Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Zieke hond na uitlaten

 
Profiel   

Dat was mij ook ontgaan dat ze geen bloedtest hadden gedaan.
Groot gelijk hoor dat je voortaan naar die andere DA gaat.

Haha ! Hondje zoekt zelf kluif uit ! :D Lijkt me dat ze flink aan de beterhand is dan !
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 08:54 



 
Profiel   

Mij ook! Dat is toch logisch met zo’n zieke hond en de röntgen, bloed is zo gepiept.
Hopelijk knapt ze nu snel op. Geen rugpijn meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 09:31 



 
Profiel   

Wat een nare ervaring TS!
Fijn om te lezen dat het nu beter gaat. Als die kleintjes wat hebben is het zo'n ellende.
Geeft wel weer gelijk aan hoe je op je strepen moet staan bij veel artsen. Helaas!
Leermoment in deze dat je echt wel kunt afdwingen welke behandelingen je wel en niet wil.
Veel artsen beginnen vaak met opperen of handelingen zonder overleg met de eigenaar en dat is zo fout.
En veel mensen vinden het lastig om aan te geven wat ze wel of niet willen, of ze denken dat artsen welzijn vooropgesteld hebben, maar helaas is dat lang niet altijd zo en zijn er héél veel artsen die vooral hun eigen portemonnee voorop stellen. Zéker als je een spoedarts zoekt. Die doen wel vaker moeilijk als ze midden in de nacht hun bed uit moeten. En enerzijds snap ik dat want er zijn er genoeg die voor niets bellen, maar jij kent je hond het beste en weet wanneer er ECHT spoed is. Als een arts jou daadwerkelijk weigert om te helpen is dat tegen de eed in en is hij strafbaar! Dat mag je gerust kenbaar maken mocht het je ooit overkomen.

Probeer van te voren uit te sluiten wat het kan zijn door zelf research te doen op internet, dat kan je een hoop geld (en ongemak voor je dier!) schelen.
Dit had namelijk ook anders kunnen aflopen bij ernstige intoxicatie.
Beterschap met het herstel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 10:19 



 
Profiel   

Barbalala dit is mijn eerste hond dus het ontbreekt mij gewoon nog aan kennis.
Het enigste wat ik kon doen was mijn gevoel volgen en googlen en beiden heb ik gedaan.
Verder hoop je dan toch dat de artsen weten hoe en wat.
Die hebben er immers voor gestudeerd....

Ik neem deze ervaring zeker mee en weet voortaan wie wel/niet te benaderen bij spoed.
De arts van zaterdag nacht heb ik maandag overdag opgebeld en bleef bij zijn standpunt dat het meeviel met mijn hond.
Daar is dus een klacht uitgegaan waar (nog) geen reactie opgekomen is.

Hannanas ze loopt nog steeds niet soepel.
Het probleem was dat ze 1 van haar pootjes niet belastte en dat zou vanuit de rug komen.
Maar dat laat ik even rusten nu.
Soepel liep ze namelijk ook niet voor ze ziek werd.
Eerst hier maar van herstellen.
Ze loopt nu toch geen grote stukken.
Ik heb niet het idee dat ze pijn heeft in rust.

Iedereen nogmaals bedankt voor de beterschapswensen en het meedenken.
Ze is er nog niet, maar gaat de goede kant in ieder geval op i.p.v. de slechte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 14:41 



 
Profiel   

De hond van mijn vriendin (die geen internet heeft) is momenteel ook niet lekker,lusteloos en sloom. Eet nog wel. De DA gebeld natuurlijk maar de secretaresse daar zei dat momenteel veel honden niet lekker zijn door de weersomslag. Ze moest het maar aanzien en als de hond niet meer zou eten dan terugbellen. Is dat nu zo door het weer inderdaad?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 15:23 



 
Profiel   

Als je erge twijfels hebt, zou ik naar een praktijk gaan die vandaag nog open is tegen normaal tarief.
Krijg je vanavond of morgen pas twijfels, dan betaal je het vierdubbele aan consultkosten.
Ik dacht ik waarschuw maar even...

Advies over de hond heb ik niet.
Mijne eet altijd.
Als ze niet eet weet ik dat er meer is.
En dat hoeft natuurlijk niet te gelden voor de hond van jouw vriendin

Oeps lees dat ie wel nog eet maar gewoon lusteloos en sloom is. Ik moet nog even bijkomen van mijn eigen drama denk ik hihi. Sterkte met de hond

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 15:26 



 
Profiel   

Die kleine hondjes hebben snel last van de knietjes, Google eens op patella luxatie..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 19:09 



 
Profiel   

Is ze al aan geopereerd geweest

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-19 19:16 



 
Profiel   

Fijn dat het beter gaat! Evt kun je voor het niet soepel lopen altijd een keer naar een goede Dierfysio gaan, die zijn ook goed voor evt wel een beginnende hernia) mijn kleintjes hebben daar ook veel baat bij, mijn grote trouwens ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 11:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 134 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen