Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zieke hond na uitlaten

 
Profiel   

Hoe gaat het vandaag?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:35 



 
Profiel   

Al wat wijzer geworden wat er met je hondje aan de hand is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 21:44 



 
Profiel   

Morgen is de echo.
Ze klinkt vrijwel niet meer benauwd.
En poept ook weer.
Dus je zou bijna denken goed nieuws.
Alleen heeft ze toch pijn, ze ligt de hele dag onder de bank.

Ik weet zelf niet zo goed waar het vandaan komt. Waar ze nu last van heeft.
Maar het is wel duidelijk dat ze zich nog steeds heel ellendig voelt.

Als er morgen na de echo geen oplossing is, heb ik afspraak met dierenarts staan dat ze daar weer langs kan gelijk die dag voor vervolg.

Ik ben zo toe aan een oplossing...
En de hond ook.
Ik hoop dat we morgen avond eindelijk nieuws hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 22:03 



 
Profiel   

Begin met toch af te vragen of er niet een probleem als hernia speelt.


Het zou moeite met poepen verklaren, niet aangeraakt willen worden, hijgerig en rillerig, verstoppen.

Overleg even goed met de dierenarts morgen, zodat er niet blindgestaard wordt op hartproblemen, maar dat er met een open blik gekeken wordt.

Wel gewoon die echo doen, maar ook even verder kijken wat mij betreft!


Beterschap met het hondje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 22:31 



 
Profiel   

Even over de benauwdheid.
Benauwdheid is niet volledig weg trouwens.
Het is niet meer vergelijkbaar met afgelopen weekend.
Toen was ze erg aan het piepen en pompen.
Koste ademen haar enorme moeite!
Ik dacht toen even dat ze misschien wel zou gaan.

Sinds zondag avond hoor je t gewoon afentoe. Ze is niet meer constant aan het gieren. Meer een soort kuchje als ze opstaat of drinkt. Ze is niet helemaal schoon.

En het poepen.
Dat gaat beter maar is niet zo regelmatig als het was.

Ik geloof zeker wel in hernia/luchtpijp.
Mijn gevoel zegt dat we niet klaar zijn na onze echo morgen.
Ik ben ook heel blij dat jullie meedenken met mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 22:42 



 
Profiel   

Ik neem aan dat je naar Noordwijkerhout gaat? Deze DA is echt heel goed in staat om bij jouw hondje te ontdekken wat er aan de hand is. Mijn kat bleek idd hartklachten te hebben. Alle organen zijn met de echo (zonder roesje) bekeken. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel zorgelijk vind klinken bij jou hondje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 23:03 



 
Profiel   

Duimen vandaag dus +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 07:49 



 
Profiel   

Geen hartproblemen. Geen probleem met de luchtpijp.
Ik begreep van mijn vriend dat ze er zelfs gezond uitzag daar. Ik kon helaas vanwege omstandigheden niet mee. Goed nieuws dat haar hart enzo in orde is.
Maar ik wil weten wat er dan is. Want haar gedrag zegt mij dat er wel iets is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 14:48 



 
Profiel   

Oke, dat klinkt toch goed en is alvast positief. Ga sowieso op je gevoel verder, jij kent je hond beter dan de DA.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 14:50 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Geen hartproblemen. Geen probleem met de luchtpijp.
Ik begreep van mijn vriend dat ze er zelfs gezond uitzag daar. Ik kon helaas vanwege omstandigheden niet mee. Goed nieuws dat haar hart enzo in orde is.
Maar ik wil weten wat er dan is. Want haar gedrag zegt mij dat er wel iets is.


Goed nieuws en toch ook niet fijn, ik ken het.
Begin dit jaar voelde mijn hond zich niet lekker maar ze toonde het niet heel erg en er was niets duidelijk mis. Ze at gewoon en deed gewoon haar ding, werd alleen langzaam magerder en ging hoe langer hoe zwaarder ademen. Mensen om mij heen zeiden dat ik spoken zag, ik begon dat zelf ook te geloven. Pijnstillers hielpen wel iets maar niet genoeg, ontspanners hielpen duidelijker.

Uiteindelijk bleek haar milt een soort versteend te zijn, komt eigenlijk nooit voor. Ding eruit en heb mijn oude hond weer helemaal terug.

