba.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Kat/poes/kitten aanschaffen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:29

Ik gebruik Biocat classic. Bevalt heel goed.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:48

Ik heb de Biocat Classic 3 in 1, klontert goed en is zuinig in gebruik en weinig uitloop van het grit. Siliconen vonden die van mij ook niks, fijn klonterend kattengrit wel, maar dat lag dus door het hele huis, dus vandaar bij de Biocat uit gekomen.

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 00:23

Blackberry28 schreef:
Ik heb de Biocat Classic 3 in 1, klontert goed en is zuinig in gebruik en weinig uitloop van het grit. Siliconen vonden die van mij ook niks, fijn klonterend kattengrit wel, maar dat lag dus door het hele huis, dus vandaar bij de Biocat uit gekomen.

Ja het ligt hier ook door het hele huis, maar als het minder fijn is vindt hij het vies, en gaat wel op de bak maar dan houdt hij het op en zo, en gaat alleen als hij echt nodig moet.

Hij heeft ook 3 bakken voor zich alleen hahaha dus dat zal ook wel een reden zijn dat het overal ligt.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:23

Ik heb de vulling van Almo Nature gekocht, dat is zand wat klontert en op natuurlijke basis zodat je alles wat je eruit schept ook in de wc kunt gooien meteen. Ik heb het nog niet gebruikt, want kitten is er nog niet, maar heb er wel veel goeds over gelezen. Zou goed klonteren en fijn zijn voor de pootjes omdat het zo fijn is.

Wij hebben een mat voor de bak gelegd die zand/grit van de pootjes opvangt als ze uit de bak komen. Heb van vriendinnen gehoord dat dit heel effectief moet werken, dus ik ben eens benieuwd.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 10:00

Cursebreaker, dat ziet er fijn uit! Ik baal inderdaad dat het gewone grit niet door de WC kan.. Wil die poep niet bewaren in mijn huis en woon op 2 hoog dus elke keer naar de afvalcontainer is ook niet ideaal... Hoeveel betaal je daarvoor? En kan je de plasklonten ook door de wc spoelen?

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:04

liekec schreef:
Cursebreaker, dat ziet er fijn uit! Ik baal inderdaad dat het gewone grit niet door de WC kan.. Wil die poep niet bewaren in mijn huis en woon op 2 hoog dus elke keer naar de afvalcontainer is ook niet ideaal... Hoeveel betaal je daarvoor? En kan je de plasklonten ook door de wc spoelen?


Je kunt idd de klonten door de wc spoelen, dat vind ik dus ook echt ideaal! Het is biologisch afbreekbaar. En als je de hele bak wilt verschonen wordt dan aangeraden om het bij de GFT te gooien omdat het erg veel is om ineens door de wc te spoelen. Maar de klonters wat je er tussendoor uit haalt, kunnen dus zo in de wc. Dat lijkt me in jouw woon situatie dan inderdaad ook ideaal.

En wat heb ik betaald? Da's een goeie haha.. Ik kijk de prijs online even voor je na. Ik heb 'm bij een kleinere dierenwinkel in eigen beheer gekocht onlangs, maar ben de prijs alweer vergeten. Ik heb gewoon gezocht naar iets waarvan ik hoop en denk dat het goed gaat werken, dus ik heb niet perse gekeken naar de prijs hihi.

Ik heb iets in de 8e betaald voor een klein zakje van 2 kilo nog wat. Nu een klein zakje gepakt om te proberen. Als het goed bevalt, ga ik gewoon groter inkopen en krijg je altijd ergens wel iets van korting bv. Dit is dus denk ik wel een stuk duurder dan vele andere vullingen, maar er is qua zand vulling niet veel te vinden wat dan ook nog eens biologisch afbreekbaar is dus als dit goed werkt, heb ik het geld er wel voor over. Aangezien het goed zou klonteren, kun je als je die klonters er snel uithaalt, gewoon best lang doen met zo'n zak. Dan hoef je niet snel de hele bak Helemaal leeg te halen zeg maar. Bij pets place is een 4+ kilo zak nu €17 nog wat bv. Maar ik denk dat je daar dan ook wel best even mee vooruit komt. Maar iedereen heeft natuurlijk een ander budget beschikbaar elke maand, dus dat moet je dan voor jezelf beslissen of het 't geld waard is. Je kunt misschien altijd eens een kleine zak proberen :)

We hebben nu twee open kitten bakken en een pup rondrennen dadelijk, dus ik vond het ook belangrijk dat mochttt mijn kind of pup ermee in aanraking komen op een of andere manier, dat het niet giftig is bv. Nu let ik wel op hoor ;) Maar toch... better safe than sorry. Zeker met de pup durf ik m'n handen er niet voor in 't vuur te steken dat die niet opeens een hap gaat nemen eruit, al is het om te spelen, aangezien het een open bak is. Die kleintjes kunnen zo snel zijn :') (mijn 6 jarige zal zoiets echt niet doen, maar op deze manier kan hij me wel helpen met de verzorging als hij dat leuk vind, zonder dat hij in aanraking komt met iets waar hij voor moet opletten)

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 10:32

Ik heb er even snel een rekensommetje op los gelaten. Zie dat ze 1 kilo per 1e keer aanleggen rekenen en daarna 500 gram per week bijvullen. Dat betekent dat ik er 7 weken mee kan doen, wat uitkomt op 2,42 per week. Betaal nu voor de houtkorrels een stuk minder natuurlijk, maar het normale grit komt daar al redelijk bij in de buurt. Denk dat ik inderdaad 1 zakje ga proberen, om te kijken of ze het wat vinden!


Overigens, qua blaasontsteking: Ze zitten nu al 3 dagen niet meer in de slaapkamer en we hebben nog nergens anders plas gevonden. Is het dan nog aannemelijk dat het een blaasontsteking is? Dan zouden ze inmiddels ook wel aandrang moeten hebben en het op andere plekken hebben gedaan toch?

Hevonen

Berichten: 5618
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Kat/poes/kitten aanschaffen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:20

Dat hoeft niet per sé. Maar het kan ook een ongelukje zijn geweest en als iets al naar kattenpies ruikt zijn katten snel geneigd om daar nogmaals iets te doen. Die geur blijft vrijwel altijd hangen, ook al kunnen wij het niet ruiken.

Ik zou ze nu een poos niet in de slaapkamer laten, mogelijk gaat het dan later, als ze er wel weer mogen komen, gewoon goed.

Moon_light94

Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Kat/poes/kitten aanschaffen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 12:43

Staat er een kattenbak in de slaapkamer? Bij kittens gebeurt het soms ook wel eens dat de kattenbak gewoon even te ver is. Zijn ze zo druk met spelen en denken ze ineens “goh nu moet ik eigenlijk wel plassen”.
En inderdaad, als de geur er eenmaal in zit...

Idd even niet er in laten en evt een kattenbak wat dichterbij zetten.

Wij hebben ook 2x een ongelukje gehad toen we onze kittens net hadden, maar was eigenlijk snel over daarna.

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 13:15

SimoneeM schreef:
Staat er een kattenbak in de slaapkamer? Bij kittens gebeurt het soms ook wel eens dat de kattenbak gewoon even te ver is. Zijn ze zo druk met spelen en denken ze ineens “goh nu moet ik eigenlijk wel plassen”.
En inderdaad, als de geur er eenmaal in zit...

Idd even niet er in laten en evt een kattenbak wat dichterbij zetten.

Wij hebben ook 2x een ongelukje gehad toen we onze kittens net hadden, maar was eigenlijk snel over daarna.


Hij staat in de gang, dus eigenlijk bij alle kamers het meest dichtbij als mogelijk.
Ongelukje zou kunnen, hoop daar ook op :o