Geef de moed niet op en luister naar je gevoel :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 14:52 



 
Profiel   

TS, heb je het idee dat je hond echt een soort pijnaanval heeft? En als je z’n nekje voelt, is het dan hard en warm?

Mijn hond heeft vorig jaar twee keer een soort pijnaanval gehad. Veel hijgen, niet willen poepen, wilde niet slapen. En ook niet eten. Ik merkte gewoon aan alles dat hij pijn had. Hij wilde ook ‘s nachts niet slapen zonder mij er bij. Later viel het me op dat z’n nek erg hard aanvoelde, en z’n koppie warm. Dus natuurlijk bij DA geweest, en na een tijd er achter gekomen dat hij syringomyelie heeft. Dit komt vaker voor bij honden met kleine koppies, waaronder ook chihuahua’s.
Lees er maar eens over, wie weet herken je dingen? https://www.mcvoordieren.nl/syringomyelie

Ik ben er over gaan lezen en bij ons vielen achteraf veel puzzelstukken op de plek. Je kunt het trouwens alleen door mri laten checken, dus mocht je het vermoeden van dit ziektebeeld hebben weet ik nog een goede plek voor je waar je dit tegen goed tarief kan laten doen.

Onze hond staat nu op pijnstilling, 1 pilletje per dag dus niet heel spannend. Maar hij doet het er super op en sindsdien geen pijnaanvallen meer gehad.

Heel veel sterkte! Hopelijk komen jullie er snel achter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 14:54 



 
Profiel   

Dat is mooi!
Zijn ze daarna niet verder gaan kijken?
Kon de arts geen rugpijn constateren? Of moet je nu terug naar je dierenarts. Als er sprake kan zijn van een hernia is het eigenlijk middeleeuws om geen pijnstilling toe te passen namelijk.

Slim die tip over syringomyelie!

Hoe oud is je hondje eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 15:59 



 
Profiel   

Is er nu ook een echo gemaakt van de darmen en milt enzo ?


Beterschap voor je hond !

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 18:37 



 
Profiel   

Mooi dat het op de echo goed was. Zou het nog zo iets kunnen wezen als de processierups? Omdat het meteen na het uitlaten was.
Tip over syringomyelie is ook goed natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 23:07 



 
Profiel   

Vind de tip van syringo wel een goede, hoewel ik 14 jaar met syringo patiëntjes heb geleefd en de symptomen van jouw hondje niet helemaal overeen komen met de symptomen die mijn hondjes hadden. Toch zou ik het niet uitsluiten en je kan het eens opperen bij je da. Wellicht gerichte pijnmedicatie gaan proberen. Bij mijn hondjes werkte een vochtafdrijver heel erg goed ( furosemide ) en tijdens een aanval gaf ik dexamethason, dat hielp altijd uitstekend. Heel veel sterkte, ik begrijp hoe je je moet voelen. Heel erg naar

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 09:47 



 
Profiel   

Raad eens wie er net boven op het balkon mij stond op te wachten?
Mijn hond!!!
Dat deed ze altijd al. Zodra ik de woonwijk inreed hoorde ze dat altijd en stond ze al klaar.
Nadat ze de hele week onder de bank verscholen heeft gelegen. Zie ik eindelijk mijn hond weer bovenaan de trap. Dat is nog eens een mooi onthaal.

Op de echo staat hart en omgeving.
Helaas geen darmen. Dat werd niet nodig gevonden. Gelukkig poept ze ook weer aardig inmiddels.

Wij hebben vandaag al even contact gehad met onze eigen dierenarts. Die toch denkt aan geïrriteerd slijmvlies/luchtweg. Dat zou waarschijnlijk met medicatie op te lossen zijn. Morgen gaan we met onze hond naar de kliniek.

Sanne_zep je verhaal klinkt niet herkenbaar voor mij. Maar ik neem hem mee. Bedankt voor de tip.
En processierupsen hebben ook meerdere mensen mij als tip gegeven. Hoor je veel over dus ook niet geheel onwaarschijnlijk.
Truus furosol heeft ze van het weekend gehad en heeft geen verschil voor haar gemaakt helaas. Haar benauwdheid is inmiddels wat verbeterd, maar dat had al lang niet meer met de furosol te maken.

Mijn hond is 4.
En ligt nu aan mijn voeten terwijl ik dit typ....
Ze is niet oké.
Maar ze begint eindelijk weer ruimte te krijgen voor haar omgeving.
Een kleine positieve opsteker in ieder geval

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 20:00 



 
Profiel   

Ohja nog even over hernia.
Dat zou te zien moeten zijn op de rontgenfoto die zondag gemaakt is zei de radioloog van gister.
Daarop ziet rug er oké uit heb ik begrepen.
Al verteld Google dat er meer onderzoeken mogelijk zijn.
Dat houd ik in gedachten.
Maar ik wil me zeker nogmaals op de luchtwegen richten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 20:09 



 
Profiel   

Hoeft niet altijd te zien te zijn op rontgenfoto hoor. Dan moet er een contrast gemaakt worden of scan. Ik denk dat mss rugpijn in dit geval nog het meest aannemelijke is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 21:23 



 
Profiel   

Dat vond ik ook op Google.
Dat als je twijfels hebt bij de röntgenfoto er een scan gemaakt kan worden.
De foto toonde geen afwijkingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 21:42 



 
Profiel   

Zat hernia’s alleen op een mri te zien hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-19 23:37 



 
Profiel   

Nou hehe,
Eindelijk iemand gevonden die luistert.
Toen ik vertelde wat er afgelopen zaterdag gebeurt was zei hij: heeft iemand al geopperd dat ze misschien vergiftigd is/wat verkeerds heeft gegeten?
Ik zeg ja dat roep ik al die tijd maar niemand vond het nodig om haar darmen te bekijken.

Mijn hond is hoogstwaarschijnlijk vergiftigd door een plantje/insect/watdanook.
En het feit dat ze nu langzaamaan opknapt komt omdat het lichaam de vergiftiging weg aan het wegwerken is.
Het korte ademen en de irritatie in de keel kan ermee te maken hebben. Veroorzaakt door pijn. En door irritatie van de “giftige” stoffen.

We zijn nu aan het wachten op bloeduitslagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 16:51 



 
Profiel   

Oink, dat was me ontglipt in heel het verhaal, er was geen bloed afgenomen?! Want euh, dat leek me in jouw verhaal wel normaal. Althans, dat zou mijn DA meteen doen.

In ieder geval, blij dat je hond weer helemaal aan de beterhand is +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 17:33 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Nou hehe,
Eindelijk iemand gevonden die luistert.
Toen ik vertelde wat er afgelopen zaterdag gebeurt was zei hij: heeft iemand al geopperd dat ze misschien vergiftigd is/wat verkeerds heeft gegeten?
Ik zeg ja dat roep ik al die tijd maar niemand vond het nodig om haar darmen te bekijken.

Mijn hond is hoogstwaarschijnlijk vergiftigd door een plantje/insect/watdanook.
En het feit dat ze nu langzaamaan opknapt komt omdat het lichaam de vergiftiging weg aan het wegwerken is.
Het korte ademen en de irritatie in de keel kan ermee te maken hebben. Veroorzaakt door pijn. En door irritatie van de “giftige” stoffen.

We zijn nu aan het wachten op bloeduitslagen.


Wat ontzettend jammer dat ze niet beter naar je hebben geluisterd. Een bloedtest is toch wel 1 van de eerste dingen die je als arts laat doen zou je zeggen. Hopelijk knapt ze nu geheel op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 17:55 



 
Profiel   

Voortaan ga ik gelijk hierheen.
Scheelt 800 onnodig verspilde euro’s.
En 6 dagen stress voor mij.
En ongemak voor de hond.

Ze heeft een kluif uitgezocht daar in de winkel uit haarzelf en liep ermee naar de kassa. Dus die heb ik maar afgerekend. Goed teken vond ik het. En ze heeft het gelijk opgegeten in de auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 18:37 



 
Profiel   

XxLMMxX schreef
Voortaan ga ik gelijk hierheen.
Scheelt 800 onnodig verspilde euro’s.
En 6 dagen stress voor mij.
En ongemak voor de hond.

Ze heeft een kluif uitgezocht daar in de winkel uit haarzelf en liep ermee naar de kassa. Dus die heb ik maar afgerekend. Goed teken vond ik het. En ze heeft het gelijk opgegeten in de auto.


Ja de arme duts, zeker verdiend! Maar jij verdient ook een kluif hoor :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 18:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen